donderdag 16 april 2009

Uitleg en vraag!


Allereerst moet ik even iets uitleggen ... in mijn vorige logje schreef ik dat ik het zo druk had dat ik even niet op het web zou komen. Daar kreeg ik leuke reacties op binnen, waarvoor ik jullie hier alvast bedank, maar er waren ook een paar heel lieve en bezorgde reacties die me een beetje beschaamd maken, want het gaat echt alleen maar om het bouwen van Lego!!! Dat zit zo,



met Pasen kwam onze kleinzoon Max bij ons logeren en bracht ons als Paascadeau deze prachtige gebakken Paashaas en eiernest-broodjes, ik wilde dat jullie zijn lieve snoetje erbij konden zien, ik smolt! Hij had samen met zijn mamma deze broodjes voor ons gebakken, zijn ze niet geweldig?!


Omdat hij al drie is dacht ik dat ik al ons oude Lego maar weer eens naar beneden moest halen. Dus doken we achter de luiken op zolder en haalden er twee grote kisten achter vandaan. We hebben heerlijk gespeeld en wat modellen in elkaar kunnen zetten. Dinsdagavond is Max weer naar huis gegaan, maar ik zit nog steeds heerlijk met lego te spelen. Ik ben alle modellen die we hebben aan het bouwen en wil straks alle ontbrekende stukjes proberen na te bestellen. Dat schijnt mogelijk te zijn, zelfs voor ons Lego dat al dateert uit de jaren '70. Dank jullie wel voor de bezorgde en bemoedigende reacties, maar ik zit dus gewoon te spelen ;- ))

Dit was de uitleg en dan nu de vraag ...


Ineke O, mijn handwerkvriendin stuurde me deze foto van dit borduurwerkje dat ze ooit heeft gekregen en ze wil het nu heel graag afmaken, ze heeft er echter indertijd het patroon niet bij gekregen en dat is ook niet meer te vinden. Haar vraag is dan ook of een van jullie weet waar dit patroontje vandaan komt of van welk merk het is. Ik hoop voor haar dat het gevonden wordt en bedank jullie alvast voor de moeite.


30 opmerkingen:

  1. Corrie wat heerlijk mag ik mee komen spelen.
    Dit doe ik nou ook graag. Alles is ook nog bij mij in huis. En een paar maanden geleden toen ik met de zolder bezig was, ook LEGO in elkaar gezet. Mijn dochter heeft een poppenhuis van DUPLO.
    Heerlijk om dit te doen zat ik maar in de buurt dan kwam ik mee spelen ik blijf toch ergens kind hoor!!

    Ja leuk om dit te controleren blijft leuk. Bij mij kwamen de beelden terug van mijn kinderen toen die klein waren!!

    Veel plezier ik denk dat Max gauw terug komt hoor !!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohhh, heerlijk Corrie, zo spelen met de Lego. Onze kinderen waren niet zo van die bouwers. Onze zoon had eigenlijk alleen technisch Lego. Hij is meer van de knopjes en de draai elementen. Het patroon waar je om vroeg zegt me niets. Wel vind ik het erg lief snoetje dat er al op staat. Ik hoop dat je succes hebt en dat er iemand is die het heeft. Speel lekker verder.....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wel lachen met je Lego-bouwen ;-)
    Max zal dat zeker fijn vinden.
    Sorry, ik kan je ook niet helpen met het borduurpatroontje...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. grappig, ik ben ook bezig de lego en fabuland modellen op te bouwen en laat ze ook op mijn blog zien, ja en de blokjes zijn nog te koop.:)

    met dat borduurwerkje kan ik je jammer genoeg niet helpen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oooo 't was echt bouwen met lego ; ook veel verstandiger !
    Kan je niet aan het patroon helpen...
    Fijn weekeinde , groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Samen met mij met de lego spelen, mijn kinderen vonden het heerlijk en waarom, natuurlijk is de lego leuk, maar dat ik het zelf echt leuk vond, dat stimuleert enorm.

    Corrie, je suggereert al een paar keer dat ik mijn fotoos tot kaarten kan omtoveren. Eén van de fotoos van mijn laatste logje heb ik als poster van 100 x 80 cm laten printen. Ik denk dat hij vandaag komt. Ik ben erg benieuwd; hij zal mijn kamer gaan sieren.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Haha, bij mij komen ook herinneringen boven: kinderen die al láng weer buiten rondrenden en een moeder die binnen nog met de lego zat te spelen!
    Max heeft leuke broodjes gebakken; dat zal een feest geweest zijn.
    Helaas kan ik Ineke niet helpen met een patroon, hopelijk lukt het haar om het te krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk spelen met de legoblokken,hier was het ook altijd een leuke bezigheid.
    Voor het patroontje kan ik je niet helpen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat kistje met broodjes van Max, wat lief.
    José heeft je al hulp aangeboden, ik zie jullie al samen met de Lego en Duplo bouwen. Ik heb ook alles bewaard, maar dat zal nog wel heel wat jaartjes op zolder blijven staan.
    Ik hoop dat Ineke het patroontje vindt.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik zie het voor me, heerlijk werk .
    Bij ons ook nog kratten vol en ik hoop dat we de voorbeelden ook nog hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jaja speel jij maar lekker met je Lego maak ik mijn tas af moet alleen nog handvat dan is hij klaar ,Josè misschien een helicopter?zie jullie al zitten rond de blokjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat leuk dat je er mee speelt, zou ik ook doen, maar inmiddels hebben mijn kinderen alle lego laten verdwijnen.

