maandag 26 januari 2009

Een openbarende award ;- )



Het is natuurlijk erg leuk om een award te krijgen, maar aan deze hangt wel een prijskaartje. Ik kreeg de award van Carolien maar bij het aanvaarden van deze award verplichtte ik me wel om 5 van mijn "verslavingen" aan de wereld te openbaren ;- ) Daar heb ik geen enkel probleem mee, want die verslavingen maken me gelukkig en wat is er nu leuker dan het delen van geluk! O.K. hier gaan we dan en de volgorde is niet bepalend voor de sterkte van de verslaving, ze horen gewoon allemaal bij elkaar!




1e: 's Morgens  verheug ik me bij het opstaan al op mijn twee bekertjes verse gezette koffie uit mijn ook al zo dierbare espresso-apparaat, zonder die koffie voel ik me een half mens, daarvan ben ik dus echt wel afhankelijk om me goed te voelen, maar dat is dan ook wel álle koffie voor een hele dag, netjes toch! Als het dan ook nog voor me staat in zo'n prachtig Pip-bekertje, dat ik vorige week van mijn zus Ria kreeg is het een echte tractatie!



 2e: Chocolade, dat eet ik al mijn hele leven erg graag en bij mijn ontbijt eet ik vanaf mijn kindertijd steevast twee donkerbruine boterhammen (dat dan weer wel ;- ) met pure chocoladehagelslag. In ander vorm vind ik chocola ook niet te versmaden en het allerheerlijkste vind ik de bonbons van Australian mmmmmm!


 3e:  Mijn dierbare eigen hoekje waar mijn superrelaxstoel staat met aan de rechterkant mijn kast met m'n allerliefste boeken (de rest moet helaas boven in andere kasten verblijven) en aan de linkerkant geflankeerd door mijn tafeltje waarop mijn handige naaikastje staat en mijn onmisbare daglichtlamp met patroonklem zodat ik in alle ontspanning heerlijk kan borduren, lezen, tv kijken, en vooral ook heerlijk voorlezen met Max languit op mijn schoot in de ligstand! Die stoel is speciaal voor mij aangeschaft maar soms installeer ik er een speciale oudere gast in zoals mijn lieve vriendin Lydia of zoals gisteren de 93-jarige vader van mijn vriendin Ineke K. over wie nog een ander logje geschreven zal worden!!! Ik wil hen dan verwennen met de beste plek en hen volkomen thuis laten voelen.


 4e: Kookboeken! Koken blijf ik een zaak van groot belang en genoegen vinden en op de foto zie je een deel van mijn kookboeken, deze staan in de keuken voor het grijpen en ooit kreeg ik van mijn


zoon Menno de kookbijbel van "Artusi",  volgens kenners een "must" voor kookliefhebbers, die staat altijd op mijn kookboekstandaard voor mijn neus. Kookboeken blijf ik maar kopen en soms alleen vanwege een heel bijzonder detail zoals deze twee lintjes


   die als bladwijzer bij het zonnige kookboek horen dat op de foto naast "de Artusi" ligt.



 5e: Op de laatste foto zie je mijn wollen sokken waarin nog een tweede paar wollen sokken verstopt zit, ik draag ze dus dubbel voor warme voeten.   Die sokken heb ik voor de foto in mijn verrukkelijke 15 jaar oude huispak gewikkeld. Dat huispak ziet er niet meer uit en ik heb gerust nog wel een toonbaar huispak om te dragen, maar dit oude zwarte lorretje is me zeer dierbaar, ik ben eraan verknocht en heb mezelf beloofd om, als er ooit gaten in gaan vallen, ik het uit elkaar zal halen en op het model daarvan een precies zelfde pak ga maken. Zo'n behagelijk huispak en die dubbele sokken draag ik vooral in de winter met zo'n groot gevoel van welbehagen als het al vroeg donker wordt en de gordijnen gesloten worden. Dan verheug ik me, zonder knellende kledingstukken, op een heerlijke avond in die stoel van mij met een handwerk of een mooie documentaire op de tv, of op allebei en nog veel meer, want ik ben eigenlijk vooral verslaafd aan het goede leven en vind dat in nog veel meer zaken dan ik hierboven heb genoemd. Ik geef de award niet door, maar ieder die zijn hebbelijkheden aan ons wil openbaren nodig ik uit om dat vooral ook te doen.

