zaterdag 7 februari 2009

John Malkovich borduurt!!!

 

Vanochtend zijn we even op ziekenbezoek geweest bij Max die een oorontsteking heeft (gelukkig bijna weer over). Maaike liet me het literaire tijdschrift Hollands Diep zien waarin een artikel stond over de werelberoemde filmacteur en -regisseur John Malkovich .

(foto geleend van internet)
 
Wij hebben een aantal films van hem gezien, o.a. "In the Line of Fire" waarin hij een psychopaat speelt die de Amerikaanse president wil vermoorden. Die rol van hem heeft veroorzaakt dat ik altijd de rillingen over mijn rug voel lopen als ik zijn ogen in beeld zie en zelfs al bij het horen van die stem. Geweldig zoals hij de psychopaat kan verbeelden.

"De eerste vijftien, twintig minuten van die film is hij niet in beeld, je hoort hem alleen door de telefoon. Toch speelt hij iedereen van het doek, inclusief Clint Eastwood die een aanwezigheid heeft van heb-ik-jou-daar. Ik wilde alleen maar weten wie er in die telefoon zat - dat zuigende, onheilspellende, slepende geluid".

 Aldus Coco Schrijber  die op het Nederlands Filmfestival "Het Gouden Kalf" won voor Beste Documentaire: "Bloody Mondays & Strawberry pies", een meditatieve film over verveling.  Het was dus dan ook zijn stem die Coco Schrijber als voice-over voor haar documentaire wilde hebben.


 Op de vraag hoe ze deze beroemdheid heeft weten te strikken zegt ze het volgende:

"Ik had gelezen dat hij borduurt op de set,
dus heb ik een brief aan hem geborduurd. Aangezien ik zelf niet kan borduren, hebben we een oma gevonden in een bejaardenhuis. Die is voor vijftig euro en een bos bloemen aan de slag gegaan, maar na twee maanden had ze alleen nog maar: 'Dear Mr. Malkovich'. Met allemaal koffievlekken erop en wat klompjes en een molen en een koe erbij. Daarmee gingen we die Mr Malkovich niet overhalen. Maar ondertussen hadden we via,via zijn mailadres weten te achterhalen - ik geloof heel erg in de theroie dat je in een klein aantal stappen bij iedereen in de wereld uit kunt komen. Dus heb ik hem een mail gestuurd en erbij gezet dat ik de geborduurde versie voor hem had. Die had ik inmiddels ergens anders machinaal laten maken. Dezelfde dag nog kreeg ik een mail terug" I found your proposal hilarious intriguing. Tea, Ms. Schrijber?"

Jullie zullen begrijpen dat ik voortaan veel minder zal huiveren bij de aanblik van zijn ogen en het horen van zijn stem ;- )) Een acteur die tijdens de wachttijden bij de opnames van een film zit te borduren jaagt mij weinig angst meer aan. De foto van Malkovich haalde ik van Google Images en de rest van de geleende tekst lees je hier! De borduurtjes zijn van mij en daar lezen jullie later meer over. Fijn weekend allemaal en wie weet wordt het een huiveringwekkend weekend als je deze genoemde film gaat huren.

31 opmerkingen:

  1. Mannen zijn ook mensen , ze borduren.( LOL)
    Ik zal er altijd aan denken als ik weer een film van hem zie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om te weten. Nou word ik wel nieuwsgierig wat hij borduurt. Er zijn vast nog wel meer mannen die borduren of breien.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Corrie het is idd Bouguereau, het is de "La Leçon Difficile". Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zie nou wel het werkt geoon ontspannend ook voor mannen!!Ben wel benieuwd naar zijn borduurwerk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. mooi verhaal corrie en ik benreuze nieuwsgierig naar je borduurtjes...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. die rode intrigeert nu al...

    je vorig log was ook prachtig ,zou leuk zijn als hij baat zou hebben bij de daglichtlamp.....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hij heeft prachtige rollen neergezet zoals in Dangerous Liaisons en The sheltering skies maar later was hij teveel 'John Malkovich' zelf, vind ik. Grappig he, dat hij borduurt!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig verhaal!!
    En ondanks dat het bijna over is... beterschap met MAX!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk om te lezen, Corrie! Mijn broer is ook heel goed in borduren en heeft mij vroeger ook vaak geholpen, toen ik het nog aan het leren was...hihi. Ik weet niet of hij wat aan de muur heeft hangen thuis, maar hij heeft het wel veel gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een mooie film met DH zitten kijken, en zag nu dat je wat nieuws had. Kom morgen terug. Slaap lekker !!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een geweldig verhaal. Waar borduren al niet toe kan leiden.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig verhaal! Je moet het maar net tegenkomen en je vergeet zoiets nooit meer!

