vrijdag 12 september 2008

Rol- en andere kussentjes



Een winters tafereeltje dat ik jullie gisteren nog niet met goed fatsoen had kunnen laten zien vanwege de hoge temperaturen en het heerlijke nazomerweer, maar vandaag wil ik dit kussentje wel gebruiken. Ik maakte dit kussen als hoofdsteun voor in de auto. De hoofdsteun van onze auto komt nl. altijd ver boven mijn hoofd uit en is niet goed af te stellen.


 Dit rolkussen past precies tussen de hoofdsteun en de rugleuning en het steunt mijn nek en hoofd heerlijk. De stitchery was een kwelling om te maken, want ik borduurde die op fleece en dat was erg lastig. Het blauwe fleeceruitje is van Max z'n babydekentje dat niet meer gebruikt wordt, maar wat een schattig plaatje is het, het komt uit het boek "Noël au coin du Feu",



 Er staan heel mooie en gezellige dingen in en het gaat niet terug in de kast, ik heb zin om er nog meer uit te gaan maken. Maar dat is niet het enige kussentje dat deze week mijn huis binnen kwam ... kijk eens wat een prachtig cadeau totaal onverwacht naar me toegestuurd werd:




Katrien heeft me hier totaal mee verrast, ik vind het héél erg mooi en moet er steeds naar kijken. De kleuren en stoffen vind ik bijzonder mooi en kijk eens op de detailfoto naar het mooie borduurwerk en de kraaltjes die erin verwerkt zijn, zo lief gedaan.




Het is vandaag een donkere regenachtige dag, maar met zo'n lief geschenk en bij het idee dat Katrien dit in het verre buurland voor mij heeft zitten maken wordt mijn dag warm en zonnig en het maakt me heel blij. De olifantjes hebben altijd bij mijn oma gestaan en heel lang geleden kreeg ik ze van haar. Leuk hè zo bij elkaar! Fijn weekend allemaal!


51 opmerkingen:

  1. EEENig, en het ziet er komfortabel uit !!
    Wat een lief plaatje.
    Ja sommige fleece werkt heel lastig.

    Wat kunstig én lieffff van Katrien.
    Zo leuk de Grazy quilting.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het stitchery kussentje is lief, leuk dat je het dekentje van Max erin verwerkt hebt. Alleen van zo'n mooi boek doorbladeren word je al blij, dus zal het zeker een feestje zijn om er iets uit te maken.
    Ben benieuwd wat je uitzoekt.
    Wat een mooi kussen van Katrien, ik vind het een mooie combinatie van kleurtjes helemaal passend bij je olifantjes.
    Het is hier nog zonnig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel schatig kussentje!!! En wat leuk dat Katrien heeft je met zo mooi cadeautje verrast.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Och,wat een lief nekrolletje..en ook nog een mooi hartenkussentje van Katrien,Corrie,je ziet je wordt op handen gedragen..;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lief rolkussentje geworden Corrie en dan nog zo'n mooi crazy hartenkussen van Katrien .......maken een grijze regendag fleurig.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. mooi! het is hier al heel de dag aan het gieten! echt hobbyweer (maar eerst een paar huishoudelijke bezigheden :o()

    BeantwoordenVerwijderen
  7. http://www.nomorelyrics.net/nl/Letty_de_Jong/10586-Katrien-songteksten.html

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dit maakt een regendag toch mooi!
    Een lief nekkussentje en een prachtig cadeautje van Katrien!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooi nekkussentje met een leuke stitchery erop.
    En het andere kussentje is met veel plezier voor je gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja Katrien is hier een kei in!!! Deze is ook weer erg mooi.

    Wat een schattig plaatje op het kussentje. Daar moet je wel verliefd op worden!! Erg schattig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. je nekrolletje is super! misschien gooi ik er ook eentje in de auto ;) al is de mijne een ikea-tje en bij lange na niet zo prachtig ;) en wat een lief cadeau van katrien, geweldig! wat heeft ze je verwend!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. super, wat een lief kussentje. veeeel te mooi voor in de auto ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Corrie wat een lief nekrolletje voor in je auto prachtig.. En dat kussen van Katrien super mooi en lief. Een bofkont ben je.
    Geniet er fijn van met plezier...

