woensdag 10 december 2008

De verzameling groeit



Het is niet zo dat ik nu een nieuwe verzameling van deze schattige stoffen Matroesjka's aan het aanleggen ben, want deze éne heb ik ooit besteld bij Marian'ne en is alweer een tijdje geleden op een extra leuke manier aan me verzonden. Ze maakte er een heel gezellig pakketje van  en het is dan alsof je een cadeautje binnen krijgt. Kijk maar eens naar de volgende fotootjes, er zat een lief lapje stof bij, een vlammende Hollandse tulpenkaart en een nog Hollandser schaarhangertje:





Maar ik wil het hebben over mijn verzameling Russisch lakwerk die zich uitbreidt en dat komt door deze nieuwe houten en prachtige handbeschilderde Matroesjka's ... zijn ze niet gewéldig! (klik op de foto's) Ik heb ze gekregen van Simone. Ze mailde me enige tijd geleden en schreef me dat ze gaat verhuizen




en dat ze tijdens het opruimen deze Matroesjka's vond en aan mij dacht. Ik had geen idee hoe ze eruit zouden zien en was echt stomverbaasd over de schoonheid van deze set.
Maar dat was nog niet alles wat er uit de grote doos kwam,




ook dit mooie, naïef beschilderde setje is me gegeven en het was zó leuk, want op de ochtend dat de doos bezorgd werd had ik Simone voor het eerst aan de telefoon en terwijl we een heel prettig gesprekje hadden en ik voor het eerst, haar voor velen zéér bekende en aangename stem van de radioprogramma's "Praise op Zaterdag" en "de Muzikale Fruitmand" beluisterde, stond juist op datzelfde moment de vrachtbezorger voor de deur met Simone's pakket voor mij.




Als laatste vond ik ook nog deze mooie beker en lepel in het pakket en nu staat alles in de vitrinekast te prijken en kan ik er iedere dag plezier aan beleven met ernaar te kijken, ze in mijn handen te nemen, in elkaar te passen en weer uit te stallen. Te bedenken dat er ook geschenken bij zitten van derden aan Simone's helaas overleden man Paul maakt me extra dankbaar dat Simone ze aan mij heeft willen schenken. Zo groeit mijn verzameling waarover ik al eerder schreef.
Ik wens hierbij Simone heel veel sterkte toe in deze voor haar zo drukke en emotionele maand bij het afsscheid van het huis waar ze woonde met haar gezin en waarin ook haar man Paul is overleden. Ik wens je vooral ook een heel mooie nieuwe start toe Simone in je nieuwe woning! Je geschenken worden gekoesterd!


34 opmerkingen:

  1. Leuke verzameling heb je wel hoor.Leuk die baboesjka poppetjes die in elkaar passen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een lieve bijzondere cadeautjes. Deze popjes zijn op een liefdevol plekje terechtgekomen en dat zal ze goed doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. een mooie verzameling en ook heel bijzonder door de herinneringen die er aan vast kleven. gisteren dacht ik nog: "naar aanleiding van het overlijden van de Alexis II, de patriarch van de russisch-orthodoxe kerk zou ik een 'russische blog' moeten schrijven." ik ben dus blij dat jij dat gedaan hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Corrie,

