donderdag 6 november 2008

Een Award, Herman en de fruitschaal...



Vanavond kwamen we thuis na een oppasdag bij Max, aten een maaltijd die nog net niet uit de muur kwam en zakten in onze stoelen om even de dag door te praten en na te genieten van een heerlijke knuffeldag. Daarna had Jan andere bezigheden en checkte ik mijn mail. Als vanzelf surfte ik via de "Feeds" even naar de weblog van Carolien en las daar over een mooi poppenbedje en een quiltje.


Daar ontwaarde ik ineens ook een groen monstertje en zag dat het een award is voor het alleraardigste commentaar dat Carolien plaatst op de weblogs die ze bezoekt, helemaal mee eens! Maar dan zie ik ineens mijn naam als opvolgster staan, nou jááá, wat een enige verrassing! Heel hartelijk dank Carolien en ik geef deze door aan iedereen die al zo lang en zo vaak de alleraardigste en meelevendste reacties bij mijn weblog plaatst en daarbij denk ik zomaar heel erg aan Gerrie. Ze schrijft regelmatig de leukste, liefste en ontroerendste reacties in verhaal- of dichtvorm. Volgens mij is iedereen het eens met die naam en hij is je van harte gegund Gerrie. Maar er is een klein probleempje, Gerrie heeft geen weblog en dat zou betekenen dat de award niet verder verspreid zou worden. En als altijd heb ik ook het probleem dat ik bang ben iedereen te benadelen ten opzichte van de éne naam die ik dan nu zou noemen. Dus noem ik er sowieso twee extra en dat zijn José en Petra .


 Als jullie je afvragen wat die ronde schaal nu betekent, helemaal niets, maar het is een grote schaal helemaal met wollen garen geweven rond sterke draden van touw, metaal of plastic, dat is niet te zien. Ik vond hem heel lang geleden bij de kringloop voor € 4,00 en ik vind hem nog steeds heel erg mooi. De appeltjes die er op de foto bovenaan in liggen, zijn Fuji-appels en daar ben ik werkelijk verzot op. Deze fruitschaal-foto's zette ik er gewoon bij voor de kleuren die zo goed bij die van de award passen, lekker fel en vrolijk.


 
Om aan dit alles nog een extra feestelijk tintje te geven zie je op deze laatste foto méér dan genoeg Herman-vriendschaps-koeken staan om al jullie lieve trouwe lezers en reageerders een lekker puntje aan te bieden. Konden jullie maar echt op de koffie komen :- ) Willy vroeg  een tijdje geleden al naar Herman nadat ik een verhaaltje over hem schreef en omdat zij ook altijd bij ieder logje reageert schenk ik haar ook deze award. De rest van de awardwinnaars kunnen hun naam terugvinden in de lange lijsten bloggers aan de linkerkant van mijn weblog en de vele lezers en reageerders die daar niet vermeld staan, heb ik net als de anderen op een lijstje in mijn hart.   

26 opmerkingen:

  1. Graag gedaan, Corrie, want ik vind dat de award geheel bij je past!

    Groetjes en geniet maar lekker van je appeltjes! :) Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Corrie als we de kringloop niet hadden , ik vind die schaal prachtig , en al dat lekkers spreek mij ook wel aan , groetjes cobie R

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Proficiat met je award.
    En hele leuke,kleurrijke schaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Och, jeetje Corrie. Je hebt wel gelijk, daar ben ik alweer. Gefeliciteerd met je Award, ik vind het helemaal niet zo vreemd dat je hem gekregen hebt, je hebt ook altijd zulke lieve reacties voor iedereen. Ik kom graag bij jou en anderen om te zien wat er gehandwerkt wordt en wat anderen bezighoudt en beleven.De reacties van Gerrie zijn heerlijk om te lezen, zo mooi geschreven.Lief dat je de Award aan ons allemaal geeft. Wat een vrolijke fruitschaal met of zonder fruit. Wat een opbrengst van Herman.Ik zou niet meer weten hoe het smaakt maar ze zien er heerlijk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh Corrie je maakt me helemaal verlegen !
    Dankjewel lieverd ! Allereerst jijzelf gefeliciteerd met je Aword , je hebt het zeker verdiend als altijd je gastvrijheid waar je mee klaar staat en ons in alles laten meegenieten !

    Zie ik nu mijn naam zo vet gedrukt en Dijn heeft al een boom waar ik mag zitten om uit te rusten op een heerlijk bankje .
    Soms vraag ik mezelf af hoe ik soms staande blijf in mijn chaotisch leven hier in mijn tijdelijk onderkomen .
    Dat het chaotisch is dat merken jullie gelukkig niet zo .
    Maar wat zou ik zijn zonder jullie samen op al de web/logs , waar je zo maar binnen kunt vallen even neerstrijken en alles bewonderen en een praatje maken .
    Zo is het voor mij echt de moeite waard om mijn leven wat meer fleur te geven .
    Ik kan hier schateren van de lach en soms veel tranen en die laat ik gewoon maar komen , het wisselt elkaar af .
    Ik had plannen om een web/log te beginnen , voorlopig zie ik daar vanaf . Er is nog zoveel te doen en de dagen zijn mij soms te kort omdat ook alles een beetje langzaam gaat .
    Zal ik dan nu een schaaltje met spekkoek klaar zetten en ik heb nog droste pastilles puur . Een geurig kopje thee erbij en voor wie wil koffie !
    Dan kan het nog zomaar heel gezellig worden .
    Laat iedereen maar aanschuiven zeg ik brutaal in Corrie,s webhuis .
    Maar stil ik help je met de afwas !
    En je Hermans vriendschaps koeken liggen ook al klaar . Het zal nog een latertje worden . En wat een vrolijke fruitschaal heb je met de lekkere appeltjes erop . Corrie je had al een knuffeldag vandaag en ik zal je ook nog eens op z,n dikst knuffelen en nogmaals heel veel dank .
    Lieve groetjes Gerrie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De Award heb je verdiend.
    Het is altijd gezellig om bij je langs te komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Begin ik al te stotteren met m,n Aword , och och Award natuurlijk .
    En web/log lukt ook niet met een liggend streepje . Waar dat aan ligt . alles ligt overhoop , een vraagteken geeft een=je .
    De computer heeft geloof ik ook rust nodig . Strakjes welterusten !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gerrie... je toetsenbord staat op het verkeerde land ingesteld. Onderin de balk staat bij mij een toetesenbord en als je daar op klikt dan op internationaal zetten......
    Gefeliciteerd met jullie awards!!


