maandag 3 november 2008

Vlinderdoos



Deze vlinderdoos is één van de dingen die maar lagen te wachten om afgemaakt te worden, hij was maanden geleden al bedoeld voor de verjaardag van mijn zus Ria. Gisteren stond ze onverwachts voor de deur, zo'n leuke verrassing! Ze woont niet zo heel dichtbij en dan denk je er niet aan dat ze zomaar voor je deur kan staan. Gerrie schreef als reactie op mijn vorige logje dat ze wilde proberen om in het afgelopen weekend weer haar rust te nemen om nieuwe energie op te doen en dat wenste ze mij ook toe.




Daar zat ik dus zelfs in de  middag nog steeds in mijn knusse huispak energie op te doen en zag ik in het glas van het schilderij aan de wand ineens het gezicht van mijn zusje verschijnen. We hebben samen thee gedronken en na een uurtje moest ze weer verder, maar heb ik haar na zoveel maanden eindelijk wel deze vlinderdoos kunnen geven. Daarna hebben Jan en ik een fijne wandeling gemaakt. Onderweg ontmoetten we oude bekenden en hebben een heel vrolijk en onderhoudend gesprek met hen gehad.



    
Toen we thuis kwamen trok ik het knusse huispak weer aan en installeerden we ons voor een relaxte televisieavond. Maar daar ging de telefoon en werden we door onze goede vrienden uitgenodigd om een hapje te gaan eten en schoot ik direct weer overeind uit de luie stoel om het "knappe pak" aan te trekken. Zo hebben we een heel gezellig weekend gehad en heb ik op een heel andere manier dan gedacht, weer heel veel energie opgedaan voor de komende week. Ik wens jullie allen ook een energieke en heel gezellige week toe!


40 opmerkingen:

  1. Corrie wat een mooie doos voor Jou zus Ria, wat zal ze hier blij mee zijn geweest.
    Hij is prachtig geworden. En fijn dat hij klaar lag om haar deze te geven.

    Ik heb hem groot aan geklikt, mooie keuze van de stof. Ik vind hem heel Chic. Prachtige uitstraling!!!

    Lieve Corrie ik wens jou een hele fijne dag toen.

    Bij ons ziet het grauw. Maar ik maak er toch een gezellige dag van. Gezellig muziek aan en lekker strijken, moet ook gebeuren na een druk weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een pracht van een vlinderdoos heb je voor je zus gemaakt.
    En wat een fijn weekend.
    Hoop voor jullie een goede week en groeten ELza.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is een prachtige doos wat zal ze daar blij mee zijn. Het borduurwerkje lijkt wel een kanten kleedje. Het was wel een dag met verrassingen, maar dat is toch juist weer heel leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Corrie wat een prachtige vlinderdoos heb je gemaakt voor je zus !!! En zo subtiel gefotografeerd ,heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Corrie wat een prachtige vlinderdoos heb je gemaakt voor je zus !!! En zo subtiel gefotografeerd ,heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Sorry, blijkbaar 2 maal geklikt en de computer gehoorzaamde......

