zaterdag 4 oktober 2008

Brown Eyed Boy en update Hartenlap

  
Dit dromerige oogje van onze kleinzoon was voor mij de inspiratie
om de kleuren te kiezen voor een spencer die ik voor hem aan het breien ben,
diep warm bruin en zwart. Het patroon was nog een hele puzzel,
want om vanuit het Frans een dubbele mindering bij de armsgaten te vertalen
en begrijpen viel niet mee, maar het is gelukt.
Het achterpand heb ik inmiddels af en eergisteren heb ik
de opzet voor het voorpandje gemaakt.




 Dit zijn de wolletjes die ik ervoor gebruik en het wordt een geheel bruin
spencertje met een paar toertjes zwart aan de boorden.
Ik zie daar een vrolijk geruit of gestreept overhemdje onder en een stoere broek.



  
Dit weekend zal er weinig van breien komen want morgen wordt Jan 63.

 Lieve Jan, van harte gefeliciteerd en ik wens ons
nog heel veel gelukkige jaren toe !

Op de foto zie je hoe opa Jan zoals altijd een zelfverzonnen verhaal aan Max vertelt, er komen allerlei dieren in voor en een lief jongetje.
Dan is er naast deze twee hartenlapjes van mij nog altijd mijn geborduurde hartenlap.




Alle harten zijn nu klaar en ik ben al begonnen met het borduren van enkele namen.
Ik heb besloten er een stamboom van te maken en links staan al de namen
van de ouders van Jan en mij. Maar dan ... wat een enorm gepuzzel
om de rest van de familienamen een plaatsje te geven.
Ik heb nu eenmaal een Jan met een lange achternaam (wat een bof ;- )
en dus heten al onze kinderen en kleinkinderen ook zo.



  
Zoals je ziet heb ik alle namen op kleine papiertjes geschreven
en ben daarmee aan het schuiven. Met het oog op detoekomst gericht
wil ik her en der nog wat plaatsjes vrij laten voor eventuele
uitbreiding van de familie. Ik zal het borduurwerk dan ook zelf opspannen
als het klaar is, zodat ik het er later altijd nog kan afhalen
voor toevoegen van namen :- )).
Ik heb enorm veel plezier gehad in het borduren van al die verschillende harten.



  
Het invullen van de namen vind ik lastiger vanwege de beperkte ruimte die er is,
maar ik ga ze 1 over 1 borduren en dan komt het wel goed.
Ik wens jullie allen een heel HARTelijk, gezellig en creatief weekend toe
en hopelijk nog een paar zonnige uurtjes om een wandelingetje te kunnen maken. 


36 opmerkingen:

  1. Van harte gefeliciteerd met de verjaardag van Jan!
    De spencer wordt vast en zeker heel mooi. En je hartenlap vind ik prachtig. Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig oog(en) van een mooi ventje !!
    Leuk zo'n spencer zal hem mooi staan.
    Wat voor materiall is dat !?

    Mooi je harten lap, en goed idee er een stam'hart' van te maken !!

    plezierig weekend met deze zaken !!

    En Jan en fam alvast Gefeliciteerd !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kijk wanneer het hier stil is doet ze heel leuke dingen . . . !!
    Borduren , borduren in heel kleine steekjes , maar voor een bijzonder Wat ?
    Zal ik zeggen een familie monument , of klinkt dat te zwaar .
    Wat een geweldig plan , en wat is er mooier dan dit uit te drukken in harten en opdat de namen niet vergeten worden schrijf je die erbij met je naald en draad .
    Je kleinkind met z,n prachtig schone ogen , en wat zal hij later een knappe jongeling worden . . . !
    Heel mooi bedacht de kleuren van de wol , dat zal hem zeker staan . Dan wordt dat leuke ventje een echt meneertje !

    Verder ben ik heel stil en luister even stiekem mee naar het verhaaltje dat opa verteld aan zijn kleinkind !
    Hoe heb je die twee zo mooi even kunnen snappen met je camera .

