zondag 28 december 2008

Hartelijke kaarten



Dit hart van kaarten ligt niet op de allermooiste tafel,
maar wel op een heel dierbare tafel, het is de allereerste tafel
die Jan en ik ruim veertig jaar geleden kochten toen we trouwden
en nu is het de ideale tafel die op mijn hobbykamer staat.
Dat is te zien, de bovenlaag is versleten, door vele voorwerpen en gereedschappen.
Veertig jaar lang schoof er van alles overheen
en hij is des te waardevoller voor me geworden.




Het hart vormde ik van de kaarten en presentjes die jullie bloggers
en lezers me stuurden en alle warmte en hartelijkheid,
alle goede wensen die daarin staan geschreven hebben mijn Kerstfeest mede
tot een heel mooi feest gemaakt. Ook de e-cards en de e-mails
die jullie stuurden met mooie sfeervolle foto's en plaatjes
maakten deze dagen tot een mooi feest.
Nemen jullie allemaal een stuk van deze Kränsekake,
een verrukkelijk amandelgebak dat ik ieder jaar maak met Kerstmis
 naar een recept uit het familie-kookboek van Roald Dahl.
Heel, heel hartelijk dank allemaal!!!

22 opmerkingen:

  1. OHoh Corrie wat doe je dit toch weer mooi!!

    Ik zie ook een paar bekende kaarten wat leuk is dit toch. Zoveel vriendinnen te hebben.

    Wat is je Amandelgebak heerlijk, ik proef de smaak.. Want mijn Schoonmoeder bracht eigen gebakken amandelkoekjes mee. Heerlijk ook !!


    Weer heerlijk genieten hier, lieve schat jij ook nog een Fijn Weekend gewenst !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En je tafel heerlijk dat je hem nu op jou kamer kunt gebruiken!!!

    Vaak zullen heerlijke herinneringen boven komen!!!

    Geweldig !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lekker stukje koek Cor en het ziet er ook nog eens hartstikke leuk uit et dat vrolijke vogeltje erop! Dank je wel!!!!!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. geen dank jij dank voor je wow posts en ik hoop op many many more!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. JIJ dank je wel voor je o zo mooie kaart, lieverd! Wat heb je er zowel op de kaart als hier weer iets hartelijks van gemaakt! Dank je wel!

    Kijk, zulke tafels zijn mij het liefst. Ze dragen een heel (gezins)leven in en op zich mee! Geef mij maar een barstje en een deukje, een krasje en dan mooi opboenen... :-))) (drinkt nu thee uit kom met mooie barst. Zeg ken jij die chinese eieren? Als ze gekookt zijn, dan rol je ze over het aanrechtblad, zodat er allemaal barstjes in komen. Dan in bijv kecap leggen. Na een tijdje heb je dan gemarmerde eieren). O sorry, heb jij het over kerst en kom ik met kecap.

    Je torentjeskoek ziet er prachtig uit! :-))) HAP!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk al die lieve post !!
    Ik zie er enkelen die ik ook heb ontvangen, waarschijnlijk van de zelfde "hart"elijke afzender !!;-)).

    Mooi een tafel mét herinneringen.
    15 jaar geleden kon ik, voor mijn grote gezin, eindelijk DE tafel kopen naar mijn hart. 2 meter lang, nog gebruik ik hem dagelijks en ligt hij altijd VOL met het één of andere creatieve gebeuren en eten wij op het puntje dat leeg is !!;-)

    MMM, dat ziet er heerlijk uit !!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hoi Corrie zit weer aan mijn eigen Tafel even een groet van ons.Heb zo weer zin om aan die tafel te knutselen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat ziet dat er heerlijk uit ; het water loopt me in de mond !
    Groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Corrie wat een hartelijk logje maak je van al die mooie kerstwensen. Fijn dat je tafel op z´n oude dag nog een speciale plaats krijgt.
    Wat heeft je Kränsekake een mooie versiering. Ik durf er bijna niet aan te beginnen, zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ik koester ook de tafel die de lidtekens van vele jaren familieleven draagt ;-)
    wat een heerlijke taart! hoe ziet die er nu uit, na de kerstdagen???

