dinsdag 3 maart 2009

Theedozenslinger



Dijn stuurde me een mailtje om te vragen of ik ook wilde meedoen aan de "Theedozenslinger". Tuurlijk wil ik dat en dus maakte ik gisteren foto's van de theedoos die al jaren op het aanrecht staat naast de waterkoker. Hij is van Douwe Egberts en ik weet nog hoe blij ik was toen ik genoeg punten had verzameld om hem aan te schaffen.




Zoals je ziet zitten er alleen maar witte zakjes in, dat is Annique Rooibosthee en die drinken we al jarenlang iedere dag. Bij het Kruidvat hebben ze regelmatig een aanbieding en dan koop ik die dozen met twee of drie tegelijk in, er zitten 80 zakjes in een doos. Het is cafeïnevrije en tanine-arme thee en heerlijk zacht en vol van smaak. Maar als jullie op de thee komen heb ik ook allerlei andere smaakjes, dus vrees niet!



Op het dienblad zie je nog geen melk en suiker of honing staan want wij doen niets in onze thee, maar als iemand er wel iets in wil doen, komt misschien het lieve setje tevoorschijn dat onze oudste kleindochter Priscilla ooit voor me kocht in de kringloop, is het geen schatje?!
Wij eten bij de thee graag de heerlijke doodgewone Mariabiscuitjes van Lidl,
die vinden we de allerlekkerste.
"Zo lekker kan gewoon zijn!"


33 opmerkingen:

  1. Dat ziet er gezellig uit! Mooie bekers heb je er ook bij staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jaaaaa, gezellig! Lekker hoor, Mariabiscuitjes! Voor mij ook niks in de thee, behalve bij ernstige verkoudheid. Dan een lepeltje honing.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat ziet er leuk uit hoor, en die thee ik heb er ook zakken vol van.
    Gewone theekoekjes heerlijk en zoals wij zeggen kun je lekker soppen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je maakt het heel gezellig, maar 's morgens gaat er voor mij niets boven koffietijd! De thee reserveer ik voor de middag!:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heerlijk hier, ik moet ook nog een theedozen slinger maken. Maar wat een mooi zetje van Priscilla
    zij heeft een goede smaak om dit geweldige setje te kiezen. Zie bij jou ook de leuke mokken van Pip die heb ik ook verzameld, met de thee in de aanbieding bij AH. Heerlijke mokken om uit te drinken.

    Weer geweldige foto's gemaakt.

    Fijne dag verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De theedoos is mooi maar ik word toch afgeleid door die mooie mokken van Pip en die prachtige servetjes.
    Ik vind dat stelletje van je kleindochter ook erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Corrie ziet er erg gezellig uit de theetafel kom een beker drinken met een maria koekje? Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo'n bijen korfje!! Dat had mijn oma vroeger en er zat hagelslag in!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. een mens geniet soms toch het meeste van de 'gewone dingen van het leven'.
    wij kregen lang geleden een Twiningstheedoos van Engelse vrienden. zo'n doos was toen nog heel duur en zeker nog niet te krijgen in Blokker of Xenos ...
    en de doos gebruiken we nog steeds!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk rooibosthee. Zeker ook omdat er geen tannine in zit. Zelf vind ik verveine ook heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Haaaaa, Anique Rooibosthee..., die is heerlijk bekend! Hmmmm, lekker kopje, Corke, met zicht op een prachtige theedoos!
    Ooo, dat setje van Priscilla is snoeperig!
    Weet je wat ik heeeeeeel lekker vind: sopkoekjes! Of dat Mariabiscuitjes zijn weet ik niet, want die van jou zijn rond en die van mij rechthoekig. Maar zaaaaaaalig om te soppen.
    Wie zin heeft in cake met slagroom bij de thee: welkom bij mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuk idee van de slinger,mooie theedoos.Jammer voor mezelf want ik drink geen thee.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Corrie,
    Wat een lief setje kreeg je van je kleindochter. heel erg leuk en lief! heerlijk zo'n biscuitje, even dippen, niet te lang in de thee houden, want anders....
    Iemand zei ooit 'kaakje' tegen zo'n koekje, ik had dat toen nog nooit gehoord...
    Fijne dag verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ziet er weer heel gezellig en gastvrij uit. Echt iets voor jou! Ik kijk ook graag naar theedozen, maar dan om er klosjes quiltgaren of zo in te doen....

