maandag 29 september 2008

Mijn spelden-engel sept.2008



Het is weer tijd voor het speldenkussen van de maand en nu van september.
Het is deze keer een superlief en zoet dametje dat model mag staan
voor een in wezen venijnig gebeuren.
Ik kocht haar als halfdoll via Marktplaats en moest er
dus zelf een onderlijfje aan verzinnen.
Nu had ik dat prachtige boek al eens laten zien dat ik van Joke
had gekregen en daaruit werd ik al veel wijzer.




Van een prachtige kleur Cashel linnen waarvan ik een extra grote lap had gekocht voor het vlinderproject van Dijn, kon ik met gemak een stukje afknippen voor de overrok van mijn engel. Voor de bloemtjes die ik erop borduurde heb ik mijn hele voorraad DMC tevoorschijn gehaald en net zolang gezocht tot ik de juiste kleuren bij elkaar had.




Ik vind het goed gelukt maar het borduren met het goudkleurige garen vind ik niet echt prettig. Voor de onderrrok had ik nog een mooi lapje linnen liggen. Het is een Franse geborduurde stof waarvan mijn zus prachtige gordijnen heeft laten maken en waarvan ik de resten mocht hebben. Er is nog over ! De vulling van het lijfje is een dikke laag schapenwol in een dubbele laag katoen.




De mooie extra lange parelmoeren spelden kreeg ik juist de vorige week van mijn borduurvriendin Ineke O. die ze voor mij als cadeautje in Frankrijk had gekocht. Ik denk niet dat ik dit speldenengeltje tijdens mijn werk achter de naaimachine naast me heb staan. Ik zet haar veilig te pronk in mijn vitrinekast.


46 opmerkingen:

  1. Met liefdevolle hand worden hier Engelen gekleed !!!!

    Mijn slaapengeltje vindt dat ik nog een poosje moet rusten !

    Tot later . . . . . !!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een werk voor zo'n mooi engeltje. Ik vind je borduurwerk prachtig. En de stofjes zijn zo engelachtig. Met zo'n engeltje kan er niets meer mislopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi engeltje.
    Fijn dat ze een plekje in de vitrinekast krijgt.

    En verder kijk ik naar al die mooie knoopjes ...... .

    BeantwoordenVerwijderen
  4. erg mooi borduurwerk. mooi contrast zo'n superzoete dame en dan die pinnen....auwww...gelukkig mag ze gewoon pronken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ***ik val van mijn stoel***

    ZOOO sereen !!!!!


    kom straks terug .

    BeantwoordenVerwijderen
  6. tja daar zou ik ook geen speld in prikken...wat een prachtig engeltje...zo teer...een plekje in de vitrine kast lijkt mij ook beter!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heb je er een mooi engeltje van gemaakt. Ze verdient zeker een speciale plaats. Ik kende alleen de poptaart. Dan is de taart de jurk en staat er een halve pop op.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Corrie wat is ze mooi... En super kleurtjes uit gezocht zo mooi bij elkaar. Ja ik zou ook deze mooie ENGEL fijn in mijn vitrine kast zetten, stel dat ze om valt ik moet er niet aan denken. Dit vind ik echt wat voor jou om zo lang te zoeken voor kleurtjes die helemaal naar je zin zijn. Met een super geweldig resultaat.

    Zo lief zo super knap gedaan.

    Corrie van de knoopjes kan je een prachtige ketting maken, misschien een idee...
    Een fijne dag verder.. Tot ziens...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. José was dit.. had je misschien al begrepen..

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ***weer opgekrabbelt***

    (moest een paar schoolkinderen aanduwen)

    Wat prachtig gemaakt, zo mooi één geheel.
    En echt in de Corrie sfeer met deze kleuren en romantische stijl.
    Nee geen spelden prikken hoor in het bibsje van deze dame, bbbrrrrrrr !!

