vrijdag 6 februari 2009

Bijzonder bezoek!




Onlangs hebben we een heerlijke zondag gehad! Ineke K en haar Cock kwamen met haar vader Meine bij ons op bezoek. Ineke had allerlei pakjes mee waaronder deze gewéldige Baboesjka-set voor mijnverzameling. Sommigen van jullie zullen die herkennen want ook Berthi toonde een tijd geleden een soorgelijke set.


We hadden Ineke's vader een aantal jaren geleden een keer eerder ontmoet op een feest bij hen thuis en vonden het dus erg leuk om hem beter te leren kennen. Een bijzondere ontmoeting want hij is nu 93 jaar en van tevoren zat ik nog te bedenken hoe we het hem naar de zin konden maken, maar daar had ik geen enkele gedachte aan hoeven wijden, want deze bijzondere man vermaakte óns! Zijn gevoel voor humor is groot en fijntjes en hij heeft een schat aan verhalen en gedichten in zich opgeslagen.



De ets die je hier ziet is door hem gemaakt en zo schijnen er nog veel meer tekeningen, etsen en schilderijen te zijn van zijn hand. Het is dus vreselijk jammer dat zijn ogen achteruit zijn gegaan en hij niet meer kan tekenen en schilderen. Toch hebben we hem het verschil kunnen aantonen tussen gewoon lamplicht en mijn daglichtlamp en nu is er misschien toch een greintje hoop dat er voor hem meer mogelijk is dan hij dacht. Ik heb met open mond geluisterd naar de gedichten uit zijn jeugd en schooltijd, die hij in het Frans, Duits en Engels in rap tempo kon voordragen en ik heb hem bij het afscheid gevraagd of hij alstjeblieft de volgende keer weer met Cock en Ineke mee wil komen. Hij deed me denken aan mijn vader ...

27 opmerkingen:

  1. Wat is er mooier dan met heel interessante mensen in contact te komen! Oooh, die ets, geweldig. Heeft meneer Meine misschien kinderboeken geïllustreerd vroeger? Heerlijk log, Corke! Dank je wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wel een grappige tegenstelling: die verbeten gezichten van russische 'heersers' en het beminnelijke karakter van je bezoeker-op-jaren.
    Het kan heel verfrissend zijn om met oude mensen te reizen in de tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk Corrie zo'n bijzondere ontmoeting.
    Zo mooi die ets......

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een prachtige baboeska's. o heerlijk zulke visite! groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi verhaal en wat een prachtige tekeningen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb twee setjes baboeska's die horen-zien en zwijgen aapjes uitbeelden. (mijn verzameling)
    Leuk deze bij je verzameling te hebben.
    Wat een bijzondere ets. Heel mooi gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooi set baboesjka's.
    En je needlecase is ook al zo mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zeker bijzonder bezoek wat zal jij genoten hebben!!
    En aan zijn lippen gehangen hebben met zijn verhalen heerlijk toch..

    Wat een prachtige Baboesjka's erbij voor je verzameling.

    Wat een grappige koppies, en wat lief dat ze dit voor jou mee brachten voor je verzameling.

    Wat een prachtige tekening !! dit is smullen. Ik hoop dat door jouw idee van de daglichtlamp,
    Hij toch nog wat kan tekenen. Dit zou toch geweldig zijn.

    Wat een super bezoek echt genieten voor jullie..

    Fijn weekend..

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat wordt echt nog eens een hele grote verzameling zo :-)

    Heerlijk om zo'n indruk achter te laten. Hij moet zelf ook een fantastiche dag hebben gehad met zoveel aandachtige luisteraars! Wat fijn als je op die leeftijd nog zo helder van geest mag zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een bijzondere ontmoeting Corrie, en dat deze manier ook al is hij 93 nog zo actief is. en wat een mooie ets.
    Ja een dag lamp is een uitkomst,als we die toch niet hadden, dan zouden veel uurtjes verloren gaan, om niets te kunnen doen, ik hoop dat het voor deze meneer ook een uitkomst zal gaan brengen.
    Wat een mooie baboesjka´s wat apart.
    Fijne dag. Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. OO wat een(boze) kerels.
    Waarschijnlijk bekende russen, politici en dergelijke !!?
    Wat leuk om te krijgen voor je verzameling.

    Maar zie liever deze lieve energieke artistieke meneer.
    Geweldig om zo iemand op bezoek te hebben, zeer inspirerend.
    En wat een lieve tekening(ets).

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Corrie wat is dat een fijn bezoek , dat doet een mens goed he, geniet er maar van , Ik hoop op die leeftijd ook nog zo goed te zijn , groetjes Cobie r

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat heb je er weer een beeldschoon logje van gemaakt Cor !
    Grappig om hier zomaar een foto van m'n vader te zien staan.
    Wij vonden het ook een heel gezellige dag.
    Deze week zijn we bij Visio geweest. Binnenkort volgt er een test en wordt er gekeken welke mogelijkheden er voor hem zijn.
    Z'n gedichten heb ik gevonden op internet. die zal ik voor hem uitprinten.

    groetjes,

    Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuke Baboeska's en wat een prachtige ets.....zo'n daglichtlamp is echt geweldig, ik kreeg hem vorig jaar voor mijn verjaardag, want mijn ogen zijn ook slecht, er gaat weer een hele wereld voor je open.
    Wat geweldig dat je zo'n gezellig bezoek had, oude mensen hebben ook zoveel bagage, die kunnen avonden vol maken en wij hoeven alleen maar te luisteren en te genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. waren deze mannen wel welkom in de verzameling? bij babouschka's denk ik aan gezellige dikke matrones, dit is wel iets heel anders...

    we zouden allemaal weer veel meer gedichten moeten lezen/leren en opzeggen; genieten.

