zondag 29 maart 2009

Amicorum van Joke



Gisteren kwam dit prachtige Amicorum van Joke bij mij binnen, ook wel Johanna Zweden genoemd. Zij stelt voor zichzelf een Liber Amicorum samen door met anderen Amicori uit te wisselen en ik sta versteld van de vele prachtige werkstukken die zij daarvoor maakt.  Ga beslist eens kijken op haar site, ze heeft een foto-album voor haar Amicori samengesteld en schrijft vele logjes over het werk dat ze daarvoor maakt en ook over de Amicori die zij van anderen krijgt. Volgens Joke was ik was een moeilijke dame om iets voor te maken, maar dan wel in in positieve zin schrijft Joke ;- ),




ze heeft er heel wat werk aan gehad. Voor het artistieke ontwerp liet ze zich inspireren door het werk van  Clarice Cliff en ze verwerkte er o.a. de volgende borduursteken in: Brick Stitch, Byzantine Stitch, Chequer Stitch en Tent Stitch. Joke woont in Zweden en plaatst op haar weblog ook mooie foto's van haar woonomgeving en vooral van haar quiltwerk, partner Angus, kat Simba en de vele prachtige, voor ons uitheemse, vogels die zij daar zien. Ik geniet daar altijd zeer van. Er is nog veel meer maar ik schrijf daar verder niet over maar ik zou zeggen, ga eens fijn lezen bij Joke en hieronder nog een foto van de achterkant van het Amicorum waarop ze een heel mooi gedicht schreef.



Deze prachtige orchidee kreeg ik gisteren van Jan voor onze 41-jarige huwelijksverjaardag en het houten hart kreeg ik ooit van Dijn. Het was al met al een heerlijke dag en ik wens jullie allen een fijne zondag toe!

38 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd Corrie en Jan. Wat mooi die orchidee.
    Bij Joke had ik al eens gelezen over die amicorums. Ze heeft voor jou een prachtig exemplaar gemaakt.

    O ja, die UFO's, haha welkom bij de club!!
    Fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O Corrie ik ben ontroerd van dit verhaal, wat mooi heb je het geschreven. Allereerst nog gefeliciteerd met je jullie huwelijksdag en wat een prachtig orchidee heb je van Jan gekregen.
    Het doet me goed dit te lezen Corrie, vooral om dat ik een moeilijk dag heb vandaag, maar door dit verhaal, ga ik weer gestaag verder met mijn , amicori, en hopelijk dat de anderen dames er net zo blij mee zijn als jij.
    Fijne zondag en een knuffel Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. terwijl ik je log lees breekt de zon door. is dat een toeval ;-). het lezen van al die lieve dingen waarover je schrijft geeft ook een zonnig gevoel! het schilderijtje van 'Johanna Zweden' is mooie en weerspiegelt het licht van noorderlijker streken. ik ga zo digitaal bij haar op bezoek.
    nog felicitaties voor jullie 41e huwelijksverjaardag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Van harte gefeliciteerd met jullie 41e huwelijksverjaardag ! Wat heb je een mooie orchidee gehad. Lief hoor.
    Joke heeft een prachtige amicorum voor je gemaakt. Erg mooi van stijl en met een aantal mooie steken.
    Fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Proficiat met jullie huwelijksverjaardag.

    Mooie amicorum kreeg je van Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve Corrie ,

    Alweer een jaar omgevlogen , nadat je jullie trouwfoto plaatste hier op je log na 40 jaren huwelijk is daar alweer een jaartje bijgekomen .
    Ik feliciteer jullie van harte en prachtig dat je ons laat meeleven met jullie vreugdevolle dag .
    Er zullen heel wat mooie herinneringen voor jullie samen zijn om er van na te genieten .
    De mooie orchidee die je uit liefde is geschonken mag prijken met nog een prachtig cadeau zover uit Zweden naar je toegekomen .
    Wat is het prachtig gemaakt ieder steekje met veel geduld .
    Geniet er van ,

    Liefs van Gerrie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Van Harte gefeliciteerd, Corrie en Jan. Leuk die hernieuwde belangstelling voor het album amicorum. Toevallig deze week het nummer van handwerken zonder grenzen opgezocht met een artikel over de oude albums met op papier geborduurde blaadjes. Prachtig. Op papier zou ik er wel een willen maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Alsnog proficiat !!

    Alweer een jaar voorbij, zie de leuke foto nog voor mij van vorig jaar.

