woensdag 1 april 2009

Vermenigvuldigingstabel van Sarah Jenning's



Deze geborduurde vermenigvuldigingstabel hangt al enkele weken in de kamer en ik vind hem helemaal geweldig! Ik krijg er erg leuke reacties op en vooral van mannen, terwijl die bijna nooit echt geïnteresseerd zijn in mijn andere borduurwerken. Het is een eenvoudige versie, maar die past wel bij mijn schoolherinneringen. Het patroon staat in een boek dat ik een tijdje geleden via internet in Amerika kocht bij Alibris , samen met nog vier andere boeken.  Alles prima aangekomen en kort geleden plaatste ik er weer een bestelling (ongeveer een uur geleden ;- ) spannend!



Hier hangt het borduurwerk aan de muur! Zoals je ziet heb ik mijn meisjesnaam eronder geborduurd alsook de datum waarop ik de laatste steekjes van dit werk maakte en ik heb er een aantal veranderingen in aangebracht die ik leuk vond. Ik wilde hierin graag mijn meisjesnaam gebruiken omdat dit borduurwerk me weer helemaal terugbracht in de tijd waarop ik op de Mariaschool te Heemskerk zat, een heel fijne en veilige tijd in mijn herinnering. Op de eerste foto zie je wat oude schrijfartikelen staan, ik ben daar dol op en ik heb vandaag de kist met spullen weer eens tevoorschijn gehaald om een leuke foto te kunnen maken.


In die kist zitten o.a. een aantal stempels die ik in kringloopwinkels kocht en twee ervan erfde ik van onze vriendinnen Ank en Wieta evenals het stempeldoosje en de bijbehorende Talens stempelinkt. De stempels doen het nog goed en ik heb voor de aardigheid een afdruk gemaakt.


Zijn ze niet leuk?! Dat eenvoudige stempeltje "drukwerk" vind ik enig en "Karel de Grote" op zijn ros herinnerde me aan de geschiedenislessen waarvan ik maar bitter weinig heb onthouden. De mooie handtekeningstempel is dus van Wieta's broer geweest evenals het "drukwerk" stempeltje.


 Hier zie je het piepkleine mannetje nog iets groter en kijk eens hoe grappig, hij eet een haring! Maar ik vind ook de kop van "Koning Lodewijk Napoleon" bijzonder mooi, die is heel erg gedetailleerd!



Toen ik hiermee bezig was herinnerde ik me dat Jan van zijn vader nog een handtekeningstempel heeft en dus hebben we ons suf gezocht om die er ook nog bij te kunnen zetten, maar tot nu toe hebben we niets gevonden, jammer! Die had ik graag willen laten zien, maar ook dit laatste stempel vind ik heel erg mooi,


 het is een Exlibris-stempel van de Alfa en Omega en ik kreeg die jaren geleden van mijn zus voor mijn verjaardag. Ze zijn hier nog steeds te bestellen en ik weet dat er prachtige stempels bestaan dus ik denk dat ik nu zelf eens heerlijk ga rondkijken op deze laatste link. Mocht je eens in Amsterdam zijn ga dan voor prachtige stempels beslist eens in deze winkel kijken.
Veel lees- en kijkplezier.

36 opmerkingen:

  1. Wat is je borduurwerk moooooi.
    En dan die stempels, ik ben er dol op.
    En heb ook dierbare stempels.
    Ik klik niet op de links die je geeft, want dan zie ik vast veel te veel moois en denk dan ook direct weer aan die inkt met heerlijke geurtjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. voor t eerst snap ik je niet ;))) borduren oké, maar cijfers??????ik heb er niks mee, ik vind het mooi ingelijst, de sierlijke vormen aan de zijkant zijn ook prachtig ,maarrrr cijfers in een schema ...hatsjoe ja zie je : allergisch!!!!

    hihi mooie stempels en jaaaaa die winkel ken ik in amsterdam en de zonne ex libris stempel heb ik....ergens.....