35 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijk gezellig en herkenbaar logje Corrie, ik ruil de hagelslag in voor kaas, knellende kleding draag ik zowiezo niet maar verder..ik kom naast je zitten...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk verhaal,Corrie.
    Zo leer je elkaar door de blog een beetje kennen.
    Veel handwerkplezier en groetjes van Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd met je award. Chocolade, dat is wel erg herkenbaar !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijke verslavingen heb je.
    Het komt me heel bekend voor. Gefeliciteerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Corrie,

    Wat een héérlijke verslavingen!!! Leuk om te lezen!!!

    Groetjes en dank voor het 'vervullen van de plicht' ;)
    Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  6. oh corrie, wat een heerlijk plekje om te zitten. EN wat is koken (meestal) leuk om te doen. Gisteren een potje met kip en riesling uit het boek van Nigella Express.
    Groetjes Marion.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Proficiat met je award Corrie, je hebt "nette" verslavingen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. En zo leren we Corrie weer beter kennen ;-)
    Ik wist niet dat er ook een rood/roze model mok van Pip was! Ik heb die in groen/blauw. Jij vast ook ;-)
    Heerlijk zo'n eigen plekje in zo'n nog heelrijkere stoel! Wat een mooie daglichtlamp heb je daar! Achter een daglichtlamp moet ik zeker nog eens achteraan, want ik zie 's avonds echt niet meer goed... zie ik de volgende dag :-( dan is het weer teruguit werken :-)
    Mmmmm heerlijk ja chocolade! Flink wat inslaan nu, het wordt duurder :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een heerlijke verslavingen Corrie!De meeste zijn mij héél bekend...;-))Wat is dat toch een fijne lamp hé?Ik heb hem ook bij mijn plekje staan,zo makkelijk met die knijper voor de patronen...Ik ben al weken aan het opruimen,eens moest het er van komen...ik groei hier helemaal dicht..;-))Daardoor lees ik wat minder her en der,de tijd ontbreekt helaas...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja inderdaad Corrie, wat een heerlijke verslavingen!! Niet afkicken hoor :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat heb je er een heerlijk logje van gemaakt en met de vrolijke kleurtjes, de leuke Pip mok, boeken,lintjes en sokken met streepjes.
    Een fijn hoekje waar je je kunt installeren.
    Geniet ervan, lieve groetjes Willy.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wat een heerlijke verslavingen koester ze maar want het maakt je leven rijk...en je hoekje vind ik heel sfeervol ik zie je al zitten met een handwerkje .....fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ook ik ben chocola verslaafd en dan vooral de 85% van Jamin, heerlijk is die en een café latte is voor mij de manier om wakker te worden, ik eet 's morgens altijd een schaaltje kwark/yoghurt met notencruesli en mijn luie stoel met daglichtlamp, loep en klem met de tv in 't zicht, is voor mij het summum van ontspannen.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Die award levert toch weer een leuk logje op.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een HEERLIJK logje Corrie !