    regelmatig kom ik even kijken op je website. Mooie dingen maak en verzamel je en je bent ook zo breed geinteresseerd dat ik dacht: wie weet kun en wil jij me helpen.... Een tijdje geleden heb ik fotos gedownload van een cursus voor het maken van lentekabelfen. Geweldig vond ik ze en nu bedacht ik me dat ik eigenlijk wel de workshop zou willen doen. Ik kan ze alleen nergens meer vinden, die malle kabelfen. Heb jij er ooit van gehoord? Alvast bedankt en succes met al je projecten! Groet Jet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De babouschka van Marianne met een Nederlandse tintje is prachtig.
    Een heel bijzonder cadeau van Simone,ze weet ook dat het bij jou op de goede plaats is en zeer gewaardeerd wordt.
    Ik wens Simone heel sterkte met het afscheid van het huis maar ook veel goeds voor de toekomst.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Leuk KATRIEN om je helemaal bovenaan te zien staan ;- )
    ANJE dankjewel, ze zijn zeker geliefd :- )
    ELIZABETH, wat een bijzondere connectie leg je hier, ook ik heb de plechtigheid gezien in het journaal, maar legde er geen lionk naar, dankjwel dat jij dat wel doet.
    HALLO JET, geen flauw vermoeden wat een "kabelfen" is, echt nooit gehoord. Het woord doet me denken aan het geweldige programma op de radio waarin iemand gebeld wordt met een vraag over een nietbestaand object, geweldig zijn de antwoorden dan van degenen die niet willen laten merken dat ze er nog nooit van gehoord hebben.
    Ik heb even op je eigen naam gegoogeld en kwam op sites terecht waar je misschien mee verder kunt. Even je eigen naam invoeren en wie weet vind je het terug. Dankjewel voor je leuke reactie en succes met de zoektocht.
    WILLY, lief dat je Simone zoveel goeds toewenst en wat ken je me al goed genoeg om te weten hoe geliefd die Baboesjka's zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo nog even laat op de avond. Wat mooi jou gekregen cadeautje van Simone. Ja ik weet dat jij hier zo blij mee bent. Koester ze maar fijn en geniet ervan. Dit is aan jou besteed.

    Wat een mooi verhaal heb je er weer van gemaakt.

    Heerlijk om te lezen, en je mooie van Marian'ne.Mooi gemaakt door haar!!

    Ik vind je foto's prachtig !! De schoonheid spat er van af hoor !!! Slaap lekker voor straks...Liefs José

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een cadeau met een gouden randje, Corrie.. heel mooi beschilderd ook. Maar ik heb een vraag: Ik heb nooit anders geweten dan dat deze 'moeder'popjes "Matrousjka's" heten.. en jij noemt ze baboesjka's... Is daar nog verschil in, of is het gewoon een andere naam voor hetzelfde? Veel plezierige momenten met dit bezit. Groeten, Rian

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lieve Corrie,
    Nogmaals ik ben heel blij dat deze spulletjes bij jou staan en dat je er zo van geniet. Daar geniet ik dan ook weer van. Even een antwoord voor Rian. Je kunt beide termen gebruiken. Met een beetje fantasie zie je er moeders(matrousjka's)in of oma's(baboesjka's) Ik heb een russische schoondochter en een kleindochter en ik heet dus niet oma maar baboesjka. En omdat vroeger er toch wel een matriarchaal stelsel in familie's heerste kun je zo'n aantal poppetje's die je in elkaar stopt ahw een hele familie dan aanduiden met baboesjka's dat is wat ik ervan weet. In elk geval komen de paarse baboesjka's uit Wit-Rusland de andere weet ik niet die heeft mijn man ooit van een leerling gekregen samen met de beker en de lepel.Mijn kinderen zagen er niets in en ik wist van Corrie's verzameling dus vond ik het fijn om ze daar naar toe te sturen.groetjes en liefs Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hee een bekend gezicht !!;-)

    Wat mooi, al die 'fruitige' toetjes.
    Maar de eenvoudige zijn aandoenlijk.

    Zo is je verzameling snel gegroeid.
    Prachtig en fijn dat jij het een 'plekje' geeft !!

    Simone, veel kracht hierin, en veel geluk op je nieuwe plekje !!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat leuk, zo'n verzameling in een vitrinekast. De baboesjka van Marianne mag er vast wel bij. Ik ben zo benieuwd naar de kast met inhoud, krijgen we daar een keer een foto van?
    Lief van Simone om aan jou te denken bij het opruimen van haar huis.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een speciale geschenken weer Corrie, Ik blijf die baboesjka's blijf ik leuk vinden, en je hebt er zoveel verschillende van.
    Het is fijn dat je er allemaal plaats voor hebt, bij mij zit veel in dozen, en dat is jammer.
    Ik wens Simone heel veel sterkte toe.
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat schattig!!! Erg lief van Simone...

