woensdag 18 maart 2009

Ingelijst


Dit borduurwerkje ligt al een tijdje ingelijst klaar om opgehangen te worden. Het is een patroon van "Blackbird Designs" en ik heb er iets aan veranderd. In het patroon staat er ook nog de tekst "Happy Birthday" onderaan in het kader waarin de tekst is geborduurd, maar ik vond het leuker om i.p.v. één vogel twee vogels te borduren. Dus heb ik een extra takje met bloem van de distel gekopieëerd van het gedeelte bovenaan en daarop de vogel in spiegelbeeld geborduurd.



Ik heb er de initialen van Jan en mezelf in geborduurd en ik ben er erg blij mee. De lijstenmaker liet me een lijstje zien waarin het lila-achtige kleurtje van het garen terugkomt in een mat zilvergrijze lijst en daar koos ik voor.


 Er is nog een borduurwerk door hem ingelijst maar dat ziet er weer heel anders uit, heeft een totaal ander sfeer. Dat laat ik een andere keer zien. Vanavond kan ik nog een ingelijst werk op gaan halen, vind ik heel erg spannend. Zoals je ziet is het door het glas een beetje moeilijk om de kleuren juist op de foto te krijgen, het weerspiegelt een beetje, maar het verschil in geld tussen gewoon glas en museumglas is enorm en dus neem ik genoegen met wat je hier ziet en dat vind ik goed genoeg. Tot slot zeg ik degene die deze tekst leest dat ik je die van harte toewens.

31 opmerkingen:

  1. Wat heb je dat weer prachtig gemaakt, Corrie... erg mooi!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vergeet nog te zeggen ..wat een begaafde zoon heb jij!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Corrie, ik heb je logjes over het dolhuis gemist. Indrukwekkend hè.Ik heb jaren in santpoort gewerkt en wat een verrassing om een van mijn favorieten tegen te komen die het wel goed is gegaan na de verhuizing naar amsterdam.Want heel eerlijk gezegd was die verhuizing misdadig in mijn ogen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ziet het er prachtig uit Corrie. Mooi en knap gedaan met de extra vogel en bloem erbij.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat is dit patroon op deze manier ook mooi geworden! Leuk met je eigen touch er zo in: het maakt de wens algemener, echt iets voor iedereen en elke dag; dat is ook een idee.

    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Erg mooi geworden hoor !
    Groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Erg mooi!!! Wat een heerlijkheid om het ingelijst te hebben.....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dit patroon heb ik bij Liesbeth (Crownstitches)gekocht, tijdens de laatste beurs in Zwolle. En ook ik wilde die laatste zin veranderen. Heb wel al een vaag idee van hoe met onze initialen op die plek. Jouw idee is ook heel leuk. Daar zou ik niet opgekomen zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. dankjewel voor de mooie wensen!
    geniet van je nu wel heel affe mooie borduurwerken. bij mij verdwijnen ze meestal oningelijst in een la ...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. 3 Keer héél mooi, het borduurwerk, de lijst en zeker de wens.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Corrie Prachtig !! Jij maakt alles heerlijk af..
    Knap hoor. Ik ben nog steeds druk met andere dingen..

    Ik wens jou het zelfde toe!! En wat leuk een vogel erbij is hij niet zo alleen is toch veel gezelliger met zijn tweetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat is ie mooi geworden he Corrie?
    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat is dit mooi Corrie, zeker met de tweede vogel erbij.
    BlackBird Designs heeft een schattig nieuw boekje, waarin wederom een naaldenboekje.
    Misschien heb je dit boekje al gezien.
    En al die laarsjes ( ook een nieuw ( maandelijks) patroon) zijn ook al zo lief.
    En het nieuwe patroon van de BLB.D Loose Feathers club is echt prachtig.

