zaterdag 29 november 2008

Midweek Handwerken???



Toen ik maandag vertrok voor een midweekje naar park Coldenhove te Eerbeek, leek het alsof ik een kerstkaart binnenreed toen ik in de buurt van de Veluwe kwam. Ik keek mijn ogen uit en was als een kind zo blij met die prachtige sneeuw.




Deze sneeuwfoto's maakte ik bij het huisje dat José, haar vriendin Jenny en ik voor deze week huurden om samen te handwerken en om mij quilten te leren.




Dit is Jenny en ik heb nooit eerder iemand zo achter een naaimachine zien stralen als zij, ze was volkomen in haar element. Zij heeft van ons drieën ook nog het meeste gehandwerkt, maar heeft toch net zo gezellig meegedaan met alles, vooral véél praten en nóg meer lachen dus ;- )) 




Toch is het hen gelukt om mij dit stapeltje blokjes te laten snijden en dat gaat mijn eerste eenvoudige quiltje worden voor het logeerbed van Max. Ik vind het écht leuk dat ik de eerste quilt-beginselen van hen heb kunnen leren. Maar we hebben ook erg leuke uitstapjes gemaakt, we zijn een dagje naar Zutphen geweest om de prachtige winkel van Petra Prins te bezoeken en tot onze grote verrassing werden wij daar herkend door Gerda die er werkt en die op mijn weblog gelezen had dat wij gedrieën op stap gingen. Zij was dus net als wij zéér verrast om ons daar aan te treffen. Twee uur hebben we daar doorgebracht en hebben erg veel moois gezien.




Daarna hebben we in de "Schenkerij" van Kofie- en Theebranderij De Pelikaan koffie met scones genuttigd en heb ik 2 kilo versgebrande espressobonen gekocht om thuis nog veel vaker van de verrukkelijke koffie te kunnen genieten. "De Pelikaan" is alleszins een bezoekje waard ook al vanwege de prachtige aangrenzende cadeauwinkel.




Woensdagavond stond er het bezoek van Willy gepland, zij woont heel dicht bij het vakantiepark waar wij verbleven en we vonden het allemaal een prachtige gelegenheid om elkaar te zien na alle internet-ontmoetingen. Willy moet wel overdonderd geweest zijn door ons enorme enthousiaste gekakel en op haar eigen weblog stond al meteen een verslag over onze ontmoeting.




Ze had iets lekkers meegenomen voor bij de koffie en we kregen alledrie de DVD "Frida", een film over het leven en werk van Frida Kahlo van wie Willy een bewonderaarster is. Héél veel dank Willy voor je attente geschenk. Willy werd later op de avond door haar man Gerrit weer opgehaald en zo hebben we ook hem nog even binnen gehaald in ons "kippenhok". Ik hoop dat je inmiddels bent bijgekomen Gerrit ;-)




Donderdag togen we naar Doesburg om Atelier Bep te bezoeken en dat was wat mij betreft wel de topper van de uitstapjes die we deze week maakten. Wat een warm welkom wachtte ons daar en ik heb heel veel tijd nodig gehad om te ontdekken wat daar allemaal voor leuks te koop was, want toen we nog maar net binnen waren wachtte mij de grootste verrassing die ik me kon bedenken, want dáár bleek mijn lieve blogvriendin Janet juist die dag met haar vriendin ook aanwezig te zijn. Daar zaten ze zomaar gezellig achter de tafel aan de koffie met allerlei lekkers dat Bep zo gastvrij aanbiedt aan haar bezoekers. Dat was voor mij de slagroom op de heerlijke taart die ik al mocht genieten in deze enige week samen met José en Jenny die ik hierbij van harte wil bedanken voor deze mooie tijd. José zal zeker ook een logje wijden aan ons uitje en voor nu wens ik jullie allen een heel fijn weekend toe.

                                                                                                                 

40 opmerkingen:

  1. Ik heb je gevolgd en heb jullie "stralende" toeten gezien !!
    Wat een genieten, ik geniet MEE !! !!

    OOO wat zal je moe zijn van zo'n intensieve week, maar zeer de moeite waard .

