vrijdag 9 januari 2009

De eerste steekjes



Gisteravond heb ik de eerste steekjes gemaakt van een heel mooi nieuw borduurwerk. Ik zat er al steeds naar te lonken, maar ik was en ben nog steeds met iets anders bezig. Het garen daarvan was helaas op en dat is nu besteld. Ik moet straks echt streng zijn om dat eerst af te maken, want ik ben helemaal dol op dit nieuwe werk.




Hier zie je de rol linnen waarop ik ga borduren en schrik niet, die rol is 1.40 meter lang!!! Het stukje linnen waarop ik bezig ben is los en de rest opgerold en vastgespeld zodat ik niet steeds die hele lengte om me heen heb fladderen. Nu willen jullie natuurlijk wel weten welk werkstuk het is ...




Het heet "Flowers for Sarah Needle Case" en ik vind het prachtig!
Op de foto van het boekje zie je helemaal onderaan het mapje in opgevouwen vorm.
Ik heb veel rekenwerk moeten verrichten, want in het boekje is alles in yards
en inches aangegeven, maar dat is in orde gekomen.



Hier nog een duidelijker foto van de borduurstukjes die ik erop ga maken, de lange rol linnen wordt uiteindelijk met de borduurstukjes erop in zakjes gevouwen en vastgestikt. In de zakjes kunnen handwerkspullen bewaard worden en in opgevouwen vorm als etui meegenomen. Vanavond krijgen we onze vrienden voor een etentje, dus vandaag blijft het even liggen, maar in het weekend ga ik hier heerlijk mee aan de slag! Ik wens jullie alleen ook een heel mooi en creatief weekend toe.

42 opmerkingen:

  1. Hoi Corrie,
    Nou dit mapje bedoelde ik nu in mijn vorige reactie bij het boekje van Sarah Tobias! Leuk dat jij het nu gaat maken. I ga het ook nog es maken, als ik snap hoe je zoiets in elkaar zet...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een mooi maar ambitieus plan. het wordt smullen voor ons om je vorderingen te volgen. ben meer dan benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit is ook weer zo mooi. Net als de andere werkjes die je hier liet zien. Mooi boek dat van Sara Tobias.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zal zeker een mooi werstuk worden,we blijven je volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig Corrie en mooie kleuren.
    Maar om je de volgende keer rekenwerk te besparen..
    er bestaan meetlinten met aan de ene kant inches en aan de andere kant centimeters. Heel handig.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een prachtwerk Corrie,knap dat je geduld hebt voor al dat omrekenen...mocht ik alle werkstukken afhebben en ooit hier aan beginnen ,dan vraag ik je omrekenhuip wel ;)))
    Gezellig etentje en mooi weekend!!andré is een stuk van de molentocht doen in de alblasserwaard en ik ga aan mijn borduurtje thuis bij de houtkachel..mmmmlekker allebei ons zin!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heb je een pracht patroon om te borduren. Hele mooie kleuren.
    Heel veel plezier met het maken ervan.
    Je borduur engel van het vorige log had ook al zulke lieve kleurtjes.
    Voor vanavond eet smakelijk.
    En heel veel borduurplezier in het weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. O Corrie, wat een mooi patroon. Heerlijk om daarmee aan de slag te gaan. Heel veel plezier ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. die blackbird designs (toch?) zijn bijna allemaal om te snoepen; ben heel benieuwd hoe het eruit gaat zien, het klinkt allemaal alvast prachtig!

