donderdag 16 oktober 2008

Een vervelende klier



Ik wil jullie even vertellen waarom het hier zo stil blijft. Ik word dwars gezeten door een klier die bij mij allang niet meer bestaat ... dat zit zo. Toen ik 28 was kreeg ik slikklachten, had ik het vaak benauwd en werd bij mij een verdikking in mijn hals geconstateerd. Uiteindelijk is in twee operaties mijn schildklier verwijderd vanwege schildklierkanker en werd een gezwel ter grootte van een sinaasappel verwijderd. Dat klinkt allemaal heftig en dat was het toen ook,vooral omdat ik toen twee lieve kleine jongetjes had waar ik bezorgd over was, maar ik ben inmiddels 60 jaar en heb tot nu toe een goed leven geleid en voor de schildklierstof (T4) die jullie schildklier zelf aanmaakt slik ik sindsdien een dagelijkse dosis Thyrax waar ik al die jaren goed op functioneerde. De laatste tijd ging het echter minder goed en kreeg ik meerdere klachten. De uitslag van bloedonderzoek toonde aan datmijn TSH waarde te hoog is en dat betekent dat ik te weinig schildklierstof T4 binnen krijg. De huisarts heeft me nu een verhoging van de dosis Thyrax voorgeschreven en nu maar wachten tot het opknapt. Ik voel me dus vaak slap, sloom, koud en moe, heb spierpijn bij iedere extra inspanning en moet in de buurt van een toilet blijven. Ik ben gelukkig niet depressief want ook dat kun je ervan worden en er zijn nog veel meer verschijnselen maar die noem ik allemaal niet. Voor degenen die er meer van willen weten is hier een heel goed en duidelijk artikel van het online tijdschrift "Plus" te lezen over dit onderwerp. De foto hierboven is van dezelfde site geleend. Ik vermaak me met borduren, breien en veel slapen en ben dus absoluut niet zielig, maar vaak wel slap, sloooooom ..... enz. ;- )) Lieve groeten van mij en tot een later tijdstip waarop ik wat meer puf en energie heb en al die logjes zal schrijven die ik in mijn hoofd heb zitten.

68 opmerkingen:

  1. Niet zo best, Corrie. Wel goed dat er misschien met medicijnen iets aan gedaan kan worden? Grotere dosis? Voorlopig dus rust houden en probeer te genieten van wat je maakt. Er komen weer betere tijden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel veel sterkte Corrie !
    Drie maanden na de geboorte van onze oudste, nu weer 16 jaar geleden, bleek er op mijn schildklier ook en bobbel te zitten. Ik heb nog maar de helft van mijn schildklier.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gelukkig heb je een grote hobby, handwerken. En kun je daar voldoende plezier in vinden. Ik hoop dat het snel beter met je gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik hoop dat de medicijnen snel hun werk gaan doen, over het algemeen wel, is mijn ervaring. Ja bij mij zit er nog 1/4 stukje schildklier. weggehaald omdat die te snel werkte. Ik ben daarna dik geworden wat ik niet leuk vind, maar dat is het enige wt ik er aan overgehouden heb.Ik heb ook een aantal logjes gemist Corrie. Blogrol werkt niet zo secuur geloof ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Doe het maar lekker rustig aan, meisje.
    De berichten komen vanzelf wel weer.
    Nu eerst goed voor jezelf zijn en kun je daarna weer goed voor andere zijn.....

    Beterschap!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja, als je iets mankeert wordt je ineens teruggeworpen op jezelf.
    Rust en doe het kalmpjes aan, dan komt het wel! Sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wooow, dat klinkt heftig Corrie. Vooral bij een bezig bijtje zoals jij.
    Hoop dat de extra medicatie aanslaat en je weerstand weer beter wordt.
    Rustig aan!!Wens je veel sterkte.
    Handwerkgroet, Marianne K.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Spoedige genezing hoor.En wat rust kan nooit geen kwaad en ja tussendoor heb je misschien wel iets waar je aan wil werken.
    Het allerbeste hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Alle goeds toegewenst en doe alles in je eigen tempo .
    Lieve groetjes , Gerrie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Corrie ik wens je heel veel sterkte en beterschap toe en ik hoop dat die vervelende klier je gauw verdwijnt.
    Liefs Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Corrie,van harte beterschap en doe de dingen waar je zin in hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. he wat jammer Corrie, maar goed dat jij je er niet mopperend bij neerlegt, maar het neem t hoe het is en er zo het beste van maakt...wel akelig nog meer chemische rommel ,maar ja als het werkt ,waarom niet dan he?
    nou sloompie ;) ,doe alles op jouw eigen tempo en hopelijk voel je je snel weer beter...pfft oalsof je al niet genoeg belemmerd werd ,toch?
    liefs!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hallo lieve schat, wij hebben elkaar gesproken.
    En zijn heel wat van plan als je je beter voelt.
    Wat in het vat zit verzuurd niet toch.