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een gezellige tijd is dat geweest. Bij Willy ook al zo'n mooie foto van jullie viertjes gezien. Echt een verwenweekje!!
    Ja ook jij een heel fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit ziet er inderdaad een heerlijk verwenweekje uit. 'k Kijk al uit naar de quilt voor Max.
    Fijn, rustig weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, Corrie, wat heb je genoten! En dan ook nog die mooie sneeuw. Wat een verrassingen al die onverwachte ontmoetingen. Past helemaal bij jou! Ik ben reuze nieuwsgierig hoe je quiltje gaat worden. Geniet van je weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jullie troffen het wel met het mooie witte park. Het huisje lijkt zo wel een naaiatelier. Het quiltje zal prachtig worden met al die mooie lapjes. Ik vond het woensdagavond heel gezellig. Gerrit is wel wat gewend, moest ik zeggen. Jammer dat ik donderdag niet mee kon naar Bep. Wat een leuke verrassing dat Janet daar ook aanwezig was.Fijn dat jullie zo'n gezellige week hebben gehad. Goed weekend gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat was wel erg genieten voor jullie 3, heerlijk en dan de prachtige omgeving (en de super winkels!). Rust nu maar lekker uit dit weekend, het zal vast wel heel druk zijn geweest. En wij wachten rustig op het quiltje voor Max.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat ziet er super gezellig uit.
    Mooie omgeving ook.
    Wat zul je genoten hebben deze week.
    Leuke uitstapjes gemaakt. En goed van je, dat je je op het quiltpad gaat begeven. Veel succes met je quilt voor Max.
    Voor nu een heel rustig weekend gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mmm, Corrie, wat moet ik nog zeggen? Ik ga ook helemaal glimbrullen als ik dat allemaal lees....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. he wat heerlijk zo snerl al een verslag te lezen van jullie heerlijke weekje.ik geniet met jullie mee en heb veel aan jullie gedacht, wat een wonder dat je toch nog wat geleerd hebt tussen al het gezellige beppen door...hartstikke leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat is je Rijkswidget weer schitterend vandaag! Maar ik geloof niet dat je de info over de maker kunt zien he? Jij krijgt via de blogs een heel nieuw leuk winkelaanbod. Jullie hebben genoten zo te zien en wat een prachtige sneeuwfoto :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Haha,wat een heerlijk weekje hebben jullie gehad Corrie!En dan nog in een wit sprookjesbos.....fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Fijn te horen dat jullie zo genoten hebben,maar ja we hadden niet anders verwacht.Heerlijk samen er even tussenuit.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat was duidelijk een prima start van een quiltcarrière!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat klinkt dit allemaal gezellig en wat leuk dat je nu toch echt met patchen gaat beginnen. Ach...beginnen? Nee hoor je eerste blok heb je immers allang in maart afgeleverd!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. een supergezellige week dus! leuk! leuk ook dat je gaat quilten!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Nou ik vond het ook reuze leuk jullie ontmoet te hebben...zo gezellig!!!!
    vrijdag heb ik je gemist in Oene...kwam José en jenny daar ook weer tegen...leuk hoor..
    en nu lekker nagenieten..
    fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  17. De nieuwe HzG zat hier vanavond in de bus. En wat zie ik op blz.12.....
    kan niet missen dat is Jenny, ook nog even bij Willy gekeken ja hoor ze is het!!
    Door jullie foto's herken ik ze, echt leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een heerlijke log met mooie foto's, Corrie! Fijn om te lezen dat jullie met z'n allen zo genoten hebben. Eigenlijk had ik ook niet anders verwacht.
    En, wat leuk dat jullie de dvd Frida hebben gekregen van Willy. Het is een schitterende film. Inmiddels heb ik zelf ook de dvd.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Corrie, wat een gezellige foto's!! De gezelligheid straalt er van af. Ook de foto's bij Wlly zijn zo leuk!!! José komt nog met haar foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat leuk om je verslagje te lezen en wat hebben jullie het gezellig gehad! Echt een geniet midweekje zo te lezen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Geweldig om te lezen dat jullie zo'n gezellige midweek hadden.
    Leuke foto's! Veel succes, maar vooral veel plezier bij het maken van de quilt voor Max.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Veel succes met het maken van je quilt voor Max!!

    Wat geweldig dat het zo fantastisch is geweest!!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ha die Corrie,
    Wat een gezellig verhaal heb je over ons midweekje geschreven.Het was heerlijk,echt genieten.Maar als ik lees dat ik in de HzG sta word ik natuurlijk heel nieuwsgierig!!!!Ine vertel, wat is dat??? Groetjes Jenny

    BeantwoordenVerwijderen
  24. @Jenny
    Handwerken zonder Grenzen stond eindelijk weer eens op een handwerkbeurs. In de van Nellefabrieken in Rotterdam eind oktober. Ze hadden de stand
    ingericht als een huiskamer schrijven ze in nr. 150 en er was flinke aanloop. Bezoekers konden zich gratis op de foto laten zetten voor op de cover. Er staan een hele rij foto's in het jubileumnummer wat ik gisteravond in de bus vond. Omdat ik de foto's hier bij Corrie en ook bij Willy had gezien herkende ik zelfs een van de dames! Dat was jij dus Jenny. Anders morgen maar snel naar de winkel om even te kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Daar kan je nog wekenlang van nagenieten. Enne quilten, dat laat je nooit meer los!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat leuk dat jullie dit met zijn drieën hebben gedaan. Ook leuk om nog meer andere bloggers te ontmoeten.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hallo Ine,
    Wat leuk, ik ga gauw nr Handwerken zonder Grenzen op jacht.Grappig dat je me herkende.Het dagje nr de Van Nelle fabriek was ook een dag met een gouden randje! Wat geeft onze hobby toch een hoop gezelligheid!
    Groetjes Jenny