    (daar gebruiken we(ik) boerinnen voor)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Echt engelenwerk zou ik zeggen,héél mooi gedaan,en verdient zeker een plaatsje in de vitrinekast.Véél te mooi om te gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een teer engeltje. Het is haast zielig haar pijn te doen met spelden.
    Je hebt haar prachtig gemaakt Corrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een schatje!!!
    Zonde om hier een speld in te prikken!!
    Een kunstwerkje...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. @GERRIE, heel verstandig om nog even te gaan rusten na zo'n vroege start ... tot zo!
    GUUTE, zou het??? vandaag hebben we wel een heel speciale dag gehad, wie weetklopt het ;- ))
    FLEUR, ik wist dat jou de knoopjes zouden opvallen *Ü*
    MARIAN'NE, hadden ze vandaag geen zin om eruit te gaan met al die regen? Dankjewel vor je grote compliment en het woord sereen vind ik helemaal mooi!
    HILLY, toen ik het poppetje zag dacht ik dat ik wel erg veranderd ben om dat te kopen, zo zoet was ik nooit, maar ik wilde zo graag een halfdol als speldenkussen maken en dit kon nog omdat het gewoon té zoet is, dan kan het weer wel soms ;- ))
    JOSÉ, wat weer een lief en enthousiaste reactie van je en dat van zovér, dankjewel!
    KATRIEN, ze komt naast een andere blauwe engel te staan
    ANNELIES, dankjewel en ik prik haar niet in het lijfje hoor, alleen in de rokken.
    WILMA, wat een mooi compliment en wees gerust ...aleen in haar rokjes wordt gepikt

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wauw Cor wat een mooi engeltje met een mooi kleedje aan, leuk om te zien dat je mijn stofjes gebruikt!! Jij krijgt wat pakjes zeg, wat een verwennerij, zoiets heb ik nou nooit, dus bestel ik af en toe maar wat bij Otto komt er ook nog eens een pakje voor mij!! Ja heel zielig ja!!!
    Weet wat ik nou zomaar dacht, wat zouden pap en mam toch genieten van je prachtige creatieve gave, en dat je er zo van veel moois met doet, mooi mee doorgaan zus.
    liefs van een (b) engeltje

    BeantwoordenVerwijderen
  16. @Dag Lief BENGELTJE, wat een lieve reactie en ik zou zó graag willen dat Pap en Mam van ons beiden zouden kunne genieten, want Riet jij maakt ook prachtige dingen en de manier waarop jijzelf de laatste huizen hebt ingericht, dat is toch echt een gave die jij weer hebt. Ik mis ze net als jij nog steeds. Wat een prachtig stel ouders hadden we toch, iets om heel dankbar voor te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een pracht van een engeltje. En dat als speldenkussen, hoeveel heb je er wel niet.
    Mooi hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. het is hier toch altijd weer fijn bij jou,Herman Brood (de lieverd was ook hier) de knoopjes winkel de lange spelden, de lieve reacties heen en weer, je zusje en dan dat speldenkussentje...wat fijntjes en precies.dag corrie, ik vind het ook zo leuk dat je bij mij langs komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. waw! schitterend!
    enerzijds:
    zo fijn, zo teer, echt een victoriaans sprookje,
    wat de amerikanen een stuk 'heirloom' zouden noemen.
    anderzijds ...
    met die spelden in dat mooie lijfje, doet het wel een beetje aan voodoo denken ...

    BeantwoordenVerwijderen
  20. wat een prachtige prikengel. Super! Ik had nog nooit van een halfdoll gehoord wel heb ik een paar hoofden met borststuk waar losse armpjes en beentjes bij horen, maar dit is geloof ik toch weer anders. leuk hoe je haar hebt aangekleed als speldenjoffer. Je hebt gelijk dat je deze veilig achter glas zet ;) mijn gouden-prikspul staat inmiddels ook online. Op naar de oktober-ideetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. @ELZA, dankjewel, moeilijk om ze te tellen en ik heb er inmiddels ook een aantal weg gegeven, maar toch wel een stuk of twintig denk ik.
    YVETTE, wat lief om te zeggen dat je het hier fijn hebt en ik kom ook graag bij jou nu ik jou en je werk beter leer kennen. Gaat het weer een beetje met je? Ik hoop het zo.
    ELIZABETH, wat een prachtig compliment en als dit ook maar een ietsiepietsie aan voodoo doet denken ga ik nú die spelden eruit halen, maar geen zorg, ik heb ze alleen in het rokje geprikt en niet in het lijfje, moet er niet aan denken.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hallo Corrie,

