vrijdag 16 januari 2009

Sarah Tobias needlecase 2



Op gevaar af dat jullie denken dat ik niets anders doe dan borduren,
kan ik het niet laten om even te showen hoe ver ik
gekomen ben met mijn nieuwe borduurwerk.
Het is een "naaldenmapje" uit het prachtige boek
"Thank You Sarah Tobias" van Blackbird Designs.
Ik vind de kleuren prachtig en het borduren
van de eyelets ook erg leuk om te doen




Deze foto's heb ik gisteren gemaakt en de bloem
waar ik op de foto mee bezig ben is ook alweer af. 
Er ligt een heerlijk lang weekend voor ons waarin ik dit eerste
van de vier delen waarschijnlijk wel af zal krijgen en ik denk niet
dat het overmoed is waarmee ik onderaan het jaartal 2009 al heb geborduurd.
Het gaat best heel snel, het zijn dunne lijntjes om te borduren.
Ik wens jullie ook allemaal een heel fijn en creatief weekend toe!


49 opmerkingen:

  1. wat een subtiele kleuren voor een subtiel handwerk. dapper hoor om nu al 2009 onderaan te zetten ...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hi hi. ik verwacht bij jou ook geen overmoed, wat zal het mooi worden. Een heel bordurig weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oooooo helemaal Corrie..... en dat lukt je wel in 2009!!!
    Fijn borduurweek-end !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Corrie, wat wordt dit mooi! Zo fijntjes en prachtige kleuren.
    Ik wens je een fijn borduurweekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha ha dit gaat ook snel als je een keer bezig bent, Ik vind dit prachtig worden een snoepie om verliefd op te worden!! Zo is dit bij jou ook gebeurd. Heerlijk zoals jij de rust kunt vinden hier in. Momenteel bij mij nog niet ik hoop dat dit aan het eind van de volgende week wel lukt.

    Ik neem dan lekker ook wat mee waar ik heerlijk mee aan de gang kan.

    Veel spullen naar het snuffel paradijs daar zijn ze er heel blij mee. Het geld wat dit opbrengt is voor de voedselbank. Allemaal vrijwilligers iedere dag.
    Geweldig dat deze mensen er nog zijn.
    Ik kwam daar en een man was een heel oud naaimachine aan het repareren. Voor dat ik weg ging was hij klaar geweldig toch, dat er mensen blij zijn met een handnaaimachine. De mijne komen ze ook vanavond weer ophalen. Voor 10 euro stond er op. maar nu werd hij duurder.
    Ik vind dit zo geweldig mooi werk. Ik ga straks ook weer wat bij ze brengen.
    Nou Corrie je weet waar ik mee bezig ben. Hopelijk na dinsdag weer een beetje lucht.
    En nu heb ik een adresje waar ik wat kan brengen.
    Voor het goede doel heerlijk !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jij gaat een heerlijk weekend tegemoet, met zo'n fijn handwerkje in het verschiet!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat zou er mee mis zijn als wij denken dat jij niks anders doet dan borduren? ;) het wordt prachtig Corry!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie kleuren en natuurlijk borduur je lekker door, vooral als het zo mooi aan het worden is,

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een gezellig borduurweekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dit wordt heel mooi en ik kan me voorstellen dat je lekker door wilt gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gelukkig lijkt het bij jou ook af en toe of je niets anders doet.
    hi hi
    Geniet van je weekend, groetjes Marion.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Connie,een heerlijk borduurweekend,je schiet lekker op,ik heb eens op internet gekeken,het ziet er prachtig uit!
    Mijn Rose Sampler is nu af,ik ga lekker aan m'n tweede goal van deze maand werken!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het wordt een weekend met regen en zo, dus heerlijk voor jou om binnen te zitten en fijn te borduren. Het komt makkelijk af dit jaar en ik denk dat ik dan een keer kom kijken hoe het er in het eggie uit ziet. Geniet van je weekend Corrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hele zachte kleurtjes,en weerom zo fijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. nou ja je log staat er al vanaf 10 uur op ...en ik krijg um nu pas door...vreemd
    mooi werk, fijn weekend!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Corrie wat is je vaas met bloemen al gegroeid. Fijn is dat om met wat nieuws bezig te zijn. Ik ga morgen een nieuwe kans wagen om borduurstof te kopen. In Velp zit een borduurspeciaalzaak, als het daar niet lukt dan weet ik het ook niet meer. Ach dat moet gewoon lukken!
    Fijn weekend ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtig fijn borduurwerk joh!
    Mooi hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ha die Cor !

