maandag 12 januari 2009

Mijn quiltboek


Ja, ja, het is echt waar dit is nu mijn quiltboek. Gisteren kwamen onze kleindochter Kirsten en haar vriend Frank gezellig langs en overhandigden me een pakje. Het was een cadeau van Cobie, de moeder van Frank. Cobie had gehoord dat ik samen met Kirsten wilde leren quilten en toen ze dit boek had zien liggen had ze het voor me gekocht. Ik was helemaal overdonderd door dit lieve gebaar en heb haar meteen gebeld om te bedanken.




Op deze tweede foto zie je het stapeltje lapjes dat ik tijdens ons midweekje in Eerbeek heb gesneden onder het toeziend oog van José en haar vriendin Jenny en op de bovenste foto zie je dat er inmiddels heel wat lapjes bij gekomen zijn, dat heb ik vorige week gedaan.  Cobie had het boek eigenlijk als cadeau voor onder de kerstboom bedoeld en er zat een heel leuk kerstpapiertje omheen met een mooie kerstkaart erbij, maar dat kan dus nog steeds want kijk eens hier naar het blikje onder de orchidee:




 ik heb nog steeds een kerstboom in huis, drie zelfs!!! In het kerstpakket dat Jan als ge(pré)pensioneerde nog steeds krijgt van het bedrijf waar hij 42 jaar heeft gewerkt,
zat dit blikje en bij een goede verzorging moet hier een heuse kerstboom uit groeien.




Ik deed mijn best en nu  zijn er deze tere zaailingen boven de aarde uit gekomen.
Dus lieve Cobie, jouw cadeau is helemaal volgens bedoeling
onder de gloednieuwe kerstboom aan me geschonken!

36 opmerkingen:

  1. Leuk boek heb je gekregen,ben nu wel benieuwd naar je eerste werkje hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel leuk boek.
    Wat een liefff gebaar !!

    Oo je bent al goed voorbereidt, zie allemaal al 'proffesionele' spulletjes en lekkere stofjes !!;-))

    (sssst, je wilt het geloven of niet maar ik heb net ook stofjes afgetekend.
    Niet gesneden(ben bang van dat mes) maar geknipt. Ze zijn nogal klein.

    Veel plezier !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat ziet er al veelbelovend uit, Corrie. Spannend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hé wat leuk Corrie je bent al verder,en wat een leuk boek deze ken ik niet. Zie je dit blijft door gaan en er komen steeds weer nieuwe uit.

    Een lief cadeau waar jij veel aan zult hebben wat enig!!

    Ja ik zie dat je goed voor bereid bent heerlijk toch, volgens mij een bekend doosje wat leuk.
    Zo zie je wij kunnen alles gebruiken.
    Ik wel in ieder geval..
    Bewaar alles..

    Wat heb je het weer leuk op de foto gezet, je snijmat en liniaal met stofjes.

    Geweldig mooi gedaan. Dit vind ik nu super!!

    Je plantje wat leuk, staat zo lief. Dit gaat goed komen bij jou, met jou liefde verzorgd worden.
    Word dit een super boom let maar op..

    Tegenwoordig bij mij, worden ze vergeten. En dan een flinke klats ja dit komt dan niet goed..

    Ik kan het geen maand vol houden hoor om niet te lezen hier en daar.
    Maar ja dan maar tussen door lezen.
    Poppenbed weer aan gekleed poppen gewassen weer kleren schoon aan. Staat klaar voor de volgende poppenmoeder. Kleindochter van mijn vriendin Loes komt hem van de week halen met haar. Ik wil dat gezicht van die kleine wel eens zien. En hier doe ik het allemaal voor, als die kleintjes maar genieten.
    Wat is er nou mooier..

    Fijne dag verder Corrie..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. HOERA Corrie op het quiltpad !!!
    Ik ben heel benieuwd hoe jij dit gaat ervaren, maar je bent al op het rechte quiltpad gezet door Jose en Jenny!!!!!!!
    Er zijn zoveel technieken en patronen en boeken en tentoonstellingen en tijdschriften enz. enz........
    Een dagje naar de quittentoonstelling in het Fries Museum in Leeuwarden ??????Zeer de moeite waard .

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een lief cadeau. Succes met je lapjes !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. O Corrie, wat een enige verrassing voor je. Nou moet je kiezen, meid, borduren of quilten... Lijkt me niet eenvoudig. Maar je hebt al een heel stapeltje blokjes liggen. Goed hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk kerstboompje en veel succes met het quilten , ik ga 23 januari met onze dochter een dagje naar Leeuwarden om de Quilten te bewonderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. o wat leuk dat ook jij er een nieuwe hobby bij hebt!
    Leuk cadeau en wat een schattig kerstboompje.
    Dat word 300 jaar nu Corrie.
    Liefs Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. als je quiltwerk net zo teer zal worden als je zaailingen(waar ik overigens heel erg jaloers op ben) zal het een mooie uitstraling krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een dappere Kerstboom! :O
    Waar haal je de tijd toch vandaan om al het moois te maken. In ieder geval heel veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat leuk zo'n 'na alle feestdagen' kadootje. En Corrie, ik zou er alleen maar in gaan kijken als ik jou was. Het is namelijk verslavend ......
    Groetjes Marion.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. o, o als het quiltvirus je te pakken krijgt zullen de lapjes zich wel gaan opstapelen. lief cadeau overigens!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi boek, lief gebaar!
    Lees ik het goed? Het quiltvirus slaat hier toe? Goed zo!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Geweldig boek Corrie! Hier kun je denk ik veel inspiratie mee op doen.Gezellig dat je samen met je kleindochter gaat quilten. En wat een kweek zeg die kerstbomen! Wat een leuk idee om dit in het kerstpakket te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ja Corrie dat stapeltje heb ik in het echt gezien, het zijn hele mooie stoffen.
    Dat boek zal je zeker inspireren tot een volgende quilt.
    Misschien kun je in dat boompje volgend jaar mini kerstballen hangen.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Nu moet je wel een quilt afmaken alleen al voor de moeder van Frank. Hup, hup, hup, Corrie gaat voor 't quilten!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Volgend jaar dus je zelfgekweekte kerstboom :) op een prachtig kerstquiltje. heel veel succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Nou Corrie,jij wordt nog eens een echte quiltster....de lapjes en het boek zijn er al...LOL!
    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Succes!!!
    Nog eventjes en je bent een ware quiltster!!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat zal eerder "af" zijn ; de kerstboom of alle mooie werkstukken uit het boek ;-)
    Lief cadeau ! Veel plezier ermee.
    Groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoi Corrie, leuk dat je je ook op het quilten stort, maar had je vorige zomer ook al niet een poging gedaan? Zo grappig dat blikje waar het rolmes in zit, het lijkt net zo'n bandenplaksetje ;)
    Ik wens je veel plezier met het mooie boek en nog veel genoeglijke uurtjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. En wat ziet mijn oog op het boek? Een K*L*O*S*J*E ...

