zondag 9 november 2008

Ineke O's werk



Bij Berthi las ik van de week een logje over 'n Hollandsche Schone anno 1790 .
Dat vond ik bijzonder leuk omdat ik heel regelmatig dat prachtige werk in het echt
kan bewonderen bij mijn handwerkvriendin Ineke O.
Steeds als ik ernaar kijk zie ik iets nieuws, het is echt een schoonheid van een borduurwerk.
Ik kon het helaas niet recht van voren fotograferen vanwege de schittering van het glas,
 maar zo staat het er zo goed mogelijk op.
Sinds anderhalve maand handwerken Ineke en ik eens per twee weken samen op een woensdagmiddag en showen we elkaar ons werk en onze patroonboeken en maken het gezellig.




Toen ik bij haar was heb ik foto's gemaakt van haar borduurwerken en wil ze jullie vandaag graag showen, dit wordt een lang logje, maar zó de moeite waard om ervan te genieten.




Ineke heeft lang gezocht naar een borduurstandaard in een stijl die zij mooi vindt, maar inmiddels heeft ze die gevonden en hier zie je dat er een heel mooi werk met naai
gerei op staat. Haar man René heeft hem eigenhandig aangepast aan haar wensen.




In de keuken hangt dit sfeervolle borduurwerk met motieven die geïnspireerd zijn op voorwerpen en planten uit huis en tuin van Claude Monet en Alice , interessant om te lezen hoe Monet samen leefde in een samengesteld huishouden.






Hier nog een opname van dichtbij van die mooie werkstuk. Als we bij Ineke de trap oplopen zien we dit voor ons als we boven komen, het is allemaal niet zo duidelijk als ik zou willen maar dat komt omdat het licht van de zomer al ver achter ons ligt en dan is het binnenshuis niet makkelijk om  goede foto's te maken. Maar ik heb de drie werkstukken hieronder apart nog gefotografeerd en krijg je hopelijk een iets duidelijker beeld.





  

Aan de andere wand van de hal hangt nog een heel mooi werk in een prachtige kleurstelling naar mijn smaak en dit alles is nog maar een kleine greep uit het vele werk dat Ineke maakte en van het werk waarmee ze nog bezig is. Tot slot laat ik een aantal fotootjes zien van een heel groot borduurwerk dat ze kort geleden voltooide en dat binnenkort ingelijst gaat worden.



Ineke maakte het uit dit bijzondere patroonboekje waarin allerlei extra informatie over de motieven en hun herkomst beschreven staat. Het is een boekje van Dieuwke Kroon "Van anjelier tot klompen" en ik heb het een tijdje geleden nog ergens op internet te koop aangeboden gezien.




Hier een foto van de nog maar net voltooide merklap en dit ontwerp heeft mijn hart gestolen omdat het een kleurstelling heeft die ik heel erg mooi vind en vooral omdat het voorstellingen zijn uit onze directe woonomgeving waar ik zo bijzonder graag woon. Hieronder plaats ik lukraak detailfotootjes die ook allemaal te vergroten zijn. De twee levensbomen onderaan dragen de initialen van Ineke en van één haar kleindochters voor wie ze dit prachtige werkstuk maakte. Nog een fijne zondag allemaal!





   




   

 

41 opmerkingen:

  1. Jeetje Corrie wat mooi !!! Ik heb alles zitten lezen wat een prachtige werken van Ineke. Ik zal zo dadelijk alles nog eens aan klikken en bekijken. een heerlijk log Dankjewel Ineke en Corrie ......