    Ik kan je niet helpen aan een patroontje.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dag Corrie,

    Het komt me heel bekend voor dat kinderkopje, maar ik kan je niet verder helpen.Je hebt je dus wel vermaakt met de lego.Is altijd leuk ,toch?
    Groetjes van Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Bouwen aan LEGO, geweldig ! Ik herken de straten-platen.
    Helaas herken ik het borduurwerkje niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Sorry Corrie, ik was mijn naam vergeten !

    BeantwoordenVerwijderen
  16. En ik maar denken dat jullie iets gingen verbouwen of zo. Dus wel iets met bouwen. Maar dit is ook ontzettend leuk natuurlijk. Nu komt al dat lego weer van pas.
    Corrie, heel fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. haha! dat was dus je drukke bezigheid! leuk dat je zo genoten hebt. en ik begrijp goed dat je het nu helemaal te pakken hebt ...
    de vraag kan ik helaas niet beantwoorden ...

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een leuke bezigheid, bouwen met LEGO!
    Nee, helaas kan ik je ook niet helpen met dit patroon.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hihihi, ik laat mijn lego nog even lekker in de dozen anders ben ik een paar jaar afwezig !!!;-))

    Veel plezier (das zeker en vast)
    !!

    Ik herken dit borduur niet.
    Het is wel een lief plaatje !!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. wat lieffff van max, zulke lekkere mooie broodjes.
    Leuk hé ze gaan steeds meer begrijpen.

    Mijn kleindochter is vandaag alweer 5 geworden, een hele dame alweer !!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hier staan de bakken ook opgeslagen voor ooit,....
    ;o)

    Eerst stonden ze altijd startklaar onder de keukenbank, zodat er altijd met de lego gespeeld kon worden.
    Met op de achtergrond een casettebandje met oa Pluk van de petteflat,....

    Ik krijg heimwee,....
    ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Dit kan ik mij zoooooo goed voorstellen Corrie!Lekker ontspannen doorspelen en vooral lekker doen waar je zin in hebt hoor!liefs en dikke kus Dees

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik ben natuurlijk veel te laat maar mag ik je nog feliciteren met je verjaardag? Wat heb je ontzettend leuke, lieve paasbroodjes gekregen. Met liefde gebakken dat zie je zo! Leuk dat je je zo heerlijk vermaken kunt met de lego. Groeten, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Het Lego-virus heeft je (opnieuw) aangestoken! Wat is het toch een uitvinding geweest he. Ik zie je al zitten hoor: eiernestje in de linkerhand, bouwstenen rechts en ondertussen met hoogrode konen genieten van de toet van Max :). En alsnog Van Harte Gefeliciteerd he Corrie!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ha Corrie nu zie ik dus wat je hebt gebouwd ik wist dus dat je er druk mee bezig was, maar dat het zulke mooie bouwwerken zouden worden!!! Wat zou ik (even) graag jou kleinkind willen zijn en voor het eerst (want dat heb ik nooit gedaan)met jou deze mooie dingen willen maken.
    Liefs Joke en speel ze.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ha Corrie,
    Ik zat te schateren voor de PC net, toen ik je verhaal las. Iedereen zag jouw al met schilderkwast of hamer en zaag in de hand om jullie huis te verbouwen en jullie waren heerlijk met lego in de weer, wat een mop!
    Heerlijk dat je zo genoten hebt mnet Max en wat zagen die gebakken haas en kransjes er heerlijk uit.
    Ik kan je helaas niet verder helpen met het borduurwerkje van je vriendin.
    Corrie, een fijn weekeinde!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Zo heerlijk en kostebaar om je je kleinkind en lego te bouwen!! Ik kan het uren volhouden...
    wat een heerlijk cadeau voor pasen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Heerlijk bouwen met lego en duplo, o wat zal ik dat veel hebben gedaan. Geniet jij maar heerlijk van je kleinzoon. Het gaat al zo hard.
    Een enig borduurwerkje maar jammer genoeg weet ik niet de naam of het patroon.
    Liefs Anita der

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ik zag zulke paasbroodjes vorige week voor het eerst in het Golden Tullip hotel in Lisse. Daar lagen ze ook. Mijn mama vond het brood zelf niet lekker. Hopelijk heeft het bij jullie lekkerder gesmaakt! Ze zien er alleszins heel leuk uit!

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...