maandag 15 december 2008

The Schoolroom Samplers



Ik ben er bijna! De laatste tijd ben ik steeds aan het borduren geweest aan één van de Schoolroom Samplers uit een boek dat ik in Amerika had gekocht via Alibris die ook een grote collectie tweedehands handwerkboeken verkopen. Zelfs met de verzendkosten erbij geteld kwam ik voordelig uit. Op de foto zie je de merklap liggen die ik aan het maken ben en hij zal menigeen bekend voorkomen want er zijn nog een aantal bloggers bezig met de een of andere versie van deze "Vermenigvuldigingstabel".




Dit is het boek waarin het patroon staat dat ik koos en ik heb er toch weer een paar veranderingen in aangebracht omdat ik tekort donker garen bleek te hebben. Ik borduur deze merklap met "Belle Soie" garen en de grijszwarte kleur is "Old Crow". Prachtige namen hebben deze zijden garens. Ik bestelde die bij Liesbeth van Crown Stitches en omdat mijn extra bestelling toch een te groot kleurverschil aangaf heb ik er een prachtige kleur rood bijbesteld van "Au Ver á Soie" , garens die ook gebruikt worden door de beroemde modehuizen en ik snap precies waarom, de glans is schitterend en de kleuren heel diep.




Zo heerlijk om hiermee te werken. Zo veranderde ik het oorsponkelijke kleurpatroon en kom ik nu precies uit met de garens die ik had. Voor het door Liesbeth terug genomen garen heb ik nu op mijn eigen verzoek een mooi boek besteld en dat hoop ik deze week binnen te krijgen. Hieronder zal ik nog wat foto's plaatsen uit het boek "Traditional Samplers" waaruit mijn merklap komt:







  
voor de komende week wens ik jullie fijne voorbereidingen toe voor Kerstmis en hopelijk nog een paar gezellige en rustige uurtjes om te handwerken.


25 opmerkingen:

  1. Hé Corrie wat leuk je schiet al aardig op, hij word zo mooi!! Ik heb hem in het echt gezien en hij is prachtig.

    Wat een mooi boek is dit,geweldig echt een boek voor jou. Met mooie borduurwerken!!!
    Prachtige patronen staan hier in.. Genieten !!!
    Geniet ook van je dagen en veel borduren hoop ik voor jou..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is die sampler leuk,de tafels erop.Mooi borddurwerk.
    Voor jou ook heel veel plezier met de komende feestdagen in zicht.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig boek! Je sampler wordt mooi met die mooie kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. dat wordt een prachtige sampler!!!!...en dat boek lijkt me ook geweldig!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Corrie, wat wordt ie mooi en bijna af. Het rood er bij is een goede keus. Wat zijn er toch veel mooie boeken. Fijne borduurmomenten en een gezellige kersttijd.
    Groetjes Willy.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. MOOI !!!

    Al bijna af en mooi opgelost met het rood.
    Leuk boek, staat veel in.

    Een nadeel vind ik de replica's die ze aanpast.
    Ik zou liever de originele patronen hebben.
    Maar ja, ik spaar die nu eenmaal !!;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Waar haal je de tijd toch vandaan Corrie! :) Alweer bijna zo'n prachtig borduurwerk af! Doet me een beetje aan de Shakers denken!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Corrie, wat leuk... dat boek heb ik ook! Staan hele mooie samplers in. Wat een mooi garen heb je er voor gebruikt!! Er zijn zoveel verschillende garens! Dat wist ik eigenlijk nooit, totdat ik via de weblogs veel informatie kreeg. Toch wel nuttig om weblog te lezen! Veel plezier met verder borduren. en ben benieuwd naar je nieuwe boek!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuk boek Corrie ! Ik zie dat je lap al behoorlijk vordert. Veel plezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtige samplers Corrie!Ik heb al je fotootjes vergroot en zitten genieten...en wat een mooie kleur rood,je weet,ik zit nog steeds in de kleur rood,warm en behagelijk...;-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een feest moet het zijn Corrie, om zoiets moois te borduren met zulk schitterend garen. Lekker genieten in deze heerlijke dagen met haar stille uurtjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. dat is ook weer zo'n leuk patroon; Liezbeth is er ook mee bezig, zag ik.
    wat ben je alweer ver! nog even en je kunt weer een nieuw project kiezen!

