maandag 6 oktober 2008

Kringloopvondsten september 2008



Vorige maand had ik weer een heel gezellig uitje naar de kringloopwinkel
en direct bij binnenkomst zag ik dit kindernaaimachientje staan.
Ik heb het meteen achter de toonbank in verzekerde bewaring gesteld.
Het leuke blikje op de achtergrond vond ik enkele dagen later in
een naaimachinehandel in Alkmaar.
Het meisje is op precies zo'n naaimachientje aan het naaien.

Hebberig als ik ben wilde ik toch nog verder kijken en vond deze
vier mooie oude houten eierdopjes op hoge voet.
De afbeeldingen erop zijn verbleekt, maar dat voegt
alleen maar toe aan hun charme vind ik.


 Dit sneeuwbolletje stond in een hoekje voor 10 cent te koop
en ik vind het echt een heel leuk ouderwets tafereeltje
juist voor de naderende kerst- en wintertijd, het sneeuwt er nog echt in
 en aan de vergeelde plastic onderkant kun je wel zien dat het oud is..


Dit Japanse houten doosje moest ook mee, ik heb nu eenmaal een zwak
voor houten doosjes en zeker met een afbeelding van de de berg Fuji erop.
Ik denk dat het een sigarettendoosje is, want er zit een kleine lade in.

 
Jawel hoor, er wachtte nog een houten doosje om mee genomen te worden
en dit vind ik echt een bijzonder doosje.
Ik heb geen idee wat voor kaarten het zijn die als decoratie op het deksel
zijn aangebracht en als iemand me dat kan vertellen zou ik het heel leuk vinden.


 
Het is een heel fijn ding om in de hand te houden en ook al is de lak
hier en daar beschadigd, ik vind het echt weer een prachtig hebbeding.
Mooie stempeltjes liggen erbij die ik jaren geleden al eens ergens op de kop tikte.
Jan moet trouwens nodig zijn ene kast eens opruimen, we krijgen ruimtegebrek
voor al die belangrijke hebbedingen van mij ;- ))

Fijne week allemaal!


52 opmerkingen:

  1. Wat een mooie aankopen! Jij ook een fijne week.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie dingen heb je weer gevonden !!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O Corrie wat mooi allemaal. ik wist niet dat er in Nederland ook van die winkels waren!!
    Gr Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige aankopen. Ik zal vaker eens naar zo'n winkels gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Stuk voor stuk spulletjes waar ik ook als een blok voor val! Ook gevallen ben, want een paar maanden geleden heb ik ook zo'n naaimachientje gescoord bij de kringloop. En doosjes... daar kan een mens toch nooit genoeg van hebben?
    Tijdens mijn vakantie in Duitsland was er ook een rommelmarkt en ik zag iets, gelijk dacht ik, dat is voor Corrie. Het komt een dezer dagen naar je toe. Es ist so suss!!!(Kon de umlaut niet plaatsen)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke spulletjes heb je weerom gevonden.En een prachtig naaimachientje.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Schattig dat naaimachientje. Niet iets om in de kast te zetten, maar op de kast. Om mee te pronken. Ook het doosje vind ik een prachtig hebbeding.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. het lijkt me een oude zeemanskaart. Er staan de mares (zeeen) op vermeld, en die lijken het belangrijkste op de kaart. De namen zijn in het latijn. Ook grappig: terra australis: onbekend land.
    Verder gaat mijn kennis helaas niet. Ontzettend leuk doosje.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuke aankopen Corrie!

    Vooral het doosje met de kaarten spreekt mij erg aan. De evenaar en de keerkringen zijn er ook op aangebracht, evenals de noord en zuidpool.
    De cirkels om de bollen heen duiden de graden aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Corrie, wat ga je dan blij naar huis toe hè, met zulke mooie spulletjes. Het naaimachientje is wel een hele mooie treffer. Zo'n sneeuwbol blijft ook altijd prachtig. Veel plezier met je mooie spulletjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat heb je weer een leuke buit Corrie!Wat het hexagontasje betreft,op 31-8 stond het tasje op mijn log....

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuke spulletjes.
    Dat blikje is dat nieuw? Volgens mij heb ik het ook op de beurs in Arnhem gezien.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jeetje Corrie wat een leuk naaimachientje.
    Houten eierdopjes heb ik ook nog van vroeger, komt weer allemaal naar boven bij mij.
    Wat een leuke dingen heb je gevonden. Ik zie jou heerlijk rond lopen daar. Heerlijk genieten voor jou.
    Ik dacht bij dat laatste doosje eerst dat het een bal was, want ik scrolde langzaam naar beneden met lezen maar zag toen wat het was.
    Hoe vind je die dingen daar, heerlijk snuffelend langs alle planken lopend. Corrie enige uren waren dit voor jou. Was ik er maar bij wat zal ik ook genoten hebben samen met jou.