    Simone erg veel sterkte!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Corrie héél toevallig dat ik als eerste reageerde hoor,als je net dan op de PC gaat.LOL.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat leuk een baboesjka van Marianne bij jou te zien.
    Je hebt hele mooie baboesjka's en andere spullen van Simone gekregen. Een erg lief gebaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat heerlijk om zulke geschenken te krijgen . ( En ik moet zeggen dat geven ook meestal een goed gevoel geeft helemaal als iemand er zo duidelijk blij mee is !)
    Fijn weekeinde, creatieve groet , Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh wat leuk! Waar bloggen al toe kan leiden!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat speciaal al dat lakwerk,hoe het een tot het ander kan leiden...Veel plezier ermee Corrie!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat ontzettend lief van simone dat ze aan je gedacht heeft. Zeker wetende dat het bij jou op de goede plaats zal zijn. Het lijkt me inderdaad moeilijk om zo te moeten opruimen en al deze herinneringen tegen te komen. maar voor haar wetend dat het op de goede plaats is.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Liebe Corrie,

    deine Matrioschka-Sammlungen sehen interessant und ganz prächtig aus!
    Ich mag diese hübschen Holzfiguren sehr.
    Auch die genähte sie ganz reizend aus, ist es ein Nadelkissen, oder für Stickgarn vorgesehen, das durch den Ring gezogen wird.

    Liebe Grüße und ein schönes Wochenende für dich

    Gabriele

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een schattige matrjoeska's en nog wel uit Wit Rusland! Dat spreekt me aan, dat begrijp je wel. Ik heb hier thuis eentje staan, 10-delig, niet gelakt, maar wel met de hand geschilderd door Ljusa uit Moskou, de zus van Larissa.
    Ontzettend lief en attent van Simone om ze jou te sturen!
    Ik hoop dat je je snel thuis voelt in je nieuwe woning, Simone!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoi Corrie wat zijn dat schatjes zeg , en lief als je zo iets kado krijgt van iemand die je dierbaar is , ik verzamel al jaren deze popjes de eerste is mij heel dierbaar die kreeg ik van mijn zoon toen die 16 was hij is nu 46 , ik heb er nu 185 maar wel uit elkaar geteld , groetjes Cobie R

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Corrie, wat een leuke verzameling is het aan het worden! Wat lief van Simone om ze aan jou te geven. En de boeboesjka's van Marianne ...heel erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. @EEN WELGEMEEND DANKJEWEL voor alle reacties weer gegeven en speciaal de jouwe Simone! Ik hoop dat de goede woorden die men jou wenst je zullen helpen in deze hectische tijd en je een mooie toekomst beloven.
    ELE, ja das ist ein Ndelkissen und ring für Stickgarn und es gibt nog mehrere mögklichkeiten :- )

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Heerlijk, Corrie dat je verzameling weer zag groeien met zulke mooie dingen. Geniet er maar van!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. bij jou zitten ze heel goed Corrie, dan blijft de emotie die sieren bij elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. leuk om al die verzamelingen te zien te krijgen: dit is ook al zo'n bijzondere... m'n moeder heeft volgens mij ook zo'n deftig setje staan; zelf heb ik geen exemplaren (anders stond ik die met liefde af).

    wat fijn dat je hebt meegewerkt voor Dorcas en Edukans. Alle beetjes helpen, precies.

    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  28. @Dankjewel Marcella,Yvette en Anneke! Wat lief Anneke dat je mij jouw setje zou gunnen als je het had!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Eine wunderschöne Puppe, die ist Dir wirklich gelungen.
    Ein schönes Weihnachtsfest und ein erfolgreiches neues Jahr wünscht Dir EVA.
    Danke für Deine lieben Kommentare.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. ach wat lief Corrie,al die blije koppies!fijn altijd he als er weer iets nieuws bij komt om te verzamelen,hoop er nog veel meer op je log te zien in de toekomst!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Corrie, ik heb je foto geleend om hier neer te zetten, oke !!;)

    http://www.deknopenshop.nl/?menu=category&categoryID=244147

    BeantwoordenVerwijderen
  32. @MARIAN'NE, dat is prima! Leuk zeg om daar je mooie pop neer te zetten! Ik denk dat je er dan nog veel meer zult gaan verkopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. @EVA, die Puppe habe ich nicht selbst gemacht, aber gekauft von Marian'ne : http://chatelaine.web-log.nl/chatelaine/
    Schön ist Sie sicher!
    DEES, schattig zijn ze en ze krijgen straks een plekje op mijn hobbykamer die we aan het veranderen zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Jouw foto is ook wel erg mooi hoor !!
    Doet haar GOED !!;-))

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...