    En graag wil ik die lieve OPA van harte feliciteren met z,n verjaardag .
    Corrie aan jou natuurlijk ook een van harte toegejuigd met deze mooie dag , heel veel plezier samen , dat het een mooi begin mag zijn van weer een heel gelukkig nieuw levensjaar !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Corrie allereerst al van harte gefeliciteerd met jouw Jan en morgen een fijne dag.Ook bedankt voor je reactie op het logje voor Anne. Ze heeft vandaag overdag niet veel tijd om te vieren. Volgende week een proefwerkweek,daar is ze nu voor aan het leren. Vanavond vieren wij de verjaardag.
    Wat een mooie foto's van Max. Stoer zo'n bruine spencer. Ik vind je hartjeslap ook heel erg mooi.
    Hoe gaat het trouwens met Herman, waarom is er een foto van hem weg?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. gefeliciteerd met Jan!

    wat een mooi bruinogig ventje heb je als kleinzoon! hier is alles blauwogig en ik zou het weleens anders willen...

    je hartenborduurwerk is al prachtig en wordt alleen nog maar mooier met die persoonlijke namen erin. ben benieuwd naar het eindresultaat!

    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat zal dit mooi worden!!! De kleur is schitterend!

    Voor morgen een fijne dag en gefeliciteerd!!

    De harten zijn schitterend. erg mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Van harte gefeliciteerd met de verjaardag van Jan. Ik hoop dat jullie een hele gezellige dag hebben.
    Je hartenlap is heel speciaal en erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Corrie, Van ♥harte♥ gefeliciteerd met jouw Jan. Een fijne dag morgen en alle dagen daarna.
    Jouw hartelap is prachtig. En dit is een heel speciale met alle jouw dierbaren erin vermeld.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gefeliciteerd nog met 'je' Jan :-)
    Wat grappig dat je de trui voor M maakt a.d.h.v. de kleuren van zijn ogen!
    Leuk idee zo'n hartenlapstamboom!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. JAN GEFELICITEERD EN NOG VELE JAREN SAMEN MET CORRIE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!EN DE KINDEREN !!!!!!!!!!
    EN KLEINKINDEREN !!!!!!!!!!!

    Wat hen je toch weer mooie wol uit gezocht voor Max zijn spencer. Wat een mooi oog en wat een leuke foto met opa..

    En je harten lap PRACHTIG. Zit hier te genieten bij jou....Ik heb een drukke dag gehad. Van middag naar de OUDE AMBACHTEN Markt geweest hier bij mij. Er lag een kaart bij thuis komst van:::
    Lies Huizer... Die wij in Utrecht getroffen hadden.
    Nog tweede hands boeken borduren bij haar gekocht en af gesproken dat wij bellen en dat ze koffie komt drinken. En mij het adres door gegeven voor lid te worden van MERKWAARDIG.
    Zij had mijn adres van Berthi gekregen.
    Wat leren wij toch door deze vriendschappen. Geweldige mensen kennen nu ook weer deze Lies.


    Vannacht half vier in bed. Nou dan weet je het wel weer vroeg op. Zoon en schoondochter geweest gezellig gebleven.Telefoon veel gehad. Nu hier nog schrijven bij jou.En nu lekker naar bed, Morgen proberen wat op de web zetten voor jullie.
    Liefs Corrie maar wat is het hier koud Bah...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gefeliciteerd met de verjaardag van Jan! Is hij echt 63 geworden? Van de achterkant bekeken ziet hij er echt niet als een opa uit! En wat een heerlijke kleinzoon met mooie krulletjes en prachtig bruine ogen: MAXimaal genieten.
    Je hartenlap was al mooi maar wordt nu wel heel bijzonder. Veel succes EN plezier met puzzelen. Ik weet dat je elke naam veel aandacht & liefde zal meegeven.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jan en familie, hartelijk gefeliciteerd!
    Wat een mooie foto's heb je weer gemaakt Corrie. Wat een idee, om nav van Max's oogkleur een spencer te breien. Het garen ziet er heerlijk zacht uit. Dat zal fijn dragen zijn.
    Je hartenlap is prachtig.
    Een hele gezellige dag vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. prachtige harten corrie op de lap en zeker op de bank ,wat een lieve veilige foto is zoiets toch altijd!!fijne dag en jan van harte en dikke zoen van de andere weegschaal

