donderdag 26 februari 2009

Koken met een grote "K"


Ik moet even vertellen dat ik vanavond zo heb genoten.
John Torode van SOS (links op de foto) en   Greg Wallace (rechts op de foto),
presenteren al enkele jaren met grote passie en bezieling voor voedsel
een van mijn meest favoriete BBC programma's: Masterchef ,
helaas kunnen we de filmpjes van de link hier in Nederland niet bekijken.
Ieder week waren er meerdere avonden kijkplezier, eerst voor een half uurtje en de afgelopen drie avonden een heerlijk uur lang. Wel allemaal in het Engels, maar dan ben ik zo blij met Teletekstpagina 888 waarmee ik de BBC programma's kan ondertitelen, weliswaar in het Engels, maar dan pik ik toch veel meer op dan zonder.



 Masterchef start altijd met een groot aantal amateur deelnemers, maar uiteindelijk bleven deze drie mannen over: Matt, Christopher en Andy. Ze kookten de sterren van de hemel, balen dat ik geen plaatjes van de prachtige gerechten kon vinden. Het gaat hier om veel meer dan koken, degenen die zo ver in de competitie komen veranderen hun levens, gaan bijvoorbeeld vanachter hun bureau op kantoor de culinaire wereld in, openen misschien een eigen restaurant of gaan in toprestaurants koken. Hier kun je kijken naar een kort interview met deze drie finalisten. Emoties lopen soms hoog op tijdens het onder grote druk presteren op de meest bijzondere plaatsen, maar ik heb nog geen enkele keer een onvertogen woord gehoord. Oooh wat zag vanavond alles er prachtig uit en ik zat te watertanden voor de de kast.


 Mijn favoriet Matt heeft gewonnen en ik vind het volkomen terecht. Deze man presteerde groots en ontroerde zowel de presentatoren als mij met zijn passie voor voedsel en voor zijn gezin, voor wie hij het allemaal deed. Misschien lijkt het saai om te kijken naar koken, maar er zijn veel meer fans van dit fantastische kookprogramma en wat mij betreft kan daar geen enkel ander kookprogramma tegenop, die bekijk ik dan ook bijna nooit meer.
"COOKING DOESN'T GET TOUGHER THAN THIS"
 is de gevleugelde uitspraak van de presentatoren John en Greg en zo is het maar net!
(Foto's allemaal geleend van de BBC-site)

18 opmerkingen:

  1. Fijn dat je zo extra kunt genieten van je programma !
    Creatieve groet , Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als ik thuis ben kijk ik ook steeds naar Masterchef,spannend altijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Corrie leuk dat jij daar nu nog naar kijkt, heb heel veel uurtjes mogen genieten van dit programma toen ik in de UK woonde.
    Gr Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat was het geweldig he. En ook mijn favoriet was Matt, al vond ik jonkie Christopher ook wel erg leuk. Ik kijk 's ochtens vaak naar "Breakfast" op de BBC en daar was Matt zonet te gast. De vraag was of de recepten ook ergens te vinden waren en ze komen misschien toch online op de BBC site. Dus maar even in de gaten houden en dan kun je zelf aan de slag!
    Fijne dag. X

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk die kookprogramma's ik vind ze ook super en geniet er erg van.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik mis het zo vaak en vergeet het op te nemen ,maar wat een niveau hè en wat een passie van die mensen, heerlijk gewoon en ook de critici zo hevig ontroerd van een toetje of stukje vlees wat ultiem bereid is ,heerlijk ...en de presentatie op de borden is ook geweldig!!
    Op nedeland kijk ik ook naar "wie is de chef"en "smaken verschillen",maar hier is het vooral leuk om bij mensen binnen te kijken ,hoe ze het aanpakken en hoe een groep onderling met elkaar omgaat....eten komt op de 2e plek..alhowel er zitten ook chefs bij!! (vooral die kok uit Utrecht (vrouw) met gedeelde tuin met buren ,wat en leuke vrouw was dat en zo waren er nog wel meer...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. mijn man is een absolute fan van dit programma. koken is dan ook zijn lust & zijn leven - hij gaat vanavond weer iets verrukkelijks koken voor gasten ....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @OÓÓÓÓH WAT LEUK!!! er zijn nog meer fans onder ons, dat wist ik natuurlijk wel, maar je weet nooit wie. In ons geval hebben we twee tv's, een kleintje op de logeerkamer en daar ging Jan voetballen zitten kijken en lag ik breeduit in mijn grote gele eidooier voor de grote kast! Wat een luxe!

