woensdag 3 juni 2009

For "sparkling" Élodie



Daar zijn we dan eindelijk weer op het wereldwijde web te bekennen en de titel van dit logje slaat op het meisje dat tussen Jan en mij in op de foto staat. Haar naam is Élodie en ze is Française. We ontmoetten haar tijdens onze geweldig fijne vakantie op het mooie eiland Kreta. We logeerden daar in een heerlijk hotel. Ik ga niet vertellen wat we allemaal hebben gezien en genoten, maar aan onze blakende snoeten is al een en ander af te lezen.


 Jan en ik waren met onze goede vrienden Har en Inge op vakantie en we werden op een avond vlak na het diner aangesproken door dit sprankelende meisje dat ons allen meteen adopteerde en het liefst wilde ze door ons geadopteerd worden ;- ). Ze behoorde tot het actitiviteiteteam van dit hotel en nodigde ons uit om op een middag naar het Atelier te komen om te zien of er iets creatiefs was dat we graag wilden doen onder haar begeleiding.


 Ze vroeg dit nogmaals terwijl we op een middag gevieren heerlijk aan het mooie zwembad onder een parasol lagen uit te rusten van een uitstapje naar één van de mooie plaatsen op dit eiland.  Ik zat te borduren en ik mocht mijn werkje meenemen. Zo gezegd zo gedaan en binnen "no time" had ik haar zover dat ze zelf bedacht om haar naam op haar shirt te borduren.


Met een gewoon potlood tekende ik haar naam op haar shirt en begon te borduren. Dat was nog een lastig karweitje, maar ze moedigde me constant aan met enthousiaste en bewonderende kreten en na een uurtje was het klaar en kon ze het aantrekken om te showen. Zoals jullie zien gaat haar dat prima af en stelde ze zich in verschillende poses op voor het beste resultaat:




  Uiteindelijk moest en zou ze nog met mij op de foto en daarom kunnen jullie mij dan ook aanschouwen in wel heel erg onconventionele kledij ... mijn badpak met een snel eroverheen geslagen shawl die ik in maart van mijn kleindochter cadeau had gekregen. "Kwam heel goed van pas Prissie!" 



 Voor degenen die zich afvragen hoe ik nu toch net aan dat juiste kleurtje borduurgaren kwam dat zo heel erg lijkt op het goudgeel van het officiële hotel-logo ... ik was dí­t aan het borduren tijdens mijn vakantie:


 het is met gemak afgekomen en ik ben er nog twee andere werkjes ook begonnen, maar die laat ik later zien. Tot snel dan maar!


 "Dear Élodie, please mail me and I will send you the pictures as soon as possible! Big hug for you from all of us!!!"   

32 opmerkingen:

  1. wat heerlijk zo'n verhaal en die vrolijke foto's . Nu maar hopen dat ze snel wat van haar laat horen.
    ps; wat heb je weer prachtige kleurtjes gebruikt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn, dat je weer van de partij bent..... gezellig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag, dag, Corrie je hebt het helemaal heerlijk gehad zo te lezen en te zien! Leuk dat je een stukje van jezelf via Elodie hebt kunnen achterlaten op Kreta.
    En nog flink wat geborduurd ook, 't ziet er schattig uit, mooie kleurtjes!
    Lieve groet Anje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een gezelligheid, het straalt van jullie van. Jullie hebben in ieder geval wat mooi weer voor ons in de koffer meegenomen. Prachtig borduurwerk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Corrie, fijn om je weer op je web-log te zien. Wat een leuke ontmoeting met Elodie. Zou leuk zijn als ze reageert.
    Mooie kleuren en patroontjes van je borduurwerkje.
    Liefs Willy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Corrie, welkom terug! Zo, wat zien jullie er heerlijk doorgebruind en uitgerust uit. Wat leuk dat het hotel zo'n activiteiten programma had. Dat paste natuurlijk helemaal bij jou. Leuk hoor. Heeft Inge ook wat gedaan of heeft zij lekker zitten lezen? En wat een schattige borduurhuisjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Corrie wat heerlijk zien jullie er uit, en fijn genoten lees ik. Super!!

    Wat hebben jullie daar heerlijk gezeten !! Geweldig mooi Hotel.


    En wat een prachtig borduurwerk, ben je aan het maken. Heerlijk om dit daar te kunnen doen.