    Wat een prachtig bijpassende rok heb je gemaakt, zo fijntjes! Deze dame mag er wezen ... haast zonde om er spelden in te prikken!
    Heb trouwens even de corners van je huis bekeken (via de tip bij de vitrine) en wat heb je een mooi en sfeervol ingericht huis! Die vitrine is wel een topper, zo leuk!
    Geniet-ze en groeten, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  23. wat een bijzonder poppetje! ik heb weleens (grote) "halve poppen" gezien met wijde rokken die je naar ik meen over een lampje zou moeten zetten...
    deze speldenengel van jou is een prachtig schepseltje.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat prachTIG weer. Het idee speldenkussen roept kennelijk een ongekende creativiteit in je op. Ik had nog nooi van een halfdoll gehoord, maar het is wel een leuk idee. Zonde om spelden in te prikken, dus de vitrinekast vind k wel een goed idee.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Zo stel ik me altijd een engeltje voor. Zoet en lief en... sereen ja dat is het juiste woord!
    @Marian'ne...ik heb voortaan een dikke laag vilt op m'n... dan voel ik de spelden niet hahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Corrie, wat prachtig!! Dit gebruik je toch niet écht als speldenkussen hé. Zet ze maar veilig in je pronkkast.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ben je nu ook een beetje trots op jezelf .... ik wel! Wat is dit mooi geworden, het is net of het nooit anders is geweest. Wat heb je dit weer ontzettend mooi gemaakt. Ik ben maar weer eens ernstig onder de indruk van wat je allemaal kan.
    Zie ik daar bekende bloemetjes ....?

    BeantwoordenVerwijderen
  28. @MARCELLA, bij het woord prikengel zie ik meteen een schat van een verpleegster voor me ;- )) Dankjewel voor je compliment en ik dacht dat jij zéker wél van een halfdoll had gehoord en ik weet weer niets van een poppetje met losse armpjes, klinkt antiek! Voor oktober zal het wat mij betreft een oudje worden dat al tijden in de WIP-bak ligt of er moet ineens weer een engel aan me verschijnen.
    CAROLIEN, leuk dat je ook even in mijn huis ging kijken en dankjewel voor je mooie complimenten, genieten doe ik volop in mijn huis, ben er zó dol op.
    BERTIE wat leuk dat je er ook bent en de poppen die jij beschrijft ken ik niet en ik ben blij dat jij deze mooi vindt.
    ANNITA, daar zeg je zoiets...speldenkussens oefenen inderdaad een grote aantrekkingskracht op me uit en ik heb geen idee hoe dat komt.
    INE, dankjewel en laat er niemand in jouw capitonnes (zo noemde Wieta haar eigen billen altijd :- )prikken, dan kom ik je bijstaan ;- ))
    LUT, dankjewel, ze ligt nog op zolder, maar daar komt ook niemand, vanmiddag gaat ze naast de andere engel in de kast.
    JANET, jawel, toch echt wel een beetje, dankjewel voor je mooie bemoedigende woorden en ja het zijn jouw roosjes, leuk hè om die nu weer op een andere manier verwerkt te zien, met een smile van draaitol :- ))

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Corrie wat een mooi speldenpopje , dat blijft altijd leuk om naar te kijken , groetjes Cobie R

    BeantwoordenVerwijderen
  30. O Corrie wat is dat mooi geworden! Ik zit er vol bewondering naar te kijken. Fijn dat je wat aan dat boek hebt.
    (O ja af en toen zit ik met mijn vingertjes in de letter doos hoor! en hoor mijzelf denken Aap-Noot----
    Gr Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een allerliefste sjieke engel heb jij er van gemaakt.
    Deze mag zeker pronken in je kast.
    Groetjes Ria H.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat is ze mooi en dat komt vooral ook door de kleine knoopjes op de achtergrond. Ik heb nog even bij je binnen om een hoekje gekeken. Wat heb je het heerlijk open, licht en ruim. Maarrrr ... ;) ik kan me niet voorstellen dat die prachtige vitrinekast al jouw mooie spulletjes kan herbergen

