donderdag 13 november 2008

Een gebreide film, ongelofelijk, wat een passie !



Onze zoon Menno vond een prachtig filmpje op youtube en mailde me het vandaag.
Ik wil jullie er heel graag van mee laten genieten.
De foto die je hier ziet is van een machinaal breisel.
Het is slechts één plaatje uit een fantastisch filmpje dat gemaakt is van meer dan 700 gebreide voorstellingen. Met op de achtergrond een prachtig poëtisch liefdeslied over rode blossen op haar wangen, een tocht door de sneeuw die als zachte hazenhuidjes op Montreal valt en onder hun voeten knispert, van een huivering die niet veroorzaakt wordt door de kou, over het verlangen naar de prachtige warme nacht die voor hen ligt. Helaas kon ik het filmpje niet in mijn weblog laden, maar hier
kun je het filmpje zien en het prachtige lied beluisteren. Hoe gepassioneerd kan een mens bezig zijn met wol. Hieronder vind je de tekst van het poëtische lied in het Frans:

T'as les joues rouge boréale
Tes couettes noires virent au blanc comme l'asphalte
Y tombe des peaux d'lièvres sur Montréal

On s'éclipse du party
La neige crisse sous nos pieds
Les flocons dansent doucement
Dans le vent

Mais c'pas la faute du temps
Si j'frissonne
Et nos mains se repèrent
Et nos coeurs s'accelèrent

On s'dit rien et pourtant
On s'comprend
C'est mes premiers murmures
De l'hiver

Le désir nous harcèle
On court par les ruelles
Ça fait tellement longtemps qu'on s'attend
La nuit s'annonce si chaude et si belle

T'as les joues rouge boréale
Tes couettes noires virent au blanc comme l'asphalte
Y tombe des peaux d'lièvres sur Montréal

30 opmerkingen:

  1. Wat heel bijzonder is dit!! Zelfs de gezongen tekst klopt aardig met de monden. Heel mooi om te zien! Ik ben lid van een breiclub en daar zal ik een link van jouw logje plaatsen...hoe meer mensen dit zien, hoe meer genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. corrie, wat prachtig! die wonderlijke beelden, de vermenging van technieken, de poëtische tekst en de intieme muziek. een pareltje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtig kunstwerk is dit maar vooral de oorspronkelijkheid ervan bewonder ik. ;) Ze hebben geen steekje laten vallen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ongelooflijk wat een mooi werk ,ook mooi lied trouwens..ik moest denken aan hoeveel tekeningen je al voor een "flipboekje"moet maken ,laat staan breien voor een "tekenfilmpje"echt heel gaaf om te zien,heerlijk youtube!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. voor de volledigheid: flipboekje:
    http://www.niaf.nl/niaf2006/nl/niaf/educatie/flipboekje/index.html

    BeantwoordenVerwijderen
  6. http://www.flipclips.com/press.php

    BeantwoordenVerwijderen
  7. dit is de laatste ,maar ook zo'n leuk boek voor kinderen , als je aan het lipje trekt bewegen de dieren ,zo toverachtig
    http://www.famiweb.be/nl/Galop
    het is ook bekroond geloof
    ik ,kijk um eens in ,als je in de boekhandel bent ,

    als volwassene word je al betoverd ,laat staan een kind....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Corrie, ik geloof dat je de eerste bent die mijn log tot in het diepst snapt, althans die daar woorden aan geeft..super

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Niet te geloven.... de figuren zíngen zelfs... Prachtig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Corrie, wat een mooi videofilmpje bij dit lied. Ik vind het bijna echt en zou vergeten dat het steekjes zijn. De tekst in het Frans begrijp ik niet maar dat is niet erg, het is zo ook duidelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ook het breien gaat met de tijd mee. Nou is mijn frans geen frans en de geluidboxjes zijn uitgeleend. Dus ik luister een andere keer. Maar wel een gaaf breisel.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat bijzonder! Dank, dat ik mag meegenieten van deze geweldige breivondst.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. jeetje wat mooi!!!!echt ongelooflijk he?bedank Menno ook van mij voor het 'delen'van dit liefs!xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Corrie, als je tijd hebt kijk dan even op mijn nieuwe logje.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Enig !!!(zonder geluid)

    Wat knap gemaakt !!
    Dit plaatje doet mij denken aan de Beatles .

    Zie steeds vaker brei(handwerk) ideetjes in de reklame etc.
    Op TMF en bij een was middel.
    Op allerlei ansichten, leuk hoor !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik kom zo je log lezen.
    Kom nu even zeggen dat je van mij een Award krijgt.
    Je hebt mij zo goed geholpen met allerlei borduurtips! Enne, ik borduur nog steeds.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een vondst van Menno.....en voor ons GENIETEN !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Corrie wat super dit en prachtige muziek. Wat leuk van Menno, en wij kunnen nu weer door jou mee genieten.

    Ben gisteren naar Utrecht geweest en heb nog aan jou moeten denken. Vaak koffie en thee gedronken.

    Het was heel gezellig maar ik heb nu al genoeg kerstshows gezien hoor.. Wat slepen de mensen allemaal mee naar huis. Ik heb er weer genoeg gezien voor dit jaar ..

    Fijn weekend Corrie, ik had jou geen Award gestuurd omdat ik dacht dat je er al een gekregen had. Maar dat is een groenen. Vandaar !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Nog even geen reactie alleen maar een hartelijke groet aan iedereen en een heel fijn weekend !
    Groetjes Gerrie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mooi filmpje met mooie muziek. Bijzonder hoe mensen dit kunnen maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ongelooflijk! Wat een kunst! Ik had alleen Chago's vertaalkunst van het Frans nodig (was mijn slechtste vak op school). Geniet van het weekend Corrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Corrie, ik heb je een award gegeven. Je kunt hem halen op mijn blog. Speel je mee?

    Zo en nu eerst even het filmpje bekijken :-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  23. wow, wat knap gedaan. Mooi filmpje op de zondagochtend, Corrie, dank!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een prachtig filmpje Corrie... en een zeer herkenbaar tafereeltje.... in mooi Canadees Frans... Erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. @FIJN dat jullie ook genoten hebben van dit filmpje en de muziek. Dankjewel voor de toevoegingen en links in de reacties. KIENY en INGRID R, pas nu lees ik dat jullie me beiden een award hebben gegeven en daarvoor alvast hartelijk bedankt. Ik zal ze zo snel mogelijk plaatsen!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Corrie, wat is dit een mooi filmpje! Knap werk! Creativiteit is oneindig.
    De laatste tijd zie ik overal zoveel mooie, bijzondere, aparte handwerkontwerpen. Voor mij is het kunst war ik zo van geniet.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Lang niet op bezoek geweest, heel veel interessants te lezen hier bij jou, Corrie! dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...