maandag 13 juli 2009

Dodo expeditie



Degenen die mijn weblog al langer lezen weten dat ik iets heb met de Dodo.
De Dodo bestaat helaas niet meer, maar net als de passie die sommigen
voor Dinosauriërs hebben, voel ik iets voor de Dodo en was dan ook
aangenaam verrast toen ik in een van mijn borduurboeken een patroon
van de Dodo vond. Ik maakte er indertijd deze map van:




en als je op deze link klikt zie je er meer van. 

Kort geleden ontving ik van Marijna een e-mail waarin ze me schreef dat er vanuit
Nederland een aantal expeditieleden van het "Nationaal Natuurhistorisch Museum"
naar Mauritius vertrokken om voor de vierde keer onderzoek te doen naar de Dodo.
Ik heb de site meteen opgezocht en volg nu sinds die tijd de vorderingen
van dit onderzoeksteam via hun weblog, ik vind het echt bijzonder leuk
om dit te kunnen volgen. Vandaag zag ik er ook voor het eerst foto's op verschijnen
en dat maakt het bijzonder aantrekkelijk om alles te volgen.


 Via DEZE LINK kom je op de weblog terecht en er staat ook
een erg leuke Dodo-skelet puzzel op, die nog helemaal niet makkelijk
 te doen was voor een leek als ik. Een bezoekje waard vind ik!
Bedankt voor de tip Marijna en de foto's heb ik even geleend
van de site van het expeditieteam. ik wens het team heel veel succes toe
en blijf hun vorderingen met veel plezier en interesse volgen.


24 opmerkingen:

  1. Wat zo grappig is, is dat de DODO altijd ergens opduikt in het dagelijks bestaan, zo leeft hij voort...... Verwacht je veel nieuws van het onderzoek? Het was een beminnelijk dier Corrie, dat moet haast wel.Kan me je liefde heel goed voorstellen.
    Lieve groet Anje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk om te zien dat je er zo enthousiast over bent! Het is een hele expeditie met al die onderzoekers. Ik ben benieuwd waar ze nu allemaal mee thuis gaan komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dodo , ik moest direct aan Pluk van de Petteflat denken...
    Groetjes !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @ANJE, eigenlijk heb ik geen idee wat ik kan verwachten. Ik heb voor het eerst gehoord van deze expeditie en zij gaan toch al voor de vierde keer. Ik zal eerst de vorige resultaten eens gaan bekijken en zien wat er nog meer uit komt, maar ik blijf het ontzettend interessant vinden.
    MARIJNA, je hebt me echt iets heel leuks in handen gegeven zoals je ziet (^_^)
    INGRID, dat is nieuw voor me, morgen tijdens het oppassen het boek eens tevoorschijn halen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig de map van de Dodo. Wat leuk dat ze weer onderzoek doen, wie weet wat ze nog vinden. Erg spannend voor je, leuk dat je ze kan volgen op hun site, en zo op de hoogte blijft :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. dan heb je zeker 'de dodo, portret van een pechvogel' gelezen ...
    (http://www.nrcboeken.nl/recensie/een-plompe-pechvogel)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Boudewijn Buch, was ooit ook op een eiland waar de laatste botjes lagen van een DoDo, zijn passie hiervoor was bijzonder.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @TILLY, dankjewe!
    ELIZABETH, dat boek heb ik dus níet gelezen en ik ben meteen gaan zoeken op internet, dat wordt weer een verlanglijstjesboek., dank voor de tip!
    LOUS, ik heb hem er ooit over horen vertellen op de tv.
    Het is ook zo'n aansprekend dier.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb hier niks mee, ken het van de verhalen van Buch.
    Net als dinosaurussen hier heb ik ook niks mee, maar mijn zoon is hier lid van geweest en heeft hier allemaal boeken overgehad ook weggedaan.
    En van die beesten waar iedereen bang voor was, en niet durfde blijven logeren.
    Dit roept het bij mij op. Sorry Corrie!!


    Maar je borduurwerk vind ik prachtig heel mooi.