    wij verkochten een reliëftang ,ook een leuk effect, die druk je in het papier van boek of postpapier ,erg mooi effect ook....groetjes hatsjie...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Grappig, ik had dezelfde gedachte als Hilly; ik ben ook meer van de "lettertjes" dan van de "cijfertjes". Maar als borduurwerk vind ik het wel erg mooi! En leuk dat je er zoveel herinneringen bij krijgt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je borduurwerk is super, doet me denken aan mijn schooltijd.
    Ooh..en dan die stempels, wat een vondst helemaal geweldig! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bij de eerste foto kon ik de lijst niet zien, maar bij de laatste wel ik vind hem Prachtig. Bij mij komen oude herinneringen boven bij deze lijst. Wat is je borduurwerk mooi ingelijst. Ik hou ere van geweldig !!

    Wat een leuk log met de stempels!! Jij maakt er altijd een super log van..

    Mijn borduurtje is klaar alleen nog stofjes om heen maken voor vrijdag moet hij klaar.

    Dan is de gezellige ochtend weer bij Liezbeth..

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je borduurwerk doet me denken aan een trui die een klasgenootje had. OOk de tafels, uit de ariadne geloof ik. De meester 'ome barend' (in die tijd was dat zo, jaren 70) vroeg wel aan zijn moeder of hij die trui niet meer naar school aan wilde doen ...............

    En stempels, jaaaaaa. Ik heb laatst op mijn blogje geschreven dat ik al 14 jaar roep niet te gaan stempelen, mijn zusje is 4 jaar terug met een stempel webwinkel begonnen maar ik zou niet gaan stempelen!!!!!! Tot 6 weken geleden. Toen ben ik voor de bijl gegaan. Wat zijn ze toch leuk he. Vooral die Napoleon vind ik wel heel bijzonder en dat haring etende mannetje..... Echt heel erg leuk. Ik hoop dat je die ene stempel nog vind.
    Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Schitterend je borduurwerk, en zo met de list erom echt een pronk stukje.
    Je stempels vind ik helemaal super. Stempels vind ik zo wie zo erg leuk, en spaar ze dan ook :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat heb je er een leuk log van gemaakt ; leuke foto's en een leuk verhaal ; bedankt !
    Fijne dag , groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. sorrie
    corrie
    van cijfers snap ik niets
    maar die stempels!!!!!
    wow
    liefs
    yvette