    BeantwoordenVerwijderen
  16. @ TOEN IK DIT LOGJE schreef voelde ik al dat het weer een feest van herkenning zou worden, wat houden we toch vaak van dezelfde fijne, leuke, mooie en lekkere dingen. Daarom lezen we graag elkaar weblogs en vinden we het zo inspirerend om elkaars werk te bekijken, we boffen maar met elkaar.
    Jouw Riesling-stoofpotje klinkt superlekker MARION, ik krijg regelmatig gasten te eten, dus hou me aanbevolen voor recepten.
    *MARIANNE*, nee die groen-blauwe heb ik niet, maar min zus vertelde dat er in Haarlem nu ook een DE-winkel is, dus daar gaan we binnenkort naar toe en die beker ga ik natuurlijk kopen! ;- ))
    Zo'n daglichtlamp is onontbeerlijk voor ons handwerksters Marianne, want ook al zijn je ogen nog goed, dan nog worden ze wel eerder vermoeid door te weinig licht. Verwen jezelf ermee als het kan.
    Aan het duurder worden van de chocolade herken je de echte verslaafde ... die koopt het tóch! ;- )))
    INES, jij begrijpt het ook al helemaal, maar die chocolade van Jamin ken ik (nog) niet ;- ))
    DANKJEWEL allemaal voor jullie gezellige reacties!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Gezellig om te lezen ; ik herken veel dingen in je verhaal...
    Groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. En waar ik naar gegluurd heb? ... is de lieve foto op het lampje naast de Zonnestoel. Zo'n foto vertelt stilzwijgend een heel verhaal. En deze stoel is voor Max natuurlijk het Summum van Geluk!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Glückwunsch, liebe Corrie, jetzt weiß ich ALLES über Dich.
    LG EVA

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Leuk om te lezen allemaal!!!
    Pfff gelukkig geef je hem niet door...
    ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Nou Corrie, bij deze verslavingen hoefg je geen afkick programma voor te krijgen! Dit zijn verslavingen voor levens genieters!!!Geniet lekker verder....

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Oh, Corrie, die Pipbeker! De blauwe ken ik wel en heeft Ariadne samen met een bordje als dejeuneetje in gebruik, maar deze uitvoering is het helemaal. Bij ons is de DE winkel in Villa Arena en dat vind ik zo'n uithoek, maar ik zal de rit er nu toch maar voor over moeten hebben! Ik zal hem dan vullen met thee, want die godendrank is mijn verslaving. Voor de rest móet ik elke dag een mueslireep eten, toch ook redelijk dwangmatig! Ja en dan heb ik verder alleen last van ernstige leeshonger! ILezen in joggingbroek, zachte fleecetrui en mijn hutsloffen die ik sinds kort voor de hele familie in elkaar heb geknutseld. Heerlijk, zeker door de warme, leren zooltjes eronder. Ook ik ging voor de mooie lintjes aan het kookboek "Mijn keuken van de zon", maar de recepten zijn ook erg lekker! En dan nog eens iets, dank je wel Corrie voor je trouwe bezoek aan mijn weblog, ik geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Lieve Corrie, in alles laat je zien hoe je intens kan genieten van dagelijkse dingen om je heen. Wat een heerlijke eigenschap is dat. Houd dat altijd vast!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hmmm heerlijk allemaaal, zaterdag was ik nog bij de DE winkel en stond met de bekers in mijn handen, wat een schattige serie is dit weer! En de rest, ach wst zal ik eens zeggen: chocola, boeken, dikke sokken, daar herken ik mij ook wel in!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. O Corrie wat heb ik van je verhaal genoten. Heerlijk een kopje koffie, chocola, boeken, handwerken, kookboeken, zijn wel niet toevallig een 2ling. grinnik!
    Heerlijk dat je zo kunt genieten in je eigen hoekje.
    Liefs Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Leuk, die Pip-beker. DS heeft een vriendinnetje die ook helemaal Pip-verslaafd is en ze is hun appartementje helemaal aan het "pippen". En je verslavingen zijn ook voor mij zo herkenbaar, alleen het kleinkind ontbreekt nog ;o))))))

