zondag 23 november 2008

Van 'n vroege Sint



Als je je afvraagt wat dit prachtige band te maken heeft met Sinterklaas, lees dan vooral verder. Vrijdagavond ging de bel! In deze donkere dagen sluiten we al vroeg de gordijnen, dus we konden niet zien wie er voor de deur stond, dat was een "gelukkie" voor de goede beste Sint, want die was het die aanbelde. Jan opende de deur en ik hoorde hem al op zéér verbaasde toon zeggen:
 "Hé wat is dat daar voor de deur?!"




Dat was deze doos dus, maar de rol satijnlint die bovenop ligt zat er toen nog in!
Er was een heel mooi Sinterklaasgedicht bij en op de enveloppe stond met onbeholpen hanenpoten, zodat ik de afzender niet kon herkennen, geschreven dat het cadeau van "1 héle vroege Sint" kwam.



Max logeerde bij ons en mocht helpen het cadeau te openen, maar zijn belangstelling verflauwde toen hij allerlei zaken ontwaarde die hij niet herkende als voorwerpen met wielen
om mee te rijden. Zijn tijd komt nog wel ;- )) 




Ik begon echter wel héél enthousiast te roepen toen ik het papier van de doos wikkelde en voelde met de koning te rijk met de prachtige inhoud. Ik heb alles even op mijn "grote gele eidooierstoel" uitgestald omdat daar de daglichtlamp bij staat zodat ik nog enigszins goed licht krijg voor de foto's en moet je nu eens kijken wat een prachtige bandjes eruit kwamen rollen:





Zoals zo vaak verzucht ik ook nu: "Konden jullie maar zelf zien en voelen hoe mooi dit allemaal is, veel van het band is geweven linnen en er zit bovendien héél veel meters band op iedere kaart. Er vlogen meteen allerlei toepassingen door mijn hoofd, maar dat moet allemaal nog even wachten, want de komende week ben ik niet thuis.



Ik ga namelijk met José en haar vriendin Jenny een midweekje naar een vakantiehuisje in Gelderland om samen te handwerken, leuke winkeltjes te bezoeken en vooral veel gezellig te praten en samen een wijntje te drinken in een mooie omgeving. Van José kreeg ik al een mail dat we ook visite zullen krijgen en wel van Willy die heel dicht in de buurt van onze tijdelijke verblijfplaats woont. Vandaag ga ik alle spullen verzamelen die mee moeten en ik hoop dat ik het zonder aanhangwagen zal redden ;- )). Tot slot hier mijn bewerkte danklied voor de goede Sint van wie ik tot op heden nog niet weet hoe hij van zijn doopnaam heet. Hier vind je het lied in de oorspronkelijke tekst en er staan nog veel meer bekende en onbekende Sinterklaasliedjes op die site.

Sinterklaas, u moest eens weten
hoe ik aan u heb gedacht!
'k Ga van vreugde steeds meer eten
'k heb zo lang op u gewacht
U bent mij niet vergeten
zelfs toen ik geen schoentje zette die nacht!
Sinterklaas, u moest eens horen
hoe voor u mijn hartje slaat
Boem, boem dreunt 't in mijn oren
boem, boem gaat 't in de maat
Maar daar wil 'k u niet mee storen
'k denk dat 't straks wel overgaat
Sinterklaas, ik ben heerlijk gaan dromen
en de nacht was snel voorbij
'k Ben zo blij dat u wilde komen
met dit prachtige cadeau voor mij
vast uit Spanje meegenomen
O, wat voel ik me toch blij!

