donderdag 30 april 2009

Verjaardag met Kringloopkristal



Gisteren schreef ik aan het eind van mijn logje dat ik op bezoek ging bij mijn zus Ria. We zouden elkaar nog onze verjaardagscadeautjes geven. We zijn namelijk beiden op dezelfde dag in maart jarig terwijl ik toch drie jaar ouder ben dan zij. Ze werd op mijn derde verjaardag geboren. Zo reed ik dus richting het Gooi en bracht ik haar het cadeautje waar ze om had gevraagd.


In een woonblad had ze een foto gezien van een blad met kristallen vaasjes en dat vond ze helemaal geweldig. Ze weet dat ik dol ben op het bezoeken van kringloopwinkels en zo vroeg ze me dus een tijdje geleden of ik voor haar kristallen vaasjes wilde gaan zoeken in kringloopwinkels, een leukere opdracht kun je me niet geven. Hiernaast zien jullie het resultaat  Ik wilde natuurlijk ook wat bloemetjes meenemen om erin te zetten en aangezien ons seringenboompje prachtig in bloei staat nam ik er daarvan enkele mee.


Dat boompje is opgegroeid uit een loot van de seringenboom die in de tuin van ons ouderlijk huis stond, onze paps nam eens zo'n loot mee en ik hou zielsveel van dit boompje omdat het zo'n levende en tastbare herinnering aan onze dierbare, overleden ouders is. Ria is héél erg blij met haar kristallen vaasjes, maar op haar beurt heeft ze mij heel erg verwend met een heel bijzonder cadeau.


Dit mooie halssieraad waarin ze twee "C's" van mijn voornaam Corrie verwerkte, heeft ze weer zelf voor mij gemaakt. Het is namelijk niet de eerste keer dat ze een sieraad voor me maakte.
In dit foto-album kun je al haar creaties voor mij zien.
Ik draag ze met heel veel plezier en hierbij een dikke kus voor mijn lieve zus!

34 opmerkingen:

  1. Hallo Corrie,

    Wat een prachtige cadeaus hebben jullie elkaar gegeven! En wat leuk, dat verhaal van de sering ... dat zijn de mooiste planten/bomen in een tuin he?! Ik heb zo ook een paar 'verhalenplanten' die me zeer dierbaar zijn.

    Groet en een fijne dag! Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jullie hebben mekaar héél goed verwend! Prachtige kadootjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk om dit moois te zien. Elkaar heerlijk te verwennen met prachtige cadeaus! Na een trieste einde van Koninginnedag !

    Ik ben er helemaal stuk van..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie hanger, geniet ook hier maar van, want deze koninginnedag is toch echt heel erg triest, wat een verdriet.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi geheel geworden zo met die glaasjes !
    Groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lief om elkaar zo te verwennen met cadeautjes. Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gefeliciteerd zo lief om dit allemaal voor je zus te maken, wat is dit een vreemde dag geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Als ik dit zo lees heb je een heel bijzondere band met je zus.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb ook zo'n seringenboompje "van thuis" alleen is het bij mij meer een struik. had hem beter moeten snoeien!
    Maar haal die plant eens van die stoel dan kun je eronder gaan zitten en even snuiven!
    Wat een leuk idee die vaasjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat mooi deze hanger. Knap dat je zus dit kan maken. En leuk je idee met de vaasjes.
    Jammer dat deze dag zo triest voor anderen geeindigd is.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. allebei op jullie eigen manier leeve moeite gedaan, superleuk

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wat leuk dat jullie op dezelfde dag jarig zijn en dus tegelijk met elkaars cadeautjes bezig. Jullie zijn heel erg geslaagd in het verrassen van elkaar, móói!
    Mijn seringenboompje is ook een stekje van een oude die er inmiddels niet meer is. Het heeft iets heel speciaals dat je zo'n stekje opkweekt tot zo'n stoere boom

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een prachtige originele cadeau's

