maandag 8 juni 2009

Een huis met de geur van Rozen en Lelietjes van Dalen


Toen we op vakantie gingen naar Kreta had ik in mijn koffer een aantal borduurpakketjes bij me. Een vakantie zonder handwerken kan ik me nu niet meer voorstellen want er is bijna niets dat me zoveel ontspanning geeft als borduren. Twee logjes geleden liet ik al de Quakerhuisjes zien die ik daar borduurde en Jan maakte deze foto van me.


Maar ook bij het zwembad onder de parasol kon men mij dagelijks vinden met een boek en vooral ook vaak met een borduurwerkje, wat heb ik daarvan ook genoten. De vrouwen van Kreta die daar in de horeca werkten viel het meteen op en waren zeer geïnteresseerd in wat ik aan het maken was, handwerken is daar nog iets waar men trots op is. Als ik bij het zwembad zat te borduren kwamen ze ons koffie of een fruitcocktail brengen en vroegen dan belangstellend naar de vorderingen die ik hen graag liet zien. De titel van dit logje gaat o.a. over de duifjes op de eerste foto en zij vlogen enige tijd geleden van het oosten naar het westen.


 Zij brachten een pakketje dat geurde naar Rozen en Lelietjes van Dalen en toen ik het open maakte kwam er dit lieve cadeautje uit van Willy . Twee strengetjes DMC garen "Secret Perfume": Rozen en Lelietjes van Dalen. Ik heb het bewaard tot de vakantie en zocht er een passend patroontje bij ( Country Cottage Needleworks ) . Dit is het geworden.


 Een heerlijk zoetgeurend huisje waarin ik niet alleen de geurende garens van Willy verwerkte, maar ook restjes zijden garen die ik nog heb liggen. Een fijne week en tot snel maar weer!

34 opmerkingen:

  1. heerlijk om je daar zo aandachtig maar ontspannen te zien zitten borduren!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat zit ( ik bedoel "zat" ) je daar vorstelijk !
    Fijne dag , groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je zit vast nog heel lang na te genieten! Leuk borduurtje en ik ruik de bloemetjes bijna!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke foto! Ik heb dit weekend pas ontdekt dat je DMC garen met geurtjes kan kopen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een schatje is dat geworden, jammer dat je niets kunt ruiken achter de p.c.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, Corrie, wat zit je daar lekker op het balkon. Wilde je wel weer naar huis?
    En wat een schattig cadeatje van Willy. Past helemaal bij jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk borduurtje.Ik heb ook steeds iets mee op vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een lief, schattig borduurtje, heerlijk om in de vakantie te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Corrie, ik kom op de bloemengeur af. Wat heb je er een lief borduurwerkje van gemaakt. Ik kan me nu ook niet meer voorstellen dat ik zonder handwerkspullen op vakantie zou gaan (een jaar geleden nog wel;)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gelukkig dat je weer heelhuids thuis bent en meteen weer zo'n lief werkje.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuk patroontje Corrie, ook leuk voor op een enveloppe.Paulie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Bij mij gaat er op vakantie altijd iets in de handwerksfeer en een aantal boeken mee. Beiden zijn voor mij pure ontspanning.
    Wat een leuk borduurtje heb je gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. @ Bedankt voor jullie reacties en ja het is heel jammer dat jullie geen geurcomputer hebben, ik ook niet trouwens ;- )
    CHRIS, we hadden allevier heimwee ;- )
    WILLY, dat is toch wel heel snel gegaan met jouw handwerkliefde!
    PAULIE, Jij mag nooit meer raden ;- ))

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Lieve Corrie! Wat een mooie foto van jou...de ontspanning spat er vanaf! En wat een lief borduurtje...daar val ik ook voor als een blo(g)k ;)!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een mooie foto's en een schattig borduurtje! Ik wist nog niet dat er geurende garens zijn en ga kijken. Brengt wel een extra herinnering aan een borduurwerkje volgens mij. En Kreta is geweldig vind ik.
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hai Corrie, wat heb je weer iets moois gemaakt! Fijn dat jullie zo van de vakantie hebben genoten. Liefs, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Corrie, ik heb gisteren in mijn reactie een hint achtergelaten.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat zit je daar heerlijk Corrie.
    En wat leuk; borduurgaren met een geurtje ........ nog nooit van gehoord.
    (net als eerder de inkt ....).

