vrijdag 5 september 2008

Nazomeren met thee en bijtjes



Om een kopje thee uit deze pot te drinken zouden jullie op visite moeten gaan bij onze oudste kleindochter. Ze wilde graag de theepot van Oilily hebben en zo gingen we samen op de site van Douwe Egberts kijken en ja dat was een enige theepot, maar toen ik vroeg of ze het servies van Pip ook kende zei ze nee.



   
Dat moest natuurlijk ook even bekeken worden en toen ze de Pip-serie zag was ze daar ook weg van. Dus zou ze de Oilily theepot aan anderen vragen en kon ik met groot plezier de Pip-pot bestellen.



  

Ik ben er zelf ook weg van, maar ga hem niet bestellen, het huis wordt te vol en ik zweer bij mijn dubbelwandige roestvrijstalen theepot. Wat de bijtjes betreft, die zwermden gedrieën rond mijn hoofd in de kamer (klik op de foto)



Het zijn gezellige dikkerds en wil je ze ook op visite hebben doe dan als volgt: zoek, eventueel met kinderen of kleinkinderen, een aantal elzenproppen en draai daar met een paar slagen een donkergele mohairdraad omheen. Knip een smalle rechthoek van dun wit, soepel papier, ik gebruikte daarvoor een baby-billendoekje dat ik had laten drogen. Draai het papiertje in het midden een paar slagen om en "prop" het tussen de laagjes van de elzenprop. Draai er vervolgens nog een dun draadje garen omheen en klaar is Kees.



 Misschien leuk om in het komende weekend na een gezellige wandeling te doen.
Heel veel plezier gewenst!   

                           

37 opmerkingen:

  1. JA ze zijn enig hé !!

    Voor mijn niet breekvaste afwasser(DH) koop ik ze ook niet !!;-))

    Leuk bzzzzz idee !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bzzz, bzzz, bzzz. Corrie is zo'n bezige BIJ. BIJtjes vliegen in en om haar hoofd.BIJzonder mooi. BIJ je kleindochter wordt het met Pipstheepot erBIJ vast heel gezellig op tafel.
    Een BIJzonder fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik denk dat ik in de laatste twintig jaar hooguit één kopje heb gebroken. Ik heb wel veel meer servies bijgekocht.
    Wat zijn er op dit gebied toch steeds weer mooie en leuke dingen te koop.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie thee potten Corrie.
    Van wie zou je kleindochter het verzamelen hebben!!!
    En wat een leuke bijtjes.
    Gr Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oooh Corrie, leuk idee, die bijtjes! Bedankt voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. he gezellig Corrie ,waar je ook over schrijft, meteen een warm "thuisgevoel".
    de schoolspullen van pip zijn bij ons ook als "bijtjes uit de korf"gevlogen....
    nog even een weekje naar de Vogezen (weer géén engeland...)lekker nazomeren ..mmmmmmmmmm
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die theepotten bekijk ik ook al steeds , maar soms is het wijzer niet te veel in huis te sjouwen .
    Oh heden de muren zijn niet elastisch !
    En ben ik iets aan het zoeken en heb ook een paar mensen met handwerkideetje geholpen en daarna leek het hier een complete puinhoop . Alsof er een bom ontploft is . En dan is internet werkelijk een zegen , want steeds als ik met dit probleem worstel kom ik op een site en zie ze zijn zo gastvrij om al hun puinkamers gevuld met de heerlijkste handwerksnoepjes te tonen . Dan barst er bij mij een lachsalvo los , want gelukkig er zijn meer van die puinhoopworstelaars op deze aarde .

    Misschien een idee waarvoor je minder ruimte nodig hebt laten we die theepotten op een Quiltje zetten , geappliceerd misschien of in handwerksteekjes .
    Je kunt er dan wel geen thee uit schenken , maar jij hebt in elk geval nog je goed te gebruiken dubbelwandige achter de hand
    We nemen er een jaartje voor en gaan dan samen naar DE om onze pronkpotten te tonen !
    Wat vind je er van ?

    Toen ik die bijtjes zag dacht ik eerst gunst Corrie heeft warempel echte huisbijtjes !
    Wat een super leuk idee en in een wipje klaar .
    En nu het bos in de paden op de lanen in om elzenpropjes te zoeken .