    BeantwoordenVerwijderen
  24. wat een uitnodigend boek is dat! precies goed om iemand over de streep te trekken ;-)

    leuk, je eigen kerstboom kweken, het spreekt me helemaal aan!

    veel plezier met snijden, naaien en kweken.

    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  25. @ WAT WORD IK DOOR JULLIE weer verwend met leuke reacties! Ik wist dat mijn eerste quiltpoging enthousiaste reacties zou opleveren en dat stimuleert weer om ermee verder te gaan, zeker met dit mooie boek erbij.
    Dankjewel voor jullie aanmoedigingen (^_^)
    MIEN, jouw reactie had ik zo ongeveer voor me gezien ;- ))
    JOSÉ, ik vind het zó leuk zoals jij bl;ij bent als een ander geniet!
    CHRIS, ik kies niet, ik doe waar ik het meest voor voel op een bepaald moment *Ü*
    ELZA, héél veel plezier in Leeuwarden met je dochter!
    JOKE, we gaan voor de eeuwigheid, wat denk je dáárvan ;- ))
    YVETTE, voor de quilt ga ik voor een tamelijk sportieve en stoere uitstraling denk ik! Ik heb nogal wat kantjes aan mijn karakter ;- ))
    ANS, mijn Jan bezorgt me veel extra vrije tijd ;- ))
    BALSEMIEN, dat was maar één blokje voor een cadeauquilt! Maar het was wel goed gelukt!
    Het blikje heb ik van José gekregen, die heeft altijd zulke leuke etuitjes en doosjes om weg te geven! Het past er allemaal precies in!
    IEDEREEN nogmaals bedankt voor de enthousiaste reacties!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. hihi alleen jij kan op zo'n leuke manier mensen bedanken ,geen wonder dat iedereen jou altijd graag ergens mee verwend!!
    Leuk dat je dat met Kirsten gaat doen ,beplakte jullie ooit geen prachtige doos samen????

    BeantwoordenVerwijderen
  27. @DAG LIEVE HILLY, zo leuk om je naam te zien, je blijft ons trouw! De doos die ik beplakte was met Kirstens zusje Sharon, heel erg goed onthouden dat we dat samen deden (^_^)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. O Corrie, heb je het virus nu ook te pakken? Mooie lapjes heb je zeg en je nieuwe borduurwerk gaat ook helemaal mooi worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. de geboorte van een nieuwe hobby ;) Mooi cadeau en natuurlijk ga jij iets moois maken, ik ben héél benieuwd

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Oh wat leuk! Ik ben benieuwd wat je eerste quilt gaat worden!
    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ha die Corrie,
    Jij hebt aardig doorgewerkt!Dat is al een hele flinke stapel lapjes!Leuk he als je ze zo ziet liggen! Gr en een fijne dag gewenst,Jenny

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat een mooi en onverwacht cadeau. En wat zal het e goed van pas komen bij je nieuwe hobby. Succes! X

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat een lieve cadeautjes Corrie.
    Die plantjes zijn geweldig, laat je van tijd tot tijd zien hoe het ze vergaat?
    Oh... ik ben ook zo'n nieuwsgierige Quiltbeginner, ik ga dit weekend naar mijn derde les. Spannend!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. @JOKE, nou het virus heb ik nog niet echt te pakken, anders zat ik wel steeds op mijn hobbykamer achter de naamachine, maar ik wil het beslist afmaken en dan zien we wel verder.
    MARCELLA, of het echt een nieuwe hobby is weet ik nog niet, het wordt een eerste eenvoudige en misschien dan niet de laatste ;- )
    WILLEKE, een super, supereenvoudige.
    JENNY, wat leuk om je naam te zien!!
    JANET, er staan erg leuke dingen in, dus grote kans dat er na deze quilt toch nog een komt, zeker eentje samen met mijn kleindochter.
    ANJE, heel veel plezier gewenst met je quiltcursus! Ik zal proberen de plantjes in leven te houden en dan laat ik zeker foto's zien (^_^)

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Erg leuk dat je gaat quilten. Ik denk dat het een vrolijk quiltje gaat worden!

    Dit jonge kerstboompje is het bewijs dat jij iedereen, ja werkelijk iedereen veel liefde en warmte geeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. @BERTHI, dankjewel voor dit mooie compliment!

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...