    Corrie snel met mij afspreken voor Delft, dit word super.
    Op donderdag is markt daar...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuk Corrie, ik kocht twee jaar geleden zo'n dotje van een naaimachientje bij de kringloop en ik was er zo blij mee. Ik ben dan helemaal verbaasd, dat het er nog staat en niet door iemand anders gekocht is. Soms kom je blijkbaar op het juiste moment.....

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ook ik kocht een tijdje geleden zo'n naaimachientje in de kringloop, het is er blijkbaar de tijd voor. Mogen werk ik in Alkmaar tegenover de naaimachine-winkel waar jij waarschijnlijk het blikje kocht, ga ik ook daar nog maar even kijken.............

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat zij wel heel veel 'schatten', mooi !!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Even het kistje aan DH laten zien :-)

    Het zijn landkaartjes, getekent naar de oude landkaarten van Blauw en Visser.
    Ken je wel denk ik.

    http://mediatheek.thinkquest.nl/~voc/media/images/World%20Map.JPG

    Die vroeger in opdracht van de VOC gemaakt werden en wereld beroemd waren.

    Een beetje eenvoudig nagetekent en hij verwacht dat het doosje niet zo heel oud zal zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. WEL héél leuk !!;-))

    Misschien bewaarde iemand er zijn kompas in of zo.
    (dat is mijn gedachte :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Je hebt je slag weer kunnen slaan!!! Leuk zeg dat naaimachientje. en dat je er ook nog een bij passend blik bij hebt gevonden is halemal tof! Dat ronde doosje lijk me een soort souvenir doosje of zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Nou, jij hebt je slag wel weer geslagen he? wat een leuk spul allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een rijk mens ben je weer met al je mooie spulletjes.
    Geweldig lekker van genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. erg leuk allemaal, zo graapig ,de een is blij dat ie afstand kan doen van spulletjes en zo zijn huis weer lucht geeft en de ander is blij en sleept het haar woning in ...hihih mensen blijven merkwaardige wezens ,vind je niet? gelukkig sluiten we goed bij elkaar aan ,meestal...

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Corrie wat leuk allemaal , ook ik ga vaak maar de kringloop , en weet hoe blij je bent met je aankoop bent , wat zijn we dan rijk dat we er ook nog heel blij mee kunnen zijn , geniet er maar van , groetjes Cobie R

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een leuk naaimachientje ! Ik heb er vroeger ook een gehad, een rode. Mijn vriendinnetje Marijke die hartstikke verwend was kreeg uiteraard een elektrische en ik één die gewoon met de hand bediend moet worden.

    Ik dacht er m'n Barbiepop-kleertjes mee te kunnen maken, maar dat viel tegen. Met de hand ging dat veel beter. Die Barbie en ook haar zusje Kim heb ik nog steeds. Kim zit zelfs nog in in het oorspronkelijke doosje.

    Als het nog slechter gaat op de beurs, kan ik ze nog altijd verkopen,of ik ga met m'n gitaar liedjes zingen in een winkelstraat. Kom jij dan mansen Cor?

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Mooie en leuke spulletjes heb je gekocht, Corrie! Heerlijk zo grasduinen in de kringloopwinkel. Je hebt weer juweeltjes op de kop getikt.
    Zit Jan maar achter de vodden dat hij die ene kast opruimt. Al die spullen van die mannen ook altijd. Aan de kant ermee, dan kunnen die van jou daar staan ;o)))

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Dat naaimachientje vind ik zo leuk! Doet ie het nog?