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke theepotten.
    En die bijtjes,heel leuk idee.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. even een feitje: de ontwerpster van het oillily servies is....Pip ;) niet zo gek dus dat je beide ontwerpen leuk vindt. Pip heeft sinds kort ook http://www.natrena.nl/ zoetjes voor bij je theeservies en ook kun je een leuk pip http://www.eijffinger.nl/index.jsp behangetje bestellen. en nog een feitje: op Pip-dingen staat altijd een vogeltje, let er maar eens op

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie pip theepot. Ik ga binnenkort mijn punten eens tellen.
    Bedankt voor de tip!!!
    Wat een enige bijtjes heb je gemaakt. Leuk idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hier sneuvelt wel eens wat helaas. Maar krijg regelmatig nieuw :-)) Mijn laatste aanwinst was de "jij bent de lïefste" mok van DE met moederdag! Die rode met dat strikje.
    De spulletjes van Pip vind ik ook heel vrolijk. Maar dat kopje met meisje met parel...eerst punten tellen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. schattige theepotjes Corrie! de bijtjes ken ik uit een boekje dat volgens mij 'de seizoenstafel' heet, ik weet de naam niet zeker, maar er staan leuke zelfmaakdingetjes in met name met vilt en andere natuurlijke materialen, leuk dat jij ze gemaakt hebt! leuk idee ook voor in de klas!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. grappig, ik was vandaag net in de DE-winkel om de serviezen te bewonderen.
    dank voor het leuke bijenpatroon. niks leuker voor kinderen dan dingen uit de natuur maken ...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooie theepotten, maar de theepot die jij gebruikt is de heerlijkste.
    Die gebruiken wij ook, en het is een fijne theepot.
    Ik heb ook nog wel andere theepotten hoor ivm alle kruidenthee is dat wel handig.

    En wat Gerrie zegt is super; elastische wanden.
    Wat zou dat handig zijn :-).

    Je bijtjes zijn lief.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Het zoemt hier alweer van de leuke ideeen! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Corrie,

    Ik heb deze zomer ook op het punt gestaan een pip theepot (en kopjes) te kopen. Maar waar laten we dat dan weer. Gelukkig zijn er ook doosjes zoetjes met het pip-dessin. Een stuk voordeliger en het gaat een keer op!
    Jouw bijtjes ga ik zeker uit proberen, zo schattig.
    Groetjes aan je kleindochter en jezelf. Marion.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Corrie je hebt ze gevonden, wat leuk ik ben ook zo verliefd op Pip spullen. Ik heb een dekbed hoes in huis ook zo vrolijk. Die laatste mokken op de site die Marcella door gaf vind ik ook zo schattig.

    Die bijtjes zal Max wel leuk vinden,Enig dat je die gemaakt heb.

    Je kleindochter zal genieten van haar theepot.

    Ik heb al heel wat gebroken in mijn leven, ja heel zonden. Jij wil niet weten hoeveel stapeltjes schoteltjes er bij mij wel eens overbleven.
    Ik vind dit heel erg, maar ja dit doe je niet expres.
    De laatste jaren gaat het goed, niet te hard roepen, afkloppen op hout.

    Fijn weekend verder, geniet er lekker van..

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Kijk dit zijn leuke bijtjes, ik ben er altijd wat bangig voor.Wat een leuk servies dat Pip, ik heb het roomstelletje van oilily en wat kopjes.Leuk dat je kleindochter dit ook leuk vindt.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hallo Corrie, Hopelijk heb je een fijne 'break' gehad in augustus. Leuk dat je er weer bent en je bijtjes zijn heel erg leuk!

