dinsdag 21 april 2009

Ik zal toch niet ...



... ineens toch nog plezier krijgen in het maken van lappendekens ?! Vandaag fietste ik vanuit het dorp weer terug naar huis en ineens kreeg ik haast. Ik had vreselijk veel zin om bij thuiskomst meteen naar de zolder te gaan om verder te werken aan mijn lappendeken. Gisteren was ik er toch maar eens aan begonnen, want de gesneden lapjes lagen zó zielig naar me te kijken als ik boven kwam en ineens ging het wel lekker en kreeg ik de smaak te pakken.


Nu hebben we enkele maanden geleden prachtige ladenkasten gekregen van onze zoon en schoondochter Marc en Bettina, ze hadden ze over en ik wilde ze dolgraag hebben, hier zie je er twee, maar nog zo'n zelfde brede kast hebben we op de slaapkamer gezet omdat we op mijn hobbykamer geen plaats konden maken.  Ik heb alle lapjes die ik tot dan toe had verzameld in de lades opgeborgen.


  
Maar toen gebeurde het volgende, we gingen enkele weken geleden op onze kleinzoon passen en bij aankomst was de koffie al klaar. Terwijl we daarvan genoten vertelde Maaike dat ze van haar moeder een grote hoeveelheid stoffen had gekregen, die zij weer van een kennis ontving. Maaike had zelf al het een en ander uitgezocht en vroeg of ik de rest wilde hebben. Ik wist niet wat ik zag! De mooiste stoffen kwamen tevoorschijn. Thuis gekomen heb ik alles min of meer op kleur gelegd en nu laat ik alles even zien, je kunt zoals altijd alle foto's vergroten door erop te klikken en dat is echt de moeite waard, want er zitten prachtige geborduurde stoffen bij:






   




Ik weet het, het is niet eerlijk dat zulke mooie stapeltjes nu bij mij op zolder liggen te wachten, terwijl ik de passie voor quilten niet heb. Maar als ik naar al die mooie lapjes en de prachtige geborduurde stoffen hieronder kijk word ik toch wel erg vrolijk en hoop ideeën te krijgen om hier iets moois mee te doen:





   





Degene die deze stoffen opruimde heeft ze waarschijnlijk zelf geverfd en geborduurd en ik hoop dat ze weet dat ik er héél erg blij mee ben en dat ik zal proberen om ze op een mooie manier te verwerken. 

43 opmerkingen:

  1. Wat heerlijk, zo'n lappengift! Veel plezier ermee!!!

    Liefs, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. onvoorstelbaar dat zoiets je in de schoot wordt geworpen. nu moet je inderdaad 'aan de lappen'. als mozes niet naar de berg komt, komt de berg wel naar mozes ...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank je wel voor mail ladekastjes,en Max zijn deken kleurt prachtig en die mooie stofjes nou jij krijgt vast wel ideen
    groetjes Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die lappendeken wordt zeker prachtig, mooie stfjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hallo Corrie dank je wel voor je reactie op mijn log ,ja ik was een vriendin van Patricia en zal haar erg missen ik heb zelf dertig jaar in Duivendrecht gewoond bij haar in de straat en later om de hoek . nu woon ik in overijssel heel anders dat is waar . maar wel na mijn zin.


    je hebt mooie lappen gekregen joh leuk om er een deken vantemaken voor van de winter lekker bij de kachel op de bank . geniet er van en ik zal vaker bij je op de log komen neuzen.
    liefs van christine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O, o, daar begint het mee,een lapjesverzameling; 'k ben benieuwd hoe snel de verslaving zal toeslaan bij jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Bij jou is het op de plek, ook al heb je (nu) de quiltpassie niet!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. O,die quiltkriebel komt nog wel hoor Corrie,wacht maar af en als je hem eenmaal hebt raak je hem nooit meer kwijt...;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Volgens mij heb je genoeg om én een lappendeken én een bijpassend stoffen schilderijtje te maken! :-)))

    Jij bent zo'n heerlijk magneetmens. Je trekt mensen aan, en kringloopdingetjes, en liefde en vriendschap en prachtige lapjes en enveloppes, want d'r gaat er morgen (eindelijk) eentje voor je op de bus. :-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Corrie, wat een boffert ben jij!! Wat een prachtige lapjes heb jij gekregen. Daar gaat het creatieve hart op slag sneller van tikken!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wow, wat een lapjes en inderdaad de een nog mooier dan de ander. Heel veel plezier ermee. (en ernaar kijken vind ik ook al plezier ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een heerlijk gevoel als je ineens zoveel lapjes in je schoot geworpen krijgt, je bent vast nu nog aan het aaien ;-)

