donderdag 11 juni 2009

De drie B's


Deze schattige Baboesjka kreeg ik een tijdje geleden van Paulie, die helaas geen weblog heeft. Het is een mailart-borduurwerkje en kwam gelukkig geheel in orde op ons adres aan. Ik kan de achterkant met stempels en zegels niet laten zien vanwege de adresgegevens van Paulie en mij, maar het zag er allemaal zó leuk uit, dit is toch vrolijkmakend! Ik bedank Paulie hierbij nogmaals voor deze mooie mailart en jullie herinneren je wellicht het leuke merklapje (klik en dan even naar beneden scrollen) dat ik al eens van  Paulie kreeg waarvan ik een omslag voor mijn Bijbel maakte.



Zo werd ik een tijd geleden ook verrast met deze schattige boekenlegger van Annet en ook zij heeft geen weblog, dus is het extra leuk dat hun werk toch voor jullie te zien is, dit is de achterkant ervan



 Ook Annet verwende me al vaker en ik kan niet genoeg benadrukken hoeveel blijken van vriendschap ik via mijn weblog al heb genoten. De boekenlegger is in gebruik voor de boeken die ik meenam op vakantie.


 Op de heenweg las ik in het vliegtuig dit boek "Het leven van Pi" van Yann Martel (via de link lees je er meer over en ook via deze link ) en het lag ook op mijn zonnestoel bij het zwembad van ons hotel in Kreta. Het is een van de meest bijzondere en boeiende boeken die ik de laatste tijd heb gelezen. Ik zal er niet veel over zeggen, maar ik bleef na het lezen achter met het gevoel dat ik als kind al had als me een sprookje werd verteld, nl. dat ik toch zéker wist dat het werkelijk gebeurd was, voor mij dus een verrukkelijk boek dat ik over enkele jaren zeker nog eens zal lezen.


Op deze foto die ik op de terugweg van vakantie in het vliegtuig maakte ligt het boek dat ik van Jan voor mijn verjaardag kreeg samen met twee boekjes van Herman Hesse , een schrijver die ik heel graag lees. Ik heb ze nog niet gelezen, maar als ik ze uit heb schrijf ik daar wel weer over. Maar dit geweldige boek van Vikram Seth "De geschikte jongen"  vind ik ook een zéér boeiend boek en het telt tot mijn grote vreugde 1504 pagina's!!! Heerlijk. Via de link lees je meer over de boeken. Zo, nu moet ik nodig eens iets nuttigs gaan doen, dan is het nog prettiger om weer in een boek te duiken of mijn nieuwe handwerkje op te pakken. Fijne dagen gewenst en tot later!


24 opmerkingen:

  1. Oh, die Baboeshka! Wat een geweldig exemplaar. En zo'n lieve boekenlegger. Ik spaar boekenleggers maar gebruik meestal een stukje memopapier tussen mijn boek! En ik weet meteen wat ik ga lezen als de grote vakantie aanbreekt. Ik had al gelezen over het leven van PI maar nu ben ik er helemaal nieuwsgierig naar .dank je voor je leestips.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk die baboeska,en wat een mooie boekenlegger.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. jij wordt lekker verwend! heerlijk!
    geniet verder van die prachtige boeken ...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke baboesjka!! En leuk zo'n boekenlegger...goed idee!! Dank je Corrie, voor je schrijven over deze boeken. Ik ben al op zoek naar een mooie vakantieboek!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hee, ik heb het zusje gehad van deze !!!!

    Leuk hé én lieffff.
    Mooie boekenlegger ook, erg mooi zo met de parelkralen er aan.

    Fijn hoe jij geniet van boeken en het hier doorgeeft.
    Ik zou bijna weer gaan lezen.
    Helaas lukt dat niet meer (val na 2 regels in slaap, ook bij handwerkboeken)en ik kan mij niet meer verliezen in een verhaal.
    Heel raar, was echt een boekenwurm, vroeger zóveel gelezen.

    DUS doe ik tegenwoordig maar andere dingen en kijk véél plaatjes !!!;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heerlijk dat je linkjes zet naar de beschrijving van de boeken en leuk dat je ook van dikke boeken houdt. Veel mensen schrikt dat af omdat het dan zo lang duurt voor je het uit hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gezellig log !
    Je zult vast veel heerlijke leesuurtjes krijgen !
    Goed weekeinde , groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Die drei B's?

    Babuschka, Anhänger, Buch?

    Na, ja leider kann ich kein Holländisch, deshalb habe ich dein Rätsel nicht ganz lösen können liebe Corrie...