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Allereerst gefeliciteerd met de verjaardag van Jan.
    En wat een pracht van een hartenlap is dat aan het worden. Een super idee om daar een stamboom van te maken.En bruine ogen daar smelt ik van manlief heeft ze en onze twee kinderen ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Lieve Corrie,van harte gefeliciteerd met jouw Jan!En wat zal je spencertje voor je kleinzoon mooi worden,dat zijn nog eens leuke lapjes om te breien..;-)))In het begin van ons trouwen breide ik elk jaar een trui voor DH,nu al lang niet meer,wat een lappen!
    Je hartenstamboom wordt wonderschoon...ik zie daar al een mooi lijstje om...prachtig!
    Ik zit hier met een zere keel en watten in m'n hoofd achter de computer...het wil niet zoals ik wil...enfin,misschien morgen beter...???

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Eerst de jarige Job maar feliciteren: GEFELICITEERD JAN!! En nog heel veel gelukkige en gezegende jaren met je lieve vrouw! Ja hè Corrie, wat een gepuzzel, zo'n stamboom. Daar is Chago ook mee bezig. In Amerika zijn er heel wat stukjes op hun plaats gekomen. Maar wat een leuk idee om zo'n hartenlap te maken. Die naam alleen al spreekt me aan. Nou joh, een hele fijne dag en succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. hihi ik dacht dat t 1e bericht niet door was gekomen ...pffttt

    BeantwoordenVerwijderen
  18. van harte met je mooie harten ...op de lap en op de bank!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Corrie, van harte gefeliciteerd met de verjaardag van Jan en dat jullie nog vele jaren samen mogen doorbrengen met jullie kinderen en kleinkinderen! Je hartenlap wordt prachtig! Mijn moeder noemde één van mijn broers (de lastigste) vroeger altijd haar Hartenlapje; daar moet ik meteen aan denken als ik je hartenlap zie!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dit is weer supermooi corrie, gefeliciteerd met je mannetje. Wat een mooie spencer krijgt je kleinzoon, mooie kleuren. Je speldenengel is ook een schatje

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Allereerst: JAN, nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!!

    CORRIE: Wat zitten Jan en Max daar heerlijk op de foto. Wat een prachtige kleuren wol heb je gekozen. Ik ben heel benieuwd hoe het straks zal staan.
    En je hartenborduurwerk wordt/is schitterend. Wat leuk dat je er een stamboom van maakt. Veel succes met puzzelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een prachtige kleuren heb je gevonden voor de spencer van deze kleine Adonis. Past ook helemaal bij het jaargetijde. Ik denk er al gepofte kastanjes en opgewonden rode koontjes bij :). Jouw borduurwerk wordt 1 groot kloppend HART.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Jouw Jan alsnog van harte gefeliciteerd! wat prachtig, jouw hartenlap en zo stoer straks, het truitje van Max. Vandaag lekker verder borduren met de restjes taart van gisteren er bij?