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach Corrie en Ineke, jullie maken deze zondag wel heel bijzonder door het plaatsen van al dit mooie borduurwerk van Ineke! Schitterend. Ik zit mij echt te vergapen aan al die mooie lappen en inderdaad, Corrie, de kleuren zijn prachtig gekozen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Corrie wat leuk dat je zoveel foto's van werken van Ineke hebt gemaakt.
    Ineke, wat heerlijk om ze te bekijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtig borduurwerk en wat enig dat je ons er van laat meegenieten. Ik krijg steeds meer bewondering voor al het schitterende werk dat ik tegenkom op weblogs. Misschien ga ik nog wel eens met een fototoestel door jouw huis Corrie.....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een prachtige borduurwerken.En heel wat.Ik hou wel van deze in de borduurstandaard,zo neutraal maar OOOOOOOO zo mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dit is echt genieten, Corrie!!! Schitterende borduurwerken, en ja, de Hollandsche Schone is een juweeltje! Wat een werk om te borduren, maar het wordt beloond door zijn schoonheid.

    Het lapje van Naomi vind ik heel aandoenlijk en erg mooi door de eenvoud!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dit is genieten!
    Dank Corrie en Ineke!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je hebt deze tentoonstelling nog maar net geopend , ik stond voor je deur , dus snel naar binnen !
    Wat laat je veel zien je hebt er een prachtige expositie van gemaakt . Oef en zonder te betalen kun je naar binnen .
    Wat zal het hier de komende tijd druk worden . Ik loop gewoon van Aah en Ooh wat een steekjes en een kleurenpracht !
    Het patroon dat Berthi liet zien , het hier is helemaal af .
    Van Anjelier tot klompen , dat kende ik niet , heel leuk !
    Ben ik blij dat je deur hier altijd op een kier staat en ik naar binnen kan gaan .
    Want wil je van deze werkstukken goed genieten gewoon meerdere keren langs deze galerij wandelen en je ogen vol laten zuigen .
    Eigenlijk een middagje organiseren om de maakster te eren met een erelint en jij als organisatore natuurlijk niet minder !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ineke en Corrie dit is een borduur-expositie bezoeken!!!!!!Dank jullie wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De Hollandsche Schone vergeet ik nu niet meer. Wat is het toch een mooie hobby, met kruisjes zoveel moois te kunnen maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. * krabbelt weer op *

    Ineke, wat een geweldige werken heb je gemaakt.
    En wat staat dat mooi in je sfeervolle huis.
    Sommigen zó groot daar zitten wat steekjes in.

    Corrie boffert dat jij dat regelmatig kan bekijken,
    fijn dat wij nu mee mogen genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. prachtig ,wat vreselijk leuk als iemand al langere tijd zo an borduren geniet en zoveel moois heeft gemaakt.....erg leuk dat je de moeite hebt genomen om het toch goed op de kiek te zetten...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wat een prachtige handwerken. en wat ging er allemaal door het hoofd van ineke tijdens al die uren dat zij zat te borduren. wat een inspirerende omgeving om samen te handwerken!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. O wat leuk, want ik herken wel het een en ander. de Hollandse Schone ligt ook bij mij in de kast evenals "van Anjelier tot klompen".
    Wist je dat dat merklapje "God ziet ons" een patroontje is uit hoeve de Waerd. Ik heb een artikeltje uit een tijdschrift hierover met een foto van mevr. Rogman die voor zich dit patroon heeft liggen.
    Dit laatste lapje heb ik af, de anderen zitten nog in de planning.
    Ooit!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo Corrie
    wat heb ik genoten van je verhaal en wat een prachtige borduurwerken, mijn mond valt ervan open, wat een pracht en praal. Kom je nog wel toe aan borduren als je bij haar bent, ik geloof dat elke keer als ik bij jou vriendin ben, je moet zoeken! Mijn complimenten aan haar.
    Leuk dat je samen borduurt een maal in de 2 weken, zo inspireer je elkaar
    Fijne nacht rust, want het is inmiddels 23.35 slaap lekker. groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een prachtige collectie en met hoeveel liefde hieraan gewerkt is. En ik meen zelfs op de standaard vingerhoedjes te zien? Erg mooi! En mooi door jou vastgelegd! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. OOO, ik vind dit zo mooi en dat iemand daar geduld voor heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een schitterende lappen zijn dit en super dat we allemaal mee mogen genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Fijn dat wij mee mogen genieten!! Wat een heerlijke foto's!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. STEM op MIEN B


    WWW.MIJNHANDWERKEN.NL MIEN 2612

    Sorry Corrie dat ik ook van jou web gebruik maak.