    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Erg mooi borduurwerk!!!
    Heel veel borduurplz=ezier als iedereen z'n buikje vol heeft!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Geniet lekker van je nieuwe werkstuk ; fijn weekeinde , groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat wordt een serieus werk! Maar prachtig is 't wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wat een mooi borduurwerk en zo apart !!!jij ook een fijn weekend !!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig!!!!! Maar wat een enorme klus.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  15. @BALSEMIEN, als ik het in elkaar ga zetten maak ik foto's voor je, dan lukt het vast!
    ELIZABETH, mestal vergeet ik mijn vorderingen te laten zien, maar ik zal het proberen niet te vergeten om het deze keer te doen.
    INE, echt een boekje om heel blij mee te zijn, wie weet maak ik er alles wel uit ;- ))
    KATRIEN, zo'n trouwen bezoekster als jij zult het kunnen volgen *Ü*
    MARTINE, goede tip, dankjewel! Weet je dat ik later een duimstok vond met inderdaad inches en centimeters erop ;- ))
    HILLY, Martine heeft de beste oplossing aan de hand gedaan, vlak boven jouw reactie.
    Wat is het toch een sportman die André en wat heerlijk om allebei je eigen dingen te kunnen doen. Fijn weekend.
    INGRID R, dankjewel, het etentje was supergezellig, en dit werkje geeft me nu al zoveel plezier door de kleuren. Ze staan zo mooi op het zachtgele linnen.
    ANNELIES, toen ik wakker werd was het 't eerste waaraan ik dacht (^_^)
    ANNEKE, het andere werkje waar ik mee moest stoppen was ook van Blackbird Designs, ook een plaatje. Gisteren kwam het garen binnen, dus dat maak ik dit weekend af!
    WILMA dankjewel en onze buikjes waren zeer tevreden. Ik heb daarna nog tot diep in de nacht zitten borduren ;- ))
    INGRID dankjewel, hetzelfde voor jou!
    GUUTE, het lijkt serieuzer san het is volgens mij, maar we zullen het zien!
    MARY, ja ik vond het ook zo apart en daarom trok het me aan.
    INES, dankjewel, ik denk dat het nog wel meevalt, het lijkt me zomaar afwisselender dan een grote merklap.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hallo Corrie dat gaat zeker heel mooi worden.
    Het is heel apart.
    Sylka mode heeft uitverkoop met borduurgaren, misschien iets voor jou!!
    Liefs Joke en veel borduur plezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wow, ik verheug me erop dit te volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. (((ZUCHT))) P*R*A*C*H*T*I*G

    Echt Corrie's :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  19. jeetje Corrie je hebt wel durf hoor!wat een eind!!!maar volgens mij heb je het gevoel dat je aan het begin van een groot avontuur staat he?liefs Dees

    BeantwoordenVerwijderen
  20. zo hee ... wat een werk! Jij moet wel een hoop geduld hebben. Bij mij moet iets altijd snel af ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Het ziet er in ieder geval heel erg mooi uit al snap ik nog niet precies hoe of het moet worden maar ik ga je gewoon blijven volgen dan komt de rest vanzelf.
    Leuk om aan een nieuw project te beginnen.
    Ik ga eerst alles wat nog niet af is afmaken.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Erg mooi Corrie, het lijken zo wel drie borduurwerkjes. Leuke patroontjes om met plezier aan te werken.
    Fijn weekend, liefs Willy

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Dit is weer echt wat voor jou, Corrie. Ik kan heel goed begrijpen dat je 's nachts laat met zo iets bezig bent en dat het het eerste is waar je 's morgens aan denkt. Dat laatste heb ik ook wel af en toe, vooral als ik dingen moet uitrekenen.
    Fijn dat jullie zo'n gezellig etentje hadden, dat is ook heel belangrijk.
    Nou joh, fijn weekend en liefs van mij, ook voor mijn 'broertje'.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Dit gaat weer een "kunststuk" à la Corrie worden, geen twijfel mogelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wauw, dat gaat een heel mooi werkje worden. Ik heb rolmaatjes met inches en cm. Als je wil kan ik je er 1 toesturen!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Dag Corrie,

    Ooooohhhh, wat mooi! Heel veel borduurplezier gewenst (maar dat zal wel lukken, denk ik)!

    Fijn weekend & groetjes, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Corrie, dat wordt vast een prachtig boeduurwerk. en het resultaat zal ook heel bijzonder zijn!Ik blijf je weer volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ooooooooooooooooooooooh, die vind ik ook zo mooi!
    Heb het boek zo neergezet dat ik de hele tijd de foto zie,.... de kleuren zijn zo prachtig!
    Corrie, dit kan niet anders dan ontzettend leuk zijn om te doen.
    Weet je ik vind de naam ook zo mooi,....
    Fijne zondag!
    :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Corrie, móóóóói!
    Leuk om dit project te kunnen volgen. Veel plezier ermee, maar dat zal ongetwijfeld zo zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Dit wordt een prachtig borduurwerk!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Dank je wel voor je compliment van de Schreeuw, ga er gewoon van blozen...
    De Red Delicious kan je ook maken als stitcherie. Misschien ligt dat meer in jouw straatje want je borduurt zo prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. O help help, wat is dit een mooooooie!!! Prachtige kleuren, en het ontwerp is schitterend, as always bij Blackbird.
    Wat heerlijk Corke, om zoiets onderhanden te hebben. Volgens mij is het genieten bij ieder kruisje. Ik ben weg van de kleuren, maar dat schreef ik al. :-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Was het etentje gezellig? Nu kun je verder met je schitterend borduurwerk.Wel een klus lijkt me, maar zo mooi dat moet geen straf zijn lijkt me.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat een werk maar het zal best heel mooi worden , succes er mee , groetjes cobie R