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik zie het al helemaal voor me: in je heerlijke stoel met thee uit een Pip mok, zalig aan het corduren! Voor mij ook het summum.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mijn oog ging ook direkt naar de Pipmokken, zo fleurig. Zag vandaag in de boekhandel hele bonte kaarten, leken wel Pipkaarten maar ben vergeten op de achterkant te kijken.
    Zo'n venstertheedoos heb ik altijd zo uitnodigend gevonden.
    En dat bijekorfsetje vind ik geweldig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Gezellige foto's, Corrie.
    Ik ben een theebarbaar, laat de zakjes gewoon in de doosjes, drink alleen gewone "thee, zeker geen rooibos en geen earl grey. Flinke scheut citroensap erin en een zoetje, alleen zo, lust ik thee.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Johanna Zweden4 maart 2009 om 02:01

    Kom ik nog even bij jou een kopje thee halen voordat ik naar bed ga leuk hoor al die thee dozen.
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat leuk zo'n theedoos, maar je mokken vind ik helemaal geweldig..blauw en roze helemaal mijn kleurtjes. Schattig het setje dat je van je kleindochter hebt gekregen, lief :)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Corrie vergeet ik te zeggen dat je theekistje heel mooi is en het setje van je kleindochter vind ik een snoepje. Kringloop, hé? ;))

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een leuke thee dingetjes heb je allemaal !
    Groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Leuk je bijenkorf-setje!Ik heb jarenlang het honingpotje als lepeltjesvaasje gebruikt,mijn dekseltje was gesneuveld..daarvoor zaten de gekleurde muisjes erin,toen waren de kinders nog klein..;-))
    Over koekjes gesproken..ik ben nog steeds gek op die stroopkoekjes van Punselie,die hadden we vroeger altijd aan boord van het vliegtuig,in pakjes van twee...heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. het ziet er weer gezellig uit Corrie, je thee-hoekje. Het was wel even schrikken toen ik je logje zag, want ik was het door omstandigheden helemaal vergeten.
    Mooi zondag logje had je ook, leuk je tasjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ha die Cor !

    Weet je dat ik gisteren naast Bob Dylan in het bushokje stond?

    We gingen naar de HISWA, maar hij kon niet mee..

    BeantwoordenVerwijderen
  25. je roomstelletje is leuk (en lief) maar dat pip-servies ben ik echt helemaal weg van.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Oh schattig een theedozenslinger!!
    Leuk om te lezen...

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Rooibosthee is zeker heerlijk.
    En het blijft heerlijk.
    Wordt niet te sterk en ook uren later is dat laatste kopje uit die speciale theepot nog heerlijk.
    Je hebt vast nog wel een beker vol voor me.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Heerlijk sfeertje.

    Ben op thee tour, ik blubbel van de thee !!;-)
    En nog ben ik geen theedrinker.
    Krijg snel last van de zuren.
    En sommige smaken vind ik ronduit smerig, net als honig, OOOOO (wat zegt ze nou !!).

    Manlief nuttigt dat allemaal wel, kruidenthee, rooibos, fruitsmaken honing en ik vind de geur al echt naar.
    Alleen een lichte earl-grey kan mij bekoren ;-)
    En pas een witte piramide buideltjes thee ontdekt, heel slapjes ook lekker.
    De moeite niet hoe ik het zakje door het water slinger .
    Voor de darmen drink ik kamille thee, bijna koud zodat het snel weg is.

    Drama hé !!

    Nee hoor, ik vermaak mij met mijn senseo-tje of mijn glaasje bronwater ook prima !!!;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ziet er weer mooi uit Corrie, die bekers van Pip, wat zijn ze toch leuk. Met Sint had ik ze voor Fleur en Nanna gekocht met heel veel theetjes erbij. Donna wil alleen nog maar uit de rode rozen beker drinken, dus het kind heeft smaak!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Theedozenslinger, dat is echt leuk! En je hebt er gezellige kiekjes bij gemaakt. :) De thee die je noemt zag ik staan in de winkel, mmm, misschien neem ik die ook maar eens mee. Suc6 met je mooie web-log! x Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Gezellig jou thee slinger logje. Leuk setje dat bijenkorf setje! Tja, wat is nou lekkerder dan het onvervalste maria bescuitje!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Even een kleine correctie, er zit in thee geen tanine! Een verkoopsmoes. Thee bevat flavonoïden, geen tanine.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...