45 opmerkingen:

  1. Wat een lieve, vroege sint. Zoveel mooie lintjes en band is zeker een prachtig cadeau.
    Fijne midweek!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heel,heel, heeeeeeeeeeeeeeeeel veel plezier deze week!Yvette

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat zijn leuke cadeautjes om te ontvangen! Ook heeft iemand veel moeite gedaan om het netjes op te vouwen en er veel werk ingestoken! Dit soort cadeaujes maakt ons creatievelingen meer blijer dan ooit.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sint heeft het precies op de goede plek bezorgd, wat een mooi gezicht al die mooie linten.
    Veel handwerkplezier de komende week.Het is een mooi park.Als ik er niet al in de buurt woonde zou ik er zelf wel op vakantie naar toe willen.Tot van de week, ik neem mijn handwerkje mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. heel veel plezier met elkaar en de leuke gift van sint!!groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Corrie wat geweldig !! Wat heerlijk zo de deur open te doen. Super leuke bandjes daar weet jij wel raad mee. Wat leuk voor ons om dit bij jou te lezen.

    Is het bij jou ook wit nou bij mij wel hoor!!

    Ik hoop dat het morgen niet sneeuwt. Maar ja komen doen wij daar maar rustig aan.

    Ik verheug mij ook al op morgen. De laatste dingen gedaan voor de achter blijvers.
    De was weg gestreken en de laatste dingen gewassen voor hier. Ik ben bijna start klaar..

    Ik hoop ook dat alles er in kan ha ha moeders gaat op stap, een quilt mee die gooi ik maar over alles heen. Stoelen plat dan moet het lukken.

    Tot morgen..

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat waanzinnig,zo'n sinterklaasje. Die weet wat hij waar moet brengen! Fantastisch, Corrie, wat je daar allemaal mee kan doen! Heel veel plezier in Eerbeek, glij niet uit en heel veel succes met quilten!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat Sint toch altijd weer precies het goede plekje weet voor zijn cadeautjes....... Ik wordt hier op afstand toch zo blij van! Fijne handwerkvakantie, geniet met volle teugen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. een mens zou van minder weer in sinterklaas gaan geloven!
    veel plezier tijdens de handwerkmidweek!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. In ieder geval gezellige dagen en wat een mooie cadeau's heb je gekregen.
    Prachtig om naar te kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Corrie, dit is geweldig!! En prachtige gedicht(en).
    Sint en Piet weten altijd het juiste kado voor de juiste persoon!!
    Veel plezier, samen deze week, en rij heel voorzichtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een vroege zeer attente Sint.
    Veel plezier komende week !

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Band en Kant belandden in Bergenland
    Van schip tot zak tot in een gehandschoende hand
    Zie: Corke met open mond
    Toen dit alles voor haar stond
    Uitstallen en aaien heel wat keren
    En snel snel alles fotograferen
    Heerlijk zo de handwerkweek beginnen
    met sneeuw buiten en warmte binnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh Corrie wat een verwennerij!
    Pietje had zo'n pakketje ook wel bij mij mogen brengen!
    Veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Enig, Corrie! Het pakje is op de juiste plek beland.
    En Dijn maakt er weer direct een mooi gedicht aan vast!

    Heel veel plezier deze week. Geniet met z'n allen!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. En vergeet ik nog: heel veel plezier volgende week samen met José e.a.!!! Ik kijk uit naar jullie verslagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik zie het toetje van Max al voor me. Wat een teleurstelling! Maar voor hem zullen er nog wel wieletjes komen denk ik zo :) Jij geniet ervan! Ik wens je een fijn verblijf in Gelderland!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. @DANKJEWEL ALLEMAAL!!! Op de valreep nog even al jullie leuke reacties gelezen en jazeker, voor Max komen er mobiele voertuigen in de schoen ;- ))
    We gaan er een gezelig weekje van maken zullen veel foto's maken voor een leuk verslag!
    Heel hartelijke groeten allemaal en tot volgende week!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Misschien ben je inmiddels vertrokken, maar ik wil je veel plezier wensen komende week; dat zal wel gaan lukken denk ik. En wat kreeg je een mooi cadeau van Sint!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. OOOO spannend !!
    Prachtig lint.

    Fijne dagen met de blog-zussen !!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een heerlijk logje Corrie. Heel veel plezier in Eerbeek. Ik hoorde vanmorgen voor de radio dat daar 15 cm sneeuw lag....

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Liebe Corrie,
    was für eine prächtige Auswahl an verzierten Borten!