    Wat is Herman gegroeid zeg!! Hij heeft een goed leven gehad bij je!!
    ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je hebt Herman goed vertroeteld zo te zien. Maar met dit resultaat hoeft je man niet jaloers te zijn ;) lijkt me zo :)
    Mooi de fruitschaal met de appeltjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hee Lieve schat helemaal mee eens voor jou en Gerrie.
    Jullie kunnen ook zo heerlijk vertellen. Dit is een gaven om dit zo geweldig te doen... Ik lees de reacties van Gerrie en jou met plezier bij iedereen.

    Over een paar weken kunnen wij enkelen dagen van elkaar genieten daar verheug ik mij nu al op.

    Wat zal dit lachen worden. dat weet ik nu al...

    En ik schenk hem ook aan alle lieve mensen die ik hier heb leren kennen.

    Van de week zal ik het ook nog eens bij mij schrijven.

    En wat een super schaal prachtig !!

    En die Herman koeken zien er geweldig uit, en wat zullen die heerlijk smaken ik ruik ze nu al..
    Heerlijk !!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oooo, 't lijkt hier wel groot feest! Die schaal is prachtig, de appeltjes ogen smakelijk en de koek ... hmmmmmm!
    Proficiat met je award Corrie!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gefeliciteerd met je award Corrie.
    Misschien moeten we eens iets doen met een blog-koffie ochtend ?
    Probleem is natuurlijk altijd waar.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Van harte Corrie,welverdiend dat is zeker!Trouwens een goed idee van Annelies,een blog-koffieochtend!Ergens in het midden van het land?Misschien Utrecht?Of ergens bij iemand thuis?Misschien kunnen we er een potlucklunch van maken,iedereen neemt wat lekkers mee en samen eten we dat gezellig op?
    Ik stel ons Eekhoornnest daarvoor graag open.....

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Gefeliciteerd en dik verdiend en wat een mooie schaal.
    En ik neem een stukje koek

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zo'n kleurenschaal te mogen vinden......die laat je niet liggen!
    Ook ik schuif aan met een kop thee voor een puntje 'Herman'.
    Dank je wel Corrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Gefeliciteerd !!;-))

    Leuke schaal !!
    In het programma van Katja worden ook van die leuke schalen gemaakt en nu in Nederland verkocht.

    **Return to sender** !!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Gerrie, zeer zeker verdiend !!!
    Jij hebt een speciaal plekje bij ons allemaal denk ik, door je 'rijke' verhalen en je lieve medeleven.

    En natuurlijk ook al de anderen.
    Wat is het toch genieten met elkaar in blogland !!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. corrie heel fijn dat je deze award kreeg, helemaal verdiend

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Corrie, je hebt de award dik verdiend. Ook ik geniet vaak van je leuke, betrokken en originele commentaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Leuk zo'n award voor de leukste reacties! Jij kunt ook de dingen leuk beschrijven. Maar anderen ook hoor. Grappige schaal. Lekkere felle kleuren. Word je vrolijk van. En wat een hoeveelheid Hertman broodjes heb jij gebakken. Heb je de buurt uitgenodigd om ze op te eten?

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Proficiat met je Award!
    Je hebt 'm terecht verdiend. Je neemt altijd alle tijd om elk verhaal te lezen, en er lieve dingen over te schrijven.
    Je bent een topper!
    :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hallo Corrie, heb maar meteen een kopje koffie gezet en voor mezelf een punt gesneden hij smaakt heerlijk, mag ik nog een puntje!
    Wat een mooi schaal en wat een kleuren.
    Leuk dat je week een award hebt gehad, je ben het waard.
    Gr Joke een een fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. hallo Corrie, wat een fijne verhalen weer; vooral fijn omdat je je weer beter voelt!
    Herman is een graag geziene gast, maar soms blijft ie te lang plakken...;-) bij mij mag ie nog wel even wegblijven, hij heeft iets te veel aandacht nodig.

    fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Gefeliciteerd met je award. Ik heb ook ooit eens een hermanbrood gehad, was erg lekker. Wat is je vlinderdoos mooi geworden zeg.Leuk dat jezus ineens voor de deur stond.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. @ALLE AWARD-REAGEERDERS, wat heb ik op mijn beurt weer enorm genoten va jullie reacties, wat fijn dat jij er zo blij mee bent GERRIE en iedereen snapt waarom ik dit deed. Dankjewel allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Lieve Corrie! Dank je wel voor je award!!!! Ik ben een tijdje uit de lucht geweest maar nu loopt alles weer op rolletjes, rare computers!! Ze leiden soms een eigen leven lijkt wel... Nou ja, wel lekker veel kunnen breien..hihi. Ik feliciteer jou uiteraard ook met jouw award! Wat een mooie schaal, daar word je vrolijk van!! En die Herman...die boert goed, hihi!!! ik heb in een heel verantwoord kookboek een recept gevonden om een Herman te starten, dat ga ik doen!!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...