    BeantwoordenVerwijderen
  10. @HA,HA,HA, DIE CIJFERS(lees de tafels van 1 t/m 12) zijn nu precies waar ik wél op viel, dit werkje deed me denken aan een heel oud klaslokaal waar die misschien gebruikt mochten worden en hadden wij ze maar gehad in de klas want ook ik ben niet echt een getallenmens, dan had ik er een grote steun aan gehad. Toch vind ik cijfers iets heel moois hebben, alles wat in de natuur bestaat heeft ook een logisch ritme in zich, de planten- en dierenwereld zelfs meer dan met letters naar mijn idee en de natuur ... daar ben ik ook dol op, cijfers horen er voor mij net zo bij als letters dus vadaar dat ik er heel erg voor viel. Dankjewel voor jullie reacties en ik vind het ook leuk om de reacties te lezen van degenen die niets met cijfers hebben, zo leer ik jullie weer wat beter kennen en jullie mij, erg leuk dat ik toch nog verrassen kan met mijn persoonlijkheid ;- )))
    FLEUR, wat leuk dat jij ook nog stempels koestert.
    HILLY, logisch dat jij deze winkel kent, is helemaal iets voor jou, vreselijk die
    allergische verkoudheid alles loopt, beterschap!
    CONNY, die herinneringen worden alleen maar meer en vooral heel veel leuke!
    TILLY, dankjewel en wat leuk dat je ook stempels spaart, ik hoop dat je ze eens laat zien op je weblog.
    INGRID, bedankt!
    YVETTE, juist omdat cijfers zo moeilijk zijn vind ik deze tabellen zo leuk Yvette, je kunt er de grootste sommen mee maken op een heel makkelijke manier (^_^) ik ben vóór gemak. Mooi hè die stempels.
    REIN, ik wist al dat jij de stempels mooi zou vinden, niet zo vreemd natuurlijk met jouw hobby! Jij hebt er zelfs een speciale kast voor.
    JOSÉ, ik vind de lijst zelf ook helemaal geweldig, een echt mooie houten lijst bij de lijstenmaker vandaan en mijn hartenlap is met dezelfde lijst gedaan, daar schrijf ik later over.
    Veel succes met je borduurtje en een fijne dag gewenst, ik ben blij dat je in alle drukte toch nog fijn kunt handwerken.
    MARION, wat een enig verhaal over meester "ome Barend" en ja die stempels hebben jou ineens te pakken genomen las ik al.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een schitterend borduurwerk!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een schitterend borduurwerk!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. prachtig je vermenigvuldigingstabel! en nu ken je de tafels van vermenigvuldiging natuurlijk als geen ander. waar staat het cijfer 1512 voor?
    oude bureauspulletjes - ik ben er gek op. al van toen ik klein was. herinner je je nog die magische winkeltjes met heerlijk geurend schrijfgerief: papier, pennen, inkt, tape, vloeipapier enz...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooie cijfertjes lap is dat en ja mannen ze hebben er iets mee.
    En wat een prachtige stempels , brengt je weer even terug naar vroeger.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Schitterend en mooi van eenvoud, de stempels zijn ook geweldig.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hij is prachtig, en je kleinkinderen kunnen zo de tafels leren. Die stempels, wat leuk dat je die hebt. Ik herinner me ineens dat wij vroeger op school stempels hadden met de kaart van de provincies van Nederland, zo groot als een bladzijde in je schrift, en dan moesten wij de plaatsnamen er bij invullen. Grappig toch, terwijl ik dit schrijf "ruik"ik de stempelinkt in mijn geheugen.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een leuk logje.
    Je borduursel doet me denken aan het opdreunen van tafels in de klas.
    En je stempels aan mijn stempeldoos.
    Piepkleine lettertjes en getallen die je met een pincet in het stempeltje stopte en dan kon je je eigen krant maken.Heb daar eindeloos mee gespeeld.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik vind de tabel ook erg mooi geworden. Lijkt mij ook leuk om te maken. Het rood heb je goed gekozen. De stempels doen me denken aan het schoolschriftje waar je bij goed werk een stempel kreeg en tien stempels werd een sticker.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik heb veel met cijfers en vind deze vermenigvuldigingstabel dan ook erg mooi. Ik heb op een andere web-log ook al eens een mooie tabel gezien.
    Prachtige stempels ook. Zelf heb ik er ook een paar.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Corrie, wat mooi is je bordurwerk geworden. en wat grappig dat mannen nu wel in je werk geinteresseerd zijn! Wat een leuke verzameling schrijfgerei heb je. Ik ben er ook zo gek op. Wilde als kind zijknde altijd potloden en pennen kopen.Ook op schrijfblokjes en schriftjes was ik er gek op. Nog steeds eigenlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Corrie ik had je wel tegen kunnen komen, ik ben in Uitgeest opgegroeid. Wat een mooie Vermenigvuldigingstabel, heel bijzonder. Door je verzameling was ook even terug in mijn jeugd en heb de oude stempel van onze fabriek bekeken. Zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. 3x3 is 9. Kun je nooit meer vergeten. het is een heel mooi werkje geworden zeker zo in zijn gegeel met de passende lijst.
    Och wat leuk die stempel verzameling. Nostalgie.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Oh wat is jouw versie mooi!
    Ik houd van cijfertjes. Dus deze lap spreekt mij erg aan!
    Ik denk dat ze tot en met 12 x 12 gaan, omdat vroeger (en zeker in Engeland) met 12-tallen werd gewerkt. Dus je moest daar wel goed mee kunnen rekenen.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. @CARMEN, dankjewel! Een dubbele "prachtig!" ;- )
    ELIZABETH, het leuke is dat ik de tafels niet meer uit m'n hoofd hoef te kennen, vingertje van lkinks naar rechts en van boven naar beneden en ik weet het! 1512 ??? Geen enkel vermoeden zelfs! Leg je het me uit?
    Heerlijk hè kantoorspullen en de vriendinnen die ons lang gelden hun inboedel nalieten hadden juist daarvan heel veel in huis, alles wordt nog zeer gekoesterd.
    ANNITA, die schoolstempels voor Aardrijkskunde zijn nog steeds te koop op internet met kastje en al. Wat bijzonder hè wat geuren ook met je herinnering doen en hoe sterk ze kunnen terugkeren, bij jouw weblog ruik ik altijd de houtkrullen van onze buurman die timmerman was toen ik klein was.
    MARTINE, ook ik had zo'n letterdoos en was er dol op, gaf hem een keer mee naar huis aan mijn juf van school en 's avonds huilde ik in bed, zo miste ik de stempeldoos.
    WILLY, het rood hoorde er zó bij naar mijn gevoel en ook ik moest erg denken aan de stempeltjes in mijn schriftjes.
    Mooie herinneringen.
    ANNELIES, wat leuk dat jij iets met cijfers hebt, het was zó leuk om dit te borduren, heel rustgevend. Stempels zijn en blijven prachtig vind ik.
    MARIJNA, ook ik ben er nog steeds gek op en eigenlijk had ik in een kantoorboekhandel moeten werken, mijn zus noemt dat ook weleens als een ideale werkomgeving.
    ANJE, wat leuk dat we zo dichtbij elkaar zijn opgegroeid en ik weet je leeftijd niet, maar misschien hebben we wel op hetzelfde voortgezet onderwijs gezeten, op onze school, het Pius X college te Beverwijk, zaten best veel luitjes uit Uitgeest. Ik heb ook nog een tijdje een vriendje uit Uitgeest gehad ;- )
    Ik ben benieuwd welke fabriek je bedoeld Anje en dan heb je dat stempel dus ook nog!
    Leuk hè om af ne toe herinnert te worden aan zulke dingen van vroeger.
    DANKJEWEL ASTRID en ja ook ik werd helemaal nostalgisch bij het bekijken van de stempelsites.
    SASKIA, dankjewel! Ja jij en cijfertjes dat is één woord, ik wist dat jij zo'n letterlap leuk zou vinden, fijn dat je even kwam kijken. Met zo'n tabel was het wel een stuk makkelijker om te rekenen, hadden wij die vroeger maar in de klas gehad!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. wat is je tabel mooi geworden; zoiets past absoluut ook bij ons: wij zijn als stel een mooie combinatie van cijfers en letters...