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dankjewel voor de heerlijke taart,het water kwam me in de mond.Leuke verzameling kaartjes,hou daar ook zo van.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. @JOSÉ, wat heerlijk enthousiast ben je toch altijd, dankjewel voor je lieve woorden. Je hebt gelijk, toen ik naar de foto van de tafel keek, bedacht ik me dat onze kleindochter deze tafel ook nog een hele tijd op haar meisjeskamer had en er staan nog kleine merktekentjes van haar ook op (^_^)WILLEKE, het is echt zalige amandelkoek, er zit een pond amandelen in ;- ))
    YVETTE, jouw openheid roept dat in me op.
    DIJN, die kaarten koop ik in een mapjes van 8 geloof ik, er zijn prachtige mapjes bij en deze móest naar jou toe. Die marmer-eieren ken ik zeker wel, heb ze alleen nog nooit gemaakt, nu weet ik dus hoe dat moet, dankjewel!
    MARIAN'NE, heerlijk zo'n lange tafel en het ziet er altijd zo gezellig uit met knutseldingen erop, dan weet je dat er geleefd wordt.
    HA INEKE!!! Wat fijn dat je er weer bent, in het nieuwe jaar gaan we weer verder met gezellig knutselen. Heb ik ook zin in!
    INGRId, hij is echt heerlijk en makkelijk te maken. Groots effect vind ik altijd.
    WILLY, toch is ie aangebroken en met plezier hebben we ervan gegeten.
    ELIZABETH, de zes grootste kransen zijn nog over en die liggen in de vriezer voor een volgend weekend *Ü*
    KATRIEN, hierboven lees je dat er nog meer te halen valt van die koeken ;- ))

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi geschreven zo. Lief die kaarten zo gerangschikt. Lekker die koek, geweldig uit het familie boek van roald dahl... super. Fijne jaarwisseling en een zeer creatief nieuwjaar toegewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mmm,dat ziet er heerlijk uit!En dat hart van wensen,wat een plaatje...lieve Corrie dat het nieuwe jaar ons maar mag inspireren en dat er maar veel fijne momenten op ons mogen wachten..en die tafel?Daar wordt aan gelééfd Corrie,ze worden alleen maar mooier....

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat ziet dit gebak er lekker uit! En dat hele leuke Kerstvogeltje er bovenop maakt het helemaal af!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. wat een prachtig kaartenhart. Inderdaad met hier en daar "bekende" kaarten. Heerlijk om zo verwend te worden. je amandeltoren ziet er heerlijk uit, is er nog een stukje over?

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een kaarten heb je gekregen van de bloggers hier! Leuk! Dat gebak ziet er trouwens ook heerlijk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat veel kaarten... mooi neergelegd ook!
    En bedankt voor t stukje taart, leuk zo'n kerstboom van amandelgebak, heel sfeervol!
    Fijn oud & nieuw

    BeantwoordenVerwijderen
  19. die toren! mmm dat ziet er echt lekker uit!!

    die tafel lijkt erg op mijn 'werktafel', maar die is nog geen 40 jaar oud; wel door mijn DH gekocht toen hij uit huis ging en helemaal geschuurd en gelakt, dus ook nog steeds heel dierbaar.

    fijne dagen nog en de beste wensen voor 2009!
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  20. @DANKJEWEL LYNDA en voor jullie ook alle goeds gewenst!
    MARIANNE, dankjewel voor je lieve wens en ook jou en je gezin alle goeds gewenst voor 2009!
    ANS, het vogeltje was z'n originele plekje kwijt, ik kon de kerstmobile niet vinden, nog steeds niet en hier paste hij prima op ;- ))
    MARCELLA, er zijn nog 6 grote ringen over, kom gerust proeven ;- ))
    DAISY, deze bloggersgroep is een warm bad en dat al bijna twee jaar.
    KAROEZA, in het nieuwste boek van Tilda zag ik die toren ook staan, dankjewel voor je goede wensen, insgelijks!
    ANNEKE, wat leuk dat jullie die tafel ook nog hebben. Ik ga hem niet lakken voorlopig, want ik werk er ook met mijn scherpe stanleymessen op, dat schiet dan niet op.
    Jullie ook heel fijne dagen gewenst en alle goeds voor 2009!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. een prachtige roodstaart op je taartje...mooi plaatje zo...
    voor jullie een heel gezond vrolijk en gelukkig nieuwjaar

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Graag gedaan en ik neem een hap van je koek en een slok koffie erbij. Ook wij hadden een hele fijne kerst.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...