dinsdag 24 februari 2009

Kathy's breiwerk


Dit is Kathy en zij verzorgt sinds kort mijn "onderdanen". Daarmee bedoel ik niet de gasten en logées die de afgelopen weken ons huis bevolkten en waardoor ik aan bloggen niet toe kwam, maar daarmee bedoel ik mijn voeten. De eerste keer dat ze bij me was, kwamen we al snel in gesprek over handwerken, mijn cartonnage-werk (klik) viel haar op en zo begonnen we ook een gesprek over haar handwerkhobby ... breien.



We hadden een genoegelijk uurtje en ik genoot van haar vrolijke, spontane karakter. Toen ze vertrok beloofde ze me de volgende keer iets mee te brengen dat ik misschien wel leuk zou vinden om te zien. Vanochtend om 9.00 uur kwam ze aan met haar pedicure-spullen en ze droeg in haar andere hand een grote bolle tas. Daar kwamen twee prachtige breiwerken uit.



 Allereerst een schitterende trui die ze voor zichzelf had gebreid en ik baal er zo van dat ik met mijn foto niet kan laten zien hoe mooi die in het echt is. Maar als je de foto vergroot zie je wel beter hoe knap het inbreiwerk is gedaan. Hier nog een detailfoto.



Het is gebreid met prachtige wol die Kathy uit Amerika had meegenomen en toen ze vertelde dat de trui al tien jaar oud was kon ik het amper geloven, zo prachtig ziet die er nog uit, heel soepel en zacht en om te aaien is de wol en de kleuren zijn zo schitterend. De trui is dezelfde als de kindertrui op de voorkant van een van de boeken op de foto hierboven en ze heeft hem gewoon zelf aangepast aan haar eigen maat. Ze is hem nu in een andere kleurstelling aan het breien, ook alweer zo prachtig!




oen ik haar vertelde over Stitch 'n Bitch moest ze vreselijk lachen vanwege de naam, ze zette grote ogen op bij de term "Bitch" en vroeg lachend of die dames soms allemaal met hun breiwerk op een Harley naar de breiavonden kwamen. Oh we hebben zo gelachen!
Ze kende de organisatie nog niet, maar nu wel want vanmiddag heb ik haar een mail met links gestuurd. De drie mooie boeken van de foto mag ik hier houden tot de volgende keer om ze in te kijken en inspiratie op te doen. We vonden het allebei zó leuk om in elkaar het plezier voor handwerken te ontdekken en om er met elkaar over te kunnen praten. Zo en nu ga ik heerlijk met mijn poezelzachte voetjes omhoog in de stoel en verder borduren, met dank aan Kathy! 

34 opmerkingen:

  1. wat is het toch telkens weer leuk gelijkgestemde geesten te vinden - zeker als dat zo onverwacht gebeurt!
    complimenteer kathy met haar kunstwerkjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig dat ze ook zo van draadjes en kleurtjes houdt, ik vind dat altijd de kleine kadootjes van het leven...

    Dikke kus voor jou Corr....omdat je blogje me altijd zoveel plezier geeft.... :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. nou dat lijkt me ook wel wat van die poezelige voetjes...die van mij hebben het flink te verduren gehad afgelopen weekend;0))) maar eens even een Kathy hier in de buurt zoeken.......
    en misschien houd zij ook wel van handwerken.....
    anders kom ik gewoon weer gezellig bij je lezen...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk, zo'n handwerkende pedicure (dat klinkt grappig trouwens, haha); ik heb er zelf ook zo één en dat is mijn DD. Máár, baas boven baas: die van jou kan beter breien, prachtige truien heeft ze gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Corry,de foto's zijn best duidelijk het is goed te zien hoe mooi ingebreid het is. Misschien kun je Kathy de volgende keer al wel een beginnetje van een ingebreide trui laten zien ;) Dat worden bezoekjes waar je je op kunt verheugen. Jammer dat het maar een uurtje is.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Corrie wat heerlijk dit, ja ik weet dit van jou. Zo heerlijk als wij ook kunnen kletsen en lachen over onze hobby's. Wij raken ook nooit uit gepraat.
    Fijn om iemand in de buurt te hebben, om dit mee te delen. Is heel kostbaar...

    Geniet fijn samen, en wat een prachtige truien breid
    Kathy. Super mooi zal je dit door geven aan haar.

    Lieve groetjes Tot later deze week.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ha Corrie, gelukkig weer een logje van jou! Wat leuk een pedicure die breit. kan je niet de ene week je ene voet doen en dan de week daarna je andere voet? Of iets op je nageltjes waardoor ze iets sneller gaan groeien? Dan hebben jullie elke week een momentje om bij te praten! Mooie truien heeft Kathy gebreid, zo vrolijk en dat inbreien, zo leuk!
    Heel veel plezier samen met het handwerken!
    Corrie een fijne dag...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat een leuke vrouw en gezellig zo jullie gedeelde handwerkplezier (ik moet er niet aan denken dat iemand aan mijn voeten zit,heb ik 1 keer gedaan blhhhgghhh...)maar ja gelukkig genoten jullie beiden ,ik had je wel gemist hier ,maar dan weet ik altijd,die is met iets anders gezelligs bezig en dat klopte weer.....;))