    Ich wünsche dir eine schöne und gute neue Woche

    von Herzen

    Gabriele

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een leuk sintgeschenk.
    Veel plezier op jullie midweek,en ik kijk al uit naar de verhalen.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Heerlijk zo'n Sint en met meiden in een huisje.
    Heel veel plezier gewenst.

    Marion.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Jij ook al met gelijkgestemde meiden de hort op .
    Wat heerlijk. Goed voor nieuwe energie. Heel veel plezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Corrie,je zal al wel in Eerbeek zitten nu,lekker aan de koffie met boterstaaf...temidden tussen alle handwerkjes die je vast hebt meegenomen...ik wens je heel veel plezier met José en Jenny,niet uitglijden en weer een goede thuiskomst!Wij hebben wat computertrubbels gehad,het modem is stuk gegaan en we zijn een dag of vier zonder internet geweest...vandaag is onze ouste 25 geworden...wat gaat de tijd hard...;-))))

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Corrie wat een rijkdom en het ziet er zo gezellig uit , groetjes Cobie R

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een schatten heb jij gekregen! Wat een super lieve sint is dit ! Wat je daar allemaal niet mee kunt gaan doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. O wat mooi Corrie, wat zal je genieten als je dat allemaal aanraakt en bewonderen, Wat is het toch fijn dat je nog in de Sint gelooft, want je ziet je krijgt meteen cadeautjes!
    Wat leuk dat je naar Willy toe gaat en dat je een paar dagen weg gaat.
    Veel plezier. Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Corrie, wat een leuke verrassing! Wat een prachtig cadeau. Heel veel pezier in Gelderland!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Even lachen Cor?

    http://nl.youtube.com/watch?v=BRc8NQTvTrs

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Hoi Corrie heb je het fijn gehad ?Ben benieuwd wat je allemaal beleefd hebt groetjes Ineke O

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Heerlijk om zo verwend te worden nietwaar? veel plezier volgende week.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. super Corrie, wat een leuke manier om dit te geven! En jij ongetwijfeld met een rode blos op je wangen al je schatten uitpakken en steeds opnieuw bekijken. Echt heel leuk voor je. Ik hoop dat je weekje met José & friend gezellig was. welkom terug!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. alles gekregen van die goede sint!!
    super,zo'n cadeau. en wat heerlijk zo'n weekje weg.

    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Goh, wat leuk Corrie! Veel plezier met al je Sint-bandjes en natuurlijk ook komende dagen met je vriendinnen!

    Groeten, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  37. @TJONGEJONGEJONGE, wat loop ik achter met alles!!! Ik wilde zo snel mogelijk een logje schrijven over ons midweekje terwijl ik nog helemaal in de sfeer zat, maar ik had nog niet eens bedankt voor alle leuke en lieve reacties die in dit Sinterklaaslogje weer nagekomen waren. Bij deze weer heel hartelijk bedankt voor alle goede wensen voor de midweek en het voelde ook echt een beetje als weblogzussen, zo snel vertrouwd waren we met elkaar. Ik hoop dat jullie allemaal ook hartelijk gelachen hebben om het filmpje dat Ineke K. linkte, zo heerlijk om te hikken van het lachen!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Lieve Corrie,
    Het doet mij heel goed alle reacties te lezen. Het geeft mij een heel warm en blij hart dat het mooie goed op de juiste plek is beland! Heel veel plezier ermee. En wie weet zien we elkaar ooit nog eens onverwacht en kan je mij laten zien wat voor moois ervan gemaakt is.

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Dag beste Anonieme Sint. De groeten van de Bezorg Sint. Hebben wij even lekker samen gespannen hè!? ;-))) Zo blijft het een raadsel.

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Ooooh wat vreselijk!!! Nu zie ik de Sinten maar geen idee wie zij zijn! Ik heb echt geen enkel idee. Nu doe ik weer geen oog dicht vannacht, ik neem nog maar een banketletter (zie regel 3 van eerste couplet)...

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Ga nou maar lekker doen wat in de eerste regel van het derde couplet staat.....anders maakt deze Sint zich zorgen en kan niet slapen.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...