    Geniet nog lekker na !!En tot snel Liefs José

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Vergeet ik ook nog, zij heeft een geweldig leuk aan denken van jou. Ik hoop net als Willy dat ze reageert!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Haha, dat is leuk!! Je bent weer op je blog! Hoe je soms in situaties terecht kunt komen.En ook nog toevallig dat je dat goud kleurig garen bij je had! Je boerduurwerk wat je daar maakte ziet er erg mooi uit! Quacker patroontje? Zo te zien hebben jullie het erg leuk gehad op Kreta. Prachtig hotel zeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuk contact zo op je vakantie! Jullie zien er stralend uit, het zal wel heerlijk geweest zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een vrolijkheid straalt van je verhaal en de foto's af, heerlijk om te lezen. Altijd fijn als het zo klikt, Ëlodie is zo te zien erg in haar nopjes met haar naam op haar shirt, een leuke herinnering :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat kunnen sommige ontmoetingen in een vakantie toch bijzonder zijn en zo te lezen en te zien hebben jullie ontzettend genoten, de vrolijkheid straalt er van af.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het plezier straalt van de foto's af ; geweldig !
    Fijne dag , groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een stralende foto's jullie hebben genoten op het geweldige eiland Kreta, ik ben een liefhebber van Griekse eilandjes.
    En leuk dat meisje met haar vrolijkheid.
    Goed dat jullie er weer zijn.
    Groeetjes ELza.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een leuk verhaal en wat een gezellig meisje die Elodie, een goede aktiviteiten juffrouw.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat was duidelijk een vakantie die jullie goed bekomen is!
    Gezellige ontmoeting met Elodie!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dat is pas vakantie met die heerlijke verhalen! Jullie stralen de zon uit!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. De zomer moet nog komen eigenlijk maar jullie zijn al het zonnetje in blogland. Zo te zien heb je het heerlijk gehad, wat een stralende foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Als je op Kreta bent geweest, heb je weer voor een jaar voorraad zon in je lijf! En wat maak je mooie borduurwerkjes, mooie kleuren!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. wat een sprankelende foto's - de vakantievreugde straalt ervanaf!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Waar wat handwerk al niet toe kan leiden. Leuk verhaal!!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. oh wat leuk die blije toetjes!ik kan wel zien dat jullie er een lieve vriendin bij hebben gekregen!en wat zijn jullie bruin!!!liefs Dees

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Corrie, jeetje wat hebben jullie het lekker gehad!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik zie alleen maar foto's met stralende gezichten. Je hebt het vast erg naar je zin gehad !

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Vrolijke vakantie zo te zien .
    Toch fijn als je zo kunt genieten .
    En nog iets creatiefs gedaan , een naam gezet . Daar loopt dat aardige meisje nu mee te pronken . En wat zijn de kruissteekhuisjes prachtig in heel mooie kleuren .
    Je borduurt ver in de tijd terug zie ik .
    Maar dat maakt het extra bijzonder .
    Geniet nog maar lekker van het weekend en tot later .
    Ik vind dat steeds de weken omvliegen en ben toch altijd blij als ik weer een rustig weekend mag genieten .
    Kom vaak tijd tekort en er is ook tijd nodig om af en toe onverwachts lekker te knikkebollen . Dat gebeurt soms zo .
    Ik wuif naar je . . . !

    BeantwoordenVerwijderen
  26. @ AAN ALLEMAAL! Ik besef terdege dat ik nog niet helemaal met mijn hoofd bij het bloggen ben, ik lees met heel veel plezier jullie gezellige en lieve welkomstreacties in dit logje en ook in het vorige en ik ben daar echt heel blij mee.
    Toch heb ik nog moeite met het vinden van tijd om bij iedereen langs te gaan en te reageren, lezen doe ik wel. Maar oh, wat ben ik bezig met borduren, quilten en sinds vandaag dan ook Tetris. Heerlijk om zo bezig te kunnen zijn. Heel hartelijk dank voor jullie reacties en het komt later helemaal goed met me en kom ik weer gezellig bij jullie langs.
    GERRIE heeft het nhelemaal verwoord zoals ik het ook v oel op dit moment. Ik wuif naar jullie allen terug!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. wat een aparte huisjes, het lijken wel Noorse wantjes ;) Fijn dat je zo'n heerlijke reis hebt gehad!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een leuk verhaal.Je ziet aan de foto's dat jullie het heerlijk hebben gehad. Gelijk maar ven bij favorieten gezet.Wat leuk die naam op haar t shirt.Je borduurwerk ziet er erg mooi uit. Tot gauw.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat fijn om te lezen dat jullie zo'n heerlijke vakantie hebben gehad. En zo'n spontane ontmoeting maakt het allemaal echt speciaal. Kun je er nu weer even tegen? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hmmmm ..... dat vorige berichtje was dus van mij, maar aangezien mijn puter helemaal opnieuw is geinstalleerd (wat niet heeft moegn baten) zijn ook al dit soort dingetjes weg. Maar ik ebnhet maar hoor, niet schrikken!

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...