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Kom ik ook onverwachts even bij je langs vlinderen en wat zie ik ?
    Het lijkt net kant !!!!
    Wat prachtig en je verhaal over zoveel bijzondere zomaar onverwachte belevenissen en je zus voor de deur !
    Je vlinderdoos heeft z,n bestemming gekregen en gelukkig heb je zelf nog mooie foto,s van het werkstuk .
    Hadden we in vroeger jaren maar zo,n gemakkelijke camera gehad dan was het computerscherm nu vast te klein geweest om alles te laten zien .
    Corrie ik droom helemaal weg van je vlinderdoos !
    Vergat even dat ik de foto,s nog kon aanklikken en wat een mooie compositie is het geworden .
    Geniet weer verder en gewoon op een rustige wijze , dat is het beste . Ik weet ook dat ik nu alweer met m,n planning achter loop vandaag . Nou ja wat geeft het , iedere minuut je blij en tevreden voelen is beter dan de dagen jagend door te vliegen .
    Blij dat je weer zo,n gezellig logje hebt geschreven en ga gewoon rustig verder aan deze nieuwe week knabbelen !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh wat prachtig, Corrie! Wat zal je zus daar blij mee zijn!
    En net als Mien vind ik het ook heel mooi gefotografeerd.
    Mijn complimenten!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige vlinderdoos.Zus zal daar wel héél blij mee zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi corrie, goed om weer van je te horen en te zien!! Wat een lieve vlinders staan er op de doos. Zaterdag bij de Merkwaardigdag ook heel mooie geborduurde vlinders gezien, ik moet het nog opzoeken maar ze schijnen als patroontje op het net te staan bij Passione Ricamo?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. OO weer zó mooi gemaakt.
    Weer komt het woord sereen weer bij mij boven én subtiel.
    De rustige kleuren het witte licht in de foto's, prachtig.

    Lief cadeau van een lieve zus die heerlijk ontspant !!;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een prachtige doos. Heel bijzonder. De kleurencombinatie is zo mooi ingetogen. Een plaatje....

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hé Dát is nog eens een gezellige zondag! Daar kun je nu nog lekker van nagenieten!
    Hartelijk dank voor de prachtige lapjes en de uiterst lieve woorden (ik kreeg er een kleur van, grinnik, niet verder vertellen hoor!)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Jij ook een energieke week!!!
    Je vlinderdoos is prachtig!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. een prachtige doos! wat leuk die onverwachte ontmoetingen!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. O Corrie wat een heerlijke dag heb je gehad! Vandaag las ik de spreuk: "Niets in de schepping gelijkt zozeer op God als stilte.
    - Meester Eckhart" (wie dat ook zijn mag). Jouw 'schepping', de vlinderdoos, is adembenemend, dus daar wordt ik ook zeer stil van. En wat beschrijf je de onverwachte 'feestjes' mooi..... Wat een mooie dag mocht je hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat is hij mooi geworden Corrie. Ik had het borduurwerk al stiekem bij je thuis gezien. Wat zal je blij geweest zijn dat hij af was en je hem aan je zus kon geven.
    Tussen 2((, je moet de groeten hebben van Jan en Marijke Dekker. Ze zijn voor een kort verlof hier. Binnenkort ga ik een logje over haar werk schrijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Je vlinderdoos is prachtig geworden, een mooi geschenk!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. he, goed te horen dat je weer voldoende energie hebt om al die leuke dingen te doen. mooi dat je een foto toont van die prachtige doos voor je zus. nu is hij weggereisd maar kunnen wij hem toch nog bewonderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Corrie, je zus is vast als een vlindertje zo blij weer naar huis gefladderd, met haar mooie cadeau! Wat maak je toch prachtige dingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Zo mooi is dit!
    En ja, het zijn de kleine dingen hè. een ontmoeting, een lieve zus, of zomaar een telefoontje. Die maken je dag rijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ha die Cor !

    Fijn dat het nu weer beter met je gaat.

    Weet je wat? Ik bel je morgen op !

    Omdat het nu al hartstikke laat en griezelig donker is ,stuur ik je nog even een mooi maar eng filmpje:

    http://www.jacquielawson.com/preview.asp?cont=1&hdn=0&pv=3111911

    groetjes,

    Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ha Corrie, je hebt weer iets prachtigs gemaakt. En een monter logje geschreven. Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. prachtig Corrie, wat zal je zus blij zijn met dit cadeau! Een heerlijke zondag zoals jij hem beschrijft! het is je van harte gegund