    Wat kan Joke dat toch goed hé. Heel leuk idee, waar ze maar druk mee is. Deze voor jou is ook weer schitterend.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gefeliciteerd met je trouwdag en wat heeft Joke weer een mooi Amicorum gemaakt.
    Zo bijzonder dat ze steeds iets persoonlijks bedenkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Corrie en Jan, van harte gefeliciteerd met jullie trouwdag. De orchidee kleurt mooi bij het amicorum van Joke. Het lijkt wel een Art Deco tegel.
    Fijne zondag, liefs Willy

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Corrie, een PRACHTIG amicorum; PRACHTIG gefotografeerd en een PRACHTIG verhaal erbij geschreven!
    dikke kus op je wang!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Corrie van harte gefeliciteerd met deze mooie dag. Orchideeën zijn prachtige en bloeien zo uitbundig en wat een prachtig amicorum heb je gekregen, ik wist vanmorgen nog niets van de betekenis ervan.
    Ik heb even op de weblog van Joke gekeken, wat een prachtige dingen maakt ze en wat een prachtige natuur.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gefeliciteerd !
    En bij Joke en Dijn kijk ik regelmatig...
    Fijne avond ,groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Van harte gefeliciteerd, wat een tijd he, wij zijn aan het eind van dit jaar 42 jaar getrouwd en die jaren zijn omgevlogen.

    Wat een schitterende amicorn.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Nog gefeliciteerd met jullie trouwdag. En wat mooi die bloemen, dat hart en die Amicorum.
    Wat zijn dat mooie dingen om mensen blij mee te maken.
    Voordat ik het op jou log tegenkwam had ik er nog nooit van gehoord maar ik vind ze prachtig heb ook al even bij Joke gezien.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dag Corrie,

    Wat een mooi verhaaltje weer.Zo'n amicorum is even mooi.Vroeger hadden wij natuurlijk de poëzie-albums.Maar dit met handwerk is prachtig.Leuk gestyled ook.
    Mooie orchidee van je man voor jullie 41e trouwdag, van harte hoor en nog vele goede jaren samen toegewenst door,
    Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtig amicorum Corrie!
    En nog van harte gefeliciteerd met je 41e trouwdag...mooie orchidee!Ik heb een witte orchidee staan die met aanstaande moederdag al twee jaar onafgebroken bloeit..hoe dat kan? Geen idee,maar ik blijf het een wonder vinden....

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Corrie van Harte Gefeliciteerd met jullie 41 Trouwdag.


    Lief Cadeau van Jan !! Ik hoop dat je van deze orchidee jaren plezier van mag hebben!!!!!!!!!

    Prachtig AMICORUM van Joke !! Wat een werk heeft ze er van gemaakt!!! geniet ervan. Morgen weer een heuglijke dag!! Druk druk bij mij ..

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Corrie ,wat MOOI en ja ik kijk ook graag op Joke haar weblog groetjes Inekeo

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik had deze amicorum al stiekem mogen bewonderen. Mooi is hij hè, net als al die andere die Joke maakt. En Jij hebt het weer mooi gepresenteerd Corrie, dat is ook een gave hoor, om dat op zo'n mooie manier te doen. En natuurlijk ook nog mijn felicitaties. Maar inhalen...dat doe je me lekker niet. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mag ik nog komen feliciberen en jullie platwalsen en zoenen met mijn gelukswensen ook voor de prachtige jaren die nog gaan komen?

    Een prachtig amicorum! Hier zit veel liefde in, in ieder steekje.
    Johanna of Joke: geweldig gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Lang zal ze leven!! ja 31 maart is Corrie jarig. Van Harte Gefeliciteerd en nog vele creatieve jaren ,ook Jan en de familie natuurlijk. Dikke knuffel en een fijne dag. Liefs Inekeo

    BeantwoordenVerwijderen
  23. De vogeltjes begonnen al vroeg met zingen ..........
    mmmmmm .... dat lijkt wel ...... Happy Birthday to you,
    Happy Birthday Dear Corrie
    Happy Birthday to you.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Van Harte Gefeliciteerd met jullie 41e trouwdag. Prachtig het amicorum dat je van Joke hebt gekregen. Schitterend wat ze allemaal maakt. Leuk om zo verrast te worden op jullie trouwdag met zo'n mooie orchidee.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. @DANKJEWEL ALLEMAAL voor jullie complimenten voor Joke's Amicorum en felicitaties voor onze huwelijksverjaardag!
    Heel hartelijk welkom terug voor ons aller GERRIE!!!
    Ik hoop dat ELIZABETH'S zonnetje ook vandaag weer zal schijnen voor ons allemaal, nu is het hier nog grijs en grauw, maar er zit een belofte in de lucht.
    Wat zou ik graag een kijkje nemen in het oude HZG-nummer waarover MARCELLA schrijft, dat zullen prachtige plaatjes zijn.
    Mooi om te lezen dat ook INES al bijna 42 jaar getrouwd is.
    MARIANNE'S orchidee is echt een wonder!
    JOSÉ, relax zo snel mogelijk er ligt zoveel mooi handwerk op je te wachten, of heb je het juist daar druk mee? ;- ))