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik ben te laat, maar wil je Jan toch nog heel erg van harte feliciteren en hem een dikke kus van me geven! En jij natuurlijk ook gefeliciteerd met je lieve man en ik wens jullie nog heel veel gelukkige jaren samen!
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  25. @HEEL HARTELIJK BEDANKT ALLEMAAL voor de felicitaties aan Jan! Hij stond er toch van te kijken hoe meelevend en hartelijk jullie allemaal reageerden op zijn verjaardag. Voor mij is dat geen nieuws, ik ken jullie warme belangstellende reacties, maar ook ik ben er steeds heel blij mee. Jan was zelfs ontroerd bekende hij me. Dankjewel allemaal, ook voor de reacties op mijn hartenlapjes ;- )
    MARIAN'NE, het is 100% schuurwol van het merk Lanagrossa, Merino 2000 superfein, maar kan wel in de wasmachine en zelfs in de droger! Zou ik persoonlijk nooit doen, maar het kan.
    WILLY, volgens mij staan beide foto's van Herman er nog op. Zaterdag heb ik Herman gebakken en zelfs twee, één met appel en één met banaan en vooral de laatste is heerlijk. Foto gemaakt, die plaats ik misschien nog wel.
    JOSÉ, welkom thuis en het is koud maar jij verstaat de kunst om het warm en gezellig te maken.
    ELIZABETH, Jan zat te glunderen bij jouw reactie en hij ziet er inderdaad erg goed uit voor zijn 63 jaren, hier kun je hem ook van de voorkant bekijken ;- )): http://wittebroodjes.web-log.nl/corrie/2008/03/heel-hartelijk.html
    MARIANNE D, heel veel beterschap! Het heerst heb ik begrepen.
    MARCELLA, helemaal goed geraden, er zijn nog twee lekkere puntjes over voor vanavond *Ü*
    JANET, ik zal hem een dikke kus van jou geven als hij zo thuis komt, wat zal ie weer glimmen met nog meer lieve reacties.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Jullie feestje gahd dit weekend. Nog de felicitaties voor Jan en jou! Mooi dat oogje van Max. Heel apart. Ik ben helemaal weg van je hartenlap. En wat een leuk idee om er een stamboom van te maken. Wel lastig dat je zo'n lange achternaam hebt! Veel plezier er verder mee en ben benieuwd naar het eind resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Gefeliciteerd. De foto van Max is om bij weg te smelten.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Een beetje laat maar toch nog gefeliciteerd met jouw Jan! Wat is dat een leuk idee zo'n hartenlap met alle namen erbij.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. @DANJEWEL, MARIJNA, ANNITA EN KIENY voor jullie felicitaties!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. jouw jan zien er niet alleen jong maar ook erg leuk uit ;-). alsnog gefeliciteerd met jullie 40e huwelijksverjaardag!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. @ELIZABETH, hiervan gaat ie naast zijn schoenen lopen, zal het hem straks laten lezen :- ), maar ik vind wel dat je gelijk hebt natuurlijk *Ü*

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Goh, wat geinig, die hartenlap. Hij wordt prachtig! En natuurlijk van harte gefeliciteerd met Jan!

    Groet, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Hoi Corrie, ik zit helemaal te smelten bij je mooie hartenlap, wat ziet die er prachtig uit. Ja het is een puzzel om iedereen een goed plekje te geven, maar het lukt vast!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. mooi logje is dit, corrie. wat een prachtige kleuren bij die mooie oogjes van je kleinzoon. de hartelap heeft trouwens ook heel mooie tinten.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. @CAROLIEN, BETTY, BERTIE, dank jullie wel voor de leuke reacties! Alle namen hebben een plaats gevonden en nu binnenkort naar de lijstenmaker. Ja BERTIE, de kleuren spraken mij ook bijzonder aan en ik vind ze met de dag mooier worden. Ik wil ze graag aan de muur zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Prachtig je hartenlap...echt geweldig!! En mooie foto..dat oogje. Leuk dat je aan het breien bent voor hem. Mijn vader vertelde vroeger ook verhaaltjes die hij ala minute verzon. En weet je...als ik mijn ogen dichtdoe hoor ik nog precies zoals zijn stem klonk!! Dat komt echt binnen bij een kind, nog veel meer dan voorlezen.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...