vrijdag 2 januari 2009

Winterkleuren



Dit engelen-ABC van Bent Creek ligt al enige tijd in de doos met borduurwerken die nog ingelijst of anders verwerkt moeten worden. Ik kan er tot nu toe geen mooie lijst voor vinden dus laat ik het maar zo zien. Het was erg leuk om te maken en de kleuren vind ik prachtig, winterkleuren noem ik het met dat mooie ijsblauw op het wit.


 Toen we van de week een wandeling maakten langs de buitenrand van de wijk waar wij wonen lag er overal rijp op bomen en struiken en zo moest ik ineens weer aan dit werkje denken en heb het te voorschijn gehaald.  Al wandelend zag ik ook nog overal kleuren in de struiken zoals deze mooie beukenbladeren



die me aan de rand en bruine letters van het ABC deden denken en ook
deze prachtige berijpte witte bessen




 met op de achtergrond iets blauws herinnerden me aan de engel.





De verdroogde hortensiabloem aan de gouden sterretjes. 
Dit schermpje van welke bloem dan ook, vond ik voor de engel een kroontje  op het hoofd en toen we thuis kwamen en ik al heerlijk met een warm vest en wollen sokken aan naar de keuken liep om thee te zetten zag ik op de tuintafel nog een prachtig tafereeltje.


 Dat heeft misschien niets met de kleuren van de engel te maken, maar ik vond het zo'n prachtig plaatje dat ik het jullie toch wilde laten zien en ben snel nog even naar buiten gelopen om het op de foto te zetten. Wat is de winter toch een prachtig seizoen!

38 opmerkingen:

  1. Corrie, ik hoef eigenlijk niet te schrijven wat ik van dit winterkleuren borduurwerk vind. Je hebt mijn logje gezien dus je kunt het wel raden. Het ijsblauw, prachtig! En dan ook nog als mooi engelen ABC. Wat is de natuur mooi met dat laagje rijp.
    Ik hoop dat je een passend lijstje vindt want het is zonde om te laten liggen. Kun je niet een lijstje van karton maken, die dan aan de binnenrand dezelfde boog heeft als het borduurwerkje en dat bekleden met een stofje.
    Of een lijstje met een passepartout met een boog.
    Het zal vast wel lukken.
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Corrie wat prachtig je borduurwerk hier !!

    Wat mooi!! En weer mooi beschreven,prachtige foto's!!

    Heerlijke wandeling gemaakt, dus lekker gezond bezig geweest.

    Genieten hier !!

    Ik zal misschien niet veel bij jullie te zien zijn.
    Want er moet veel gebeuren in huis, opruimen en veel weg doen. De hoogste tijd!! Dus ik heb goede voornemens..
    Van de top tot beneden!!!
    Ben benieuwd of dit gaat lukken!!


    Fijn weekend José

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig Corrie al die rijp op de planten. Hier was et ook zo mooi van de week. En wat een schatig borduurwerk!! Inderdaad mooi winter blauw!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi borduurtje en mooie foto's, het is zo sprookjesachtig.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  5. 't Is een prachtig borduurwerk! Dit jaar begin ik er ook mee. Wel een gemakkelijk iets om te starten. En als ik er even niet uit geraak, dan hoor je me wel gillen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. mooi borduurwerkje.
    En wintertafereeltjes kunnen heel mooi van kleur zijn,alhoewel de herfstkleuren ook wel mooi zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @WILLY, jouw oplossing van een lijstje van karton zat ik ook al te bedenken en ik had er al mooie stof voor gekocht, maar toch werd het niks, dus een lijstje met een boog-passepartout lijkt me helemaal goed! Dankjewel voor je meedenken en compliment.
    JOSÉ, als altijd enthousiast, dank! Heel veel sterkte met al het opruimen, zal een heerlijk ruim gevoel geven in huis en hoofd!
    MARIJNA, ik kom zo even bij je kijken, dank voor je reactie!
    INES, dankjewel (^_^)
    GUUTE, wat ;leuk dat je ook gaat borduren, je roept maar hoor, bij het boogje boven haar hoofd heb ik een beetje zitten knoeien, dat was zomaar een lastig stukje voor me.
    KATRIEN, je hebt helemaal gelijk, de herfst is zelfs schitterend met al die kleuren. De lente ook met het frisse groen en de spetterende narcissen en voorjaarsbloemen en de zomer zwaar van groen met knalblauwe luchten, het is allemaal heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Corrie, allereerst wens ik jou en je familie een heel gelukkig en liefdevol 2009!

