zaterdag 27 september 2008

Dagje met José



Op 5 augustus was ik met José een dagje uit naar Leiden en we hebben ervan genoten, het was heerlijk zomerweer en we hadden veel te vertellen tijdens vele kopjes koffie, lunch, diner en onderweg. José had een rolkoffertje mee waaruit allerlei lieve en leuke dingen tevoorschijn kwamen. Ik ben verwend met allerlei leuke presentjes. Haar nieuwste handwerkboeken had ze meegesjouwd zodat we er samen van konden genieten.




We hebben ettelijke winkeltjes bekeken waaronder een superleuke brocantewinkel waar ik direct verloren raakte in het uitzoeken van de mooiste oude kaartjes met knopen en ik was zo geconcentreerd aan het verzamelen van de mooiste knoopjes dat ik het dode dier, dat vlak voor mijn neus hing pas thuis op de foto ontdekte. Manden vol knoopjes stonden door het hele pand verspreid.




Het was echt moeilijk om niet teveel mee te nemen. Volgens de eigenaar van de zaak hadden hij en zijn vrouw de inboedel van een oude knopenfabriek in België opgekocht. Hij noemde een enorme hoeveelheid en ze kunnen jaren vooruit met de verkoop van knopen, maar er was nog veel meer moois te zien in hun winkel. Ik heb me suf gezocht naar het kaartje met het adres van de winkel, maar kan het helaas niet meer vinden. Het was een heerlijke dag en voor herhaling vatbaar.




Allemaal een heel fijn weekend toegewenst! 
P.S. Nog even doorgezocht en toch gevonden,
het adres van het brocantewinkeltje is:
" 't Gemakje", Diefsteeg 8 te Leiden


37 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijke dag met veel hebbedingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijk gehad heb je gehad Corrie. Wat is Leiden toch een leuke stad hé!
    Gr Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk en speciaal dat jullie samen op pad zijn geweest.
    Heerlijk toch, zo te graaien tussen al die knoopjes ?
    Goed weekend !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heerlijk zo'n dagje samen optrekken en genieten van alles.En wat een leuke knoopjes heb je kunnen op de kop tikken.Altijd leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oooh heerlijk rommelen met die oude knoopjes. Dat dode beest vind ik wat minder ... :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Corrie ik klik aan bij jou en wat zie ik, mij zelf te voorschijn komen. Ha ha ...Ja wat was het gezellig,
    dit doen wij beslist snel weer. Ik heb ook genoten wij raakte niet uit gekletst heerlijk wat wij samen kunnen kwebbelen. Dit was genieten voor mij.

    Ja dit antiek winkeltje was super. Met prachtige knoopjes, en veel meer.

    Vandaag hier flink geregend. Ja in Nederland schijnt de zon ik weet het. Geen probleem nu kon ik gezellig een grote winkel in.
    Allemaal leuke dingen gevonden voor spot prijsjes.
    Kom ik later op terug. Lukt mij niet wat op de web-log te zetten. Thuis zal ik de foto's laten zien.

    Hier hebben ze Zara Home Quilts en van alles foto's gemaakt. Dus genieten voor mij...
    Mijn mannetje overal lief maar staan wachten op mij, tot ik weer verder ging.

    Nu schijnt het zonnetje wel.

    Ik had een mail met foto gestuurd is zeker ook niet gelukt. Het gaat allemaal anders met een laptop voor mij..Groetjes en een lieve groet van hier José

    Ik hoop dat morgen beter word, daar zijn wij tenslotte voor gekomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk, foto's van mijn stad.
    Is zo gezellig al die straatjes rond de Pieterskerk.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. leuk zo'n dag! leuke knoopjes heb je gekocht!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. heerlijke stad, ik heb er lang gewoond en ben elke keer weer blij als ik er ben. volgende keer ga ik kijken of er nog van die heerlijke knoopjes zijn (ik ben een knoopfanaat ...)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. oh, knoopjes. Ik ben gek op knoopjes. Oud maar ook nieuw hoor. Alleen ........... ik maak (bijna) al mijn kleding zelf maar knoopsgaten ontloop ik altijd.
    Misschien toch maar eens oefenen.
    Groetjes Marion.
    ps: Dat beest, hoe kon je het 'niet' zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. klinkt als een heerlijk dagje! even de batterij opladen.

    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  12. OO leuk om met deze lieve dame op pad te gaan !
    Ziet er prachtig uit daar, mooie oude stad lijkt mij.

    Lekkere voorraad knoopjes.
    Die blauwtjes zijn leuk !!

    Hihi, ja als ik zoveel leuks zou zien zag ik dat "beest" ook niet hoor !!;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ohhhww wat een droomknoopjes! Daar zie ik een zelfgebreid jurkje bij op de Passap breimachine :) Wat zul jij genoten hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat heerlijk om zo'n dagje te hebben samen!!