    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jouw klein kinderen zullen geen moeite hebben met de tafels. Prachtig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. @DANKJEWEL allemaal, voor de reacties, ik lees dat meerderen het boek kennen en wat jij vertelt MARIAN'NE is vaktaal, daar heb ik geen weet van en dat is in dit geval wel zo handig geweest ;- )) Maar ik begrijp dat je de originelen het liefste hebt, uiteindelijk blijven die toch altijd het meest waardevol.
    Ik heb inderdaad al iets nieuws onderhanden ANNITA, een klein werkje, maar o zo leuk.
    ANS, ik heb een geweldige echtgenoot die minstens de helft van het huishouden voor zijn rekening neemt ;- )))

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh Corrie, wat een werk. Daar zou ik nou geen geduld voor hebben. Heerlijk hè, zo'n echtgenoot!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. kijk, zit ik net bij "mezelf" te schrijven dat ik zo heb lopen dubben om een patroon er bij te kopen omdat ik thuis nog een map vol patronen heb die ik allemaal nog eens wil borduren maar ik heb natuurlijk ook een kast vol met mooie boeken zoals deze die jij beschrijft en daar staan ook zulke juweeltjes in. Ik weet het nu zeker: één van mijn goede voornemens voor 2009 is eerst alles maken wat er thuis nog ligt.
    Zal ik het volhouden? Ben benieuwd overigens hoe het au ver a soie jou bevalt. Ik heb er een bescheiden aantal strengetjes van, maar heb ze nog niet gebruikt. Mooi, jouw rekenlap. en handig, als je het even niet meer weet kun je daar nog op kijken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. @CHRIS en MARCELLA, dankjewel voor jullie reacties enzo'n echtgenoot is volgens mij niet uniek, toch Chris ?! ;- )
    MARCELLA, wat een goed voornemen van je! Het is heerlijk om door allerlei bijna "vergeten" boeken heen te gaan en opnieuw enthousiast te worden door een aantal ontwerpen, dat zijn dan de goede denk ik maar.
    Ik vind au ver a soie erg prettig werken, het is wel heel anders dan andere zijden garens of dmc, maar ik geniet ervan omdat de kleur zo prachtig is.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtig.
    Weet je ik kan beter de pc uitzetten en gaan borduren. krijg ik ook nog eens ooit iets AF.
    Want ja ik heb ook nog zo'n tafel liggen. En ja mijn zoon kent zijn tafeltjes allang!! Dus ik loop achter.
    Maar ze blijven mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Corrie wat ik zie is allemaal zo mooi , en wat kan je weer lekker genieten van je boeken , daar kan je nooit genoeg van krijgen , groetjes cobie R

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ha lieve Corrie! Ik loop weer eens achter met blogs kijken. Ik heb zelf geen steekje gemaakt de afgelopen weken en als dat nog lang duurt, word ik een echte Grumpy! Maar wat ik wilde zeggen: wat leuk, die sampler! Ik ben benieuwd naar het eindresultaat. Mooie namen voor de garens, heerlijk. Geniet ze en jij ook een fijne verdere voorbereiding voor Kerstmis!

    Liefs, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een prachtig boek lijkt me dat. En je sampler wordt ook al zo prachtig! Heerlijk toch, die hobby's.....

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ja jij ziet het: dakbalk/bles. Dank voor je scherpe blik!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. @DANJEWEL allemaal voor de complimentjes.
    INE doen! de compujter vreet tijd en als het ten koste gaat van onze hobby doen we iets niet goed.
    COBIE, het is een kunst om niet ieder mooi boek te kopen, die kunst ben ik nog niet machtig ;- ))
    CAROLIEN, dankjewel en ik wens je toch echt een paar extra steekjes toe.
    CONNY, echt heerlijk die combinatie
    ANS, wat een leuk compliment weer *Ü*

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Dit is zeker een mooi boek en een mooi borduurwerk.

    Heerlijk om wat door deze boeken te bladeren, maar ......
    toch maar niet doen.
    Eerst maar eens door mijn eigen boeken bladeren :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  25. moedig zo'n werkje te broduren met alleen maar cijfers en zonder frivolere motieven. en nu ben je natuurlijk een kei in vermenigvuldigen ...

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...