zondag 1 maart 2009

Blauwe zondag




Vandaag had ik zomaar zin in een blauwe zondag, in licht van de lentelucht.
Die kleur zit ook in het Hermès tasje dat jullie hier op de foto zien.
Ik was ervan overtuigd dat ik bij Berthi in een van haar logjes een link had gezien
naar de site van Hermès waar je een PDF kunt downloaden met een model
om dit tasje te maken, maar ik kan dat logje bij Berthi nergens meer terug vinden.




Dit is de achterkant en het kan ook nog als een echte tas geopend worden.
Lijkt me een heel leuk idee om een klein cadeautje in te doen.
Hier vind je de site en dan alleen nog even klikken op "travel the world of Hermès".
Ik vind het een schatje en er zijn nog meer motieven.
Maar er is nog meer blauw voor deze zondag.




Chloé, de vriendin van onze jongste zoon Lucas en onze jongste schoondochter,
had me enkele weken geleden gevraagd of ik een zakje
voor haar wilde makenvoor haar nieuwe iPod.




Ze had ooit dit bovenstaande geborduurde mapje voor haar verjaardag
van me gekregen en ik voelde me vereerd dat ze me dit nu vroeg.
Ik borduurde haar initialen op de voorkant en deze hartjes op de achterkant




Het veertje hoort er natuurlijk niet bij, dat vond ik vorige week
op het strand en lag nog op de tafel toen ik de foto's maakte.
Ik heb voor de eerste keer muizentandjes gemaakt zoals Marie-Antoinette
zo mooi heeft uitgelegd en dat de zijkanten er een beetje hobbelig uitzien
komt omdat ik er een elastisch lichtblauw bandje tussen gezet heb
zodat het er makkelijk in en uit gehaald kan worden.
Ik hoop dat Chloé het leuk zal vinden.
Nog een fijne zondag allemaal!



29 opmerkingen:

  1. Wat een leuk tasje heb je gemaakt! En 't veertje hoort helemaal bij de lente.
    Nog een fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die Hermestas...ligt hier uitgeprint en ik wil proberen of ik een Hermes-tas van een mooi stukkie KitchKitchen-tafelzeil kan maken. Ik ben dol op dit merk tafelzeil en ik ben ook dol op designtassen. Helaas vind mijn niet designportomonnee daar niks aan dus dan maar namaken. Ik dacht dat deze tas de beroemde Kellytas was die Grace Kelly bij zich droeg toen ze de eerste keer met haar prins werd gefotografeerd...maar misschien haal ik geschiedenisfeitjes door de was dus don't shoot me if I'm wrong..:)

    Fijne zondag en kus

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hoi Corrie wat is het tasje voor Cloë leuk geworden ,ben zelf met handwerktas bezig gaat met de hand beter fijne dag Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk tasje heb je gemaakt,en het veertje is er wel mooi bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi!En wat een lief tasje voor Chloe...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. die hermessite heeft mij helemaal vrolijk gemaakt! ik heb een paar tasjes gedownload en ga ze zeker gebruiken om cadeautjes in te verpakken. dank voor de tip!
    cloe boft het maar met zo'n mooi i-podtasje!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het eerste tasje is grappig, het tweede, geborduurde voor de i-Pod is supermooi. Het veertje past er perfect bij. Mooie muizentandjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Corrie die tas is erg leuk als cadeauverpakking en ook zo voor de sier. Ik dacht dat je 'm zelf ingekleurd had maar zie nu op de site dat het kant en klaar is.
    Het iPod tasje ziet er lief uit daar zal ze blij mee zijn.
    Nog een fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een trendy i-Pod houder. Erg mooi gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. leuke link voor tasjes! dochter 2 vindt het ook erg leuk...

    je ipodhouder is ook nog een leuk idee zo, van borduurband. een bofferd van een ontvanger...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik werkte gisteren in de handwerkzaak en er kwam een oma die een I-pod tasje voor haar kleindochter wilde breien op naalden 1 1/2, dan werd het zo mooi fijntjs vond ze.
    Deze is ook erg mooi Corrie een heel lief cadeautje!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Corrie, wat een lief kadootje heb je gemaakt voor Chloé, zo leuk! Eerlijk gezegd doet het Hermes tasje niet zoveel met mij, maar dat komt omdat ik een hekel heb aan de proterigheid die eromheen hangt!
    Fijne avond nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dit vind ik prachtig. Een ideetje voor mijn eigen ipod.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. weer echte Corrie kleuren/sfeer.
    Zo knap hoe jij dat weet te vangen !;-)

    Heb je het grappige tasje zelf ingekleurd.