    Wat een heerlijke voorraad met knoopjes. Het nare beest zag ik wel meteen hangen!! BBBRRR!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een heerlijk zomers dagje nog in Leiden,een goeie herinnering! Die knopen zijn super leuk, ben ik ook dol op, moet daar maar eens gaan snuffelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Lieve Corrie,wat een gezellig dagje had je met Jose in Leiden!
    En wat een knoopjes...heerlijk om daar in gras te duinen...fijne zondag en geniet van het mooie weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Corrie, fijn zo'n gezellige dag samen uit. Leiden ziet er zo vanaf het terrasje ook leuk uit.
    Grappig om te zien hoe geconcentreerd je bezig bent met knoopjes uitzoeken.
    Fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hier weer regen, het is de omgedraaide wereld.
    Heerlijk zitten lezen...Het komt met bakken uit de hemel. Morgen beter...

    Liefs José

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ha Corke! Wat leuk om Josje bij je te zien! Ooo, knoopjes, daar kun je zoveel mee. Anne heeft een mini spijkerrokje en daar zit at random een grote hoeveelheid knoopjes opzij en op de kont. Zó leuk! Ik zou d'r zó een tasje van willen.
    Vertèllll, wat ga je met je knoopjes doen?

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Josje: even hier naar je zwaaien. Dagdag, meis, geeft niet als het regent: kan je leuk haken of lezen of breien! :-))) En 't is goed voor de plantjes daar. :-)))
    Zwaaaaaaaai!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Leuke uit stapjes heb je gemaakt Corrie. Het adres in Leiden heb ik opgeslagen voor "Ooit". Verder weer heerlijk even bij gelezen en genoten van je verhalen.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ooit als ik Leiden ga bezoeken, spring ik zeker eens binnen in dat winkeltje.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik ben nog nooit in leiden geweest, maar het klinkt gezellig. Jullie hebben een leuke dag gehad zo te zien. Mooie knoopjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat gezellig zien die foto's van jou en Jos♪0 er uit! En wat een heerlijk winkeltje lijk me dat! en dan die mooie knoopjes!! Net bloemetjes die blauwe en die zwarte. Zal wel moeilijk geweest zijn om je in te houden.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Dan zullen er heel wat knoopjes door jullie vingers zijn gegaan denk ik :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. haha ik had dat beest ook niet gezien. gezellig zo'n dagje uit.
    Leuk die knoopjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Leuk zo'n dagje uit met José. Prachtige knoopjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. @Dankjewel allemaal voor jullie reacties. Leiden is een erg leuke stad vonden wij en het winkeltjes vergeet ik niet snel. Misschien liggen er volgende keer weer andere knoopjes.
    Toch ben ik ook heel blij met de historische stad Alkmaar bij mij in de buurt, altijd gezellig om er te zijn.
    JOSÉ, je DH verdient een medaille dat hij zo geduldig op je wacht bij de winkels en weet je ... Delft schijnt ook leuk te zijn :- ))
    MARTINE, je boft maar met zo'n mooie historische én gezelige stad.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. ik ben liever in Alkmaar dan in Leiden maar ook Leiden is leuk! Delft (nog dichterbij voor mij) vind ik weer leuker dan Leiden, Alkmaar wint het van de drie. Laatst met mijn vriendin in Bergen geweest, niet zo groot maar wel heel leuk én een prachtige wolwinkel....zucht! Ik doe dat soort dingen als ik bij mijn vriendin in Heiloo ben. Wat heerlijk hé Corrie...dat we vriendinnen hebben!! Leuke foto's van jullie...misschien zou ik jou nog wel herkennen als ik je tegen zou komen..grappig! Ik ben ook verzot op knoopjes...leuk zijn ze!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Delft is top daar kom ik nog wel eens. Corrie de volgende keer Delft????

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat heerlijk, zo'n dagje weg met z'n tweeen. Fijn dat jullie allebei zo genoten hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. @JOSÉ, ja ik weet het je was bij Sanny geweest toch?! kenissen van ons zijn er pas gaa wonen maar als we heb opzoeken zal dat waarschijnlijk op een zondag zijn, dus ik ga graag een keer samen met jou Delft ontdekken.
    ELLEN, het was enig, allen 's avonds gingen we in gietende regen naar huis, maar wel ... met de taxi ;- ))

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Dit ziet er toch wel bere gezellig uit hoor!!! Heerlijk he zo'n dag in een andere stad met een leuke vriendin!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Heerlijk Corrie daar hou ik je aan, de zon probeert een beetje door te komen. Dus wij gaan de goede kant op.. Sanny is zo gezellig enig... Delft vind ik een super gezellige plaats.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. @WILLEKE, jij kunt het weten hè!
    JOSÉ, ik hoop at jullie toch echt nog mooie zonnige dagen zullen krijgen José en Delft saat!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. ohhh Corrie oude knoopjes.....zucht!

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...