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Genieten ; alleen al het kijken naar al die mooie stofjes !
    Fijne dag , groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wat een leuke logjes heb je weer staan om te lezen!
    allereerst dat borduurtje: ik ken het niet, maar vind het heel mooi zo. geen steek meer aan veranderen zou mijn advies zijn ;-0
    en jouw borduurwerk naast jouw prachtige werkplek: precies goed!

    en met zo'n lapjesquilt ben ik tussen de bedrijven door ook bezig. lekker makkelijk en straks een quilt om lekker onder weg te kruipen, je ziet het toch al voor je!

    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat ben jij een rijk mens Corrie, zo blij met de kleine dingen!
    (ot heb ik je al bedankt voor de mooie reacties op mijn blog..met name het stuk engelse tekst..zo goed en toepasselijk!
    ik ben zo blij met je, ik ben een beetje moe dus zit niet zo heel veel meer achter de computer,, mis dus wel eens een logje)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Quilten zal nog je grootste passie worden. Ik kan geen dag zonder mijn lapjes. En nu geef ik het toe: ik ben stikkejaloers op jouw mooie lapjes. Ze zijn prachtig en ik weet zeker dat jij er prachtstukken kunt van maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Corrie, wat een schat aan mooie lapjes, dat is echt aan jou besteedt. Veel plezier met het maken van je lapjesdeken.
    Trouwens je persoonlijke hartenborduurwerk is ook enig. Heerlijk om van te genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een genot, nu kun je ook lekker met de lapjes spelen.
    Heerlijk is dat.
    Veel plezier met al dat moois.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Erg mooi Corrie, ik ben ook geen echt patchwork/quiltmens maar kan ontzettend genieten van mooie stofjes en vooral de kleuren. Net zoals trouwens bij borduur-en breigaren. Jullie moesten de achterwand van mijn tuinhuis eens zien allemaal bolletjes garen op kleur!
    Veel plezier gewenst bij het maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oh wat een heerlijkheid!!! Ik zie allemaal mooie lapjes...

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een prachtige lappen allemaal, mooie kleueren, erg leuk om te krijgen!! Lappendekens zijn erg polulair, je raakt ze vast wel kwijt.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. En waarom niet,met zo'n mooie stoffen kun je dit nu toch niet laten.Ben benieuwd,Succes alvast.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. 'k Zie hier toch een klein (quilt)vlammetje...
    Véél plezier met het verder werken aan je lappendeken. En met die mooie lappen doe je vast ook nog wel wat! Ooooh, die geverfde en geborduurde zijn zoooo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Corrie, ik moest van de week nog aan jouw lapjesdeken denken. Zou ze het al af hebben? Komt denk ik door al die mooie stoffen die ik bij Petra Prins heb gezien en zelf ook met lapjes aan de gang wil.
    Wat fijn dat je zoveel mooie stoffen hebt gekregen en dat je nu ook weer zin hebt om ermee verder te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Mooie stoffen heb je gekregen.
    Daar ga je vast iets moois van maken.
    Je lappendeken voor Max ziet er al goed uit! Werk je met de naaimachine?
    Fijne middag, misschien wel boven op je handwerkkamer..

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Corrie dat je zo maar je laden opentrekt en wij er in mogen neuzen . Staan we met z,n allen gebogen te kijken en iedereen wil wel even voelen , dat heb je met dat soort lappendames .
    Ik zie dat je er veel kanten mee uit kunt , want het zijn verschillende stofjes , ook heel stevige . Dat vraagt weer om een andere bewerking .
    En nu dromen in je luie , ik bedoel natuurlijk gemakkelijke stoel , anders zou je als lui betiteld worden en dat klopt van geen kant .
    Dan heerlijk dromen wat zal ik maken en hoe , dat is al een lekker begin en langzaam zal de lapjes koorts wel oplopen . . .
    Ik wens je er veel plezier mee en een fijn lapjes gevoel !