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ja Jenny ik heb het ook gezien gisteren had Lies hem bij zich, en zag ik jou staan met Rika ik wist niet wat ik zag. Vergeet jou dit nog te mailen. Ben druk bezig geweest om een verhaal te schrijven maar het is schijnbaar druk vandaag op de webs. Dus alles weer weg probeer later deze dag opnieuw. Dus flink balen hier...

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ooooh wat leuk, ik zie hier dat er een soort praathuis gebouwd wordt op mijn blog en ik zie Jenny hier óók!!!! En ik maar wachten op Hyacinth ;- )))
    Heerlijk was het deze week, een prachtige herinnering en ja de handwerkblogs verzusteren en laat nieuwe vriendschappen opbloeien.
    Wat leuk al jullie reacties weer, zo fijn om te lezen hoe iedereen meedenkt en -leest en -geniet.
    Dat maak je niet vaak mee.
    José wat jammer dat je verhaal weg is, maar ik kan je gedachten wel raden na deze week!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ik herkende Jenny van de hartendag in de HzG :-)

    Vervelend voor José... verhaal weg. Ik sla het tegenwoordig vaak eerst in klad op ipv publiceren (onderaan links aanklikken met het schrijven) en sla tussendoor een paar keer op.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Dat lijkt zeker een kerstkaart, wat een prachtige foto.
    En wat leuk Corrie om dit allemaal te lezen.
    Wat hebben jullie een gezellige week achter de rug.
    En met nog zoveel ontmoetingen, zelfs nog bij Bep.
    Leuk hoor.
    Enne ..... de koffie met scones bij de Pelikaan..... yammie yammie .... heerlijk hè :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat fijn dat jullie zo genoten hebben de HZG ga ik morgen tussen de verhuisperikelen gauw halen ik ben heel benieuwd. Fijn Corrie zo'n heerlijke midweek ik gun je dat echt.
    Liefs Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  33. wat een leuke, gevulde dagen!
    en nu ben ik natuurlijk benieuwd naar je eerste echte quilt ...

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Oh Corrie, wat een heerlijke week heb je gehad. En wat een plezier spreekt er uit je logje. Heerlijk om te lezen.
    Veel plezier met je quiltje want dat is echt leuk om te doen. (ook al leuk om te doen)
    Groetjes Marion.

    ps; ik ben al begonnen met het breien van de zijde met roestvrijstalen kern, foto komt nog op mijn blog. doeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. @OOK OP DIT LOGJE zijn alweer meerdere reacties nagekomen, wat is dat toch enig iedere keer, het voelt alsof jullie gewoon gezellig een "bakkie komen doen".
    Ik ga zeker ook proberen de HZG nog te pakken te krijgen, ik had de vorige nog maar net gekocht, erg laat dus.
    Ben benieuwd marion naar het resultaat met dat speciale garen!
    Marianne, dat in klad werken en tussendoor opslaan ga ik voortaan ook doen, want ook ik was eerst dit bijna hele logje kwijt en moest helemaal opnieuw beginnen. Goede tip!
    Fleur ik kwam best dicht in de buurt bij jou deze week! Wat is het toch mooi daar! Je boft.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Dag lieve Corrie,
    Wat hebben jullie mooie dagen gehad en wat vond ik het heerlijk je te zien!
    Ik loop ook heel erg achter met je weblog en heb net snel een stukje bijgelezen. Wat heb je weer mooie cadeautjes gekregen!
    Dikke kus!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Heerlijk zo'n weekje met je vriendinnen , geweldig ! Dat is nou echt "opladen "; waar menigeen eigenlijk wel eens baat bij zou kunnen hebben . Hartelijke groeten van Rini, aan wie jij je eerste quiltblok hebt gegeven ! Dàààààg.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. wat moet dat heerlijk zijn zo'n weekje met handwerkvriendinnen in een sprookjeswit bos.

    BeantwoordenVerwijderen
  39. @JANET, geeft niets dat je achterloopt, we moeten rustig aan blijven doen, dat werkt het beste!Kus terug!
    RINI, wat leuk om je hier te zien! Ja, mijn aller-aller-eerstemblok was voor jou en dat vind ik héél erg leuk! Dááááág!
    ANNIA en HESTER, het was echt heerlijk, zouden meer groepjes kunnen doen, ik heb nieuwe dingen geleerd en heel veel gezelligheid ondervonden.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...