    Wij zijn heel wat van plan,ha ha ik heb er nu al zin in.

    Doe lekker rustig aan, veel slapen en borduren. Daar knapt een mens van op.(hoop ik)
    En ik hoop dat de stof waar je nu wat meer van moet innemen. Snel mag helpen.
    Strak kunnen wij weer genieten bij jou web-log.
    Dit komt van zelf goed, lekker rustig aan doen.
    Je mannetje zal je wel in de gaten houden dat je dit doet.
    Ja heel jammer dat ik zo ver weg zit, ik weet dit.
    Maar ik denk veel aan je.
    Corrie dikke knuffel van mij, spreken elkaar snel weer. Liefs José

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Corrie dat is zeker niet leuk voor jou , ik hoop dat het snel beter gaat en doet het zeker rustig aan . lieve groet Cobie R

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Lieve Corrie,denk aan jezelf! Weet dat er heel veel positieve gedachten naar je toe komen. Helpt vast wel bij een spoedig herstel wat ik je van harte toewens! Liefs, Anja v.d.B

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik hoop dat de extra thyrax je gaat helpen. Ik weet maar al te goed hoe dat voelt. Zelf heb ik de ziekte van hashimoto, een ziekte waarbij de schildklier langzamerhand door je eiegen immuunsysteem wordt afgebroken. Dat is ruim een jaar geleden ontdekt, toen ik ook tijden moe en sloom was. Nu ben ik dus ook aan de thyrax en dat gaat best goed, hoewel ik het gevoel heb dat eigen schildklierhormoon toch beter werkt. Maar goed, ik ben blij dat ik in deze tijd leef en dat ik het te kort aan T4 met pilletjes kan aanvullen.
    Ik wens je toe dat je ook snel weer fief en kwiek bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Lieve Corrie,ik hoop dat je snel mag opknappen want we missen je wel hoor!Een dikke knuffel uit ons Eekhoornnest....

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Lieve Corrie, ik hoop dat je een goede nieuwe balans mag vinden wat betreft de verschijnselen en de medicijnen. Beterschap hoor! En veel plezier met handwerken. Ik kijk altijd uit naar nieuwe logjes van je, maar je gezondheid is veel belangrijker hoor!
    Dikke opknapknuffel van Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  19. beterschap: en je blog loopt niet weg.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Liebe Corrie,
    ich kann deine Gefühle, Probleme und Beschwerden mit deiner Schilddrüse gut verstehen und nachvollziehen, ich leide seit Jahren an ähnlichen Beschwerden.

    Denke zuerst an dich selbst und komme wieder mti Hilfe der Ärzte und Medikamente ins Gleichgewicht, dann hast du auch wieder mehr Freude am Leben und am Handarbeiten.

    Wir warten gerne auf Lebenszeichen von dir und wünschen dir von Herzen alles Liebe und Gute

    Gabriele

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Corry, hopelijk gaat het snel weer wat beter met je. Sterkte !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Sterkte meissie... dikke kus!

    Oooh en wat een schat van een naaimachientje in je vorige onderwerp!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Heel veel sterkte en beterschap, dit zijn geen leuke dingen.
    Hoop dat de medicatie snel werkt.
    Hou je taai en rustig aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Corrie,
    ik hoop dat het snel weer beter met je gaat. Je hebt gelukkig je hobbys dus vervelen zul je je zeker niet.
    Groetjes Ella.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Sterkte meis !!

    Fijn dat je toch handwerkt en de moed erin houdt !!!

    Maar het af et toe goed zat zijn mag ook !

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Nou Corrie, dit is vervelend, maar hopelijk knap je snel weer op. Gelukkig dat je nog wel de puf hebt om je hobby uit te kunnen voeren. Doe kalm aan en denk aan jezelf. Dit heeft tijd nodig. Lieve groetjes Marijna

    BeantwoordenVerwijderen
  27. ach jee, ik hoop dat je je snel weer veel beter voelt!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Corrie, ook ik hoop dat je snel zult opknappen. Je wordt vast goed in de gaten gehouden door de mensen om je heen, en laat je maar eens lekker verwennen!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Veel liefs en courage voor jou, Corrie. Hopelijk slaat de medicatie goed aan en bruis je binnenkort weer van energie. Dan kan je ons weer verwennen met je leuke verhalen.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Gelukkig dat er medicijnen bestaan! Van harte beterschap Corrie. groetjes Janet