    BeantwoordenVerwijderen
  33. @COBIE, dat kan als ze in de kast staat, ernaar kijken en alleen maar dat ;- )
    JOKE, wat goed hè dat je boek zo van pas komt, maar alleen al om in te kijken is het geweldig! Ik heb ook twee leesplankjes, maar niet van mezelf, van Ank en Wieta alweer *Ü*
    DAG RIA, dankjewel voor je lieve woorden. Hoe is het met je? Ik hoop alles goed.
    ANS, dankjewel en ja, we hebben een heerlijk licht huis en je begrijpt dat de vitrinekast af en toe van inhoud wisselt, want je hebt volkomen gelijk natuurlijk. Er zijn veel dichte kasten in huis waar nog van alles in zit en af en toe mogen die dan in de kast. In ieder geval wordt de kast met Kerstmis altijd helemaal veranderd.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. O Corrie, die moet ik onthouden schitterend: capitonnes!!
    Schrijf ik in een van mijn bewaarboekjes :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  35. @INE, ja geweldig hè! Als je haar had gekend had je het helemaal super gevonden. Ze was zo'n heerlijke gezellige mollige vrouw met een beetje uitstekend achterwerk en een naar voren uitstekende boezem en zo'n prachtige ouderwetse wrong in haar haar. Dan kon ze zo heerlijk weglopen en op haar billen klappen met haar handen en het dan over haar Capitonnes hebben en Ank en ik maar lachen. Wat was het altijd supergezellig bij hen.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Corrie, wat een schattig speldenkussen is dit. Dus dat geborduurde zat er gewoon al in? Dat heb je niet zelf geborduurd!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. @MARIJNA, jij maakt dus meerdere Hermannen tegelijk en vriest er enkele in, dat lijkt me een heel goed idee, ga ik ook doen.
    Het blauwe rokje van de engel heb ik zelf geborduurd, maar de lichte onderrok is van een lapje geborduurd linnen van de gordijnen van mijn zus. Fijn om je weer te zien Marijna.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Wat een chique speldendame is dit geworden,met een prachtige geborduurde rok...zeker iets voor de vitrinekast Corrie,deze dame moet 'netjes' blijven!
    Morgen komt er bij mij iets wat jij ook wel zal kunnen waarderen,abstract en erg mooi...
    Fijn dat je ook zo genoten hebt van de borduurwerken van Catherine!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Lieve Corrie morgen weer naar huis, wij hebben genoten. Ondanks enkelen dagen regen. Wij kunnen er weer tegen. Ik Heb hier en daar bij gelezen maar niet overal. Dus regendagen mij vermaakt met jullie.
    Tot snel Gr José

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Corrie, wat jammer dat ik al (héél lang) getrouwd ben, anders zou ik je vragen mijn trouwjurk te maken, je maakt zulke bijzondere dingen!

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Wat een beeldje he? Schattig gewoonweg. Wel degene die jou spelden (scherp!) heeft gegeven een eurocentje geven hoor. Anders stoot het de vriendschap af volgens mijn schoonmama en.... in de loop der jaren is mij dat inderdaad al 2 keer gebeurd, dus...'geloof' ik er in!
    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  42. @MARIANNE, ik kom graag weer bij je kijken en dankjewel!
    LIEVE JOSÉ, fijn dat jullie bijgekomen zijn en nu nog een heel goede en prettige thuisreis gewenst allebei, fijn idee dat je weer in de buurt bent Joseeke!
    CONNY!! Wat een geweldig leuk en bijzonder compliment! Heel veel dank.
    OH WILLEKE, dankjewel maar wat jammer dat de vriendschap kapot gegaan is, maar soms gaat dat zo en groei je echt uit elkaar ook zonder speldjes of messen, maar jij hebt absoluut nieuwe vriendinnen en trouwe "oude" vriendinnen, daar geloof ik dan weer in want dat ben je zelf ook(^_^) Let wel op de aanhalingstekens hè ;- ))

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Lieve creatieve Corrie, ze is prachtig geworden! Overigens heb ik hetzelfde als jij, mijn smaak is ook erg veranderd in de afgelopen tijd. Of eigenlijk, breder geworden. Door bezoekjes bij anderen op internet zie je zoveel leuke dingen die inspireren. Staat dit juweeltje inmiddels in de vitrinekast?

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Oh mooi Corrie,heel mooi verzonnen ook dat lijfje!!!Echt heel teer en mooi.xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  45. @MaRIA, dankjewel voor je lieve woorden, wat goed om de smaakverandering als een smaakverbreding te zien, je hebt helemaal gelijk! Ja, gisteren is het dametje naast een ander eblauwe engel geplaatst in de vitrinekast en ze kletsen heel wat af, heel zacht en beschaafd, want het blijven dametjes ;- )
    DEES, dankjewel lieve Dees, ze is heel anders dan jouw poppen, wat kan ik dáár ook van genieten, je verzamelt maar door, zo leuk!
    SASKIA, *Ü* dankjewel

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...