maandag 8 september 2008

De Ark van Janet W.



Nog geen 10 minuten geleden kreeg ik een e-mail van Janet W. met drie foto's van de Ark van Noach die ze heeft gemaakt. Ze schrijft daarin het volgende:

Dag Corrie,
Zo'n half jaar geleden hebben we contact gehad over de ark van Noach, inmiddels is in onze familie Gideon geboren en gisteren hebben we de ark gegeven. Het was mijn eerste cartonnage project, en erg leuk om te doen.Ik ga zeker nog eens aan de slag met cartonnage, er staan nog zoveel mooie dingen in het boek. En met het Franse woordenboek bij de hand kom je een heel eind.Het moeilijkste vond ik om aan de juiste materialen te komen, vooral het karton was moeilijk te vinden.Dankzij een vriendelijke meneer in een winkel in Deventer, waar ik een dagje was, ben ik op het spoor van het karton gekomen. Ik stuur je de foto's mee van mijn ark, je mag ze plaatsen op je weblog.
Ik vind het bijzonder leuk dat Janet mijn voorbeeld is gaan volgen en het boek heeft gekocht om dit prachtige stuk speelgoed te maken als cadeau voor het nieuwgeboren kindje in de familie. Ik feliciteer allereerst Janet en de familie met de geboorte van Gideon Raphaël, wat een prachtige namen!



Maar ik wil Janet ook feliciteren met dit fantastische resultaat van haar allereerste cartonnageproject. Het is echt niet gemakkelijk om deze ark te maken en zeker niet als eerste werkstuk. Ik móest jullie dit meteen even laten zien, de stoffen vind ik ook heel erg mooi gekozen, de stof met landdieren voor het bovenste gedeelte en de vissenstof aan de onderkant, echt heel erg mooi gedaan! Je mag hier heel erg trots op zijn Janet!



32 opmerkingen:

  1. wat een prachtig cadeau en inderdaad schitterend gemaakt door janet - en dat voor een eerste project. ik zag het boek vorig jaar in een franse boekhandel en was meteen verliefd op de prachtige dingen die erin stonden. ik vrees echter dat het nog een hele tijd zal duren voor ik eraan toe kom iets te maken. maar met des te meer plezier kijk ik naar al het moois dat jij al gemaakt hebt - en ons op je blog laat zien ...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ziet het er prachtig uit!!! En inderdaad...heel mooie namen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Erg mooi gemaakt!!! Knap werk, Janet!!

    Leuk om foto's te mogen ontvangen van al dat moois, Corrie.....
    Fijn dat wij zo mee mogen genieten van al dat moois...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooi cadeau voor de nieuwgeborene, prachtig gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De mooie ark.
    Wat leuk dat Janet het ook heeft gemaakt. Het is een bijzonder cadeau

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtig resultaat voor zo'n eerste poging. De jouwe is trouwens ook erg mooi. Inderdaad is de keuze van de stof het belangrijkst. Hulde aan allebei!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een prachtige ark die Janet heeft gemaakt, Wat een mooi cadeau om te krijgen !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Liebe Corrie,
    was ist das für eine wundervolle Arche Noah, die Jane da gemacht hat, traumhaft und sehr lebendig!

    Lieben Gruß
    Gabriele

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik zal maar even wegkijken want het begint weeral te kriebelen. Zo prachtig!!! Ooit zal ik eens.....

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Janet mag zeker hier trots op zijn, op deze prachtige stoere Ark. zo zie je twee de zelfde dingen gemaakt en toch zo'n andere uitstraling enig.
    De ene lief en de de andere stoer. Leuk Corrie dat je die van jou er ook nog bij hebt gezet,dat wij die ook nog even kunnen aan klikken. Bij mij staat deze ook nog op de verlanglijst voor ooit als er klein kinderen komen. Janet bedankt dat wij mee mochten genieten van jou Ark. Het was hier weer gezellig !!!!!!!