    Mooi teer borduur zo en dat voor zo'n stoer medium .

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat 'n leuk iPod-tasje heb je gemaakt, daar zal je schoondochter vast blij mee zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat leuk! Ik dacht even dat je die hermes tas had geborduurd!!
    Was ook een idee.
    Dat ipod tasje is zo lief! En ja de uitleg van Marie-Antoinette is zo duidelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ach, wat zijn tasjes en zakjes altijd leuk om te zien en te maken.
    Het muizentandrandje is even een heel werk, maar geeft een resultaat dat helemaal àf is!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. En zo'n zacht wit veertje bij het mooie tasje maakt het een "corrie-foto"!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een ontzettend lief tasje voor je schoondochter en dat Hermés tasje os ook al zo leuk.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Jij kunt toch ook alles!..., hartstikke hip zo'n tas. De naam Chloé vind ik zo mooi... wat zal ze gelukkig zijn met zo'n lieve schoonfamilie, én met dat leuke blauwtje.
    Hee, Corke, ook hier bij jou opt log: Gaan we keertje Bossche Bollen snoepen en naar de St Jan?

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een schatje Corrie, hier zal ze beslist blij mee zijn.
    Fijn voor haar Ipod blijft hij mooi en schoon!!

    Ik vind het een lieverd!!

    De tas komt inderdaad bij Berthi vandaan. Leuk gedaan hoor.. Ja dat ben jij zo super geduldig om dit mooi uit te knippen. Het is een lieverd.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. @DANKJEWEL ALLEMAAL voor jullie reacties!
    BIANCA, je hebt helemaal gelijk het is de Kelly-tas, zo wordt ie ook genoemd op de site! Een énig idee om die van KKitchentafelzeil te maken, ik ben ook dol op al die vrolijke dessins.
    ELIZABETH, wat leuk dat jij er ook mee aan de slag gaat.
    NOOR, wat lief van de oma om zo'n fijn gebreid iPodtasje te breien en ze zal zich vereerd voelen dat haar kleindochter dat gevraagd heeft.
    MIENKE, daar heb ik nou echt nog nooit bij nagedacht, ik zie een leuk papiermodelletje en heb geen idee van protserigheid, gelukkig maar anders had ik er misschien nog over na moeten denken, ik vind alleen de prijzen protserig en daar hoef ik niets mee ;- ))
    GUUTE, doen *Ü*
    MARIAN'NE, wat leuk dat je die kleuren/sfeer herkend als de mijne, dankjewel voor je compliment, ben ik echt blij mee *Ü* Nee, niet zelf gekleurd, zo staan ze op de site afgebeeld en zo kun je ze downloaden, er zijn nog veel meer dessins.
    INE, dat is een idee, het zijn erg mooie motieven om te borduren,maar dit was een snel printje ;- ))
    ANNET, het was zeker een heel werk, maar ik vind het resultaat mooi!
    DIJN, nou, zo mooi breien als jij kan ik niet hoor en quilten niet en, en, en nog veel meer niet ;- )
    Maar erg leuk dat jij denkt dat ik dat allemaal wél kan ;- )
    Wat een lieve complimenten Dijn, wij zijn ook blij met Het meisje met de mooie naam Chloé (^_^)
    JOSÉ, heb jij het logje dan wél kunnen vinden bij Berthi? Ik heb me suf gezocht, dankjewel!!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Och Corrie wat een prchtig IPodzakje! Daar zal Chloé ongetwijfeld heel blij mee zijn.
    Ik ga zeker ook op de Hérmes-site rondsnuffelen! Dank voor je link!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een heerlijke tasjes!! En ja je kan je soms rot zoeken bij iemand. Soms is het gewoon even spoorloos. Gelukkig is hij weer terecht...

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Nee maar weet wel dat zij dit geschreven had. Niet gezocht hoor !!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Enige tasjes, Corrie. Dank je wel voor de link. Ik ga een leuk tasje uitzoeken!

    Nee, ik was het niet die deze link ooit in een log heeft gegeven. Waarschijnlijk heb je het op een andere blog gezien.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Corrie, het ziet er mooi uit en ik vind dat veertje er ook heel leuk bij passen. Nu je weet hoe het moet, ga je deze afwerking vast nog vaak gebruiken.
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...