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ha, Corrie, wat is het weer gezellig hier. Chocolade doet me niet (meer) veel, maar van je naaikistje begin ik nog steeds te kwijlen!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. @INGRID en ANS, dankjewel voor jullie reactie en ANS, over die foto hoor je later zeker nog meer ;- )
    EVA, villeicht kommen später noch einige schreckliche Sachen ans Licht, dass ist nur die Spitze vom Eisberge ;- )))
    WILMA, we moeten er maar eens iets op bedenken, het is soms wel veel, maar deze vond ik weer helemaal leuk!
    MARIJNA, zo is het maar net en ik weet zeker dat er veel meer van zulke verslaafden zijn, laten dat nou vrienden van me zijn ;- ))
    MARIAN, we kunnen volgens mij moeiteloos een week samen in een huis zitten zonder één enkele wanklank, of langer zelfs ;- )
    Je wilt niet weten hoeveel liters thee er hier genuttigd worden en eigenlijk altijd Rooibosthee, maar die drink ik altijd uit een glazen beker.
    Ik geniet ook erg van mijn bezoekjes aan jouw weblog Marian, het is net de "Flow" als weblog!
    CHRIS, dat lukt me misschien wel, het kost me eigenlijk geen moeite, heb het altijd gehad.
    BETTY, heb je ze laten staan???
    JOKE, we zijn vrouwen die hebben door allerlei minder leuke dingen geleerd waar je je leven mooi en heel prettig mee kunt maken!
    CONNY, daar zou ik weleens foto's van willen zien!
    MaRIA, ik geniet ook zo van de reacties en wat een feest van herkenning voor velen.
    Dankjewel voor je mooie compliment over mijn naaikistje!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. OO ze verzinnen wat met al die tags !!

    Volgens mij lees ik tussen de regels door nog veel meer (on) deugden !!
    Hihi ik zal er maar niet aan beginnen.
    Kan wel verklappen dat ik je zo inhaal !!;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Gezellig hoekje!
    Met kookboeken heb ik niet zoveel, ook al staat er een plank vol van in de kast. Maar de rest!!
    Mooie mokken kan ik ook nooit laten staan. En voor chocolade....
    kun je me 's nachts wakker maken.
    En dat merklapboekje herken ik!!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat is het toch weer heerlijk dit bij jou te lezen, met die verslavingen waar ik er een paar van ken. Waar wij samen van hebben kunnen genieten.Ik moet er nog vaak aan terug denken.Ik hoop dat wij hier nog eens samen van kunnen genieten met wat mooier weer in het vooruit zicht.

    Liefs José

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Van A tot Z : meesterlijk ! en verder is alles al gezegd en ben het er roerend mee eens !
    Wat ik vroeger graag deed en nu soms niet kan laten ? Een lik roomboter aan je mes en dan stevig door de pure chocolade -hagelslag halen !!!!! Hahahaha !groetjes Rini.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. @MARIAN'NE, ik heb inderdaad een keuze moeten maken tussen al die ondeugeden van mij en dat viel nog helemaal niet mee ;- ))
    INE, leuk zeg dat je het boekje helemaal onderaan nog hebt zien liggen (^_^) goed gekeken, daar hou ik van.
    JOSÉ, ook ik hoop dat we het nog eens over kunnen doen, samen weer gezellig een wijntje drinken, iets lekkers erbij, lekker kletsen en één ding doen we anders ... we nemen geen kant-en-klaar-maaltijden meer, heerlijk uit eten of zelf koken, vind ik heerlijk zoals je ziet ;- ))
    RINI, wat een heerlijk spontane reactie en weet je wat ??? Die lik roomboter door de hagel halen was ik toch helemaal vergeten te noemen, zo gewoon is dat al voor me ;- )) Zelfs zonder hagelslag vind ik het lekker, steenkoud uit de koelkast een snippertje op je tong laten smelten, mmmmmmm, zalig!
    Daar kunt je dus ?? jaar oud mee worden mee worden, je stelt me helemaal gerust, hi,hi,hi!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Hoi Corrie, Daar was ik dan ook nog even.
    Je hebt gezellige verslavingen hoor waarvan je duidelijk 'nooit met mate geniet'
    Hartstikke fijn, ga zo door zou ik zeggen.
    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  35. in die koffie en chocolade herken ik mij zeker. en kookboeken, o kookboeken ... ik probeer er geen meer te kopen maar de verleiding is er steeds ...

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...