vrijdag 30 januari 2009

Marlies, de letterlap en het Vingerhoedskruid




Vandaag laat ik jullie deze prachtige letterlap van Marlies zien. Marlies is al heel lang een trouwe, stille lezer, zoals ze zichzelf omschrijft. Niet helemaal stil want mailverkeer is er wel. Zo wist ik dat ze met deze letterlap bezig was en dat Marlies hem zelf opgespannen heeft. Daarna bracht ze hem naar de lijstenmaker en zo kreeg ik dan van de week een foto van dit prachtige werkstuk. Hier kunnen jullie lezen wat Marlies erover schreef:

"Wat leuk dat je alles op je weblog wilt plaatsen.  Natuurlijk mag dat. Over de letterlap wil ik je het volgende vertellen: Ik heb er met veel  plezier aan gewerkt. Zelf opgespannen en toen naar de lijstenmaker gebracht. Eindelijk is de letterlap ingelijst en hij gaat (waarschijnlijk) mee naar de tentoonstelling van het Vingerhoedskruid. Zoals je hebt gelezen bij Berthi is de tentoonstelling van 7 tot 22 februari a.s. Ik heb aan deze letterlap lang gewerkt maar wel met plezier".



Het atelier van Vingerhoedskruid in Antwerpen is reuze gezellig. We zitten nog niet zolang in dit nieuwe onderkomen. Eerst was het atelier (gehuurd) in de  wijk  Wilrijk in een oud pand op de eerste verdieping. Het pand werd verkocht  en er werd na een nieuw onderkomen gezocht en gevonden in Berghem. Wilrijk was een levendige kleurrijke buurt. Nu zit het in de wijk  Berghem, een rustige charmante buurt in Antwerpen.

  

De drie foto's zijn 
hier genomen de middelste foto is van onze lerares Mw Janssens. Een geweldige creative vakvrouw/lerares die voor elk probleem een 
oplossing weet te vinden.




 Antwerpen Centrum is geweldig om te shoppen, rond te slenteren of iets te bezoeken zoals bioscoop, museum, lunch- en/of muziekvoorstellingen, de bieb welke pas nieuw is of een stadswandeling in het oude gedeelte.
Wat ik ook altijd bezoek bij een dagje Antwerpen is de Botanische tuin, hierna koffiedrinken in het hierin gelegen lunch-lounge restaurant
"Het Gebaar"  , want een andere hobby is tuinieren. Meestal ga ik 's morgens naar het centrum en s' middags met de tram naar het atelier. Het is de bedoeling dat de letterlap en nog wat andere kleine borduursels op de tentoonstelling komen in het Zilvermuseum te Deurne (een wijk te Antwerpen). De tentoonstelling is eens op de twee jaar en heeft elke keer een ander thema, waar de leden van het Vingerhoedskruid met veel creativiteit naar toewerken. Beslist het
bezoeken waard !

  

Omdat ik meestal zelf de foto's neem sta ik er weinig op maar hierbij een foto; genomen tijdens onze vakantie ( ik zit in het midden ) Groetjes Marlies C. 
Marlies dankjewel dat we mogen meegenieten van je werk en van alles wat je vertelt rondom het Atelier "Vingerhoedskruid" en de komende expositie. Van Berthi nam ik voor de volledigheid de volgende gegevens over: De tentoonstelling is in het Zilvermuseum Sterckshof, Hooftvunderlei 160 te Deurne bij Antwerpen; alle dagen van 10 tot 17 uur. 

23 opmerkingen:

  1. Prachtige letterlap van Marlies.
    En Antwerpen is een leuke stad,zeker weten;

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel leuk verhaal en een prachtige merklap.Echt mijn kleurtjes rood met wit.
    Fijne dagen en de hartelijke groetjes van Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Plezant te lezen dat Wilrijk een levendige kleurrijke buurt is, ik woon er ;-)
    Complimenten voor Marlies, je letterlap is prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige lap, Marlies. Mijn lapje hangt daar ook: een piepklein lapje met een vlindertje in Richelieuwerk. Ik ben van plan om naar de tentoonstelling te gaan en hoop dat ik tijd en gelegenheid heb. Misschien kom ik jou daar dan wel tegen. Heel veel plezier gewenst met de groep en de tentoonstelling.

    groeten Marcella

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Marlies, rood op wit is wel heel erg mooi. Wat is er veel variatie in letters.
    Antwerpen klinkt heel gezellig. Succes met de tentoonstelling.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat je deze prachtige lap zelf opspant kan ik begrijpen Marlies. Een keer meegemaakt dat mijn lap werd opge....lijmd!!! In een handwerkspeciaalzaak notabene!
    Dus nu werk ik met bestaande lijstjes en pas mijn borduurwerk daaraan aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. erg mooi ,die letterlap, leuk dat t hier bij jou op t logje staat Corrie.Heel fijn weekend,ben weer opgeknapt, bedakt voor je verrassende mailtjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige lap is dat geworden. Ik houd erg van rood op wit borduurwerk, en dit is wel een heel mooi exemplaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Marlies, je merklap is prachtig!
    Ik heb hier heel veel bewondering voor, en hoop dat je nog vaker iets wilt laten zien,...
    ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Marlies (C) PRACHTIG !!

    Wat zijn letters toch aaltijd 'fraai' op een lap.
    Leuk hier werk van je te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtige letterlap!

    @Ook al zou de foto niet gelukt zijn dan kunnen ze je het Moment niet afpakken. Dit is GELUK!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie lap en mooi verhaal, ik heb een zwak voor Antwerpen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Marlies, gefeliciteerd met je prachtige letterlap!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Gezellig om te lezen en wat een mooie letterdoek!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtige letterlap Marlies !

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat leuk om dit te lezen, mooi werk marlies. Antwerpen is een leuke stad. Door de bloggers kom je wel steeds achter dingen die je er zeker een keer wil gaan zien.Nogmaals bedankt.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat leuk om zo'n handwerk club te hebben! Jullie leren er vast erg veel van jullie lerares! Je vertelling over Antwerpen met de bortanische tuin...lijk me wel wat. Veel succes met de tentoonstelling.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Marlies ik vind het zooooo mooi!!!echt geweldig!liefs Dees

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat leuk om over het atelier te lezen. En wat een beauty van een merklap Marlies, mag je best heel trots op zijn hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. wat een mooie lap Marlies,en Antwerpen is erg mooi erg leuk om te zien hoe de letterlap word in Rood en WIT .

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Lieve Dames,

    Hierbij wil ik jullie allemaal hartelijk danken voor de leuke reacties !!

    Marlies C.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Marlies, wat heb je een prachtige letterlap gemaakt!
    De expositie zal zeer zeker de moeite waard zijn. Helaas gat het mij niet lukken om er naar toe te gaan. Misschien de volgende keer.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...