donderdag 18 september 2008

Geschenken van vóór de blogpauze


 Hopelijk begrijpt iedere lezer dat het niet mijn bedoeling is om wie dan ook "de ogen uit te steken", maar ik plaats foto's en berichtjes over de geschenken die ik krijg om de gulle geefster de eer te geven voor de goede gaven en vooral voor de warme belangstelling die eruit blijkt. Er wordt zoveel tijd en aandacht aan de cadeautjes besteedt dat ik met heel veel plezier altijd weer laat zien hoe men van bijvoorbeeld een luciferdoosje een prachtig cadeautje maakt. Zoals bijvoorbeeld dit pakje dat Marijna me stuurde. Ze heeft het heel mooi ingepakt



en kijk eens hoe ongelofelijk kleinschalig zij met papier te werk kan gaan. Dit is een klein luciferdoosje en daarin zitten dan twee doosjes met schattige kraaltjes en bijna iedereen weet hoe klein die kralendoosjes zijn, dus hoe klein zijn dan de papieren doosjes die ernaast liggen?!


Dan is het helemaal superknap om in zo'n pietepeuterig doosje ook nog een uitgeknipt beertje te kunnen maken. Ik vind dit geweldig gedaan.
Dan is er Anne die in een eerder logje van mij deze reactie plaatste:

Hallo Corrie, via een reactie op mijn log kwam ik bij jou terecht. Wat een feest om te lezen. Wat een mooie foto's. Ik kom zeker terug.
En nu heb ik ook nog iets aan te bieden. Mijn moeder heeft dertig jaar russisch geleerd en gelezen. Daardoor had ze ook wat kennissen uit Rusland. Die namen van vakantie in Rusland dan vaak cadeautjes mee. En je raadt het al, ook van die mooie lakspullen. Toen ze overleden was vonden wij een soort bierkroes en twee lepels. Ikzelf heb er niet zoveel belangstelling voor, dus mijn vraag is: wil jij ze hebben?
Ik hoor graag van je. Ik zou blij zijn als deze dingen een goed thuis krijgen.

groetjes, tot gauw, Anne



Op 28 juli j.l. kwam ze op die bloedhete dag naar Alkmaar gereisd en haalde ik haar van het station om bij mij thuis een heel gezellige en naar onze zin veel te korte middag te hebben. Deze prachtige set Russisch lakwerk bracht ze voor me mee en die staat nu naast mijn andere lakwerkspulletjes  te pronken. Helaas zijn de foto's niet naar mijn zin doordat het licht toch echt flink minder wordt in de herfst. Maar neem van mij aan dat het prachtig is met dat rood en groen en bladgoud op het zwart.



"Last but not least" is er Willy die al eens op mijn weblog te gast was, maar tot mijn genoegen heeft ze nu zelf een weblog gestart en ik zag net dat ze weer een nieuw logje heeft geschreven, ik ga straks gauw kijken. Via onze Carl Larsson-liefde kwamen we met elkaar in contact en in een van haar mails schreef ze dat ze zelf ook weer met handwerken was begonnen en met een klein borduurwerkje bezig was waarbij ze helaas meerdere keren achteruit had moeten borduren, maar dat het nu eindelijk af was. Ze zou een foto sturen... In plaats van een foto kwam het prachtige borduurwerkje naar mij toe per post. Is het geen plaatje met die mooie kleuren in die perfect passende lijst?!



Bij al die cadeau's worden de mooiste kaarten met warme wensen bijgevoegd en alles wordt zorgvuldig bewaard in een speciaal daarvoor gekocht blik van Iittala dat ik in Utrecht kocht.



 Wat een prachtige spullen verkopen ze daar, maar daarover later meer ... Voor nu bedank ik alle gulle geefsters van harte en raad ik jullie lezers aan om de weblogs van Marijna, Anne en Willy eens te bezoeken, de links vind je in dit log en nu ga ik zelf ook eens bij hen kijken.


25 opmerkingen:

  1. Heerlijk is het cadeautjes te krijgen. Het is ook heel leuk om als web-logbezoeker naar die cadeautjes te mogen kijken.
    Je hebt hele leuke spulletjes gehad Corrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Corrie wat een leuke lieve cadeautjes. En jij maakt dan weer een gezellige log er van dat wij weer mee kunnen genieten. Heerlijk al die vriendschappen.

    Geniet er fijn van...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zeg het nog een keer, BOFBIPS, en wij bofbipsen met je mee..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ben je verwent, heerlijk gewoon en heel erg fijn dat we met je mee mogen genieten. Een goed begin van de dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. http://lirama.net/song/10447

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke geschenkjes die je ons laat zien,en waarom niet,het is toch omdat je er blij,trots mee bent en er van geniet.Zo zie je maar wat een weblog teweeg kan brengen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat toch weer een mooie spulletjes !!