    Die oudere dame zit vast nog te borduren en is nu bij regel 1 beland ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het rood geborduurde gezichtje vind ik erg intrigerend.
    Ook ik heb de film gezien, maar ondanks het feit dat ik nu weet dat Malkovich borduurt, blijf ik hem heel spannend vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. DANKJEWEL ALLEMAAL! Doet me goed dat jullie het leuk om over zulke dingen te lezen, soms is er ineens zo'n artikel waarover ikzelf heel enthousiast ben en heb dan geen idee hoe dat voor anderen overkomt.
    Ik hoop nog eens borduurwerk van zijn hand op internet te vinden, maar misschien is dit nu net iets wat hij lekker voor zichzelf wil houden naast al die bekendheid.
    *MARIANNE* ze had het beter aan ons kunnen geven, was het zo klaar geweest en hadden wij misschien ook wel mee mogen gaan op de thee ;- ))
    WILMA, dankjewel, het gaat gelukkig goed nu!
    Mijn borduurtjes gaan volgens velen snel dus ik hoop binnenkort er meer van te kunnen laten zien, ik ga nu dus ook snel weer verder!
    ANNELIES, ook ik ga zeker weer met geknepen handen zitten kijken, dat raak ik hierdoor niet kwijt!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo Corrie ik weet niet meer dat ik een film van hem gezien heb, maar mijn mannetje zegt van wel. Maar dat ben ik dus vergeten. Ik zie er soms zoveel.
    Gisterenavond 3 gezien. Tot heel laat , eerst Madagaskar 2 toen Leonardo DiCaprio/ Kate Winslet de nieuwste en toen een nieuwe Franse drama. Daar komt hij..

    IL Y A LONGTEMPS QUE JE T 'AIME

    Die hak erin hoor heel mooi gespeeld en hij blijft hangen. Zitten snotteren samen. Hier kan je nog lang op kauwen. Deze is wat voor jou !!!

    Wij hebben popcorn en kunnen dus de nieuwste films zien. Dus dan weet je het wel hoe het soms gaat, en ja dan vergeet ik gewoon hoe ze heten.

    Maar heel leuk dat hij borduurt zal het in de gaten houden.
    Weer een heerlijk log zoals altijd//

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een bijzonder verhaal en van bordurende mannen kunnen er niet genoeg in beeld worden gebracht hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Zou 'ie ook een web-log hebben waar we z'n borduurwerk kunnen bewonderen ;-)
    (Dan zet ik hem zeker bij m'n links )
    Fijne dag , groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zag ik John Malkowich een tijdje geleden niet bij "De Wereld Draait Door " waar hij een borduurwerkje kreeg aangeboden?

    @ Jose, pas naar deze film geweest met een vriendin.Wat je zegt:die hakt erin.....

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Het is ineens een hele lieve man geworden! Wat kan borduren een mens toch goed doen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. wat leuk ben je al zover? met dat mooie meisje.en die bordurende man lijkt me gaaf om te zien zo op de zet gr Inekeo

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een mooie borduurwerkje en ik ga nog even kijken naar het filmpje. Natuurlijk borduren mannen ook, zouden er veel meer moeten doen. Word je lekker rustig van.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ben zo benieuwd naar dat borduurwerkje van het gezichtje.
    Ziet er erg lief uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. wat een hilarisch verhaal :))
    dat zo'n man doodleuk op de set even zegt: nou ik ga even borduren LOL. Ik zie het al helemaal voor me, hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Geweldig dat hij borduurdt, maar naar zijn films kijk ik niet(voor mijn lol).

    De dame doet mij aan Marylin Monroe denken of de tekeningen van Andy Worhol !!?

    http://www.alt-web-design.com/photo-tutorials/images/andy-warhol-effect-all.jpg

    Ben benieuwd.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ja, grappig hé dat zo'n redelijk onsympathiek acteur borduurt! Ik had net zijn film 'portait of a lady' gezien (en griezelde echt van hem) toen ik dat las! Ik probeer nu anders tegen hem aan te kijken, maar het blijft lastig!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hij is een van mijn meest favoriete acteurs corrie,ik vind hem echt helemaal het einde.Leuk om zo veel over hem te lezen!!!!alles goed met Max?xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  27. @JOSÉ, hoe hou je het vol, vier films achter elkaar! Je Franse titel klinkt zeer veelbelovend. Ik heb hem in mijn boek geschreven.
    ANJE, vind ik ook en ik hoor soms al van bordurende mannen in de kennissenkring.
    INGRID, ik heb goed gezocht maar niets gevonden, dat komt zeker nog wel! Vooral omdat iedereen het nu weet.
    MIEN, ik heb meerdere programma's terug gekeken maar niets gevonden, als je het weet hoor ik het graag.
    LETTY, JANET, INEKE, wie weet is het altijd wel een aardige vent, die rollen zeggen niets over zijn karakter en dat borduren zegt weer wél veel vind ik.
    ELZA, de man van mijn overleden vriendin borduurt ook al zijn hele leven.
    ASTRID, het is al af, maar er hoort nog een tweede borduurtje bij en als dat af is, laat ik het zien ;- ))
    KARIN, ja lachen hè, vind ik zo stoer!
    MARIAN'NE, nee, ik dacht al dat jij zijn films niet graag kijkt. En nee het is niet Marylin, ik verklap het als ie helemaal klaar is en dat is ie al, maar er moet nog een tweede bij ;- )))
    BETTY en DEES, BETTY, die film ken ik niet en DEES ik vind het razend knap dat hij zoveel afkeer kan opwekken door zijn acteertalent.
    Met Max gaat het goed Dees, een heerlijk ventje , we zijn stapelgek op hem. Liefs terug!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Gaan we raden !!!???

    De koffie reklame lijkt er ook op.

    Twee ENGELEN, ze kijkt zo devoot !! ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  29. :) :) Hoe je met naald en draad een man kunt 'versieren'
    Voor oorspronkelijkheid valt ieder mens ...

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...