zondag 6 juli 2008

Wat een fantastische Wimbledon-zondag!



Wie had gedacht dat, nadat deze foto werd genomen,
ons zulk fantastisch vuurwerk geboden zou worden op het Centre court
van Wimbledon en dat voor wel vier uur en bijna drie kwartier lang
met daarbij nog enkele zéér lange regenpauzes opgeteld.
Om drie uur zat ik al voor de tv en wachtte op de start van de wedstrijd
en pas om half elf vanavond kwam ik er weer achter vandaan.
Ik had nog wel even snel iets uit de vriezer gehaald om in de magnetron te mikken,
maar dat was het wel zo'n beetje aan beweging voor mij vandaag.
Ik schoot af en toe wel van mijn plaats als het erg spannend was
en spannend was het, al die lange uren door!




Zoals altijd onstpint zich tijdens de wedstrijd
een SMS-gesprek tussen mijn zus en mij.
We zijn beide sinds jaren grote tennisfans en ik ben drie maal
door haar meegenomen naar Roland Garros in Parijs
en daar hebben we de prachtigste wedstrijden gezien in de tijd
dat  Agassi en Sampras en tijdgenoten de grote spelers waren,
zo geweldig om die life te zien spelen.

Zo ging ons "sms-gesprekje" tijdens de wedstrrijd ongeveer...

Ria: Kijk je? Gokje?
Corrie: De Indiaan!
Ria: Nou ja, ik ga voor die coole Roger!
Trouwens mijn contacten met de hemel zijn beter!
Corrie: Indianen dansen beter!
Ria: ja, op hete kolen!
Corrie: Lor! Maar ik ben bang dat je gelijk krijgt :-(
Ria: Mooi halve zool, eindelijk gerechtig - geit.




  Daarna een lange stilte vanwege de spanning en daarna
toen mijn favoriet Nadal won...

Ria: Je zit toch niet te janken?
Corrie: tuurlijk!
Ria: Bah!
Corrie: Oude tijden herleven,
vind jij toch ook mooi?!
Ria: Da's woar! Slaap lekker!
Corrie: Welterusten!




Thanks Rafa and Roger for this great, great, great
and longest-ever Wimbledon men's final!!!!

(Alle foto's geleend van de Wimbledonsite)

26 opmerkingen:

  1. hij ziet er erg goed uit ,maar verder heb ik niks met tennis ,ben meer liefhebber van de tour de france en zeker het programma 's avonds met Mart Smeets, waarin van alles aan bod komt...vrouwen geen"excuusplaats" aan de tafel hebben ,maar serieus aan het woord komen. Er wordt gefilosofeerd, van alles psychologisch bekeken, cultuur neemt een plaats in en hij heeft veel kennis paraat over het wielrennen en kletst alles geweldig aan elkaar. Mooie melancholische momenten krijgen ook een plekje, het is sfeervol in beeld gebracht en er is plek voor het drama en de heroiek in sport!Jammer dat ie zo grimmig reageert als ie zelf wordt geinterviewd...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @HILLY, Dan komen we deze weken allebei helemaal aan onze trekken :- ))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Corrie, wat fijn dat je zo'n spannende Wimbledon zondag hebt gehad. Ik heb er zelf niets van meegekregen hoorde het 's avond op de radio. Zo'n finale vind ik altijd wel leuk om te zien maar als het zolang duurt door al die regenpauzes vind ik het te lang, ik vind het fijner als het achter elkaar doorgespeeld wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lachen, dat je dat gedaan heb, ik moet eigenlijk ook altijd zo om ons lachen met dat gesms, toch dezelfde humor!!
    Trouwens ik weet dat je kolen schrijft hoor zus, maar ik wilde een leuke zinssnede maken met cole (kikker) mijn vriend Roger dus.
    Verder alles goed hier behalve dat ik lichamelijk een wrak ben, na het missen van mijn vertrouwede (10 jaar) hormoon pilltjes, alles doet zeer, zal wel beter worden, maar nu even niet!! Nou fijne dag jij tot gauw!!

    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb heel erg moeten lachen om je Wimbledon-verslag!!! Leuk!