    BeantwoordenVerwijderen
  26. @DAAR ZIJN al felicitaties voor mijn verjaardag, wat gezellig om de dag zo te beginnen en ik zie dat INEKE O er zelfs gisteravond al was om te feliciteren!
    FLEUR, zing voort deze dag en je zult zelf ook verblijd worden, dankjewel voor deze muzikale omlijsting van een heugelijke dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Van harte gefeliciteerd, Corrie, niet met je huwelijksdag want dat had ik al gedaan maar met je verjaardag. Ik zie nog geen verjaardagslogje daarom doe ik het maar hier. Ik stuur wat zonnestralen naar je toe, het is hier al prachtig weer. Een fijne dag voor jullie. Lieve groetjes Willy.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. alsnog van harte Corrie, wat heb je een prachtig commentaar op mijn logejes geschreven, ik dank je heel erg, ze waren zo kostbaar voor mij!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Lang zal CORRIE leven in de gloria Hiep hiep Hoera !!

    Gefeliciteerd met 61 jaar lieve schat.

    En dat er maar nog velen jaren mogen volgen.

    En wij hier nog jaren van elkaar mogen genieten!!

    Een hele fijne dag gewenst met al jou geliefden!!


    De zon schijnt in ieder geval heel mooi voor jou.

    Drie Dikke kussen van uit hier voor jou xxx daar komen ze aan.

    Fijne dag verder !!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Net de was buiten gehangen. Zie ik dat er een jarige is onder ons.
    Proficiat Corrie!
    Ik wens je een hele fijne dag toe met al je gelieven. Hier schijnt de zon, ik hoop bij jou ook.
    wacht ik stuur voor alle zekerheid een beetje naar je toe >>>>>>>

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Corrie wat een prachtige Clarice Cliff kreeg je van Joke.
    En een heleboel hartelijke felicitaties stuur ik naar jou en Jan!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Van harte Corrie en Jan, ik moet nog 2 maandjes wachten om dit jubileum te kunnen vieren.
    Wat een prachtig Amicorum heb je van Joke gehad. Om heel vaak te bekijken, prachtig.
    En dan lees ik dat er ook een verjaardag te vieren valt, dus bij deze een dike verjaardagskus van mij.
    Lieve groet, Anje.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Lang zal ze leven...... Gefeliciteerd, Corrie, met je verjaardag en met een heel lang 'lief en leed' met Jan!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. van harte gefeliciteerd, zo te lezen een dag met een gouden rand! geniet van de mooie dingen, maar dat is jou wel toevertrouwd.

    groet,
    Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Corke, ik kom je even een grote tjoem tjeplok brengen en je van harte feliciteren met een nieuw jaar! Veel geluk en gezondheid, veel lachen en vééél handwerk- en blogplezier, veel koek en taart en vrienden en, nou ja van alle goede dingen véééééél. :-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Dat is een mooie corrie! Leuk om al die wensen voorbij te zien koemn bij veel webloggers!!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Nog heel erg van harte gefeliciteerd met z'n tweetjes en ik weet zeker dat jullie nog veel jaartjes in gezondheid voor de boeg hebben!
    Voor mij als trouwe Flog-it, The Antiques Roadshow en andere mooie BBC programma's kijker, is Clarice Cliff ook geen onbekende naam en het was voor mij dus ook een feest van herkenning toen ik jouw mooie Amicorum zag!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. @ HET IS IDIOOT om nu pas te bedanken voor de flicitaties met mijn verjaardag die nog weer volgden na mijn antwoord op eerdere reacties, het loopt een beetje door elkaar door veel drukte rond mijn verjaardag en alles wat erna aan feestelijkheden kwam. Maar ik heb ze allemaal gelezen en ben er dankbaar voor.
    WILLY, die zon is noet meer gestopt met schijnen, ik ben al helemaal gehuld in een zomers kleurtje ;- )
    YVETTE, jouw transparantie roept vanzelfsprekend intense reacties op en ik voel me vereerd dat je blij bent met de mijne.
    JOSÉ, dankjewel voor je feestelijke lied en kussen, iedereen heeft ervan mee genoten!!!
    INE, dankjewel en de zon bliojft maar schijnen *Ü*
    MIEN, zo leuk om jouw naam te zien terwijl je zo hard werkt in je huis! Sterkte ermee!
    ANJE, wat mooi dat ook jij dit straks mag vieren, ik hoop er iets over te lezen bij je als het zover is, een kus terug!
    BETTY, wat leuk dat je ook meezong in het verjaardagskoortje ;- )
    ANNEKE, dankjewel en ik geniet er nog steeds heel erg van.
    DIJN, dankjewel voor al je lieve overvloedige wensen en ze worden vervuld!
    MARIJNA, het is echt een heel mooie en ik vind het verbazend hoeveel persoonlijks hierin gemaakt wordt.
    JANET, wat enig dat ji ook zo van deze programma's houdt en ja dan herken je het meteen ;- ))

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...