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat schattig zo dat borduurtje. Je vriendinnen boffen dat ze zo verwend worden. En geur DMC draadjes.....nooit eerder gehoord.
    Groetjes uit Virginia

    BeantwoordenVerwijderen
  20. @Dag lieve PETRA, ik las dat je weer tijd hebt om af en toe te bloggen, wat gezellig! Ik geniet altijd van je verhalen.
    MARIANNE P, wat leuk dat je Kreta ook zo waardeert, ik had er mijn bedenkingen bij, maar ben nu helemaal om (^_^)
    JOKE, dankjewel, het was beregoed daar ;- 0)
    WILLY, kom je letterlijk op de geur af?????
    Waar houden jullie vakantie?????
    FLEUR, ik heb wel een beetje heimwee, leuk hè dat Jan me op de foto zette.
    Wat een geheugen heb jij toch!
    MIRANDA, ik ben al snel even bij jou gaa kijken, leuk hè, op internet vlieg je zo van de ene naar de andere kant van de wereld, leuk dat je er was!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een lief huisje en cadeautje.
    Nooit van dit garen gehoord.
    Maar als ik de kleuren zie ruik ik het gewoon !!;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Geurende garens , ik ga er van dromen welke geur ik wil opnemen .
    Wat een schoonheden van schattige borduursels .
    Kom net bij Marian'ne vandaan , ook al zoveel moois en hier weer volop liefelijke steekjes .
    Daar wordt een mens alleen maar vrolijk van .
    Er is nog heel veel te doen vandaag , maar dit moois heeft mijn ogen weer gevangen .
    Corrie ga zo vrolijk voort met al je steekjes !

    BeantwoordenVerwijderen
  23. @'MARIAN'NE, vond ik ook!
    GERRIE, wat heerlijk dat we jou met onze steekjes vrolijkheid kunnen geven, doet me goed om te weten!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat lief Corrie.
    Wat leuk geurende garens daar heb ik nog nooit van gehoord, wat zal dat fijn werken.
    Heerlijk dat je zo een fijne vakantie hebt gehad, en zo te zien had je een gezellig plekje op je balkon, je zal he daar zeker thuis hebben gevoeld.
    Liefs Joke Zweden

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat beeldig joh!!!
    Je hebt heerlijk genoten, dat mek ik wel! Toppie!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een lief cadeautje van Willy, ik kende het geurende garen niet van DMC. Zo zie je ik ben ook niet met alles op de hoogte. Maar het is een lieverd geworden. Heerlijk al die lieve mensen onder elkaar..

    BeantwoordenVerwijderen
  27. en jij hebt de goede gewoonte van Willy overgenomen merkte ik tot mijn verrassing :) Dank je wel voor je geurige groet, dat was leuk thuiskomen gisteren. Ik ga er ook een mooi patroontje bij zoeken. Hebben ze op Kreta ook nog een bijzondere handwerktechniek waar wij niet van weten? daar ben ik natuurlijk zeer nieuwsgierig naar. Grappig dat je zoveel belangstelling kreeg voor je handwerkjes. Vakantie zonder een handwerkje kan ik me niet voorstellen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ik weet eigenlijk niet zo goed hoe ik moet beginnen, maar lieve Corrie de enveloppe van het rozrnhuisje is geweldig. Ik voel me heel rijk en verwend, dat je dat voor mij hebt geborduurd. Ik begrijp nu je reactie van: Jij mag nooit meer raden. Want ik had er geen idee van dat het voor mij was. Heel, heel erg bedankt.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. @LIEVE PAULIE, je bent helemaal goed begonnen, ik ben helemaal blij dat je het leuk vindt en het is met heel veel plezier en goede gedachten voor je gemaakt! Kus.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. En die Rijkswidget is ook zo genieten he!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. hahaha wat leuk dat je het zo maakte en dat t een verrassing was, echt jij!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Hoi Corrie, ja meis, af en toe duik ik weer eens op. Lees net je verhaal van Kreta nog eens door en het verbaasd mij niets. Griekenland is namelijk een echt borduurland. Van alle handwerken wordt hardanger en borduren het meest gedaan en ook erg gewaardeerd.

    Mooie werkjes heb je! Dikke kus.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...