vrijdag 20 maart 2009

Lente 2009



"Nooit was er zoveel hoop in mij dan toen alles leek te sterven.
Pas nadat alles was geroofd besefte ik dat er nog steeds iets te
verliezen viel en wilde ik weer wachten op de lente"




Met bovenstaande tekst won ik in november 2003 deze gedichtenbundel via
 "Seasons" 
Het kan geen toeval zijn dat ik deze bundel enkele dagen geleden weer
terugvond nadat ik in dit logje schreef over "geluk".
Ze horen onlosmakelijk bij elkaar.
Ik wens jullie allen ook een heerlijke lente toe!


25 opmerkingen:

  1. heftig gedicht en toch hoopvol ,erg knap en mooi..mooie bundel won je!!en geluk..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk Corrie dat wens ik jou ook toe. En dit zal beslist lukken. Jij straalt geluk uit!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een heel bijzonder gedicht Corrie.
    Ik kom net bij Kiek vandaan en nu zie ik de titel van dit boek.
    Ook een fijne lente voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jij ook een heerlijke lente toegewenst met het intense gevoel dat alles weer nieuw wordt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zou willen dat ik zo mooi kon dichten als jij Corrie!Ik kom niet verder dan: Oh, heerlijke lente!
    Mijn lente begon gisteren toen ik de eerste hommel voorbij zag zoemen.Hoopvol ga ik met je mee de niewe lente in.Een stralende en lichte lente wens ik je toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige tekst Corrie. Ik word er stil van.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoop doet leven, maar zoals jij het in je gedicht verwoord, is indrukwekkend prachtig Corrie.
    Een fijne Lente gewenst van een Anje die zeer onder de indruk is.
    Lieve groet van, huis tot huis.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk, die opstandingskracht!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtig gedicht, zeer mooi geschreven. Een hele eer dat het het beloont is met een prijs :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat mooi Corrie, ook ik word hier stil van.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  11. O wat mooi Corrie.
    Laat nu de lente maar komen, zodat we daar kracht uit kunnen putten.
    Liefs Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel mooi gedicht, Corry. Jij ook een fijne lente.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi gedicht en geniet heerlijk dat lentegevoel.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. geluk zit vaak maar in heel kleine dingen. Prachtige tekst Corrie, ik wens je nog heel veel mooie lentes toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wat een prachtige zin dan ook!
    vandaag in het bos zag ik al het leven nog verstopt zitten in de knop. Eén goede warme dag en alles loopt uit.... heerlijk! Kijk er echt naar uit.
    xo

    BeantwoordenVerwijderen
  16. @HILLY, het werd ook in een heftige tijd geschreven, dankjewel! De hoop is nu vervuld en de lente komt vol licht mijn leven binnen *Ü*
    JOSÉ dankjewel, dat is mijn wens ook en dan hoop ik dat ik er iets van kan meedelen aan anderen. Soms kom ik het weer halen bij anderen en soms kan ik het geven.
    WILLY, ook ik heb bij Kiek gekeken en op vele blogs komt de lente binnenwaaien, dankjewel.
    CHRIS, dankjewel en die nieuwheid is ook steeds weer nieuw in zichzelf, steeds een schakering die we nog niet kennen.
    ANJA, wat een lieve wens van jou, dankjewel en ik vind juist dat jij jouw wens zo heel poëtisch hebt verwoord. Dit is ook mijn enige gedichtje, er zijn nog enkele slagzinnen uitgerold en dat was het wel.
    ANNELIES, dankjewel, wat mooi dat een enkele zin stilte oproept.
    ANJE, ik zit hier verwonderd te lezen wat de anderen en jij hier nu ook schrijven. Ik zou het enkele jaren geleden absoluut niet hebben prijsgegeven en nu kon ik het ineens en dan zo'n lieve en fijne reactie van jou ook, dat maakt me erg blij.
    ANNET ... en om niet ontvangen (^_^)
    TILLY, dankjewel, ik was stomverbaasd toen die bundel in de brievenbus lag.
    INES, ook jij bedankt!
    JOKE, dat lukt zeker met de zon die nu alweer verwarmt, maar ook in de winter of eigenlijk júist in de winter was er die hoop!
    LUT en ELZA dankjewel! Ik vind dat we ook via de weblogs zoveel van elkaars lentegevoelens kunnen genieten, dat geeft extra energie.
    MARCELLA, soms zie je die kleine dingen bijna niet als er veel gemist wordt, maar toch dringen ze zich steeds weer aan je op en zie je helderder dan ooit tevoren de choonheid in het kleine, dankjewel voor je mooie wens!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. alsnog gefeliciteerd met je prachtige tekst!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. MOOI !!!

    Hele 'doorleefde' tekst.
    Fijn cadeau voor jou, het boekje.

    Heerlijk de lente gesmaakt/gevoeld vandaag.
    Op mijn wangen rode 'zonnetjes' :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooie woorden, Corrie. Ik wens jou ook een prachtige lente toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat moet je diep zijn gegaan om deze tekst te kunnen schrijven.
    Wat prachtig onder woorden gebracht.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Lieve Corrie, wat een mooi, hoopvol gedicht. Ik wens jou ook een heel mooie lente.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. @ELIZABETH, dankjewel!
    MARIAN'NE, wat heerlijk die rode koontjes, ik heb inmiddels ook al een kleurtje van de zon.
    KIENY, dankjewel!
    MARION, dat was ook zo, hoewel ik besef dat voor ieder mens de dieptegrens verschillend is. DAnkjewel!
    JOKE, wat fijn dat je de hoop eruit hebt geproefd! DAnkjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Dat heb je weer mooi onder woorden gebracht....petje af ! Het zal best iedereen aanspreken. Het is echt uit het leven gegrepen .
    Groetjes , Rini.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een prachtig gedichtje Corrie! Mag ik hem overnemen van je? Het spreekt me zo ontzettend aan omdat ik vorig jaar 6 familieleden verloren heb, waaronder m'n vader, sch.moeder en neef.
    Ik ben hier via Ilse bij je terecht gekomen....ja van dat danseres-schilderijtje.
    Lieve groetjes, Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  25. @RINI, doordat er nog een reactie kwam op dit logje zag ik nu pas de jouwe en ik dankjewel daarvoor!
    MARJOLEIN, dankjewel voor je ontroerende en indrukwekkende reactie, ik heb je zojuist uitgebreider geantwoord op je eigen weblog.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...