    Wünsche dir aber ein schönes Wochenende und sonnige Tage!

    Gabriele

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ook hier weer genieten, wat een lieverds heb jij toch om jou heen.De Babousjka prachtig gewoon!!

    Heerlijk die verwennerijen allemaal.

    Genieten geblazen !!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. O Corrie, wat een heerlijke dikke pil, dat laatste boek! En wat een schattige baboesjka, om te koesteren, zo lief.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuke borduurwerkjes heb je gekregen en bedankt voor de boekentips, ga binnenkort op vakantie en zal eens zien of ik ze ergens kan krijgen.
    Groetjes ELza.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Corrie, wat een mooie verwennerij. De babouschka's zijn altijd zo vrolijk en wat een leuke manier om een boekenlegger te maken.
    Ik heb even bij de linkjes gekeken, een bijzonder verhaal "Het leven van Pi".
    Je hoeft je niet te vervelen, fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooi, die baboesjka...prachtig. Wat een leuke boekenleggers, je bent weer enorm verwent, met al dit moois.
    Een heel fijn weekend :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi lieve Corrie,allereerst dank voor je lieve berichtjes.Het was heerlijk wakker worden vanmorgen bij het zien van je comments!Ja babouska's..ook een grote favoriet van mij!en al die heerlijke boekentips..yummy!liefs en dikke zoen Dees

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wat heerlijk dat je zoveel aan lezen toekomt. Ik gun me er het laatste jaar gewoon de tijd niet voor denk ik. (ook geen eigen inkomen meer dus geen boeken kopen en de bieb is een goed iets maar ik vind het altijd viezig, ligt aan mij, ik weet het) maar ik ga naar aanleiding van een documantaire over george orwell's 1984 dat boek herlezen. ik ga het gewoon doen. je hebt me helemaal enthousiast gemaakt.
    Je kadootjes zijn weer plaatjes, je moet vast een heeeeeel groot huis hebben (hihi)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. wat een leuke cadeau's! Het boekenleggertje doet me denken aan een gratis patroontje van een scissorfob dat ik ooit bij de quiltnaald cadeau kreeg. Ik had werkelijk geen idee hoe ik lapje zo in elkaar moest zetten dat het een vierkant kussentje werd en niet een vijf- zes- of zevenhoek met uitpuilende draadjes. Dan heb ik toch echt wel wat bijgeleerd de afgelopen jaren ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat leuk om zulke cadeautjes te ontvangen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. zulke verwennerijtjes geven kleur aan het leven...

    lekker lezen! boeken liggen er altijd naast m'n bed, klaar om heerlijk even in te verdwijnen.

    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heerlijke kadootjes! Ik heb net even bijgelezen bij je,een fijne vakantie op Kreta,soms lacht het leven je heel erg toe hé Corrie?
    Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. @IEDEREEN Bedankt voor de gezellige reacties op dit logje. Ik vind het zo leuk om te lezen dat de boekentips welkom zijn en jullie graag lezen.
    MARIAN'NE, wat vreselijk jammer toch datlezen niet meer lukt en als je nu een met een luisterboek aan je oor lekker gaat zitten handwerken? Ik gun je hetleesplezier zo!
    MARION, als je niet vies bent van mijn boeken, kom je lekker een keer langs fietsen en leen je ze van mij, is dat een idee?
    MARCELLA, heerlijk hè als je ziet dat je steeds meer leert en dat er vooral ook nog zoveel te leren valt!
    MARIANNE D, ik voel me een bevoorrecht mens met zo'n heerlijke vakantie, maar ik voel dat eigenlijk altijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Fijn om zit soort blijken van vriendschap te krijgen, ook ik werd al eens verwend door Annet met zo'n mooie boekenlegger. Zo'n sierlijk dingetje. De boeken gaan op mijn wenslijstje!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. im abendrot schreef hij niet trouwens,..maar joseph von eichendorff ,lees ik in het boekje...never heart of...

    BeantwoordenVerwijderen
  23. en verliefd op vikram????ik hoop t van harte
    mooi he martell ,welk einde vind jij het geloofwaardigst?? of welke wil jij in geloven moet ik misschien vragen......

    tsja fan van hermann hesse, hier nog 1........weet je dat hij ook teksten voor de 4 letzte lieder van richard strauss voor zijn rekening nam ?

    "fruhling"/"september" en "beim schlafen gehen"
    , zo mooi!!!!ik heb hem in de uitvoering met kiri te kanawa

    het 4e lied hoorde ik ooit in de auto "im abendrot "en ik was zo ontroerd dat ik hem meteen heb aaangeschaft,recht in je ziel!!

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...