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Dag lieve Corrie. Wat vervelend. Ik stuur je nu direct een mailtje over maandag. Liefs en veel sterkte van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Sterkte Corrie!!!! (ik ben ook al een aantal jaren aan de thyrax. So far so good)Ik hoop dat je weer snel 'jezelf' bent!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. lieve corrie, wat vond ik het erg dit te lezen. je wenst iedereen een onbekommerd en gezond leven toe. ik hoop dat je medicijn aanslaat en je je snel weer wat beter voelt. maar ik hoop vooral dat je veel liefde en begrip krijgt van je omgeving. ik wens je alvast veel sterkte - en de nodige energie toe. maak maar veel mooie logjes in je hoofd. als je je weer beter voelt lezen we ze wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Lieve Corrie,

    We wensen je heel veel sterkte en beterschap! Wat vervelend allemaal. Hopelijk slaat de verhoogde dosis medicijnen aan en ben je snel weer de 'oude'.

    Groeten, Yvonne en Ellen en Rick (ik typte alleen de eerste 2 namen, maar Rick staat hier naast me en riep meteen: EN IK DAN ?!?!?! :o) )

    BeantwoordenVerwijderen
  35. hoi corrie, dat is heel wat, wat je zomaar 'even' vertelt. jammer dat het nu niet zo soepel loopt als eerder; hopelijk ga je nu snel opknappen.
    Ben je nog verder gegaan met je hartenborduurwerk?

    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  36. @LIEVE ALEMAAL, dankjulliewel voor alle lieve en begripvolle reacties. Dat doet me allemaal erg goed en ik verlang alweer om meer tijd en enrgie te hebben om logjes te schrijven. Er zijn dus nog meer vrouwen onder ons met schildklierproblemen en het is en blijft erg naar als het niet goed loopt, maar gelukkig is er van alles aan te doen om een optimaal leven te kunnen leiden. We gaan er vanuit dat alles weer helemaal in orde komt en we weer gezellig verder kunnen met elkaar. Fijne zaterdagavond en zondag gewenst allemaal en tot later!!! Ik hou me nog maar even kalm.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Oei Corrie wat moest je als jonge moeder al veel meemaken en wat ontzettend naar dat je lichaam na zo'n lange tijd weer opnieuw uit balans is. Ik hoop maar dat de extra dosis snel zal aanslaan. Ik duim voor je!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. beterschap corrie! hoop voor je dat het een klein dipje mag zijn, en jij snel weer de oude.

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Wat vervelend voor je Corrie! Geniet maar lekker van je familie en je handwerkjes. Lieve groeten van Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  40. sorry, dosisi is natuurlijk dosis !!

    BeantwoordenVerwijderen
  41. he meis, wat ontzettend vervelend !! en nu hopen dat de dosisi die je nu slikt, gaat werken !! doe het lekker kalmpjes aan, de blogjes komen later wel !!
    Beterschap !

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Veel liefs en beterschap.
    Gaat vast allemaal goed komen met hulp van de pillen.

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Hoi Corrie, laat je maar lekker verwennen!

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Fijn dat er medicijnen voor bestaan!
    Rustig aan, Corrie, dan breekt het lijntje niet!
    Zoveel steun uit blogland moet je toch goed doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Doe het voorlopig lekker rustig aan! Beterschap, Corrie!

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Lieve Corrie,

    Het zal allemaal toch niet echt meevallen. Je hebt genoeg te doen denk ik maar toch werkt dat om het een of ander niet zo, is mijn ervaring. Ik denk veel aan je, misschien helpt dat een klein beetje om door deze periode heen te komen.
    Dikke knuffel, Marion.

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Ik schrik ervan Corrie, dat is niet niks wat als jonge moeder op je pad kwam. Dit zal je ongetwijfeld gevormd hebben, wellicht ook met een positieve kant? Ik vind jou nl echt iemand die enorm kan genieten van heel 'gewone' dingen. Gewoon voor veel mensen maar jij weet het op waarde te schatten. Meestal leer je dat als het leven zich ook van de andere kant heeft laten zien, tenminste dat is mijn ervaring. Maar het is en blijft een flink portie wat op je bordje kwam. En heel vervelend dat je er nu last aan hebt. Ik wens je heel veel beterschap en ik hoop dat je je snel weer beter zult voelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Heel veel beterschap gewenst Corrie, ik hoop dat je gauw weer genoeg kracht en energie zult hebben. Doe het eerst maar een beetje rustig aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Sterkte Corrie, ik hoop dat je gauw weer opknapt. Tot binnenkort!

