dinsdag 30 juni 2009

Dorcas Rugzakjes Actie 2009


Na een lange stilte eindelijk weer eens een berichtje van mij! Of ik het druk heb gehad? Ja best wel, maar ik kon ook (misschien wel door alle drukte) de inspiratie niet vinden om te bloggen. Maar over dit onderwerp moest zéker geschreven worden en met heel veel plezier doe ik dat ook. Vorig jaar schreef ik er ook een een logje (klik) over en daardoor meldden zich twee andere webloggers aan om mee te doen, José en Willy. Dat heb ik goed onthouden en toen ik hen ernaar vroeg deden ze graag mee voor de actie van dit jaar. Daardoor zag het er de laatste tijd nogal erg vol uit op onze zolder.



 Op deze foto zie je de tafel waar ik normaal mijn handwerkspullen heb staan, maar nu stond er een grote verzameling schoolspullen op. Tijdens één van mijn strooptochten om de spullen in te kopen stond ik met een volgeladen winkelwagentje bij de kassa. Vóór mij stond een echtpaar af te rekenen en ik zag de mannelijke helft van het paar al met een opgetrokken wenkbrauw naar mijn karretje kijken. Na enkele seconden vroeg hij moedig: "Mevrouw, mag ik eens vragen, hebt u een kostschool?"


 Dat was even lachen, maar ik vertelde hen al snel waarvoor alle schoolspullen bedoeld waren en het paar glom van genoegen toen ze vernamen dat nu 30 kinderen toestemming zouden krijgen om naar school te mogen gaan omdat ze nu de benodigde schoolspullen hebben die hun ouders, als ze die al hebben, niet zelf voor hen kunnen kopen. Nu maar hopen dat zij dit ook lezen en via deze link er meer over lezen en misschien zelf ook aan de slag gaan.  Tijdens het schrijven van dit logje las ik in mijn logje van vorig jaar dat ik 25 zakjes had kunnen vullen en met de bijdragen van José en Willy zijn het er nu dertig geworden, dat klopt niet, het zouden er 35 moeten zijn, ik ga heel snel nog extra zakjes vullen zodat er nog meer kinderen hun weg naar een school kunnen vinden (foto geleend van Dorcas-site)


 Voor degenen die hier ook aan mee willen doen is via deze link nog meer te lezen en uit te zoeken of er in jouw buurt ook een depôt is van Dorcas, in de linkerbalk van die site staat een kopje "inleveradressen". Heel veel dank voor jullie bijdrage José en Willy.

17 opmerkingen:

  1. Prima actie ,heb je gemaild.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Corrie, dank je wel dat je een paar rugtasjes extra hebt willen doen. Van mij krijg je een dikke zoen!
    Ik weet dat je het graag doet, dus volgend jaar kun je weer op me rekenen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een superactie van Dorcas. Hele goede organisatie! Geweldig dat je dan hoort dat die 30 kinderen nu naar school kunnen. Dat is hier toch niet voor te stellen. Geweldig Corrie dat je daar aan meewerkt en wat leuk dat José en Willy ook meedoen. Corrie en een kostschool!! Maar niet hè?! Maar ik kan me die vraag wel voorstellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Op mij veel in druk gemaakt, en ook met veel plezier gedaan, en volgend jaar weer van de partij.
    Alleen zou ik willen dat ik dichter bij jou woonde, kon ik je hier mee help bij elkaar zoeken. En inpakken. Liefs José

    Sofie was blij weer bij de fokker terecht te kunnen.

    Ze plaste van blijdschap over zijn overhemd,MARIANNE D dit komt jou bekend voor en hij vond het niet erg hij was blij haar te zien. En was emotioneel. Toen was ik gerust en blij voor haar.

    En er was nog een broertje en dit klikte prima. Want zijn ouders waren met vakantie.

    Samen geslapen en dat ging goed vanaf het eerste
    moment. Ze vond het prima dat hij met haar speeltjes aan de haal ging. een gerust gevoel konden wij weer vertrekken.

    Lieve Groetjes en ik kom hier nog op terug in een logje. Van de week..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi Corrie, Willy en José!
    In de herfst is hier altijd in de supermarkt een actie van Dorcas en kun je artikelen van een boodschappenlijstje kopen en dan meegeven aan de medewerkers van Dorcas. Zij zorgen ervoor dat het op de juiste bestemming komt. Zelf ben ik donateur van Edukans, een organisatie die kinderen steunt om onderwijs te kunnen volgen.
    Welterusten Corrie!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldig !
    Fijne dag , groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi doel, wat fijn dat de kinderen dan naar shool kunnen.
    Wat zullen die kinderen blij zijn, zelf vinden we dat ook al heerlijk al die pennetjes en spulletjes.

    Op de basis school van mijn kinderen vulden we dozen met dit soort materialen.
    Ze zijn een tijd lid geweest en kregen de Dorcas nieuwsbrief met leuke informatie over hun/het werk.

    Maar wij als volwassenen kunnen dit dus ook nog doen !!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. mooi initiatief. ik hoop dat het de kinderen helpt op weg naar een mooie toekomst!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. dit is een leuke actie. ik heb ook je link gebruikt, vrijdag ga ik denk ik eens kijken bij een dorcas winkel in de buurt.

    pluim op je hoed voor je inzet voor zulke mooie doelen.

    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Geweldig deze actie, jammer dat een mens niet aan alles mee kan doen! Maar ik doe ook mijn best waar ik kan.
    Petje af voor jullie!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtige actie ! Ik geloof in dit soort projecten. Zelf doet onze familie iets in Tanzania.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. O wat een mooie actie is dit Corrie,
    Ik zal je zo even persoonlijk schrijven en dan kan ik wat geld aan je overmaken.
    Liefs Joke

    Ps je hoeft niet bang te zijn hoor voor die slangen, ze wonen hier ver vandaan, hahahah je bent welkom!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een geweldige actie, is dit. Wat zullen de kinderen daar blij mee zijn, zou hun gezichtjes wel willen zien als ze het in ontvangst nemen :)
    Een heel fijn weekend :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een geweldigg goed doel! Ik heb al even gekeken en er zit ook iemand bij ons in de buurt, daar zal ik zeker contact mee opnemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. @JANET, wat fijn dat ik jou er ook enthousiast mee kan maken, ik doe er zo graag aan mee, dankjewel!!!
    Dankjewel ook voor je mooie reactie op de speldendoos en boeken.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...