    Heb je dit al gezien?

    http://www.friesmuseum.nl/index.php?id=2464

    groetjes,

    Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Corrie,
    Vandaag heb ik samen met iemand het patroon uitgeplozen en het is inderdaad veel simpeler dan ik dacht n.a.v. de foto achterop het boekje. Ik popel... maar moet eerst stof halen!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. meer dan prachtig. het wordt binnenzitweer dit weekens, dus borduur jij maar lekker door.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mooie kleuren, Corrie. Heerlijk om daar aan te borduren!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. @ELIZABETH, het zijn eigenlijk dunne lijnen van kruisjes met hier en daar een blaadje en dat gaat veel sneller dan ik dacht, dus dat komt wel in orde.
    YVETTE, je kent me al (^_^)
    MIEN, dank voor je vertrouwen in mijn snelheid ;- ))
    MaRIA, dankjewel en een fijn weekend voor jou ook!
    JOSÉ, ik hoor je bijna jubelen, weet hoe enthousiast je nu klinkt en wat fijn dat er zulke goede adressen zijn voor al die mooie en goede spullen, dat er weer zoveel mensen echt mee geholpen zijn. Hou je goed en veel sterkte en plezier met het opruimen.
    CONNY, ik zie het helemaal zitten en we hebben nog gezellige logé's ook.
    WILMA, dankjewel!
    MARCELLA, ben helemaal gerust nu *Ü*
    ELZA,MARLIES, MARTINE, bedankt!
    MARION, we weten wel beter ;- ))
    MARIANNE, ook jij hebt lekker doorgewerkt, we krijgen er geen genoeg van en je Rose Sampler is een plaatje!
    CHRIS, meer dan welkom!
    KATRIEN, dankjewel.
    HILLY, Ik krijg het meestal pas een dag later door, nog vreemder hè!
    WILLY, ik hoop dat je je stof zult vinden en anders misschien eens via internet bestellen, dan heb je het ook heel snel binnen.
    WILLEKE, dankjewel :- )
    INEKE K, ziet er prachtig uit hè, heb het hier en daar al aangekondigd gezien en er zijn meerdere bloggers die er geweest zijn en er mooie logjes over geschreven hebben. Heb ik van mee genoten.
    BALSEMIEN, hoeráááááá! Gaat helemaal goed komen, wat leuk, zijn we samen bezig.
    ANNITA, ik dacht al wel dat je de kleuren en de bloemen mooi zou vinden (^_^) Ik ga heerlijk binnen blijven, jij vast ook!
    BETTY, ik zit er vanachter mijn laptop al naar te gluren, dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Tuurlijk haal je dit prachtige werk in 2009. We sleuren je er gewoon doorheen, want wij scanderen voor je raam: WE WANT MORE WE WANT MORE en dan voel je je hevig verplicht zoals het hoort :-)))

    Meis, wat prachtig. Flieft op de kleurtjes ook!

    1.. 2... 3...
    (Blèrend koor brult heel harmonieus senoor : WE WANT MORE WE WANT MORE) en dat rijmt nog leuk ook in je oor hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ht is heerlijk binnen, zeker met zo'n leuk werkje onderhanden. Kachel op sambal en dan maar lekker borduren.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een schitterende kleurencombinatie. Echt een genot om naar de foto's te kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. mooi!

    een heel uitnodigend werk, je wilt er vanzelf mee verder gaan.

    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  27. ohhh..wat wordt dat mooi...het staat ook op mijn verlanglijstje...kom vaak even bij je kijken ..kan ik er al vast van mee genieten...
    fijn weekend..

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Liebe Corrie,

    als erstes fallen mir diese tollen Farben auf, so fein und zart, perfekt für dieses schöne Muster!
    Es wird eine ganz wunderbare Stickarbeit.