    Je hebt er weer een geweldig verzorgt log van gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ga zo even neuzen, je map is fantastisch en ik moest ook even aan Dappere Dodo denken, het televisieprogramma van tig jaren geleden, die ik als kind volgde.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  11. net als ines en Lous denk ik ook bij dodo onmiddellijk aan
    http://www.youtube.com/watch?v=sLYoLkr-x3g ,de dappere variant en de verhalen van Boudewijn Büch erover, hij kon er zeer smakelijk over vertellen

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik vind de snavel een beetje eng maar verder ziet ie er wel lief uit.
    Zou je niet naar Mauritius toe willen om te zien waar hij geleefd heeft?
    Als ik het goed begrepen heb zijn de Nederlanders indirect oorzaak dat hij uitgestorven is.
    We lezen en zien hier vast nog meer over de Dodo. Mooi dat je 'm op je map borduurd hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat leuk dat je zo geinteresseerd bent in de DODO.Mooi ook dat het web-log je verder helpt met je hobbie!!Mooi speldenkussen heb je gemaakt.Meerdere projekten.....ik ken er meer. :o))

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik was even op je blog - heb met genoegen rondgekeken en laat hier de hartelijke groeten achter. Jot

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ja, ik ken hem ook door Boudewijn, wat kon die vertellen, heerlijk.
    Volgens mij hing er echt een mythe rond dit dier.

    En leuk die passie bij jou te zien en er nu meer over te lezen. Leuk om die mannen te volgen en hun bevindingen te zien/lezen.

    Ja het borduurwerk is prachtig en nee nooit eerder een patroon van gezien.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. O wat interessant Corrie, ga dat later eens op mijn gemak lezen.
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Corrie ik heb lekker op je blog rondgesnuffeld. Je LHN borduurwerken zijn erg mooi, hier wil ik zelf ook een keer wat van maken. Ook leuk dat graag leest, ik heb gelijk een boekentip van je geleend (het leven van Pi) dit sprak me erg aan en ik ga in het weekend kijken of de bieb dit boek heeft. Ik kom snel weer langs.
    Groetjes Riet.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Leuk Corrie dat je hier van geniet en het is natuurlijk ook wel intrigerend die Dodo!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dit doet mij weer denken aan de vele keren dat we naar Boudewijn Buch luisterden en keken .
    Dappere DODO , nu door jou in steekjes uitgebeeld .
    Je hebt inmiddels ontelbare steekjes gemaakt , ik hoop dat er nog vele mogen volgen !

    BeantwoordenVerwijderen
  20. @Ha,ha,ha, MARCELLA, zie ik nu de link staan naar Dappere Dodo uit de jaren vijftig, wat een feest van herkenning, heb Jan er meteen bij gehaald Marcella! Samen gelachen en wat duurt het nu een eeuwigheid voordat die KRO vlag en de zendmast uit het beeld verdwijnen en de uitzending écht begint ;- ))))
    WILLY, het lijkt me erg interssant om daar bij te kunnen zijn, maar het is allemaal zo vér en reizen is niet helemaal mijn ding, zéér vermoeiend voor mij.DANKJEWEL iedereen voor de reacties en voor
    JOT hartelijk welkom
    MARIAN'NE, waarschijnlijk heeft Boudewijn die interesse voor de Dodo bij mij gewekt en het zxal vooral het mythische zijn dat me aantrekt.
    RIET, ook hartelijk welkom en we zoeken elkaar vaker op. Dankjewel!
    GERRIE, jij zult binnenkort wel iets van jezelf zien op mijn weblog en voor nu alvast hartelijk dank voor je reacties.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. http://www.dodos.eu/

    Heb je dit gelezen ze hebben botten gevonden die bij elkaar horen.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Corrie, op zoek naar een schilder kwam ik dit Dodoboek tegen.
    http://www.artrevisited.com/products/boeken/U_025/the_dodo_the_bird_who_drew_the_short_straw
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. wat ontzettend leuk om te lezen dat jij iets met de dodo hebt!(net als boudewijn buch he?)Ik ben ook altijd heel erg geraakt door alles met dino's en de oudheid.Heerlijk logje Corrie!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Prachtige log Corrie, ook al heb ik niet zoveel met de Dodo.
    Je boekomslag vind ik erg mooi. Sprekende kleuren heb je gebruikt!

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...