    BeantwoordenVerwijderen
  27. O Corrie wat een weelde, wat een mooie lapjes, wat zal je daar blij mee zijn en wat een mooi kastje, nu daar kunnen je lapjes heerlijk in liggen en dan kan je ze af en toe even bekijken!!
    IS er een quilster geboren!!
    Veel plezier.-
    Gr Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Is wel aan je besteed van die mooie lapjes.
    Wordt vast iets moois van gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Nou Corrie, je kan er nu niet meer om heen hoor. Je moet aan de bak! Geweldig mooi zeg, al die lapjes, vooral die lapjes op de laatste foto's. Maar toch lekker doen wat je het liefst doet hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat een mooie lappen heb je gehad Corrie. Ook prachtig, zoals sommige bewerkt zijn. Ja, misschien toch een beetje een quiltvirus in aantocht ?

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Nou, ik heb de passie voor quilten ook niet maar ik begin spontaan te kwijlen! Prachtige kleuren!
    Veel plezier ermee.

    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat een liefde en zorg zitten er in deze lapjes stof. Het stimuleert de creativiteit wel denk ik zo. Ben benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. O jee ..het virus doet zijn intrede..:0)))
    heerlijk zo'n stapel stofjes en van die mooie!!!!!
    je zult er vast wat moois van maken;0))
    fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Niks mis mee, om ineens zin te krijgen in het maken van een lapjesdeken. Hoe heerlijk al die mooie stofjes die te liggen wachten..mijn handen zouden ook gaan jeuken. Het word vast een mooi pronkstuk.
    Een hele fijne dag :)

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Hallo Corrie,
    ik vond op jouw weblog (21-06-07) een hele leuke gehaakte kikker.
    Nu is mijn zoon Max helemaal gek op amfibieen, en zou ik zo'n kikker graag voor hem willen maken.

    heb je het patroon nog, en zou je me het toe willen mailen?

    ik (en Max natuurlijk) zou je erg dankbaar zijn. Ik heb trouwens wel erg leuke dingen op je log gezien! ga vooral zo door en bedankt voor het inspireren!

    vr. groet Yvonne Hofman

    BeantwoordenVerwijderen
  36. JA, laat het maar lekker overkomen, dat lapjes gedoe

    Heerlijk, HEUL VEUL plezier ermee !!!

    Je harten lap staat prachtig daar.
    En mooi de persoonlijke gegevens erop !!
    Dat maakt hem nog waardevoller !

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Ja kind, nou mot je eiguluk wel he?
    ;)errug hoor!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. @DANKJEWEL allemaal voor jullie gezellige reacties. Ik ben zelf nog het meest benieuwd wat er uit al die lapjes tevoorschijn gaat komen, maar ik weet bij wie ik allemaal kan aankloppen *Ü*
    GERRIE, natuurlijk mag je meekijken in al mijn lades en ik heb er nog veel meer ;- )

    BeantwoordenVerwijderen
  39. @YVONNE HOFMAN, wil je mij je e-mailadres geven via mijn mailadres, dat vind je in de linkerbalk bovenaan deze pagina. Dan stuur ik je het patroon van de kikker met plezier toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Heeft het virus je te pakken Corrie? Wat een prachtige stofjes, geniet er maar van en ik hoop dat je er iets moois mee kan maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Je ladenkasten zijn mooi, en de inhoud ....... om te smullen.
    Wat een mooie stofjes zie ik.
    Voorlopig ben je nog wel even druk boven op zolder, heerlijk.
    Geniet, maar dat doe je ook.
    En ik ook, bij het zien van dit alles.

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Corrie wat prachtig! Je lapjes deken gaat goed ik zie bekende stofjes enig. Van de geborduurde stofjes een leuke zomertas maken, ik zou het al weten hoor. Wij zitten ook te ver van elkaar jammer toch!

    Je kasten hier over had ik gehoord van jou maar wat zijn ze prachtig. Geniet er fijn van!! Wat een heerlijke lappen.. Smul smul van iemand die van quilten houd.
    En de laatste tijd alleen nog maar met borduren bezig is. Ik vind alles ook zo leuk.

    Maar moet veel meer alles af maken, en daar ben ik nu mee bezig Ha ha !! zou het dan toch nog eens goed komen met mij !!

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Wow wat een mooie lapjes! Pas maar op Corrie, straks ben je besmet door het virus...het quiltvirus...Ik heb het ook en ik kom er nooit meer vanaf...HULLUP!!! :))

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...