    Liebe Sonntagsgrüße
    Gabriele

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Corrie, ik heb gezellig weer even bij gelezen. Wat een prachtige patronen toch van Black bird. De kleuren en de sfeer in de boeken zijn geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. WOW, liebe Corrie, das sieht absolut toll aus.Compliment!!
    LG EVA

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ziet er heel fijntjes uit !
    Groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. prachtig Corrie
    Kijk er naar uit om het af te zien.
    Gr Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Oh...dit is wel heel prachtig Corrie, die kleuren.....! Heel veel maakplezier gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. @DIJN, het lijkt wel alsof ik mijn elleboog beginte voelen, zo hard ben ik aan het werk door dat geroep van jullie en die kleuren passen ook heel erg goed bij jouw oor hoor ;- ))
    @ASTRID, we hebben samen erg gelachen om die kachel op sambal *Ü*
    ANNELIES, ANNEKE, het zijn de kleuren die ik vaak in jouw lapjes terugzie Annelies en Anneke, ik grijp steeds opnieuw naar mijn lapje. Heerlijk werk.
    GERDA, ik zal regelmatig een update geven.
    GABRIËLE, vielen dank für die Sonntagsgrüsse und ich bin zu spät aber wünsche Dich ein ganz guten Woche, ja schön sinds die Farben und darum habe ich dass Buch gekauft.
    HESTER, dit is mijn eerste boek en ik denk dat het niet mijn laatste is.
    EVA, vielen dank für das Kompliment! Liebe Grüsse auch an Dich.
    INGRID, dankjewel
    JOKE, misschien hoef je nog niet eens zo heel lang te wachten ;- )
    ANJE, dankjewel ook ik kijk met heel veel plezier naar de kleuren die onder mijn handen groeien.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Mijn vingertjes jeuken als ik dit mooie borduurtje zie.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Prachtig Corrie. Ik hoop (ooit) ook een Blackbird patroon te borduren. Heb al genoeg mooie gezien. Nu nog wat tijd ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  37. wat een schatje! En wat een geduld moet je hebben voor dit werk. Dat is waarschijnlijk de reden dat ik er niet zo goed in ben ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Mooi Corrie! Ik heb veel creativiteit in het Fries Museum gezien!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. ... veel creativiteit in het Fries Museum gezien... het afgelopen weekend! Vergat ik erbij te zetten. Ik was te haastig!:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Sarah Tobias mag ook bij mij komen wonen. Ik vind vast wel een goeie gelegenheid om haar uit te nodigen ;-)
    Zo mooi Corrie de kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Mooi borduurwerk! Je gaat snel zeg! Je zal nu vast al ee stuk verder zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  42. @ ANS en alle anderen, heel hartelijk bedankt voor jullie reacties. Tijd zoals Ellen nodig heeft en wij allemaal trouwens, heb ik méér gekregen nu ik ouder ben geworden en iedere minuut die over is gebruik ik om mijn handwerk op te pakken, zelfs tijdens een film zit ik al op de pauze te wachten ;- ))
    Haast zoals Berthi even had, hebben we allemaal, want er is ook zóveel moois en leuks te zien overal en de lijst met links groeit als paddenstoelen in een natte herfst!!!
    Wat een bofkonten zijn we toch met onze hobbies en met al de mooie patronen die bij ons willen wonen Ine ;- ))

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Ohhhh Corrie, wat is dit mooi.

    Dit boek was nog "warm" van de pers en toen lag het al op mijn "borduurbureau" :-) te schitteren.
    Met de stofjes en het garen, vond ik wel erg "handig" geregeld :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  44. @FLEUR, dit is ook helemaal jouw stijl, fijn dat je ook van dit prachtige boek kunt genieten en het borduren gaat enorm snel moet ik zeggen. Het is ook zo'n plezier om eraan te werken!

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Het wordt mooi Corrie en de kleuren zijn helemaal goed. Misschien moet ik er ook maar aan beginnen, ik vind het een geweldig patroon.

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Prachtig !!

    Leuk je vorderingen te zien.
    En je hebt er lekker de vaart in.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...