zaterdag 6 juni 2009

Tetris 25 jaar!

  
Toen ik vandaag Google opende zag ik dit logo verschijnen en zo blijkt dus vandaag eens te meer dat ik een kind ben en blijf. Ik hield mijn muisaanwijzer boven de gekleurde vakjes en las het volgende: De viering van 25 jaar Tetris - courtesy of Tetris Holding.
  
 

 Met weemoed dacht ik terug aan de eerste  grijze "baksteen" Gameboy die ik kocht voor onze jongste zoon, nu alweer zo'n 18 jaar geleden.


Wat is daar ongelofelijk veel mee gespeeld, eerst en vooral door Lucas zelf, door z'n broers en mij en later door onze kleindochters. Helaas is hij verdwenen, maar omdat ik zo dol ben op het Tetrisspel, dat ik gelukkig nog wel heb bewaard, kocht ik jaren geleden voor mezelf deze frisse, fruitige uitvoering van de Gameboy. Daar gaat vandaag, ter ere van deze viering, menig spelletje mee gespeeld worden en wees nou eerlijk ... als je die kleurige vakjes in het logo ziet is het toch net een borduurwerkje, ha,ha,ha! Als je ook zin hebt om Tetris te spelen, ga dan HIER eens kijken, veel plezier!

18 opmerkingen:

  1. Hoera Corrie is terug!!! wat heb ik je gemist, smile.
    Ik ga meteen zo eens naar die web-site, wil wel eens weten waar jij aan verslaafd bent. grinnik.
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een leuk spel. 25 jaar alweer, en nog steeds populair. Maar niet bij mij. Het begin vind ik leuk, maar hoe verder in het spel hoe sneller het gaat...de zenuwen krijg ik er van. Mijn zoon is een liefhebber van dit spel, en heeft het laatst bij mij op de pc geïnstalleerd , maar ik speel het eigenlijk nooit.
    Een heel fijn weekend :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Toch weer een heel bijzondere kant van jou.
    Mij heeft het nooit kunnen bekoren maar de kinderen vonden het een geweldig spel.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een super spel, onze zonen hadden ook nog zo een baksteen game boy :0)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je bent nu natuurlijk druk aan het Tetris spelen. Ik zou weleens stiekem willen toekijken.
    Fijn weekend met je game-boy!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind dit spel ook zo leuk om spelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Aaah Tetris! Ik ben er bijna verslaafd aan geweest! Ik werkte 30 jaar geleden al met computers en ken het spel al zolang het bestaat. Door het vaak te doen, werd ik er bedreven in. Nu heb ik het al jaren niet meer gespeeld. Toch even op je link kijken of ik het nog even leuk vind...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik klik niet op je link, want tetris spelen is heel verslavend. Ook mij viel het logo vanochtend op.
    Goed weekend !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Remco en de kinderen zijn gek op computerspelletjes ; zelf heb ik er helemaal niks mee...
    Groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het is altijd het laatste wat ik doe als ik de PC uit zet, even een spelletje,Mahjong is mijn verslaving.!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. hahaha.... een verslavend spelltjes dus. Nee ik houd niet zo van spelletjes. Maar heb deze wel eens gespeeld met de meiden...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. da's lang geleden dat ik tetris gespeeld heb!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. doe jij gezellig een spelletje,dan geniet ik even van jullie weblog`s en leg ik onze spelletjes in de caravan goed idee. dat ze al zo oud zijn?
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Net zoals Annelies klik ik dat linkje niet aan. Ooit heb ik mezelf en m'n familie tot wanhoop gedreven zo verslaafd was ik met Tetris bezig. Ik herbegin dus beter niet ....

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Jaaaaa Tetris, daar zijn heel wat uurtjes aan op gegaan .....

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Whaaaah! Corr, je bent weer terug!!! Fijn hoor. Tetris is mijn lievelingsspel. Mijn man en ik spelen nog regelmatig op de Playstation 2 een wedstrijdje tegen elkaar. Bloedfanatiek zijn we dan. En die eerste grijze blokken ken ik nog. En als je die leveltjes allemaal had uitgespeeld dan ging er als beloning een raketje in je scherm omhoog.. Super!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. @BIEBS, wat een lekkere spontane reactie, ik zit hier met een brede grijns van oor tot oor (^_^)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. hallo, ik ben marie en is er een spel op de computer waar je tetris met ben kan spellen bv vragen ? groetjes marie.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...