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Corrie, wat heb je weer leuke vondsten gedaan, vooral dat naaimachientje.
    Mijn dochter werkt in een grote kringloop, meestal in de centrale, maar komende 14 dagen in de winkel, ik heb haar gisteravond een mailtje gestuurd met spulletjes, waar ze naar uit kan kijken voor mij als ze wil.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. @LEUK DAT VELEN VAN JULLIE ook zo kunnen genieten van zulke oude spulletjes en bedankt voor meteen alweer zoveel leuke reacties!
    JOKE, binnen een afstand van een half uurtje met de auto heb ik al acht van die winkels en ik bezoek ze graag.
    ANNET, je hebt me volkomen blij verrast met jouw vondst, zo'n schat van een Gänseliesl als ik van je kreeg is helemaal wat ik leuk vind. Héél veel dank en ik ga haar binnenkort showen natuurlijk!
    ASTRID v. B, het sáát ook op de kast, naast het mooie oude pakhuis dat ik in een kringloopwinkel vond. Goed gezien!
    ASTRID, jouw kennis gaat al ver boven de mijne :- )
    MADELON, dankjewel voor je reactie en ook jij weet al veel meer dan ik, leuk die extra informatie.
    INE, de verkoopster vetelde me inderdaad dat het net nieuw was. Er was ook nog een andere versie en iets groter.
    JOSÉ, er is een mail onderweg!
    NEELTJE, ja het moment is erg belangrijk heb ik ontdekt. Leuk dat jij zo'n zelfde hebt.
    SIMONE, je maakt me nieuwsgierig!
    MARIAN'NE, wat een goede tip zeg en een kompasdoosje zou heel goed kunnen, dat het niet oud is, is wel duideijk en vind ik niet erg, ik vind het gewoon een leuk doosje en dan móet het mee :- ))
    HILLY, ja we zijn vreemde wezens af en toe, maar wel leuk ;- )
    COBIE, heel rijk kan ik me zoiets voelen
    INEKE K., ik ben dol op dansen, dus jááá!
    YVONNE! Wat leuk om je weer eens te zien, Jan is Oostindisch doof als ik hem vraag om die ene kast op te ruimen, snap het niet hoor ;- )
    KIENY, de naald is kapot en die krijg ik er niet uit, maar verder is alles nog goed. Heb hem helemaal uit elkaar gehaald, schoongemaakt en geolied.
    MaRIA, wat een bof dat je op bestellikng kunt laten kijken tussen al die nieuwe dingen, laat je het zien als ze iets leuks heeft gevonden??

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Die 'arme' Jan van jou! Eerdaags krijg je vast een uitbouw aan je huis ;) ja het zijn leuke hebbedingen. Ik zou de verleiding ook niet kunnen weerstaan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. O Corrie, daar kan ik ook zo van genieten. Lekker struinen in zo'n zaak. Lu en ik doen dat soms wel samen. Lu heeft van die ogen die van alles zien. Alleen, er is niet meer zoveel tijd als vroeger met al die meidjes van haar die aandacht vragen.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. @ANS, ja, hij is echt zielig en ik ook want die uitbouw komt er NIET! Gelukkig snap je mij ;- ))
    CHRIS,jaren geleden ben ik met Lu, Ank, Winny en nog een paar vrouwen een hele dag met een busje langs kringloopwinkels gegaan, kannen met koffie en cake mee voor onderweg. Dat was een prachtige dag en voor herhaling vatbaar, maar dan met een gewone auto zoals de onze bijvoorbeeld *Ü*

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Hoi Corrie, wat een leuk idee. Een rondje kringloopwinkels.
    Mijn ouders vinden kringloopwinkels ook leuk. Mijn vader is gek op boeken over streekgeschiedenis en mijn moeder kijkt graag bij windlichtjes, vaasjes en meer van dat kleine spul.Leuk voor een dagje uit. Daar doe ik ze een groot plezier mee. Wel een aantal keren pauze houden natuurlijk, koffiepauze , lunchpauze. Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Je bent weer heerlijk aan het struinen geweest. Wordt jouw huis niet een beetje vol zo langzamerhand?? Maarja, het zijn ook zulke leuke spullen allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. wat een heerlijke hebbedingetjes. twee ervan herken ik: het naaimachientje kocht ik ooit voor mijn dochter. helaas kon je er niet goed met naaien. en het blikken doosje met het handwerkende meisje, kocht ik hier een paar weken geleden in een naaimachinewinkel - er hoorde nog een ander doosje bij met een kantkloster.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. @WILLY, het is echt leuk zo'n rondje, je ouders zullen een heerlijke dag hebben.
    ANNITA, je hebt gelik, maar omdat het gen dure spullen zijn kun je ook weer eens iets wegdoen dat er al jaren staat.
    ELIZABETH, dat andere doosje heb ik ook gezien, was iets groter en ook erg leuk De naaimachientjes zijn indertijd in grote hoeveelheden gemaakt denk ik. Het staat bij mij voor de sier, want naaien kan je er inderdaad niet mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Hallo Corrie, wat een leuke aanwinsten! Heerlijk he, zo rondsnuffelen in kringloopwinkels en op markten ... Veel plezier ermee en alvast een fijn weekend gewenst!

