woensdag 16 juli 2008

Wat is dit?




Dit weten jullie wel, dit is een prachtige letterlap en hij is gemaakt door Ineke O.
Later laat ik hem helemaal zien, maar het gaat vandaag om iets anders.
Mijn vriendin Ineke O. (er is nog een andere Ineke in mijn leven met een "K" erachter)
was op vakantie in Frankrijk en kocht er dit schaartje:


  Zonder te weten waarvoor het is nam ze het toch mee omdat het zo mooi is,
maar ze wil nu graag weten waarvoor het gebruikt werd of wordt.
Het heeft het tandjes aan beide platte zijden .
 We zijn allebei erg nieuwsgierig of iemand het weet.
Ineke dacht zelf aan een "schaartje" om kleine plooien in een muts
te maken en ik heb helemaal geen idee.
Ra, ra, ra, wie geeft de oplossing?


34 opmerkingen:

  1. Geen idee hoor.Hoop dat je het via je blog toch te weten komt.ben ook al benieuwd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb een categorie klederdracht gemaakt (rechts in de sidebar). Ik weet niet wanneer je er aan toekomt en er staan ook al andere foto's in de wacht ;)

    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou ik heb even gegoogled maar niks gevonden,ben dan ook niet echt een zoeker hoor. Wil wel heel graag weten waar voor hij dient.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik denk dat het een schaartje is voor applique werk maar helemaal zeker ben ik er niet van. Het doet me er wel aan denken met die platte bek.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. leuk schaartje, geen idee waar het voor dient!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hopelijk weet iemand de oplossing, ik ben heeeeeel benieuwd.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. IK KOM MET EEN VREEMDE OPLOSSING EEN NAVELSCHAARTJE VOOR DE KRAAMUITAET

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geen enkel idee, met net als de andere, zeer benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Stickst du gerade an diesem wunderschönen Sampler Corrie?
    Er ist ein Traum, die Farben ein Feuerwerk in Rot!

    Begeisterte Grüße
    Gabriele

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Is het antiek, en scherp !!?

    Van oorsprong zijn deze schaartjes idd navelstreng schaartjes zoals basje zegt !!!

    En anders moet ik denken aan een binnenstebuitenkeer schaartje.
    Om lange dunne banden te keren na het naaien.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. @Oh wat een bijzondere "oplossingen" worden er al aangedragen.
    De schaar als appliqueschaartje van GUUTE ken ik niet, maar ik ben een leek op dat gebied. Een navelschaartje voor de kraamuitzet van BASJE roept wel vage herinneringen aan me op en MARIAN'NE bevestigd dat ook, maar jouw tweede oplossing zou ook zomaar kunnen Marian'ne. Als ik zo'n schaartje in mijn bezit zou hebben, zou ik het er zeker voor gebruiken.
    GUTENTAG ELE, dieser schöne Sampler is leider nicht von mir aber von meine Freundin Ineke O. Es ist schon fertig und ich werde im Zukunft noch ein log schreiben von alle Sampler die Ineke gestickt hat und dass ist séhr viel und séhr schöhn. Dann wirst Du wirklich begeistert sein Ele. Liebe Grüsse von Corrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. @ANS, hele goeie tip van je, ik zal een link naar je weblog maken en een tweede naar die speciale categorie, hopelijk kom ik er van de week nog aan toe. Ben benieuwd naar de nieuwe foto's ik krijg er geen genoeg van! Het is maar smullen bij je! Liefs terug van Corneeltje (zo'n ouderwetse naam past wel bij al die foto's :- )

