woensdag 11 februari 2009

Annet's werk


Vandaag weer een gastenlogje en deze keer van Annet over wie ik in dit logje al eens schreef omdat ze mij een schattige Gänseliesl stuurde. We hebben al langer e-mailcontact en enkele weken geleden kwam er weer een heel gezellige mail, deze keer met foto's van haar handwerken van de laatste tijd. O.a. deze prachtige Rose Sampler die voor velen van jullie bekend is. Ik vind de kleur die Annet koos erg mooi. Het patroon is via de link nog steeds gratis te downloaden.


Annet heeft me ook zoveel mogelijk informatie gegeven over de herkomst van haar diverse werkjes. Dit werkje is een freebie en komt van The Floss Bax en ik vind de tekst o zo waar! "Ver of nabij, familie is dierbaar!"


  Hier drie heel leuke bij elkaar passende werkjes in wintersfeer. Alleen van het linkse sneeuwkristalletje wist Annet nog dat het een freebie van Erica Michaels is en de herkomst van de andere huisje is onbekend. Prachtig vind ik die rode huisjes ook, ze doen me aan de Zweedse rode huizen denken.


  
Het quilten staat op een laag pitje schreef Annet, maar als ze ermee bezig is werkt ze aan haar Marker Blauwtjes.  Het is erg raar dat ikzelf, Corrie dus, nog nooit in Marken stofjes ben gaan kopen want ik kom er toch heel regelmatig in de buurt en als ik de diverse stofjes van deze quilt dichtbij bekijk wil ik er dolgraag eens naar toe.


 Als laatste deze drie lieve werkjes waarover Annet het volgende schrijft: het gehaakte hartje komt van deze site Annet gaf me een link naar een PDF van dit hartje doch het lukte me niet die te openen, maar het is leuk om deze site te bekijken en er zelf even op te zoeken. Over de twee lavendelzakjes schrijft ze dat ze Schots zijn  en dat ze ze heeft gekocht in Elburg bij borduurwinkel Pool. De toevoeging die ze schreef over de lavendelzakjes is deze:

"Op het ogenblik heb ik erg veel last van de "Marie Antoinette Manie"  Ben allemaal lavendelhangertjes en boekenleggertjes aan het maken. Je hoeft er nauwelijk bij na te denken en het werkt heel verslavend, die eenvoudige randjes! Heb er al een paar weg gegeven en de ontvangers vonden het erg leuk. 't Is ook zo lekker om bij de tv te doen. Heb nu dus last van deze verslaving. Ga er veel te laat door naar bed" ;- ) 

Annet dankjewel dat je je werk aan ons wilt laten zien. Veel kijkplezier allemaal! P.S Vanmiddag kreeg ik van Anja v.d.B een e-mail met de juiste link, dus hier zou het hartje nu wél te vinden zijn, klik op de link onder foto van het hartje. Dankjewel Anja! Heerlijk om zulke trouwe lezers te hebben die meedenken en meehelpen om ons allen tevreden te stellen.


31 opmerkingen:

  1. Hele mooie werken van Annet,en prachtige borduurtjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Annet heeft gouden handjes.
    Corrie, bedankt om deze mooie werken aan ons te tonen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat maakt ze mooie dingen. Leuk dat jij ze aan ons laat zien !
    Groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Corrie wat laat je ons mooie werken zien van Annet.

    Die rode huisje prachtig,en de stofjes voor haar quilt uit marken heel mooi. Marken staat ook op mijn lijstje om nog eens naar toe te gaan, hier ben ik nog nooit geweest. Wel naar het buitenland maar zo dichtbij word vergeten.

    En haar lavendelzakjes heerlijk om naar te kijken.

    Corrie en Annet bedankt voor dit mooie log !!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie werkje en de Marie Antoinette Manie daar heb ik erg om moeten lachen .
    Daar heb ik ook een tijdje last van gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De Rose Sampler vind ik zo mooi. Je ziet 'm op diverse web logs.Toen ik het logje van de Zweedse huisjes plaatste leek het me al leuk om er één te borduren. Als ik deze huisjes nu zie doen ze me er ook wel aan denken. Marken staat ook op mijn lijstje. De stofjes zijn prachtig.De humbugs bij Marie Antoinette zijn ook heel leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. prachtig werk, annet en veelzijdig ook! leuk dat je in zoveel handwergebieden "thuis" bent. Corrie, snel een keer naar Marken, je zult er vast genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. zo lekker een frisse neus gehaald en nu mag ik bloggen ;))
    mooie werken allemaal zeg ,de rozensampler en de lavendelzakjes zijn mijn favorieten!leuk gastlog

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Annet,wat een mooie werkjes van jou laat Corrie ons hier zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Corrie wat een mooie werkjes van Annet,en Marken heeft prachtige stoffen en een eigen vingerhoed die is blauw van kleur en staat al een tijdje op mijn verlanglijst