    Je borduurwerk én de foto's vind ik schitterend. Hier is ook alles wit van de rijp, ja, zelfs in de stad terwijl sneeuw altijd zo weer weg is. Van mij mag het nog een poosje zo blijven, al moeten we niet vergeten ons warm aan te kleden voor we naar buiten gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een heerlijke winterkleuren!!!
    Het ziet er inderdaad erg mooi uit met de rijp over je spulletjes heen...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een prachtig borduurwerk
    en schitterende winterfoto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jaaa ik ben ook dol op winter!!!en nu maar hopen op sneeuw he?liefsxoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wat een mooi borduurtje. leuk dat we ht al mogen zien :-)

    En prachtige sfeerfoto's.
    De natuur inpireerd !!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Helemaal mijn kleuren Corrie, prachtig. je hebt er met je foto's van de wintertuin een heel sfeervol log van gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuk en origineel Abc.Ik wens jou het beste en veel creativiteit in 2009

    BeantwoordenVerwijderen
  15. ik heb eens zo'n "winterwerkje" ingelijst in een heel goedkoop Ikea lijstje: glas eruit laten en een aantal stukjes fiberfill op maat snijden, steeds een cm kleiner dan het vorige. Het kleinste lapje vulling bovenop en daarna je borduurwerkje erover heen spannen. Het bolt dan prachtig op. Lijkt me hier ook super voor. Ik vind het een schattig borduurwerkje!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Corrie ze zouden eigenlijk schilderijlijsten moeten verkopen met ijzel en rijp (maar dan wel echte he) ;) daar zou deze engel zo mooi in passen!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een mooie kleuren op je foto's én je borduurwerk! De combinatie is helemaal ook mijn smaak.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hallo Corry.

    Een prachtig borduurwerkje, erge mooie winter kleurtjes.
    Ik kan me voor stellen dat je tijdens de winterwandeling aan dit werkje moest denken. De foto's en kleuren van je borduurwerk passen heel goed bij elkaar.

    Groetjes Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooie foto's joh!
    Lief borduurtje ook!!!!!
    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hallo Corrie!

    Jij hebt ook een paar prachtige Hollandsche tafereeltjes vastgelegd! Mooi hoor ... En wat is je engel schattig, met die winterkleuren en die mooie krul in het haar! Ik hoop dat je snel een passend lijstje vindt, want die engel vraagt erom gezien te worden!

    Fijne avond gewenst en groetjes, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat mooi die vergelijking tussen je borduurwerk en de vrieskou buiten. Ik houd ook heel erg van de winter, het is zó mooi buiten nu.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Het geheel is al zo mooi en als je dan een voor een de kleuren gaat benoemen met die prachtige foto's erbij, wordt het helemaal een heerlijk winters plaatje

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat toch mooi he , de wereld met zo'n witte gloed !
    Ik ben benieuwd hoe je borduurwerk ( erg mooi !) zal komen te hangen .
    Groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Jij geniet er net zo van als ik Corrie...als ik naar buiten loop moet ik m'n fototoestel meenemen...overal kunstwerkjes..heb jij mijn besuikerde rode kooltje gezien?
    Heel lief engeltje trouwens..

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Lieve Corrie allereerst een heel gelukkig Nieuwjaar toegewenst met veel liefde geluk en gezondheid en veel handwerk plezier.
    Hartelijk bedankt voor je mooi kaart.
    wat een mooi foto´s
    Liefs Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Prachtige foto's en wat een mooi borduurwerkje.
    Groetjes ELza.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Liefe Corrie en Jan Gelukkig Nieuwjaar van ons beide,wat een mooie foto,s heb je gemaakt en weer een Mooi speldenkussen