    Groetjes, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Wat een prachtige aanwinsten weer Corrie! Misschien moet je gewoon een nieuwe kast kopen, helemaal voor jouw spullen. Zijn Jan en jij allebei tevreden ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Corrie hoe gaat het nu?

    Van de week nog proberen te bellen geen gehoor.
    Doe maar lekker rustig aan, een heel fijn weekend gewenst van mij. Tot horens volgende week......

    BeantwoordenVerwijderen
  39. @ Cor, Ik had het niet over Dansen, maar over Mansen!

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Het houten doosje is een schatje en ook de houten eierdopjes.
    En dat kun je voor "van alles" gebruiken :-).
    En het sneeuwbolletje is zo leuk.
    Heb er ook een paar, onder andere een heel kleintje met natuurlijk ....... een beertje ..... zittend in de sneeuw.
    En ...... ik heb nog een hele mooie, is namelijk een fotolijst.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Ik 'durg' niet eens meer naar de kringloopwinkels. Ik moet eerst een flink opruimen voor ruimte! Maar als ik zie wat jij weer gescoord hebt, zou ik best wel weer eens een kijkje willen nemen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Alles bij elkaar allemaal leuke spulletjes, Corrie!
    Ook ik heb zo'n naaimachientje. Het staat op de vensterbank.
    Het Fujidoosje ken ik ook. Mijn vader had precies zo een. Zover ik me kan herinneren, zat er een geheim vakje in, dat alleen op een vernuftige manier te openen was.
    Pas wel op met het sneeuwbolletje. Door de oudheid van de afdichting kan de bol gaan lekken. Zet het dus in een glazen potje of zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  43. @CAROLIEN en ook de anderen, bedankt voor jullie reactie en er komt geen nieuwe kast ELLEN, geen idee waar die nog zou kunnen staan.
    JOSÉ, wij spreken elkaar nog.
    INEKE, MANSEN????? vertel, vertel!
    FLEUR, een fotolijst als sneeuw"bol"? Nog nooit over gehoord en gezien al helemaal niet, wat bijzonder!
    *MARIANNE* dat begreep ik wel, maar wat sterk dat jij dan ook niet meer gaat!
    SASKIA, je bent een kei, geen nieuws voor degenen die je al langer kennen, maar wat leuk dat je me over dat geheime vakje vertelt, heb net het doosje gepakt en jawel!!! Ik heb het ontdekt. Waar zou dat nu toch voor gediend hebben? Spannend! Het sneeuwbolletjes ga ik in een glazen bakje zetten, goede tip ook weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  44. @Cor, over MANSEN gesproken:

    http://www.encyclo.nl/begrip/manser

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Jeetje wat heb je veel moois gevonden zeg. Ik heb precies zo'n zelfde naaimachientje, lief is het hè. En de andere dingen zijn ook bijna museumstukjes. Lekker van genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Wat een leuke aanwinsten heb je gevonden .
    Ik denk , het lag gewoon op je te wachten .
    En je zult er best nog een mooi plekje voor vinden . Het zal toch niet achter in een kast verdwijnen , want het moet toch zichtbaar staan om je ogen dagelijks te laten strelen .
    Het is allemaal leuk , het machientje om te zoenen , maar voorzichtig niet te dicht bij de naald met je tong !
    De eierdopjes zijn ook snoezig , komen daar zeker nog bijpassende eierwarmers bij ?
    Een borduurpatroontje kun je namaken van het motiefje wat er opgeschilderd is .
    En dan maar elke ochtend een zachtgekookt eitje bij je ontbijtje .

    BeantwoordenVerwijderen
  47. @JANET, GERRIE, dankjewel voor jullie reacties, het naaimachientje staat op mijn witte kast naast het mooie oude pakhuis en ik kijk er iedere dag met heel veel plezier naar. Goed idee Gerrie van die warmertjes, wie weet ga ik die maken. Eitjes eet ik bijna nooit, maar met Pasen staan ze zeker op tafel.
    INEKE, ksnappum ;- ))

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Geweldig dat machientje, zucht, er is hier wel een kringloop in de buurt, maar daar heb ik nog nooit zoiets leuks gevonden... (gelukkig wel vaak op andere plekken hoor ! (echter niet zo'n leuk naaimachientje))

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Ik was als kind dol op zo'n sneeuwhuisje...ik kon er echt in wegdromen!!! Misschien een leuk klaaskadootje voor onze kleine man!! Goed idee!! Wat een schattig naaimachientje...nooit laten staan!!! hihi.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...