    Ja wij worden steeds weer verwend door onze blog-familie.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat geweldig dat je al die lieve spulletjes gekregen hebt.
    Geniet er lekker van.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Corrie
    Leuk om het stoeltje nog eventjes weer te zien. Het achteruit borduren komt nog wel eens voor daar zal iedereen wel af en toe last van hebben.
    Wat een mooie aanvulling voor je lakwerkspulletjes. Zo ongemerkt ontstaat er een verzameling.
    Marijna's miniatuurwerkje vind ik zo knap gemaakt.Zo'n geduldwerkje.
    De doos voor je kaarten past ook mooi bij het kussentje en de olifantjes.
    Ik heb mij in Zweden ook zitten vergapen aan het Taika servies.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Corrie het is zo leuk dat we mee mogen genieten , het zijn stuk voor stuk lieve kadootjes , ik vind het heel fijn voor jou, geniet er maar van , groetjes Cobie R

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat schattig al die mooie cadeautjes!!! Lief dat mensen zo aan je kunnen denken hé??!!

    Nu ga ik de linkjes even bekijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Corrie, wat grappig om m'n cadeautje aan jou op je log te zien. Heerlijk voor je dat je af en toe verwent wordt met die leuke dingen. die Russische spulletjes komen bij jou goed terecht en voor Anne is het goed te weten dat jij dit waardeerd. En dat mooie geborduurde stoeltje ...erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het mooie van cadeautjes aan jou geven is wat me opvalt is, dat je van ieder cadeautje de schoonheid ervan ziet, de tijd die erin gaat zitten en de gever in een geweldig zonnetje zet! Bij jou is het in goede handen! Je verzamelingen groeien leuk :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Juist jouw logjes over verwennerijtjes vind ik heerlijk om te lezen! Je geniet er intens van en je ziet ook zo goed de waarde ervan...dat iemand aan je denkt en je een warm hart toedraagt. Stuk voor stuk zijn het prachtige kadootjes! Geniet er lekker van en ik geniet met je mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooie cadeautjes! Bij jou zijn ze in ieder geval in goede handen.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Leuke cadeautjes! Jij verdient ze !! Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. @Jullie reacties maken alles nog waardevoller voor me, zo hartelijk alles en het wordt me zo gegund, dat is heel erg mooi en zegt veel over jullie!
    INEKE, je hebt er weer een enig lied bij gevonden, hoewel ik nooit een Donald Jones-fan ben geweest vind ik het leidje wél heel erg leuk.
    WILLY, achteruit borduren is voor mij een regelmatig terugkerende situatie en leuk is dat nooit, maar zo leer ik wel heel veel, vooral geduld ;- ))) Volgens mij heeft iedere borduurster daar nog altijd wel eens last van.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat ben je verwend Corrie! En wat leuk dat je nu ook voor de buitenlandse bezoekers een vertaal-link hebt geplaatst. Dankzij de blogs mogen we achter heel wat voordeuren kijken en ontdekken we zulke prachtige mensen met ieder zijn eigen specialiteit.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. hihi mijn kaartje ligt op zijn kop,het zijn 2 vrouwen...
    leuk dat je zo verwend bent Corrie.
    Ik zit lekker bij iedereen bij te lezen ,maar reageer nietoveral (erg hoor) anders red ik het niet,. We waren lekker in de Vogezen ïndian summer...wat is het daar prachtig
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  20. @ANS, dankjewel! Die link stond er altijd al maar heel onopvallend en ik zag bij iemand anders een extra verwijzing ernaar, leek me wijs!
    HILLY, wat gezellig dat je er weer bent!
    Ik heb gelukkig al meteen gezien dat het twee vrouwen waren indertijd, maar voor de foto deed ik een greep en rommelde ze een beetje naast elkaar en heb er toen niet op gelet, geeft nog een extra dimensie zullen we maar zeggen ;- ))
    Fijn dt jullie het zo heerlijk gehad hebben, het lijkt me een prachtige tijd om daar te zijn. Ik verheug me hier ook op alle herfstkleuren, die komen hier nog! Groetjes terug van Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Corrie, wat een lieve cadeautjes heb je gekregen. In je vorig log ook al zo'n lief hart van Katrien.
    Geniet er van!
    En ik geniet van je weblog!
    Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat heerlijk dat deze leive mensen je dit soort mooie dingen geven. Zo zie je maar weer, "wie goed doet. goed ontmoet". Het is je zo gegund!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Corrie,
    wat leuk mijn cadeautje zo mooi gefotografeerd terug te vinden op je weblog. Nu heb ik het weggegeven, en van jou weer op hartverwarmende manier teruggekregen. Kan ik er nog af en toe naar kijken!
    En het was helemaal geen straf om het te komen brengen hoor. Vroeger fietste ik altijd uit Amsterdam naar een vriendin van me die in Groet woonde. Vanuit de trein heb ik die hele route weer kunnen herbeleven. Zo vaak ga ik niet naar Noord-Holland, dus het was een heerlijke reis, ondernomen voor een heerlijke middag.
    Wat een priegelwerk die doosjes, dat zou mij nooit lukken. Ook daarvan leuk om het dan toch te mogen bewonderen bij jou. En dan nog een patchwork-kussentje en zo'n mooi geborduurd stoeltje, wat ben je verwend!

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...