    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Corrie, wat een fijne ontmoeting.
    Ik vroeg me hetzelfde af als Dijn, was hij illustrator.
    Een daglichtlamp kan wellicht nog helpen om weer iets beter te kunnen zien.
    Wat een leuk setje Baboesjka's voor je verzameling.
    Fijn weekend, groetjes Willy

    BeantwoordenVerwijderen
  17. prachtige ets zeg , en Dijn hier een prachtverhaal bijschrijven en een ontroerend kinderboek is onderweg...

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Geweldig vind ik dat, zulke mensen! Ik moest onmiddellijk aan mijn schoonmoeder (82) denken; als je haar één woordje noemt, komt er zo een vers van soms wel 16 coupletten uit haar mond rollen. De ets die je laat zien is ook prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een geweldige man is dit!! en wat een hoge leeftijd. Leuk dat hij jullie bezig hield. Het zijn uitzonderingen. Ik hoop dat hij met een daglicht lamp misschien toch nog kan gaan tekenen. Wat zullen jullie gnoten hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heerlijk he? zulke mensen!
    Wat een beeldige tekeningen maakt hij. Ja zo'n daglichtlamp kan dat een uitkomst zijn.
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  21. @DIJN en ALLE ANDEREN, hartelijk bedankt voor jullie reacties! Ineke, zijn dochter, heeft er tot nu toe van genoten en Cock net zo denk ik.
    DIJN, er worden van zijn werk mettertijd kaarten gemaakt en ik hoop dat dat niet te lang zal gaan duren, volgens mij gaan die heel goed verkocht worden.
    ELIZABETH, geef mij maar de beminnelijke als gezelschap, maar de heersers worden nu door mij neergezet waar ik wil en dat is ook leuk! ;- ))
    MIEN, JAVQUELINE en ELZA, bedankt en het is een bezoek dat zich hopelijk zal herhalen.
    ANNELIES, ik had het kunnen raden ;- )
    KATRIEN, dankjewel ook voor de needlecase reactie!
    JOSÉ het was een mooie ontmoeting in meerdere opzichten.
    *MARIANNE* dat is zeker een voorrecht op die leeftijd!
    MARIAN'NE, ben het met je eens, maar voor die houten klaasjes heb ik geen vrees, ze zijn hol ;- ))
    JOKE EN COBIE, het is niet altijd fijn om zo oud te worden, zeker niet als de ogen minder worden, de dingen die je dan nog goed kunt doen vallen ook weg, ik weet niet of ik dat dan wel zou willen.
    INEKE K,
    wat fijn Ien, dat je het zo waardeert, het was zo veel in mijn hoofd dat ik niet wist wat te schrijven, dan moet ik zoveel weglaten, maar gelukkig is het goed geworden naar je zin.
    Neem hem graag weer mee als hij wil, wij vonden het heerlijk.
    INES, ook ik zou zonder mijn lamp heel weinig meer kunnen, behalve ikn de zomer met daglicht, dat lukt nog wel.
    ANNEKE, deze mannen zijn zo hol dat ik ze wel aan kan ;- )) en vooral ook vanwege de schenkers vind ik ze geweldig, maar sowieso vind ik ze erg grappig!
    WILLY, ik weet niet of hij wel wil dat ik zijn vroegere beroep bekend maak, maar voor zover ik weet was hij geen illustrator van beroep.
    HILLY, je slaat de spijker op z'n kop, dat zou een geweldige combinatie zijn.
    CONNY, wat geweldig van je schoonmoeder, geniet er maar van en teken zoveel mogelijk op van die gedichten en verzen. In laten spreken misschien.
    MARIJNA en Willeke, dat hoop ik ook voor hem, hij mist het heel erg, maar met lezen was het al een grote vooruitgang.
    Prachtmensen zijn dit !

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoi Corrie,
    Wat een leuk logje. Vooral het bezoek van de krasse vader van Ineke was geweldig begrijp ik. Ik heb genoten van de tekeningetjes van deze kraase knar. Wat spreekt daar een plezier in kinderen uit. Het rechtse kereltje beetje uitdagend, nonchalant, petje op... Het mannetje links komt wat bedachtzamer over, maar dat is puur interpretatie van mij! Heel mooi! Wat zou het fijn zijn als er via Visio of via jouw tip nog mogelijkheden voor hem zijn om te tekenen of schrijven...

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi Corrie, ik maak allemaal typfouten, sorry. 'Krasse knar' is wel een erenaam hoor, althans zo is het door mij wel bedoeld!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat heerlijk, zulk bezoek! Prachtig etsje ook.

    Een fijne week gewenst!
    Groeten, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een bijzondere man met mooie verhalen en ook nog zo creatief. Ik hoop dat jouw tip van de daglichtlamp ervoor kan zorgen dat hij toch weer kan tekenen, want eigenlijk mag dat nu nog niet verloren gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Heerlijk om zo iemand te ontmoeten. Ik luister en kijk ook altijd met veel plezier en interesse naar zulke mensen. Wat een enige schets Corrie. Ik hoop dat hij nog plezier kan hebben aan een daglichtlamp. Kijk ook even naar mijn logje: er staat een toetje voor je op!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een topillustrator/kunstenaar. Staat hij in de Schilderslexicon van Scheen? ... Oeps lees net wat je aan Willy schreef. Niet dus maar dit is zoooooooo GOED!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...