    leuk, die stempels; vroeger heb ik eens een stempel gehad die van een pasfoto van me was gemaakt; een actie van een chipsmerk geloof ik. Maar waar het gebleven is??

    ik ga je linken nog even bekijken.

    groet,
    anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hoi Corrie,
    Ook ik heb niet zoveel met de cijfertabel, ben nog steeds op zoek naar mijn wiskundeknobbel...
    Maar de stempels zijn super. Ik ga binnenkort es even linken...
    Fijn weekeinde!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. War is ie mooi geworden!!!!! Een pronkstukje aan de muur.
    En de stempels vind ik ook prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Oh Cor wat leuk, jij hebt dus ook een doos met herinneringen en ik denk dat je er wel meer hebt dan deze. Mijn vader had ook een handtekening stempel. Die heb ik wel eens illegaal gebruikt! Op een briefje van de rector van school, dat ik mee naar huis kreeg. Ik denk dat ik toen gespijbeld had. Ha, ha. Maar ik viel mooi door de mand.
    Prachtig is je borduurwerk geworden. Veel plezier morgen en ik hoop dat je wat beter weer hebt dan vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Corrie, ik zie die tabel en daarna de inkstempels...en toen bij het plaatje met de stempels op het paier rook ik gewoon de lucht die in het klaslokaal hing als we met de tabellenstempels mochten stempelen. Dat waren heel grote stemples waar een extra large stempelkussen bij hoorden...we stonden dan om de meester heengedrongen en die deed dan 1 stempel voor bv die van de afstandsmaten of die van de gewichten....en daarna mochten we ons eigen vel stempelen...
    Raar dat je dan echt die geur weer ruikt...net echt..