    Leuk om dat ook van jullie te weten INGRID en KATRIEN!
    WILMA ik dacht zomaar dat jouw DH dit ook wel zou kijken en jij dus samen met hem! Een aanrader!
    JOKE, kun je de BBC dan nu niet ontvangen? Of vind je er niets meer aan?
    ELZA, leuk dat jij er ook zo van kunt genieten, ik sta eigenlijk verbaasd te kijken, ik ontmoet niet zoveel mensen die het ook leuk vinden, het heeft vast te maken met onze creatieve geest.
    JANET Chris was ook een enig joch, ik had wel moeite met de houding van Andy toen hij verloren had, hij kon Matt amper feliciteren.
    Wat balen dat ik "Breakfast" hebn gemist!!! Maar ik zal de recepten gaan zoeken! Lijkt me enig om er enkele van te proberen.
    HILLY, dan moet ik toch maar weer eens een paar Nederlandse programma's proberen, Jan wordt gek als ik dat doe, dan moet ie nog vaker op zolder zitten ;- )) Hij vindt die programma's drie keer niks. Ik ben nu eenmaal dol op het kijken naar gepassioneerde mensen, wat ze ook doen, nou ja, ik kijk toch niet naar alles wat met passie te maken heeft ;- ))))
    ELIZABETH wat ben jíj een bofkont met een man die fan is van zo'n hoogstaand kookprogramma en dan ook nog zelf kookt!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Corrie Dit programma heb ik niet gevolgd. Misschien ken je het programma Return to Tuscany, dat heb ik eens gevolgd maar dat gaat over het starten van een restaurant in Italië.
    Ik las bij Chris dat je vorige week ook de documentaire over de Amish hebt gezien. Die heb ik gelukkig op tijd ontdekt in de gids. Was interessant om te zien. Jammer dat zoiets op Nederlandse zenders niet wordt uitgezonden.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Deze ken ik niet . Toch weer eens in de gids kijken wat de BBC te bieden heeft.
    Herman de Bijker volg ik meestal op nederland maar engelse programma's zijn zoveel leuker.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik ken deze niet.

    Kijk wel kook programma's maar krijg er zo'n honger ervan !!!;-)

    Tegen vijfen kijk ik altijd op vijf naar de britse chefkok Ansley Harriot, eenvoudig programma maar met leuke humor.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. oh eh,,....vanmiddag "taste of life"van Rudolph (patissier en kok) en op zondagavond "gentse waterzooi',waar we beiden van smullen en als er voetbal is ,kijkt Has even op de computer...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. jij bent dus net wat actiever dan ik geweest met twee logjes ;) maar ik heb de schade net ingehaald. Ik was niet alleen druk, maar ik had mijn laptop uitgeleend aan mijn lief die tijdelijk en ongewild pc-loos is ;)
    Het leverde overigens ook enorm veel tijd op voor andere dingen ;) een web-loos weekje kan ik je van harte aanbevelen

    Fijn weekend, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat leuk, je log over Masterchef. Ik kijk ook altijd met veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. de serie komt ook op tv 1 hier in België (die kan je vermoedelijk ook zien in Nl?) en wij kijken hier ook vaak

    BeantwoordenVerwijderen
  16. jeetje wat loop ik achter bij jou, smaken verschillen vind ik wel grappig

    BeantwoordenVerwijderen
  17. @WILLY, die serie heb ik ook gevolgd, vond ik ook erg leuk! Wat goed dat jij de documentaire over de Amish ook gezien hebt, prachtig hè! Maar ook heel erg schrijnend.
    MARTINE, ja ik kijk liever naar Engelse series op dit gebied. Misschien moet ik er volgend jaar een logje vooraf aan wijden.
    MARIAN'NE, ja dat programma heb ik ook heel lang gekeken, maar nu kijken we naar een engels programma op SBS6 dat heet geloof ik "Bouw je droom".
    HILLY, daar moet ik eens achteraan.
    MARCELLA, ik heb net zelfs twee webloze weken achter de rug ;- ) Heerlijk.
    LETTY, wat leuk! Nog een meegenieter.
    YVETTE, ook dat programma ken ik niet, ook eens uitzoeken.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...