    Fijn Weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een goed idee, zo'n rolkussen voor in de auto. Het is heel mooi geworden, en dat nog wel terwijl je het zo'n zware klus vond. heb
    Het Katrien-kussentje is ook leuk. Je zult het vast verdiend hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een leuke nekrol heb je gemaakt. Een goed idee. Ik heb voor in de auto zo'n speciaal kussentje gekocht, maar dat voelt wat synthetisch aan.
    Wat lief van Katrien dat ze zo'n mooi kussen voor je heeft gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat krijg jij toch allemaal mooie dingen toe gezonden , wat een prachtig kussentje.
    Wat is die hoofdrol leuk geworden Corrie.Ik moet wel lachen een winters tafereel bij het zomer weer.
    maar en prachtig kussentje,
    Nu hier is het dus echt herfst (dus het past beter hier) het is maar 10gr plus 'snachts al vorst.
    Ik wou je nog even bedanken dat je mij aan het werk hebt gezet met mijn quiltje, want je ziet het is nu af!
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dat is nu echt met liefde gemaakt en wordt met evenveel liefde ontvangen. Maar je kussenrolletje is om te stelen zo mooi...en ja dat stukje deken van Max geeft een extra zacht en warm gevoel in de nek

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Liebe Corrie,
    ich weiß jetzt gar nicht, was ich mehr bewundern soll, das tolle creative Herz oder die hübschen Winterkinder!
    Egal, ich nehm' beides!

    LG und ein schönes Wochenende dir
    Gabriele

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een lief kussentje heb je gemaakt, met dat mooie geruite dekentje.
    En wat een leuk crazy patchwork hart in deze kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Corrie wat een super leuk rolkussen echt voor de winter ik ben er weg van , en dat hart is vast met liefde gemaakt voor jou . groetjes cobie R

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Weer zo'n leuke dingetjes! Je kussenrol is zo romantisch. En het hartje van Katrien,leuk hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een goed idee zo'n rol kussen voor in de auto.
    En dat kussen..........in een woord prachtig

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoe krijg je het voor elkaar zo mooi op fleece????mijn hemel.Het is geweldig aandoenlijk mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een idee: zo'n nekrol in de auto! Hij ziet er ook zo leuk uit! En het kussentje is ook prachtig. Veel plezier ermee en een fijn weekend gewenst!

    Groetjes, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Corrie, wat een leuek kussenrol!! Ik krijg terplekke zin in de winter!! En wat een lief kussentje kreeg je van Katrien. Mooi borduurwerk zit er op gemaakt. Ziet er perfect uit. Ik kan me voorstellen dat je hier erg blij mee bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een mooie spulletjes weer!
    De kleuren en alles...gewoon super.
    Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. @Dankjewel allemaal voor alle leuke reacties. Katrien zal het ook erg leuk vinden om te lezen hoe haar kussentje gewaardeerd wordt!
    MARIAN'NE, deze fleece was goedkope fleece, ik heb gewoon een stuk van zo'n fleecedekentje afgeknipt, maar er zit veel synthetische troep in, doe ik niet meer, zo jammer van al het werk.
    IEN, ik snapte eerst niet waarom je dit lied had gelinkt, maar nu wel.Jij bent een lopend liedjes-archief.
    BERTIE, het voelt nooit alsof ik zoiets verdien, maar alsof ik zomaar verwend wordt, misschien nog wel leuker :- )
    JOKE, ik heb nooit beseft jou aan het werk gezet te hebben, maar fijn dat het resultaat zo goed is!
    ANS, ja dat Max-dekentje doet het 'm :- ))
    INES, hartelijk welkom op mijn weblog, ik kom bij jou ook op bezoek!
    DEES, ik doe het nooit meer op deze fleece, goedkope troep is het en daarom werkt het heel akelig!
    Nogmaals dank allemaal en een heel fijne zondag nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ja hoor Corrie,leuk om alle reacties hier bij jou te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een schattig kussentje en wat een lief cadeau heb je gekregen! Je zult het dubbel en dwars verdiend hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat een schatje is dat kussentje en ook die van Katrien is zo mooi. Hoe breng jij de tekening van een stitchery over op het stof Corrie? Ik zelf gebruik vaak het raam als lichtbron maar dat is soms erg pijnlijk en vermoeiend voor armen en schouders.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. De stitchery op fleece is heel mooi, maar ik geloof je zo, als je zegt dat het een kwelling was! Maar het eindresultaat mag er zijn, het is heel mooi.
    En wat een prachtig, lief cadeau van Katrien! Heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. @KATRIEN, CONNY, KIENY en ELLEN, dankjewel voor jullie reacties.
    KIENY, ik weet dat ook ik last van armen en schouders zou krijgen, hoewel ik jout tip indertijd geweldig vond, dus heb ik nu inmiddels een lichtbakje gekocht, maar ik heb ng steeds geen stift die naar mijn zin is, ik wil dunne scherpe lijnen maken. Deze stitchery heb ik met veel moeite voor elkaar gekregen met calceerpapier waarop ik in spiegelbeeld het patroon tekende met een speciaal daarvoor gemaakt p[otlood met een rode stift die dan op de stof afgedrukt wordt als je met een strijkbout over het papier gaat, erg omslachtig allemaal en het werd niet goed doorgedrukt. Ik ben op zoek naar een betere manier ...