    BeantwoordenVerwijderen
  14. zussies die elkaar kennen en liefhebben..dat zeggen deze cadeautjes mij!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat leuk Corrie om een foto van Ria te zien ze is niks veranderd als ik dat zo bekijk. Leuk jullie cadeautjes en zo bijzonder om samen zo'n band te hebben. Dat is erg kostbaar. groetjes Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat hebben jullie elkaar gezellig verwend!En wat een mooie seringenboom,vooral het verhaal erachter...mooi Corrie!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een prachtig idee die schaal met kristallen vaasjes! En op de foto is het helemaal een plaatje met de seringen en de rozenblaadjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. wat staan er veel leuke dingen in deze log! een schitterend cadeau zo'n schaal + kristallen vaasjes + bloemen. en seringen, heerlijk geurende seringen. ik heb in mijn tuin twee struiken gepland die al grote bomen zijn: een uit de tuin van mijn ouders en een stond op het balkon van onze oude flat.
    wat ben jij verwend met dat sieraad!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dat is toch heel bijzonder, op dezelfde dag jarig zijn als je zus! En heerlijk, leuke kadootjes uitzoeken voor elkaar, de ketting is erg Corrie, die draag je vast met heel veel liefde! In onze tuin ruikt het ook zo heerlijk naar sering.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Erg mooi dat blad met het kristal erop, en de seringen. Ik had er ook een paar van de boom geknipt, helaas hingen ze algauw weer slap. Een prachtige ketting, heb je gekregen, knap dat je zus die zelf heeft gemaakt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat hebben jullie een bijzondere zussenband met elkaar! Echt genieten!!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Voor jou en je zus, van harte gefeliciteerd en een dikke smakkerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ria zusje van Corrie3 mei 2009 om 22:01

    Lieve zus van mij, wat een prachtig verhaal en foto's heb je van onze dag en kadootjes gemaakt , ik ben helemaal trots op jou ( en stiekem ook een beetje op mij )en de sering he van pap en mam, moet jij ook nog zo vaak aan ze denken, op de gekste momenten, en soms gewoon na zoveel jaar ze nog zo intens missen!!
    En al die lieve reacties echt hartverwarmend, Dick heeft ook even meegekeken ook zwaar onder de indruk van jou (van mij was hij het al!!!), nou wijffie nogmaals dank voor je glinsterende vaasjes, ik ga alvast nadenken voor een nieuwe opdracht.
    Liefs voor jou en al je logvriendinnen

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Leuk dat jullie niet alleen zussen maar ook beste vriendinnen zijn. En 't cadeau is ook prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. @DANKJEWEL ALLEMAAL voor jullie reacties, ik vonbd het erg leuk om te lezen hoe jullie onze zussenband beschrijven. Zo vanzelfsprekend is de zussenband, maar na het verlies van onze ouders zijn alleen wij tweetjes nog over van onze familie en dat maakt het allemaal anders, sterker, dierbaarder dan ooit. Door de jaren heen zijn we zelf gegroeid, veranderd en hebben elkeer ook anders leren zien en waarderen en weten we dat we van elkaar houden. Dat hebben jullie herkend.
    De seringenboom en het verhaal erachter is niet uniek, maar dat maakt het des te mooier. Te lezen dat meerderen zo'n band met een boompje hebben is zo waardevol.
    LIEVE ZUS, een reactie van jou hier te zien is altijd een heel speciaal iets en het maakt me erg blij.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hallo Corrie, wat leuk dat Ria de vaasjes zo mooi vind.
    Ik heb van Joke mijn Anicorum gekregen hij is prachtig, jij kreeg ook een mooie ketting.
    groetjes Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een mooie verrassing voor beiden!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een mooie cadeautjes hebben jullie elkaar gegeven. Fijn hè, om zo'n lieve zus te hebben? Zelf heb ik er drie. Alle drie heel verschillend maar even dierbaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Corrie wat heerlijk dat je zo'n band met je zusje hebt en wat een lieve dierbare verrassingen hebben jullie voor elkaar gemaakt. De Seringenband maakt het zo verbonden met vroeger......Ik zie een schilderij van vd Velde in de rechterzijlijn.......Een kopie hiervan, geschilderd door mijn grootvader, hangt op een meter van mij af nu.....over verbonden met.... durf ik nu bijna niet meer te schrijven. Heb tranen in mijn ogen.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. corrie geweldig het kado van je zus wat mooi gemaakt!is het van zilver?

    de vaasjes vindt ik zelf een heel leuk idee en ga morgen ook even opzoek na mijn kleinvaasjes . heb nog een mooie spiegel waarop ze kunnen staan ook.

    christine

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Zelfs in Duitsland wordt er reclame gemaakt voor je mooie naaikistje bij Eva Maria, leuk hoor!!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Lieve Corrie,
    Wat een schitterende kadootjes hebben jullie elkaar gegeven. Fijn hè om elkaars blije gezichten te zien. Bijzonder dat planten en struiken zo oud kunnen worden...

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Fijn dat jullie weer veilig in het land zijn aangekomen.
    Je zus en jij hebben beiden heel goed je best gedaan om iets bijzonders aan elkaar te geven voor jullie verjaardag. Heel erg leuk idee die vaasjes op een blad en het sierrad is natuurlijk helemaal prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...