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat leuk om dat te lezen, heel apart.Hoop alleen eerdaags te horen wat het dus echt voor gebruikt word!!
    Wat een prachtige merklap.
    Gr Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Corrie, mooi soort schaartje, maar waar het voor gebruikt wordt is mij ook een raadsel! Die platte bekjes zijn ook apart die eraan zitten. Ben benieuwd of iemand dit weet. Ben aan het googlen geweest, maar niets gevonden!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. De walvis duikt eventjes boven water... Corke kan het zijn dat ze dit soort schaartjes gebruiken om rafioli dicht te knijpen en er dan meteen zo'n leuk rafelrandje van maken? Zal wel niet. En om lonten van kaarsen af te knippen ook al niet. Ik kom alleen maar met niet-dingen. Daar heb je ook niks aan. Of (fantasie): ik ben zo'n valsepostzegels-maker en dan gebruik ik dat om mijn valse postzegeltjes van een leuk randje te voorzien. Zal ook wel niet. Zie je, aan mij heb je ook niks.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. En ooooow,wat een mooie letters zie ik daar op de lap... Ik vind de E en de M heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooie lap en een leuk schaartje, geen idee wat voor soort schaartje dit is maar ik ben benieuwd.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een mooi werk ineke, is het al af??Krijgen we dit een keer te zien cor?Ik zou het echt niet weten wat voor een schaartje het is , kan het een verband schaartje zijn.Ik heb zoiets ook een keer gezien bij kraamspullen. Ben benieuwd.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Corrie, de letterlap van Ineke is heel mooi met de ton sur ton kleuren. Wat het schaartje betreft ik heb het als afbeelding gezien bij een artikel over phimosis et circoncision. (Zo dat staat er hopelijk goed.) Ik kan mij alleen niet voorstellen dat het daar mee gedaan wordt en hoop dat het toch voor ander gebruik is.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mooie lap!!!

    En wat betreft het schaartje heb je helemaal niets aan mij!! Geen flauw idee.....

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat ik vond met een afbeelding:
    La pince à sucre / coupe sucre Cigone est en acier forgé chromé. Elle mesure 13 cm de haut. Son extrémité ( bec ) est composée de pincettes permettant d'attraper le morceau de sucre, ainsi que de 2 machoires permettant de le fendre.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Natuurlijk zie ik als eerste die lap. Geweldig mooi!
    Dan dat schaartje, mijn eerste impuls (ja ook ik Basje en Marian'ne) een navelschaartje. Maar die platte bek wat is dat?
    En wij zetten eerst 2 kochers op de navel voordat deze werd doorgeknipt. En de schaar waarmee dat gebeurde was een gewone verbandschaar zonder tandjes.
    Nou ja en Frans das een stap te ver voor mij helaas.
    Maar ik ben wel heel benieuwd.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een mooie lap! Ik ben er benieuwd naar en ook naar het schaartje!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Corrie en Ineke, ik heb geen idee, maar er worden hier wel hele leuke oplossingen aangedragen ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ineke wat een mooie lap, Dit schaartje nog nooit gezien. Wat leuk dit. Ik loop achter bij iedereen. Dagje weg geweest. Niets gelezen gisteren.
    Ik hoop dat de oplossing komt, ben heel benieuwd.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Sigaren schaar voor het puntje af te knippen.
    Maar dat zal wel niet goed zijn. Het heeft met handwerken te maken, want hij lijkt op het ooievaars schaartje een zusje of een broertje. Ben heel benieuwd,dan heb ik weer wat geleerd.........

    BeantwoordenVerwijderen
  27. De letterlap is prachtig, het schaartje lijkt me erg handig om bij het appliceren te gebruiken om het papier er aan de achterkant uit te halen.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. geen idee ....... kwam hier wel een heleboel scharen egen : http://commons.wikimedia.org/wiki/Category:Scissors?uselang=nl maar niets wat er op lijkt .......

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Mary ik had ook al alles afgezocht, het is niet te vinden. Ik wacht nu op de uitslag ben benieuwd hoelang wij moeten wachten ha ha........

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Toch nog even...wat een prachtige merklap!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Hoi Corrie, vind je weblog erg leuk om te lezen en mooie ideen te zien .Groetjes en tot in September. Ineke O

    BeantwoordenVerwijderen
  32. @INEKE O, wat superleuk Ien, je allereerste reactie op mijn weblog! dankjewel! Fijne tijd samen en tot in september.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. hoi Corry
    het was gezellig gisteren,heb de engel gezien schitterend


    liefs Ineke

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...