    Ben erg benieuwd naar je hartenborduurwerk ingelijst, wat zal dat mooi zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel mooi geworden. Wat goed dat je je borduurwerk zo mooi laat inlijsten. Al dat werk verdient dat.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Alledrie kunstwerken heel mooi, heb je er al een plek voor. Die hartjes, geweldig die zou ik ook nog eens willen maken.
    Geniet er van.
    Groeten ELza.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik heb me ook laten verleiden om lid te worden van deze patronen club. Ik vind de kleuren zo prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. mooi ingelijst Corrie! en een heel mooi werkje. Goed idee om de tekst wat in te korten en er een tweede vogel aan toe te voegen. Ik ben benieuwd naar je andere twee lijsten. de borduurwerkjes zijn allebei prachtig, spannend wat je daar voor lijsten omheen hebt bedacht.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hij is prachtig met het paars en bruin. Erg mooie kleuren samen. Leuk dat je het naar je eigen zin hebt aangepast. De lijst, lag gewoon te wachten op dit werkje.
    Een hele lieve wens.
    Ik ben ook heel benieuwd naar je andere borduurwerkjes. Wel spannend om alles zo in één keer in te laten lijsten.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Erg mooi Corrie! die distels....ik krijg gelijk heimwee naar Schotland!! Maar ik vind het pracxhtig geworden. Er toch ook een eigen zwaai aan gegeven met jullie initialen en de vogeltjes en extra takjes.Blackbird disigns hebben een mooie wartme uitsraling! Ik vind ze zelf ook erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. @Dankjewel voor jullie reacties bij dit logje. Ik vond het eerst nog eng om het patroon te veranderen maar ik was er acteraf erg blij mee.
    YVETTE, wat leuk om te horen dat je bekend bent met het werken in de psychiatrie, van de verhuzing en de gevolgen weet ik niets maar geloof zeker dat jij weet waar je het over hebt. Dankjewel voor je compliment aan Menno.
    FLEUR, het nieuwe boekje van BBD heb ik nog niet gezien, ga straks eens kijken maar mijn portemonnee is na het inlijsten wel van uienleer ... ik moet janken als ik erin kijk ;- ))
    JOSÉ ook ik vond één vogel een eenzame ziel, vandaar de tweede!
    ELIZABETH, ik zit me nu steeds af te vragen hoe ik verder moet, want er hangen ineesn wel drie nieuwe lijsten in mijn kamer en wat moet ik als er meer bij komt??? Bovendien kan ik ze maar beperkt plaatsen omdat ik de volle zon in mijn kamer heb.
    Het laatste werk hangt nu vlakbij me en ik ben er zéér tevreden over!! Dat komt binnenkort op mijn weblog.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. erg mooi corrie ,sik hou erg van blackbird designs merk ik wel ,terwijl het toch amerikaans is...en daar ben ik meestal niet zo dol op
    erg mooie kleuren en mooi ontwerp...leuk zo'n bijpassend lijstje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. P*R*A*C*H*T*I*G !!!

    Weer helemaal JIJ !!:-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  23. HILLY, jij vroeg je dus af of er ook uit Amerika iets goeds kan komen ;- )
    Nou zeker wel, BBD designs zijn mooi en nog wel meer merken. Vind ik tenminste, dankjewel!
    MARIAN'NE wat leuk toch dat je "mij" erin herkent *Ü* dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. ja en sinds kort obam en zijn vrouw,daarin heb ik ook vertrouwen!!hahah

    BeantwoordenVerwijderen
  25. @HILLY, vertrouwen hebben in politici vind ik altijd moeilijk, maar ik hoop vanzelfsprekend dat je gelijk hebt. Het zou fijn zijn als dit echtpaar "de wereld" als groter dan alleen hun eigen wereldeel zou beschouwen ;- ))

    BeantwoordenVerwijderen
  26. das waar, maar als je zijn biografie leest ,heeft ie in elk geval een hart...en het zit ook nog ns op de goeie plek....dus ik hoop het van harte...slechter kon sowieso niet..

    BeantwoordenVerwijderen
  27. HILLY, da's waar, slechter kon het zeker niet, ben benieuwd, want macht doet vreemde dingen met mensen, maar er zijn natuurlijk al eerder goede geweest dus we hopen op een mooie periode met dit stel en zijn biografie lijkt me wel zéér interessant, ik zag laatst ook een uitgebreide documentaire over hen.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...