    BeantwoordenVerwijderen
  9. hoi Corrie ,leuk je met Kathy te zien en ja wat maakt ze mooie truien ,het is weer een gezellige blog liefs Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige kleuren van die mooie truien.
    En wat leuk dat je zulke mensen weer tegenkomt die ook zo vrolijk en enthousiast zijn.
    Ga lekker verder borduren en lezen met je zachte voetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja dat is lekker hè! je voeten verwend én je geest. Wat maakt Kathy mooie truien! Ik zou de achterkant van dat breiwerk ook wel even willen zien. Soms met zelfs drie kleuren in één naald zie ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Volgens mij heb je helemaal geen voetstappen meer, zóooooo zacht zijn je voetjes. Hihihihi. Kathy, je ziet er leuk en vrolijk uit! De boeken zijn om te kwijlen en ik zit aan mijn scherm te pulken omdat ik de blaadjes om wil slaan :-)))
    De trui is werkelijk een plaatje!
    Ik ben heeeeel benieuwd naar haar tas. Volgens mij is dat zo'n tovertas en laat ze de volgende keer weer wat anders zien. En dan staan wij allemaal heel geduldig klaar om te ohhen en te ahhen. Oh, ik mag niet voordringen hoor ik. :-)))

    Wat ben je aan het bedure, Corke?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. heerlijk he, zo kletsen met iemand die zich echt voor je hobby's interesseert. m'n vriendinnen geven er niets om, maar willen best luisteren en kijken ;-)

    mooie truien heeft ze gemaakt! ergens heb ik ook nog zo'n superingewikkelde trui liggen.

    veel borduurplezier.
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat leuk om op die manier met iemand in contact te raken die ook van handwerk houdt.
    Ze kan prachtig breien !

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtig joh!
    Dit soort breien heb ik in de begin jaren 80 wel gedaan voor mijn dochter(tje). Een goed patroon maken kon ik niet, grinnik, dus werden het allemaal boothals truien.
    Leuke foto, van de vrolijke dame!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Nooit verlegen om een onderwerp als je handwerksters ontmoet.Vind ik altijd zo gezellig.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een gezellige ervaring !!

    En wat een kleurrijke breiwerken, mooi !!!

    En nog zachte voetjes op de koop toe !!;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtig! En wat een geduld om zo met al die kleuren zo'n prachtige trui te breien. Heerlijk is het toch om gelijkgestemde handwerkzielen in het leven tegen het lijf te lopen. Soms lijkt het wel of de levens hier in de hoofdstad té druk zijn om iemand te treffen op dat gebied! Hoewel een ouder van een jongetje in mijn klas zit graag achter de naaimachine en ze heeft haar mannetje breispullen gegeven zodat de juf (ik dus!) hem leer breien omdat hij dat graag wil kunnen. Elke vrijdagmiddag zitten wij dus met het breiwerk onder het bord. Zo zet ik zachtjes aan een textiele beweging in gang in het Amsterdamse!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een mooi breiwerk van Kathy, het is heus Fair-Isle werk. Weet ze van de boeken van Alice Starmore? Deze truien kunnen zo in haar boeken worden opgenomen. Dit breiwerk is zo leuk om te doen. Zie filmpje:
    http://www.philosopherswool.com/Pages/Twohandedvideo.htm

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dit is een goed voorbeeld van het nuttige met het aangename verenigen.Is dit Fair Isle breien?

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een mooie kleuren daar word je vrolijk van.
    gr Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Anje: Wat een keigoede link! Dank je wel!!! Staat nu bij mijn favo's.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Leuk ; kan jij mooi breien uit die boeken terwijl zij met je voeten bezig is;-)
    Mooie breiwerken !
    Groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Leuk is dat, om zo ineens een mede creatieveling te ontdekken in je pedicure. En wat is er nu fijner om heerlijk over handwerken te praten ....

    BeantwoordenVerwijderen
  25. sorry, breiwerkje ... mijn dochter huilt en zeurt om haar broek ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. hihi, grappig logje ;)
    Heel mooi breiboekje...

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Geweldig die truien van Kathy!! Hoe je met je onderdanen vriendin in gesprek kan komen en dezelfde interesses blijken te hebben! Leuk hoor! Geniet van de breiboeken!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ohh wat lijkt me dat heerlijk. languit, iemand die je voeten verzorgd en gezellig kletsen over je favoriete hobby. hmmmmmmm.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Zo ontmoet je altijd weer heerlijke gezellige mensen. Je bent weer naar lichaam en ziel gezegend, Corrie. En jij geniet daar altijd zo heerlijk van.
    Die kleuren van de trui is helemaal in mijn stijl. Bright!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. @BEDANKT ALLEMAAL voor jullie leuke reacties. Kathy zal er zeker van genieten. Ik zal inderdaad de volgende keer de achterkant van dit mooie inbreiwerk maken, dat zag er zo keurig uit! ANJE bedankt voor de goede link! Dit is inderdaad Fair Isle breiwerk, ik heb het opgezocht in de boeken die ik van Kathy mag lenen.
    Dankjewel Kathy en ik hoop dat je nog lang doorgaat met zulk mooi werk leveren.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. prachtig breiwerk van Kathy. Leuk dat ze niet alleen jouw onderdanen verzorgt maar ook de geest ;) Dat zijn gezellige uurtjes zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat een schitterende truien, zo mooi die kleurtjes ingebreid! Heerlijk iemand die voor je (voeten)zorgt!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Hallo Corrie ben herstellend van een stevige griep en geniet nu eerst nog even in stilte van je blogs totdat ik weer op volle sterkte ben

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...