    BeantwoordenVerwijderen
  25. @VERBAZINWEKKEND hoeveel reacties er nu alweer zijn, daar word ik stil van en heel blij! Dank jullie wel allemaal.
    BETTY, er staan bij Passione Ricamone wél twee vlinder-elfjes als patroon, misschien heb je die gezien.
    NEELTJE wat een prachtige tekst, is me uit het hart gegrepen! Wat een compliment ook.
    CHRIS, ik ben heel benieuwd naar jouw logje over Jan en Marijke, doe je ze de allerhartelijkste groeten?!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hallo Corrie
    Wat een prachtige doos is dit geworden ik snap best dat jou zus daar heel blij mee is, dat zou ik ook zijn. Heerlijk he dat we zo een hobby hebben en dat iemand opeens zo plots voor je neus staat en dat je dan zo een onverwachtse heerlijke dag hebt, Ben blij dat je hebt genoten, en dat je weer opgeknapt bent, en dat je weer heerlijk leuke dingen kunt doen.
    Ik moest lachen om het commentaar wat je op mijn site hebt geschreven zie het helemaal voor me.grinnik.
    Corrie heb een fijne dag, ik ga weer verder met quilten.
    Liefs Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Vooral de onderste foto waar de vlinder vanuit de 'diepte' toekijkt is erg mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ha Corrie!Wat een prachtige vlinderdoos heb je gemaakt!Je zus zal daar wel héél blij mee zijn geweest....leuk dat je zo'n gezellig weekend hebt gehad!
    Hier is DH aan het bakken geweest,o.a. Christmas Cake,nu elke week met rum besprenkelen en dan met de Kerst.....
    Ik ben druk geweest om van een beer te bevallen..en dat valt niet mee,dat kan ik je verzekeren!Maar het is een scheetje geworden,een beetje anders dan anders maar wel héél lief!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Leuk zo'n onverwacht bezoek!
    je vlinderdoos is prachtig, Ria zal wel heel erg blij geweest zijn.
    zelfgemaakte kadootjes zijn nog steeds het leukst vind ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Corrie,

    Ik ben blij je weer terug te zien, en zelfs al op mijn blog. Wat een beeld van een speldenkussentje en dat vlinderdoosje is helemaal prachtig. Ik wens je de komende tijd veel positieve energie toe.
    Groetjes Marion.

    ps; die shrug is af, ik zal zien of ik een flatteuze foto kan produceren maar eerst ga ik een paar dagen werken in de toko van mijn zusje op de kreadoe. groetjes, alweer. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Hallo Corrie, lief dat je even 'langskwam' op mijn blog! Klinkt goed, dat weekend van jou ... En wat heb je een prachtige doos gemaakt voor je zus!!! Die boft maar, leuk!

    Take care & groetjes, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Hoi Corrie, ik zag dat je bij mij langs bent geweest.
    Fijn dat het iets beter met je gaat.
    Wat een prachtige siggie-opbergdoos heb je samen met Chris gemaakt. Ik heb net even op haar weblog gekeken.
    Je speldenkussen zo klein en mooi gemaakt.
    En de vlinderdoos voor je zus. Wat prachtig!! Heel fijntjes.
    Gezellig dat ze op de stoep stond.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat een prachtige vlinderdoos, Corry! En fijn dat het weer veel beter met je gaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. gezellig weer die blogjes Corrie ,ik had geloof ik niet eens meer gereageerd...gezellige boel met je vriendin knutselen, lekker ouderwets gezellig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wat is het een prachtige doos Corrie.
    Als ik je log lees straalt er veel gezelligheid uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Prachtig die vlinder doos! Was je zus er blij mee? Heb je die losse vlinder ook zelf gemaakt?

    BeantwoordenVerwijderen
  37. @Alle VLINDERDOOS-reageerders nog hartelijk bedankt voor jullie reacties. Ze zijn allemaal gelezen en zéér op prijs gesteld.
    Marijna, ze vond hem prachtig! En nee, die vlinder heb ik niet zelf gemaakt :- (

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Guten Morgen Corrie, das ist ja wunderschön, ein Prachtstück.
    LG EVA

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...