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtige borduurwerkjes en ja die huisjes doen me aan Zweedse huisjes denken.
    Leuk dat je aandacht besteed aan anderen mensen hun werk,heel leuk,bedankt voor dat, want zo kunnen we ook genieten van andermans werk.
    Marken is heel gezellig want vorig jaar ben ik met een vriendin gezellig die plaatsjes af geweest en in Marken zijn we in een heel leuk winkeltje geweest die mooie stofjes verkocht.
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wat lief, dat je werk van anderen laat zien. Die huisjes zijn mijn favoriet. En ik ga eens kijken naar de link over Marie Antoinette Manie...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat maakt ze ook mooie dingen , prachtig , groetjes Cobie R

    BeantwoordenVerwijderen
  14. dank voor de galerie aan mooie dingen - vooral ook dank dat je er zoveel mogelijk links bij gezet hebt.
    annet: wat mooi allemaal, mijn hart gaat het meest uit naar de rose sampler~

    BeantwoordenVerwijderen
  15. OOO dat jij vlak bij Marken woont. Een grote wens van mij het te bewonderen en leeg te kopen !!;-))

    Prachtige handwerken Annet, leuk om zo hier te zien.
    Haha een M-A manie, ja een prachtige blog.

    En ook leuk het patroon van het gehaakte hartje te zien.
    Had het al eens gezien maar niet kunnnen vinden.
    Nu mijn Duits bijspijkeren !!!;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Corrie, dank je wel dat ik vandaag op jouw "podium" mocht staan. Dank ook voor de leuke reacties, bloos, bloos!
    Nog even over Marken: de "bauwtjes" zijn lapjes die op de borst gespeld werden. Ze zijn nog te koop, bijv. in het museum en bij Ma Korving, Rietland 4. Deze mevrouw kan heel boeiend over geschiedenis en gebruiken vertellen, verkoopt ook antiek Marker handwerk.Een lust om naar te kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat leuk om de werkstukken van Annet te zien! Mooi is de rose sampler geworden. Maar ook de andere borduurwerk en haakwerkjes zijn erg leuk!!En wat leuk dat de borduur randjes van Marie Antoinette zo verslavend zijn! Het zijn ook hele leuke borduurwerkejes van haar.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Annet, prachtige stukken heb je gemaakt ! ook je hexagonnetjes zijn mooi !

    BeantwoordenVerwijderen
  19. @WAT FIJN dat er zoveel leuke reacties zijn op Annet's werk, het heeft haar plezier gedaan zoals je kunt lezen en mij ook, ik vind het altijd zo leuk om werk van anderen te laten zien, het werkt zo aanstekelijk!
    Annet we verwachten nog meer in de toekomst en zolang je geen weblog hebt presenteer ik graag je handwerken. Dankjewel allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. @MARIAN'NE en ANNET, een van onze zoons woont er in de buurt en daar komen we regelmatig, dus dan is het gek dat ik er nog nooit ben geweest, maar mijn schoondochter vond dat het nu echt eens moet gebeuren en daar ben ik het helemaal mee eens, zij is ook dol op stoffen, dat kan nog wat worden voor die winkel. Goed dat je de adressen geeft ANNET en fijn dat je zo geniet van de reacties, bloos maar lekker verder *Ü*

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Annet wat maak je mooie dingen. Leuk ze op de web-log van Corrie te mogen zien.
    Weet je al dat de maakster van de Rose Sampler een nieuwe freebie heeft. Erg leuke adventkalender om te borduren.
    http://www.maurer-stroh.com/project2009_introduction.html

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Complimenten voor Annet, prachtige borduurwerken. Ik heb gelijk het hartje opgeslagen, voor een keer als ik me verveel!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. lekker weer even bijgelezen, Corrie :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Af en toe heb je een log - e (logé) :)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een leuke, mooie werkstukken allemaal Annet. Er zijn heel veel patroontjes binnen ons bereik, maar het is de keuze van de handwerkster waar ze laat naar bed voor wil. Dit is wel een heel mooie collectie om wat minder slaap voor te nemen!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. @ANNELIES, dat wist ik ook niet van die adventskalender, ik ga gauw kijken! Dankjewel voor de tip!
    JANET, jij en vervelen, dat bestaat volgens mij niet ;- ))
    NOOR, wat leuk dat je er af en toe weer bent! Je hoort er zó bij!
    ANS, (^_^)
    ANJE, bedankt voor je reactie en Annet zal die zeker nog lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. P.S. Voor wie binnenkort naar Marken gaat: ik vergat de souvenir/stoffenwinkel van Visser te vermelden. Veel ouderwetse stoffen! Het precieze adres weet ik niet, maar het is naast het enige hotel van Marken "de hof van Marken", Buurt II, nr. 15.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. @ANNET, bedankt voor deze toevoeging! Nu kan ik op mijn eigen weblog ons uitje naar Marken goed georganiseerd krijgen, fijn weekend! *Ü*

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een mooie borduurtjes allemaal!Ook ik heb de Rose Sampler geborduurd...alleen heb ik het middelste alfabet overgeslagen en daar iets héél anders in geborduurd...aanstaande woensdag wordt mijn moeder 75....en dat moet wel gememoreerd worden,dus schrijf ik een logje voor haar met een heel persoonlijk kadootje...
    Fijne zondag Corrie!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. de rode huisjes in het midden zijn volgens mij van Prairie Schooler.
    Leuk zo'n rijtje mooie borduurwerkjes. Mooi borduurwerk! De freebies ga ik nog even langs...

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...