    Mien moet naar nummer 1

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Liefe Corrie was gisteren helemaal beduust,wat een mooi blog heb je er van mijn werk gemaakt.En al die Lieve Berichtjes van iedereen,Bedankt Allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een schitterend werk van Ineke! leuk dat je ons laat meegenieten! groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Corrie, geweldig dat we kunnen meegenieten van de prachtige dingen die Ineke borduurt. Ineke, prachtig! Corrie, dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Liebe Corrie,

    ich hoffe es geht dir wieder etwas besser und du kommst ein wenig aus deinem Tief heraus.

    Die Stickereien, die du vorstellst sind einfach wunderschön!

    Liebe Grüße
    Gabriele

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Gelukkig had ik net koffie gezet, toen ik je logje ging lezen, want er moest veel klik-klik-klik geklikt worden. Wat een prachtige werken, en leuk dat wij er op deze manier van mee mogen genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wow, daar zitten prachtige dingen bij! Leuk dat je dit op je blog hebt geplaatst.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat mooi en wat bijzonder dat ik dit ook mag zien. Dit is dromen op haar best!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ha die Cor !

    Vást gisteren in de file terecht gekomen Cor.
    Ben je al thuis?
    Gezellige dag. Ben je nog blij met de lijsten?
    En hoe vond je de pizza's ?

    Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Het is allemaal even mooi, maar die eerste merklap steekt er toch bovenuit, wow

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Corrie wat een prachtige dingen laat je zien. De Hollandsche schone anno 1790, schitterend, wat een prachtig werk. Wat mij opvalt is dat er geen initialen en datering anno nu is geborduurd. Bij het borduren van een replica is dat wel gebruikelijk om verwarring te voorkomen. Ik kan me nog zo goed herinneren dat de merklap Chez Claude et Alice in de Ariadne stond, prachtig vond ik hem en nu vind ik hem nog steeds even mooi. En het lapje van Louisa Sheards, ook uit Ariadne, heb ik zelf ook geborduurd toen, (zonder mijn eigen initalen en een datum toe te voegen ( wist ik veel toen ;)
    Ach het zijn eigenlijk allemaal juweeltjes, de lappen van Ineke O.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ohhh Corrie, wat een superdesuper borduurwerk laat je zien!! Geweldig!!! Die laatste merklap....E*N*I*G!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. @IEDEREEN die zo heerlijk enthousiast reageerde op Ineke's werk is door Ineke zelf al van harte bedankt hierboven, maar ook ik bedank jullie hierbij ook nog voor jullie woorden. Zoveel interssante toevoegingen van INE en MARCELLA en hartelijkheid alom en ik vind het zó leuk dat al deze lof nu naar Ineke toegezwaaid kon worden, zo leuk dat al dat mooie werk nu voor velen te zien is.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. @INEKE K, ja meteen na vertrek in de file, maar wat geeft het, het was een enige dag! Ben heel blij met de lijsten, maar de pizza heb ik aan Jan gevoerd, ik waag me niet aan pizza lust het gewoonweg niet, alleen mijn zelfgemaakte ;- ))

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Adembenemend mooi!!! Wat een werk! En wat een leuk iniatief om samen te gaan handwerken. Ik doe dat ook weleens met mijn vriendin maar dan komt er geen steek uit onze handen, alleen maar kletsen..hihi Ook gezellig hoor! Toch werkt het prettig om samen te handwerken...we gaan het weer een keer proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. wat een leuke rondgang door andermans huis! wat een uren werk zijn daar te bewonderen. petje af, ineke!

    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Goedemorgen Corrie! Dank je wel voor de 'tour' langs al die mooie borduursels. Die van Monet staat ook nog op mijn lijstje om eens te maken ... De laatste is werkelijk prachtig ook!!!
    (En wees gerust, ik ben niet goed in lijnen, dus hopelijk blijft mijn humeur op peil :)
    Hartelijke groet, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...