    Blij dat je terug bent Corrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Janet; SCHITTEREND zoals je de ark hebt gemaakt.Vol bewondering zit ik te kijken ; je eerste catonnagewerkstuk CHAPEAU !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wat een liefde spreekt hier uit, over de ark gesproken, ik heb pas de zondvloed van frederickson gelezen....

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hulde aan Janet!Prachtig gemaakt!
    Nu begint het toch wel heel erg te kriebelen...mischien toch maar de knopendoos uit het franse boek af gaan maken,het borduurtje ligt al een jaar klaar...maar dat laatste zetje he?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Als je toch zoiets voor zelf voor elkaar kunt krijgen! Erg mooi en heel persoonlijk, perfect voor een echt familiecadeau, om de geboorte te vieren.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtig gemaakt en wat een geweldig cadeau.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Is dit beplakt karton?? het lijkt wel beschilderd hout. Echt heel mooi. Maar ook die van jou Corrie is prachtig.
    Jullie hebben allebei eer van je werk.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een prachtige arken zijn dit voor Max en Gideon. Je zult toch zo'n oma/familielid hebben die zoiets schitterends voor je maakt!
    Maar waar ik ook altijd van geniet is het Rijkswidget

    BeantwoordenVerwijderen
  18. dit is ook al zo'n mooie Ark!!! Je zal zoiets maar krijgen!!! Pracxhtig !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. @BEDANKT allemaal voor jullie reacties of de Ark van Janet, ze zal er zeker blij mee zijn.
    Voor degenen die er verlangend naar kijken e danken aan ooit..., die tijd komt zeker, het geeft zoveel voldoening om iets 3-dimensionaals te maken met de materialen die we gewend zijn om op een andere manier te gebruiken.
    INE, dit is inderdaad karton beplakt met stof en borduurwerk op linnen. Als je in mijn foto-album "cartonnage kijkt zie je wat voor mogelijkheden dat geeft.
    YVETTE, dat boek ken ik niet van Fredriksson, heb er veel van haar gelezen. Ik hou erg van haar boeken.
    ANS, de rijkswidget van vandaag is ook weer zó prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dit is inderdaad een mooi kado om te krijgen. We zijn er heel blij mee, aangezien Gideon Raphaël onze zoon is. Janet bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Janet, wat is de ark toch mooi geworden, ik weet met liefde aan gewerkt. Ga zo door!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat leuk om al jullie reacties te lezen over mijn ark. Dank jullie wel. Ik zit er al een tijdje aan te denken om ook een weblog te starten,een fijne manier om onze hobbies te delen.groetjes Janet

    BeantwoordenVerwijderen
  23. @MIRJAM, nu dan direct aan jou een felicitatie met de geboorte van jullie zoon Gideon. Ik wens jullie een heel gelukkig leven toe samen.
    GEERTJE, dat hebben jullie als geen ander kunnen zien, maar ook voor ons is dat duidelijk!
    JANET, wat leuk om te lezen dat je aan een weblog denkt, dat zou ik enig vinden en wat je ons nu al hebt laten zien beloofd veel voor een weblog met mooie onderwerpen die je ons kunt laten zien. Ik geniet er erg van om mijn hobbies met de anderen te delen en hoop dat jij dat ook gaat meemaken. Groetjes van Corie

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat mooi gemaakt! En dat voor een eerste cartonnage poject.Janet heeft het maar meteen groots aangepakt en het is nog goed uitgepakt ook. Complimenten hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Dat ziet er echt mooi uit!
    Wat heerlijk dat je andere mensen inspireert!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. De ark is heel mooi geworden Janet, knap om meteen, bij een eerste cartonnagewerkstuk, al zo'n mooi resultaat te krijgen!
    Maar bovenal natuurlijk gefeliciteerd met de geboorte van Gideon!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. @MARGA, KAROEZA enELLEN dankjewel voor de complimenten aan Janet's adres, dat zal een bemoediging voor haar zijn om verder te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Oh....nu wil ik eigenlijk ook meteen een ark....nee nee nee ik doe het niet,ik geniet gewoon van die van jou en Janet!xoxo

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...