    Groetjes en een fijne dag, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  6. RIÁÁÁÁÁÁÁÁ !!!!, wat leuk dat je helemaal hoogstpersoonlijk gereageerd hebt en ja, dat cole had ik later pas door. Jij bent altijd al sneller geweest ;- ))) en ik dacht dat je in je snelheid verkeerde toetsjes had geraakt. Gebeurt mij heel vaak met alle reacties op de blogs. Ik had beter moeten weten ;- )))) Wat akelig meid van die pilvriendjes, ik bel je!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Was inderdaad erg spannend.Hoewel ik voor nr.2 was gun ik het Nadal wel hoor.Ik heb zitten genieten!Tijdens de wedstrijd een flink stuk gebreid aan mouwtje voor een berenvestje.Als het spannend is gaat dat ongemerkt lekker snel!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik heb ook genoten van de match, maar voor mij mocht Roger wel winnen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gisteren had ik andere bezigheden. Maar zaterdag heb ik genoten van de finale dames.
    Roger had ik het wel gegund, maar Rafa heeft het ook verdiend.... ik kan niet kiezen ;-))
    Je hebt trouwens prachtige foto's geleend!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het was inderdaad prachtig de finale en ook het fietsen en straks de spelen.
    Al de mensen die van deze sport op de t.v. houden kunnen voorlopig nog wel even doorgaan met genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige foto's weer leuk gedaan trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ooh ik heb het niet gezien, ook laat niet heb naar Mart Smeets met mijn lief zitten kijken. Helemaal vergeten. Komt door de tour. Wat leuk dat jij zo genoten hebt. Jammer ook maar een klein stukje van de twee zusters gezien, ik kan ook niet alles. Web-log gedaan s' avonds. Wij hadden dit ook willen zien maar ja dat was achteraf. Leuk met je zus SMS hier over enig...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ook een klein stukje gezien.Maar sinds Henin is gestopt kijk ik niet meer.Voor mij is de lol eraf.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik had het ook zo graag gezien maar moest naar Charleroi mijn dochter van de luchthaven gaan halen. Hier en daar een fragmentje gezien en dan een beetje op de radio en vanmorgen alles in de krant gelezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik ben ook erg blij met de spaanse winnaar!!!!! In de laatste tijd gaat het erg goed met de Spaanjaarden.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh wat hebben wij ook zitten genieten!!!wat een kracht he die mannen!Echt een titanen gevecht.Ik kijk nooit sport maar dit heb ik helemaal gevolgd!liefs Dees

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat was het spannend hè met alle regenonderbrekingen. Heerlijk om naar te kijken. En ook mijn favoriet heeft gewonnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ha die Cor!

    Jíj houdt van..sport?? Nooit geweten.

    Ik smeer 'm altijd als er voetballen, fietsen, tennissen enz. op de buis verschijnt. Het enige dat ik er dan boven gezeten van meemaak ( Ik heb het nu even over het EK ) is de' U-bent-weer-te-ver-in-zee'-toeter van de Reddingsbrigade.Bij elk doelpunt schettert dat van beneden door het huis, net als het vuurwerk dat dan door de achterburen wordt afgestoken.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Corrie fijn dat je zo genoten hebt van de tennis wedstrijd .
    Ik kan er verder niets over zeggen , wat ik er van vind , zo lastig om het balletje te volgen .
    Net als die voetbal , wel wat groter maar ook niks voor mij .
    Toen iemand er ook iets over zei op TV omdat ene balletje te volgen dat vond hij of zij maar niks .En wat antwoorde een voetballiefhebber . . . .
    Ja maar als iedereen nu een balletje heeft dan is het ook erg saai, ja en toen heb ik me wel slap gelachen .

    Wat ik nog weleens even in het voorbij gaan zie de kleding van de spelers . Tennissers in een mooi wit costuum ziet er toch heel wat beter uit dan al die kleuren . Dus weg met de moderne tennis-outfit , gewoon weer helder wit of net een tikje roomkleur past ook goed bij wat eens een wat elitaire sport was .

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Tjonge, ik wist niet dat jij zo'n tennisfan bent! Maar spannend is het wel geweest begrijp ik. En ik ben nauwelijk begonnen met mijn log en daar vliegen de reacties al binnen.... En ik ben er nog lang niet mee klaar. Hoe moet dat nou met mijn tijd? Maar ik vind het leuk. Nu gaan we eerst naar bbq bij Lu. Dat zal wel gourmetten worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat heerlijk dat je zo genoten hebt. Leuk joh.
    En dat die "telefoongesprekjes" tussendoor, dat is dan toch echt leuk.
    En zoals je je dinêr beschrijft; ik zag het voor me.
    Hoop dat Joris wel iets lekkers te eten kreeg.
    Niet dat ik me zorgen maak hoor, maar er speelt zich alweer een verhaaltje af in mijn hoofd, dus ik "zwiep" maar snel weg, want moet nog veel doen en daar hoort nu een verhaaltje schrijven niet bij :-((.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. hihi die zussen :-))