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Lieve Corrie, jouw weblog was een van de eersten die ik las terwijl ik net een dag terug ben uit Parijs en ik schrok wel even. Nu ben ik wel bekend met deze aandoening, een van mijn kennissen is het ook op 18 jarige leeftijd overkomen. Jammer dat het nu een beetje minder gaat en ik hoop echt dat je door de verandering in de dosering van de medicatie je beter gaat voelen. Je bent volgens mij wel iemand die tegen een stootje kan en met zoveel ondersteuning vanuit het handwerkfront zou dat moeten lukken. Ik wens je heel veel sterkte en hoop van harte dat je snel opknapt.
    Liefs van Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Sterkte Corrie, ik hoop dat je vlug weer opgeknapt bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Lieve Corrie,
    Wat ontzettend naar allemaal,ik hoop dat je je snel weer wat beter zult gaan voelen als je medicijnen zijn werk gaan doen.Het spijt me dat ik zo laat op dit logje reageer.Ik heb mijzelf op een computer dieet gezet en ben dus veel minder actief op zowel mijn blog als op flickr.Zul je altijd zien dat er dan net zoiets als dit gebeurd en ik dat liever wat eerder had gelezen.Lieve Corrie ik stuur je een dikke pakkerd en wens je heel heel veel sterkte toe!liefs Dees

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Ik ben een paar weken niet zoveel online geweest en ben dus een beetje erg laat met beterschap wensen, maar 't is niet minder gemeend! vervelend nou, gelukkig kan er wel wat aan gedaan worden maar je bent er zo'n tijd mee zoet voor alles weer z'n gangetje gaat. Doe het lekker rustig aan in je eigen tempo en houdt plezier in de dingen die je wel kunt doen. Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Fijne en rustige Zondag toegewenst !
    En geniet vooral van het uurtje langer !
    Ik begin al aan mijn tweede serie knikkebollen . . . . .!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  55. @LIEVE ALLEMAAL, ook degenen die na mijn laatste reactie reageerden, heel hartelijk dank voor jullie lieve, bemoeigende woorden en meeleven.
    Het gaat al veel beter nu en ik hoop eind van de maand weer te gaan bloggen, ook al zal ik het op een andere manier gaan doen, ik verlang er weer naar om erbij te zijn.
    Zo fijn dat er ver weg van hier mensen aan me denken en ik ben af en toe toch blijven lezen op jullie blogs dus ben wel een beetje bijgebeleven.
    Lieve DEES, voel je alstjeblieft niet bezwaard dat je het nu pas leest, daar kun je nu werkeleijk helemaal niets aan doen en dat is met mij net zo, ik vind het gewoon heel fijn om jouw naam en de namen van mijn lieve blogvriendinnen te zien staan, wanneer dan ook.
    Ik knikkebol graag mee met Gerrie want had vergeten de wekker een uur achteruit te zetten, dus ga nu koffie maken in de hoop dat ik me straks weer wat helderder voel, het is nog zó donker hier, het stormt en regent, een heerlijke dag om me te verschansen in mijn grote gele eidooier met een boek en een handwerk. Tot gauw!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  56. http://www.jacquielawson.com/preview.asp?cont=1&hdn=9&pv=3139986 ( mét geluid )


    liefs,

    Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  57. Lieve lieve Corrie wat vervelend voor je. Ik lees, het door alle drukte, nu pas maar wens je heel veel beterschap en toch ook maar veel plezier met borduren, breien en lekker slapen. Snel weer beter worden hoor! XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Corrie, ik kwam even kijken of je al beter bent. Doe je rustig aan?
    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  59. @INEKE, wat leuk dat jij ook al bij de kaarten van Lawson kan! Erg leuk en van harte dank.
    Leve JANET, geeft niets, ik ben ook nu heel blij met een woordje van jou. XXX terug en het gaat al véél beter.
    LUT wat lief van je en het gaat goed, véél beter al, let maar eens op...

    BeantwoordenVerwijderen
  60. Goed te horen dat het wat beter gaat !!

    EN wat aat er aan komen iets om in te prikken !!!????;-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  61. Anne Mieke van Beek3 november 2008 om 22:20

    Dag Corrie,

    Wat een buitengewone web-log. Ik ben helemaal enthousiast!
    Zomaar op terechtgekomen en voor een groot deel zitten lezen.
    Leuke hobby's maar ik denk wel dat al deze vrouwen stiekem wel 30 uur per etmaal hebben!
    De energie straalt ervan af.
    Veel plezier voor jullie allemaal,
    groetjes,
    Anne Mieke.

    BeantwoordenVerwijderen
  62. @ANNE MIEKE, wat een prachtig en enthousiast compliment! Dat doet me goed zeg. Ja wij vechten tegen de tijd ;- ) Erg leuk om je reactie te lezen, we vormen een bijzonder fijne groep mensen die een grote passie delen.
    Dankjewel namens ons allen en ik hoop je vaker te zien Anne Mieke. Je bent héél hartelijk welkom!

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...