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Nou dat is toevallig. Hebben we allebeide een stempel op het blog? Wat is dat vermenigvuldig-borduurwerk leuk! Altijd de tafel van 12 bij de hand. Maar ook Alpha en Omega en een hele leuke site voor idd persoonlijke verjaardagscadeautjes

    BeantwoordenVerwijderen
  31. @ANNEKE, dankjewel en wat apart om een stempel van je eigen pasfoto te hebben gehad, jammer zeg dat die weg is!
    MIENKE, door mijn eigen logje ben ik helemaal stempelgek geworden...
    JANET, leuk dat je de tabel mooi vindt en de stempels zouden bij jou ook wel passen.
    CHRIS!!! Spijbelen en handtekening vervalsen, daar kun je nog steeds voor opgepakt worden ;- )
    Ja, mijn huis is overvol aan herinneringen en ik vind het heerlijk!
    BIANCA, de stempels die jij noemt ken ik niet, wel die grote van Aardrijkskunde, zal wel net zoiets geweest zijn en die geuren, ja die doen met mij ook altijd zoveel een wonderlijk gegeven is dat toch!
    Wij mensen hebben een geurgeheugen!
    ANS, ik ben net nog even bij je gaan kijken en wat een prachtige foto van een stempel heb jij geplaatst!!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ha Corke, jaaaaaaa, mooooooi is je cijferlap! Ik houd er wél van! Leuk, je eigen meisjesnaam erbij. Prachtige lijst ook, geeft helemaal de sfeer van de cijfertjes weer.

    Ik moest lachen om de laatste link in Amsterdam. Mijn zwager (lief van Peet's zus) is de hotemetoot van het ganse bedrijf P. waar ook deze winkel toe behoort. :-)))
    Ik weet niet hoe het nu is bij de overheid, maar vroeger: alles wat stempelde was van Posthumus.

    Jij houdt van stempeltjes, en ik van inktpotjes. Vooral met zo'n zwart dopje. Ooooooh, zwijmeldezwijmel. Stempeltjes zijn gaaf, als ook vulpennen en zo'n rode wasstaaf waar je dan zo'n ding in drukt met je initiaal erop, om je enveloppes mee dicht te doen.
    Zo. Nou ken ik jou wat meer en jij mij, hahahaha! :-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Prachtig geworden.
    Toch altijd weer jammer wanneer ies af is.

    Alsnog gefeliciteerd !! Had 'stilletjes' mee gezongen maar was nog niet erg bij stem :-).
    Veel geluk in je nieuwe levensjaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Die stempelwinkel is een feest, je weet echt niet wat je ziet. Ik heb er een paisly-motief stempel gekocht om mijn siggie's mee te versieren.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Johanna Zweden8 april 2009 om 16:05

    O wat een leuk borduurwerk is dit geworden Corrie, ik denk dat zo iets in elke klas moet hangen ik denk dat de kinderen dan veel plezier in hun rekenen krijgen en misschien kan de handwerk lerares er een maken met haar haar leerlingen!! ipv de gebruikelijke zakrekenmachientje die ze nu mogen gebruiken.
    Wat heb jij een mooie stempels allemaal.
    Gr Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  36. @DIJN, dat is toch ook weer bijzonder dat ik een link naar de zaak van je zwager maak!!! Dijn al die dingen die je hier nog noemt vind ik ook gewéldig en heb ik ook in mijn bezit en gebruik ze ook!
    MARIAN'NE, jouw stem gaf net dat speciale aan het verjaardagskoor en maakte het helemaal compleet *Ü* Dankjewel voor je lieve wensen
    BETTY, het is ongelofelijk wat er allemaal voor moois bestaat op dit gebied. Laat je je stempel een keer zien?!
    JOKE, je hebt helemaal gelijk en had ik het ook maar in de klas gehad, was veel leuker geweest!

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...