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Het is ook altijd zo spannend om iets nieuws te beginnen, het lijkt mij prachtig! Vandaag ben ik ook aan iets nieuws begonnen, heel voorzichtig, want er ligt nog genoeg om afgemaakt te worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. prachtig Corrie! wat zul je een plezier hebben met borduren en straks ook als het af is. Geniet ervan

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Wat een super borduurwerk!! Je zal nu al weer wat verder zijn geweldig mooi!!

    Ik had zo willen schaatsen!!! Maar durfde niet meer..

    Ben maar poppen schoon gaan maken. En kleertjes wassen is ook enig, ik ging weer in de tijd terug..

    Ga nog gauw even verder kijken bij een paar en dan de laatste dingen opruimen.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. @JOKE, bedankt voor de tip!
    ANNITA, wat leuk dat je dit helemaal wilt volgen!
    MARIAN'NE, dit is ook weer helemaal een Marian'ne-reactie ;- ))
    DEES, misschien ben ik wel overmoedig :- (( Liefs terug :- ))
    KARIN, zo was ik ook in het begin van mijn borduurhobby, maar ik ga steeds meer genieten van langere projecten. Daar word ik nu juist rustig van.
    ELZA, ook bij mij is al het andere nu af en daarom mocht ik hieraan beginnen.
    WILLY, het zijn ook drie borduurstukjes en ze groeien naar elkaar toe ;- ). Liefs terug!
    CHRIS, dankjewel en ik zal straks "je broertje" je groeten overbrengen als hij thuis komt (^_^)
    CONNY, bloos *Ü*
    PETI, wat ontzettend aardig om me zo'n rolmaatje aan te bieden, ik mail je!
    CAROLIEN, ik heb me moeten beheersen, maar sinds gisteravond heb ik weer heerlijk zitten genieten van dit mooie ontwerp! Ik hoop dat jullie ook een heel fijn weekend hebben gehad.
    MARIJNA, en ik blijf jou volgen :- )))
    INGRID GOOF, wat fijn dat jij dit boek ook hebt, het is zo inspirerend om ernaar te kijken, je ziet, ik kon niet wachten. Ik zie jou dit ook wel gaan maken binnenkort. De naam sprak mij dus ook zo aan *Ü*
    MaRIA, het is heerlijk om eraan te werken.
    LUT, dankjewel
    BIANCA, ik vind jouw werkstuk echt prachtig, het is een welgemeend compliment en nu laat jij mij weer blozen *Ü*
    DIJN, ik zie het al, je bent flieft ;- )))))
    LYNDA, het etentje was supergezellig en lekker ook werd me verteld ;- )) We hebben onze gezamelijke vakantie besproken dus helemaal leuk!
    COBIE, dankjewel! Het lukt!
    BETTY, al tijdens het werken aan het gaande stukje verheug ik me op het nieuwe werkje, maar ik ben wel streng voor mezelf en heb het andere toch afgemaakt gisteren.
    Ik kom gauw bij je kijken.
    MARCELLA, ik geniet volop en van handwerkmapjes hebben we er toch nooit genoeg ;- ))
    JOSEEKE, Ik ben nog niet heel veel verder, maar ik laat het weer zien als er enkele bloemen openbloeien ;- ))
    Heerl;ijk om een poppenwasje te mogen doen, daar had ik dit werkje ook wel even voor willen laten liggen. Succes maar weer met de verdere opruimwoede!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Het ziet er heeeeel mooi uit en ben benieuwd naar het eindresultaat Corrie!

    BeantwoordenVerwijderen
  40. JE DURFT .......ben helemaal onder de indruk.....kun je met weinig slaap toe ? hier moet je nml.8 uur per dag mee aan het werk , want je wordt aldoende steeds enthousiaster !
    Veel plezier er mee ! Groetjes Rini.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. O Corrie wat een mooi , ik begin met het boek te kopen. MARLIES C

    BeantwoordenVerwijderen
  42. O dit gaat mooi worden en wat is het weer helemaal JIJ. Heel veel borduurplezier met dit mooie patroon!

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...