    Liefs Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een mooie "ijsachtige" kleuren. Je komt op dit moment zulke mooie beelden tegen in de natuur.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ja, die rijp overal op vond ik ook zo mooi! Alles wordt een beetje sprookjesachtig... heel sfeervol.
    Jouw borduurwerkje is weer een plaatje!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ja, wat kan je genieten hè van al dat moois in de natuur. Je raakt niet uitgekeken. Zelfs van koude kleuren krijg je dan een warm gevoel. Je moet dat borduurwerk echt inlijsten of zo, hoor, en dan een mooi plaatsje geven. Ik wil nog veel moois van je zien, Corrie, dit jaar! Liefs, ook voor Jan.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Dat is heel mooi gemaakt, helemaal in winterse kleurtjes. Past goed bij elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ja dat zijn prachtige kleuren, Corrie. Ik hoop dat je er een lijst bij kunt vinden die er mooi bij past.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. @ELLEN, warm aankleden of lekker met een handwerkje binnen blijven ;- )
    WILMA, REIN. DEES, dankjewel en ik hoop op sneeuw, nog steeds, terwijl het hier al dooit!
    MARIAN'NE, ik kijk met andere ogen naar de natuur sinds ik handwerk!
    BALSEMIEN, dankjewel *Ü*
    ANNITA, dankjewel en er borrelen al veel ideeën omhoog!
    MARCELLA, dat ga ik doen! Lijkt me heel erg mooi! DAnk voor de tip.
    ANS, ik zit meteen te denken hoe ik dat zou kunnen realiseren, maar ik ben bang dat het kitscherig wordt als ik dat zelf doe, de natuur is eigenlijk nooit te evenaren.
    SASKIA, HENNIE en WILLEKE, dankjewel!
    CAROLIEN, leuk hè die krul! Dank!
    CONNY, JANET, INGRID, dankjewel en ik ben zelf ook benieuwd hoe het uiteindelijk wordt!
    MARIAN'NE, het kooltje heb ik gezien en ik heb het steeds maar in gedachten, van de week kocht ik een boeket voor mijn tante, met ook zo'n kooltje erin en dacht meteen weer aan jouw berijpte kooltje.
    JOKE, hartelijk welkom thuis in het verre Zweden!
    ELZA, INEKE, ANNELIES en KAROEZA, er zijn gelukkig heel veel mensen die van deze schoonheid in de natuur kunnen genieten, in mijn gezin was ik vaak een roepende in de woestijn, de meesten zijn zonaanbidders ;- )) Behalve onze oudste zoon en schoondochter! Die begrijpen het wel.
    CHRIS, er zijn al genoeg plannen en Affo's, dus er komt nog wel het een en ander en ik hoop bij jou ook veel moois te ontdekken.
    DAISY en KIENY, dankjewel en die lijst komt er wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Liebe Corrie,

    ist es bei euch auch so bittekalt?
    Dein Gartenbild lässt es vermuten...

    Deine Stickerei gefällt mir sehr, die Farben sind superschön dazu.
    Kanst du mir vielleicht sagen, von wem das Design stammt?

    Liebe Grüße
    Gabriele

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Prachtig Corrie !! Ik ben niet tot borduren gekomen.
    Vandaag de laatste dingen opruimen. Die gewassen zijn en weg gaan.

    Zo als gewoonlijk weer super foto's. Hert is weer genieten hier!!

    Gauw de volgende van jou lezen ..

    Ik loop zo achter, eerst maar lezen voor dat ik verder ga met opruimen. Kon niet meer wachten.

    Ik heb mij zo moeten bedwingen..

    BeantwoordenVerwijderen
  36. @LIEBE ELE, es ist von Bent Creek! Hier ist es nicht so kalt aber vielleicht kommt es noch :- )) Liebe Grüsse für Dich vond Corrie
    JOSÉ, wat weer een echte entousiaste José-reactie (^_^)
    Doe jij nu maar rustig aan, je hebt meer dan genoeg om handen!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. ina.al10@hetnet.nl19 januari 2009 om 14:07

    Corry geweldig jouw kerstverhaal ik vond het zo bijzonder dat ik heb het gecopieerd voor mijn man Schitterend wat zullen je ouders trots op je zijn ook alle goede wensen van mij ina al. beentjes assendelft.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. INA AL, wat enig om je naam weer te zien! Dankjewel voor je reactie en doe Jan alstjeblieft mijn hartelijke groeten!

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...