    Ik heb het laatste stukje gezien, geweldig !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. @WILLY, zo'n wedstrijd als gisteren kan mij niet lang genoeg duren, net als bij een goed boek of mooie film, maar ik ben wel een beetje vreemd hoor in die dingen ;- ))
    CAROLIEN, ik word helemaal blij als ik lees dat ik jou heb laten lachen :- )))

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Heerlijk zo die zussenklets.Je hebt aan een half woord genoeg.Ik heb ook een zalige zus om mee te brallen.Jij en tennissen?Dat had ik ook niet gedacht.Leuk toch?Nu was ik onderweg om mijn mandjes verder te gaan maken.En dan zit ik weer aan dat ding!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. @RIA,ik was even in de war toen ik las dat er aan een mouwtje voor een berenvestje werd gebreid, mijn zus Ria zie ik niet zo snel aan het breien slaan vandaar ;- ) Maar nu denk ik dat jij het bent Ria Lanser! Goed geraden?
    INGE, geef mijn zus maar een hand, zal ze helemaal blij zijn met een medestandster ;- )
    INE, mooi hè die foto's, dat was nog een heel gezoek en lang wachten vooral, ik schreef dit logje direct na de wedstrijd ;- ) Kiezen hoeft niet, gewoon genieten van twee geweldige spelers is ook heerlijk kijken.
    ELZA, ja en dan bloggen en handwerken en, en , en ;- ))) Vééél!
    JOSÉ, en dat heb ik dan allemaal weer niet gezien, net wat je zegt...een mens kan niet alles!
    KATRIEN, wat jammer! Ja Henin was natuurlijk een prachtsportvrouw, maar de sport zelf trekt mij oom altijd weer aan, toch wil ook ik graag naar een favoriet kijken.
    GUUTE, ja een dochter gat natuurlijk altijd voor, zou hier ook zo zijn.
    CARMEN, wat enig om hier een Spaanse schone te mogen begroeten, hè heerlijk een medestandster voor gorgeous Rafa ;- 0) Ik kom snel een keer bij jou kijken.
    DEES, zoiets vind bijna iedereen mooi als er zo'n lange strijd gevoerd wordt, dat komt maar eens in de zoveel jaar voor en ik zat echt enorm te genieten.
    JANET, we moeten nog een film samen kijken en u ook al sport, dat wordt dan toch verhuizen denk ik ;- ))
    IEN, je hebt weer een topreactie gezet, ik moet altijd zo om je lachen (^_^)
    OH GERRIE, dat is ook alweer lachen, wat een lol hebben we met dit log, moet ik vaker doen, maar helaas zijn zulke wedstrijden nogal zeldzaam. Gerrie met jouw smaak zul je dan zeker genoten hebben van de outfit van Roger Federer, die ziet er altijd uit om door een ringetje te halen. Ik vind het eerlijk gezegd ook erg mooi dat wit. Ik ben wél erg blij dat het elitaire eraf is en dat iedereen ervan mee mag genieten, maar ik hoop wel dat het een mooi sportief spel zal blijven.
    FLEUR, spannend!!! Joris kan misschien weer eens lachen om zichzelf en zijn Carolien.
    Rustig aan met de verhaaltjes, eerst je werk, dat is heel erg belangrijk en je bent ook altijd druk met verzorgen en troosten, zó mooi is dat.
    CHRIS, ik hoop dat jullie heerlijk gegeten hebben en vooral heerlijk genoten hebben van de kinderen en kleinkinderen, gezellig en koken kan ze zeker die Lu!
    Chris, rustig aan met reageren, gewoon lekker genieten van alle warme welkomstwoordjes, dat is alles wat je moet doen (^_^)
    MARIAN'NE, ja wat een meiden zijn we hè?! Toch erg leuk om samen zo'n zelfde humor te hebben. Spannend was het hè, leuk dat je ook gekeken hebt. Ook traantjes ??? Jou kennende zou dat zomaar kunnen ;- )))
    LYNDA, je bent en blijft gewoon ernstig besmet met dit virus en dat vinden we allemaal erg leuk ;- ) Ja, ik heb wel meer vreemde liefhebberijen dan alleen tennis, mijn keuze voor muziek is ook nogal schokkend geloof ik (^_^)
    Heerlijk dat jij ook zo'n zus hebt om mee te genieten van die echte zussendingen.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...