donderdag 5 maart 2009

"Beleef de lente" met webcams



Van de week stuurde mijn vriendin Marijke me een mail met een link naar de site van de Vogelbescherming die het project "Beleef de Lente" online hebben gezet. Je kunt op elk moment van de dag een aantal webcams bekijken die het nestelen en broeden van een aantal vogels laten zien. Bijvoorbeeld van de Torenvalk, de Steenuil, de IJsvogel, de Slechtvalk, Ooievaar en de Koolmees. Van deze vogels zijn de webcams al actief en op de Lepelaar en de grote Stern wordt nog gewacht. Marijke schreef dat ze zich wel een beetje een voyeur voelde en dat voel ik net zo, maar toch geniet ik heel erg van de prachtige beelden. Echt de moeite waard om op deze site dan ook even een kijkje te nemen. Foto geleend van de site van de Vogelbescherming.



En dan "Last but not least" kreeg ik van Eva Maria deze mooie Award, ik kreeg hem op 26 januari van Carolien en heb toen mijn vijf hebbelijkheden uitgebreid beschreven.
Vielen Dank liebe Eva Maria

17 opmerkingen:

  1. ik heb geen webcam nodig: elke ochtend geniet tijdens het ontbijt van de vogeltjes in mijn stadstuintje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dank je voor de tip ik ga zeker kijken
    knuf yvette

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn DH heeft voor het bezoekerscentrum in Heerewaarden ook een vogelhuis met webcam gemaakt,hij gaat hem morgen ophangen...ik ben benieuwd wat voor moois we te zien krijgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke tip, prachtige plaatjes. Het voorjaar is zeker in aantocht, gisteren op de fiets hoorde ik de vogeltjes vrolijk fluiten en bracht me in een vrolijke stemming...heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben gelijk wezen kijken en wat is de koolmees alweer actief,

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja leuk he , zo haal je natuur in huis ;-)
    Groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Corrie, dank je wel voor deze link.
    Bij dit natte koude weer toch iets wat de lente dichterbij brengt.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Kreeg deze link gisteren gemaild door mijn zus.De lente komt eraan !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik had al in de krant gelezen dat de slechtvalken in de tv-toren in De Mortel weer te volgen waren. Is altijd leuk om elke dag even te kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Als het aan mij ligt, Corke, kreeg je een "YOU are Fab"-Award van me. Je blog is een verlengstuk van JOU. :-)))

    Vogeltjes...., dat wordt mijn nieuwe thema voor 2009 (voor in mijn vlinderlap). Doe je mee?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Corrie, bedankt voor de link. Wat zal dat leuk zijn als de kastjes bewoond zijn. Ik heb medelijden met de ooievaars. Zo zonder dak en met regen en wind.
    Twee jaar geleden hadden we een duivenpaartje in een boom in onze tuin. Toen er jongen waren heb ik toch een keer het keukentrapje gepakt en mijn hoofd door de bladeren gestoken.
    Hetzelfde jaar kwam het paartje nog weer terug voor een tweede leg. Zelfs nog een poging voor een derde keer, maar dat is niets geworden.
    Proficiat met je Award van Eva Maria. Leuk dat het bloggen over de grenzen gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat mooi, mijn eendjes kwamen gisteren ook weer langs zo lief. Hier kan ik ook heerlijk van genieten!!

    Fijn weekend !!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dit is een hele leuke site waar ik vorig jaar heel vaak en veel van genoten heb.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. leuk zeg de webcams...gelukkig zienw e hier ook genoeg vogeltjes in de tuin.

    en gefeliciteerd met je 2-jarig blogbestaan HieperdeBieb Hoeraaa!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ohhh, wat lief die webcams. Ik heb ze nog niet allemaal bekeken, maar kom nog terug. Ben vanavond bij de opera!! Net als vogeltjes...zingen! Rigoletto!! Daar ga ik heerlijk van genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. De "beleef de lente" link is echt genieten. De ooivaars breng ik regelmatig een bezoekje. Heb je het filmpje "het geworstel met de tak" bekeken? Enig!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Er is ook een overzichtspagina, best handig: http://verzamelpaginabdl.webs.com/index.htm

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...