    Groetjes en een fijne dag, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  20. @MARIAN'NE, lief dat DH afwast :-)
    ANNELIES, maar de anderen in huis? Waren die ook zo voorzichtig?
    WILLY, kleindochter houdt zeker van gezelligheid :- )
    JOKE, helemaal goed geraden ;- )
    YVONNE, graag gedaan!
    HILLY, zo leuk om je naam te zien, je bent er gelukkig nog steeds "BIJ" :- ) Veel plezier op vakantie!
    GERRIE, quiltjes worden hier nog steeds niet gemaakt, maar ik zag ooit tijdens een treinreis een huis voorbij flitsen met allemaal theepotten in de vensterbank en géén planten erin, erg leuk!!!
    WILMA, ik moest tijdens het maken ook aan jouw en je "mannetjes" denken :- ))
    KATRIEN, jij bent ook zo'n bezige en uitwermende BIJ ;- 0)
    MARCELLA, wat een enig behang van PIP en van jou een leuke tip over de herkomst van Pip en het bijbehorende vogeltje.
    INGRID, je kunt ze ook zonder punten bestellen ;- 0)
    INE, wat een lief cadeau die mok en het meisje met de parel was me nog niet echt opgevallen, maar het blijkt een schatje te zijn en nogmaals, het mag ook zonder punten, hi, hi!
    NOOR, leuk je te "zien" en de bijtjes zag ik bij iemand van wie de kinderen op de Vrije school hebben gezeten en daar worden die boekjes ook gebruikt. Had ik maar op die school gezeten, ik haal mijn schade nu in :- )
    ELIZABETH, wat fijn om zo'n DE-winkel in de buurt te hebben (neem ik aan tenminsten) en ja kinderen vinden de bijtjes enig!
    FLEU, ik wilde nooit zo'n dubbelwandige theepot, ik vond ze altijd zo fantasieloos, maar ik ben er echt aan verslingerd geraakt en de leuke theepotten zijn er ook wel, die staan te pronk!
    ANS, (^_^)
    HA MARION, de zoetjes zitten inmiddels ook in mijn tas :- )) groetjes terug!!!
    JOSÉ, wat leuk dat je een dekbedhjoes hebt van Pip, heb je die theemuts ook al eens gezien? Móóóóói!
    WILEKE, smiiiiiiile
    LYNDA, wat leuk dat jij ook deeltjes van Oilily hebt, hip en lief en bijtjes vind ik ook lief, zelfs de echte, ze zien er zo zacht uit en hommeltjes helemaal!
    YVETTE, zo is het en daarom kom ik binnenkort bij jou ook weer buurten ;- ))

    BeantwoordenVerwijderen
  21. @CAROLIEN, je piepte net tijdens mijn reacties binnen en ja de break was fijn en het terug komen ook weer.
    Ik kom zo even bij je kijken :- )

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Geweldig, ik vind zulke theepotten ook zo mooi, maar ook bij mij zit de thee altijd in een roestvrijstalen pot, zo handig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Bijenideetje :leuk om met de kleinkinderen te gaan doen .

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Och,wat een schattige bijtjes Corrie!Leuk om samen met je kleinkinderen te gaan knutselen..;-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  25. De theepotten zijn prachtig,maar ik zweer ook bij mijn ronde dubbelwandige theepot,ideaal...;-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Corry wat zijn die bijtjes leuk , ook de theepot is prachtig , jammer dat ik heel weinig thee drink , ik ben een echt koffie mens , groetjes Cobie R

    BeantwoordenVerwijderen
  27. http://lirama.net/song/44351

    BeantwoordenVerwijderen
  28. @ANNITA, dit zullen ook wel meer sierpotten zijn denk ik, misschien vraagt ze voor haar volgende verjaardag zo'n roestvrijstalen zoals wij hebben ;- )
    MIEN, doen hoor, geniet je zelf het meeste van :- )
    MARIANNE, jij ook lekker voor jezelf (^_^)
    HALLO COBIE, volgens mij hebben we zook enige koffiepotten, wat leuk om je hier te zien staan Cobie!
    INEKE, je bent weer een ster met je bijenlied!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. effies buurten bij jou. Leuke theepot!! Tegenwoordig bij DE ook hele leuk edingen te koop. Heeft ze hem al binnen? Ach, die bijtjes!!! Wat een schatjes. Je kuint met dennenappels ook op die manier wol of mos tussen de schubbetjes steken. Geeft een leuk resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Super leuke theepotten Corrie! Ik heb ook geen plek, maar anders zou ik ze zo willen gaan halen :o)

    Een heel leuk idee van de elzenpropjes, dat ga ik onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. ha Corrie, 't is gezellig hier bij jou, zie ik. Wat theepotten aangaat lukt het me tegenwoordig aardig me in te houden, ik heb er dan ook al - even tellen - *bloos* zeven.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ik hou wel van zulke vrolijke potjes! Ook vind ik die van Oilily helemaal geweldig! Ik hou sowieso van bolletjes en rood, dus ja... helemaal te gek! Helaas moet ik nog veel puntjes sparen! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Tuurlijk ben ik ook verslingerd aan Pip!! Hihi...onze zwart witte poes heet Pip, en haar naam bedacht ik toen ik thee zat te drinken uit een mokje van....juist, Pip! Dit theepotje is zóóó leuk én lief! Oililly vind ik ook heel leuk...ach, ik wil ze allebei wel!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Ooooh Corrie, wat een mooie theepot. En ja, bij mij breekt er ook nooit iets en zijn de muren ook niet van elastiek. Dus het zit er niet in. En Coby, je kunt ook koffie in een theepot doen hoor ;>))
    Dat van die bijtjes ga ik onthouden, leuk zo'n stelletje ergens in een hoekje! Dank je wel. En fijn dat je er weer bent (of had ik dat al drie keer eerder gezegd?)

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...