    BeantwoordenVerwijderen
  33. op fleece borduren lijkt mij inderdaad net gemakkelijk. het resultaat is mooi geworden.
    wat een lust
    als je hoofd hierop rust!
    en wat een lief cadeau heb je van katrien gekregen!
    met die olifantjes erbij krijgt het nog iets extra.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat een leuk rolkussentje, trouwens een goeie tip, mijn hoofd kan zoiets ook wel gebruiken in de auto. Het hartjeskussen is mooi, leuk met de kraaltjes erop!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Hoi Corrie,
    Wat een schattig kussentje heb je gemaakt. Alleen daarom zou je de hoofdsteun van de autostoel verzetten :)
    En wat heb je veel vriendinnen ......... geniet ervan.
    Groetjes Marion.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Corrie ik doe dit met de Blauwe stift en dan even onder de kraan. voor het strijken maar er is ook wat anders ik ga zoeken hoe die heet..

    BeantwoordenVerwijderen
  37. @Dankjewel, ELIZABETH, BETTY, MARION en JOSÉ, gezellig zoveel leuke reacties en ja ik heb veel leuke gezellige webvriendinnen en daar ben ik heel dankbaar voor.
    JOSé, ik heb bij Crownstitches een micronstift gevonden en later op internet een tip om het gewoon met een superdun vulpotlood te doen, want die Micronstift gaat er ook niet uit. Ik ga eens een en ander proberen, ben benieuwd wat jij vindt José! Groetjes van Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Wat een mooie kussentjes! Zo'n rol lijkt mij ook wel wat voor in de auto! Handig. En wat een lief cadeautje heb je gekregen.
    Groetjes Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Wat een lief hartje en dat kussentje lijkt me ook erg handig in de auto!

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Wat een prachtig geborduurd hartje op kussentje! Schitterende stofjes!
    Die katrien heeft jou maar flink verwend!

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Corrie, doe mij eens een link van dat blogje...ik ben erg benieuwd naar wat ze maakt en zal haar werk graag bewonderen. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Ooohh...wat ben jij verwend met dat mooie hart!!! Zo leuk en lekker blauw...lief gebaar!! En je rolkussen vind ik ook super, lief patroontje en precies de juiste kleurtjes...mooi ijsblauw. Ik ben ook nog steeds op zoek naar dé stift!

    BeantwoordenVerwijderen
  43. @KAROEZA, *Marianne*, BIANCA en PETRA, bedankt voor deze reacties en ja ik word vreselijk verwend, zie nieuw logje *Ü* bloos.
    BIANCA, dit is de link naar Maaike's werk: http://wittebroodjes.web-log.nl/corrie/2007/09/maaikes_werk.html
    PETRA, heb je hierboven gelezen over die Micronstiften van bruynzeel? Misschien is dat het daN? We houden elkaar op de hoogte als we de ultieme stift vinden o.k.?!

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Hallo Corrie
    Heerlijk he al die cadeautjes,en dat mensen dat spontaan doen, dat gebeurt niet vaak meer.
    ik geniet van je web-site en als ik dan ook zie op Google datje wat geschreven hebt, ga ik dan ook snel kijken.
    Ja vriendschappen zijn heel belangrijk als zijn het maar een paar, dat zie je maar weer met mij in Engeland.
    Gr Joke en een fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Corrie, ik loop zo vreselijk achter met weblog lezen en zie dan op jouw weblog weer de mooiste dingen. Wat si je kussentje mooi geworden met die leuke stitchery, je hebt het jezelf wel moeilijk gemaakt met fleece ...
    En wat een geweldig cadeau!

    BeantwoordenVerwijderen
  46. JANET, je hoeft echt niet alles bij te lezen en overal op te reageren, na die maand blogpauze ben ik gewoon weer bij het laatste logje van iedereen begonnen, dus "op de plaats rust!" Smile

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Corrie, wat word je lekker verwend met al dat moois. Katrien kan erg goed crazy patchen. Je rol kussentje is een plaatje. Hij lijkt me echt heel handig voor in de auto, daarom als ik vragen mag, wat zijn de maten? Dan kan ik hem maken voor echtgenoot lief en dank zij jouw niet van fleece maar van flanel (heeft ook zo'n warme uitstraling en hoog aaibaarheids gehalte) Alvast heel hartelijk bedankt.

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Marga, dankjewel voor je compliment. Als ik het ooit nog eens maak wordt het beslist ook flanel. De lengte van het rolkussen is 40 cm. en de diameter ca. 15 cm.
    Ik kocht een tijdje geleden bij Lidl, maar je kunt ze in iedere woonwinkel of slaapzaak kopen lijkt me. Succes Marga!
    Momenteel zijn er bij het Kruidvat ook iets kortere en dunnere rolkussens te koop, misschien voldoen die ook wel, maar voor mijn doel is deze grote mat perfect.

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Corrie, dank je wel voor je reactie, moet eerlijk bekennen dat de maten me heel erg verbazen. Zo op de foto's lijkt het kussen veel kleiner. Zodra ik hem af heb zal ik het je laten weten en zet ik hem op mijn log.

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Hoe breng ik een stitcherypatroon over op stof en waarmee ?

    Groetjes Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...