maandag 7 juli 2008

Moeps en de lieve post!


Wat ziet mijn oog ????
Dat ziet eruit alsof het voor mij gemaakt is, dat wil eens even beter bekijken!
Zou dat nu het pakje zijn dat laatst in de brievenbus viel ?


 Het lijkt wel een slaapzakje ... ach heden het staat veel te hoog,
hoe kom ik dichter in de buurt ?
Het lijkt ook wel op slot te zitten ... wacht ik heb een ideetje >>>>>


 hi, hi, hi, waar speldenkussentjes al niet goed voor zijn
en gelukkig zijn deze niet in gebruik ;- )
Ik heb zelfs al een klein stukje van de rits open gekregen,
even verder snuffelen ...


Gelukt! Ik ben binnen, joehoe!!! hé dat klinkt lekker gedempt, een beetje zoals in een tentje en kijk wat ik vind..een heel mooi zilveren oogpotlood voor als ik uitga, wat chique, hi,hi, .....


ja hoor, dat is vast allemaal voor mij, kijk dit is natuurlijk een make-up doosje,
gauw verder kijken, spannend zeg! ....


Oh ja hoor, nu weet ik het zeker, lees maar eens dit is mijn geluksdag,
wat énig een gelukspoppetje als broche en hm, kuch, euh..er staat
dat ik passie ontvang als ik het in mijn broekzak steek, nou dat is wel handig
om de Muizen-Moeps-familie uit te breiden, hi, hi, hi .....


Kijk eens eventjes, een oorbel als finishing touch...


  of als staart-extension, ook erg leuk!


 Maar wacht nu eens even, ja zeg, kom nou,
dit klopt niet hoor, ik heet Moeps!!!
Ships het zal toch niet echt ... oh jakkes
ik ga even uitzoeken hoe dit zit hoor,
ik vrees met grote vreze, zo terug! >>>>>>>>
(rommel, rommel, graai, graai)


 Oh jongens wat een vergissing, deze kaart zat erbij
en dit is helemaal niet voor mij maar voor mijn bazinnetje,
flauw hoor, die wordt toch altijd al zo vreselijk verwend, snif ...
Ik zag mezelf al helemaal opgetut uitgaan,
maar op de achterkant van deze kaart staat toch echt
 "Voor Corrie" en als afzender "Veel liefs José!"
Het zijn allemaal handwerkspulletjes,
dus geen oog- maar een patroonpotlood,
geen make-updoosje maar een borduurnaaldendoosje,
geen staartextension, maar een schaarhangertje.


  Maar die broche hou ik mooi zelf hoor,
wat moet mijn bazinnetje op haar leeftijd nu met nog meer kindertjes
en gepassioneerd is ze toch al, moet je kijken wat een overdreven
berg foto's ze maakt en al dat gebrei en gehaak en geborduur,jakkes! ...
Ships, daar komt ze aan ...
ik zet mijn liefste snuitje op want eigenlijk deugt ze toch wel hoor.....


 Nou jongens, ik maak mijn excuses hoor,
want weet je zonder haar zou ik er helemaal niet geweest zijn
en ze heeft zelfs, na een eerste mislukte poging een tweede
en perfecte staart voor me gepunnikt.
Kijk maar eens naar dat eerste frommelige exemplaar,
dat vond ze toch maar mooi te min voor een dametje als ik.
Ja, ze deugt, ik zei het al ...


 ... en weet je wat ze me net in mijn schattige oortjes fluisterde pssst ...
dat ik voortaan in dit mooie tentje mag wonen,
zodat ik altijd bij haar in de buurt zal zijn.
Ja ze deugt echt en die boeken waar ik op sta ???
Da's een ander verhaal, tot later zwááááái !!!


51 opmerkingen:

  1. Nou ja ik dacht ga nog even lezen bij Corrie.
    Wat maak je er toch weer een mooi verhaal van.
    Wat een leuke muis, hoe kom je hier nu weer op.
    Ga je heerlijke verhaaltjes vertellen aan Max over Muis. Veel plezier met alles. Je hebt nog iets te goed wat er bij hoort, dit zal ik niet vergeten. Lieve Groetjes José een prachtig verhaal ik zit te lachen, hoe jij dit brengt. Enig echt Corrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zat achter je aan bij mij lachen. Welterusten tot morgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. OOO wat een ondeugd !!!
    En wat een geweldige verwennerij !!
    Het zakje alleen al is enig en dan nog zo'n leuke inhoud .
    Lief van José !!

    Heee deze moeps is familie van mijn muis en die heeft het hoog in de bol joh.
    Maar moeps is enig en een prachtige gepunnikte staart !!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh Corrie, zoals Moeps over die speldenkussentjes loopt ...... heerlijk. Ik zit hier echt te genieten, zo leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat is Moeps een leuke muis. Lief van José om zo'n mooi cadeautje op te sturen. Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hahaha grappig! wat een leuke muis en wat ben je er zoet mee bezig geweest Corrie en wat een gezellige post ,jouw deurmat boft en je brievenbus ook ,eh ik bedoel jij boft hahahahahah, erg lief van José.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk als de postbode zo'n mooi cadeautje brengt. En 't mooie muisje is ook niet te versmaden.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Corrie, wat een verwennerij en een grappig verhaaltje.
    Moeps wat heb jij een lief bazinnetje zij wil je vast wel helpen met het uitbrei(d)en van een muizengezinnetje.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Corrie, die Maus ist aber herzig. LG Eva

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Haha,wat laat je me weer lachen Corrie!heerlijk zoals je Moeps laat de boel laat onderzoeken...lief van Jose!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk verhaaltje , echt iets voor het slapen gaan .
    Eens op een jeugdweekend dan als het bedtijd is wordt er nog wel heel wat gespookt .
    De dametjes en jonge heren elk natuurlijk hun eigen slaapkooi .
    Zo hoort het ook , toen zeker .
    Maar dan vinden de dametjes eerst nog een verhaaltje voor het slapen gaan . . . .!
    Dan worden de heren opgetrommeld en is er een aangewezen om ons zijn verhaaltje te vertellen .
    Van het verhaaltje weet ik niks meer na te vertellen , maar zeker dat we lol hadden .

    Och en wat een lief muizepuisje .
    Dat snoetje toch echt om verliefd op te worden en ik wil heel voorzicht even aan z,n staartje trekken . Nee niks geen Auwww .
    Altijd voorzichtig , alleen maar even plagen .
    Je had een gezellig feestje in de brievenbus . Hangt er dan ook altijd een slinger en vlaggetjes ?
    Ik wens je nog veel van die feestjes toe in je brievenbus !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oeps Moeps! Dat was mijn berichtje.......piiiiiieeeeeeeep!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ach wat een lieve Moeps! Eigenlijk vind ik wel dat je een staart-extension hebt verdiend hoor Moeps! Hij staat je ééénig! En een gelukspoppetje?? Dat heb je toch niet nodig met zo'n lief bazinnetje? Jij hebt alle geluk van de wereld!
    (mooie kado's van José, lief hoor!)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Aan het ritssluiting hangt ook een gelukspoppetje.
    Dat het je maar veel geluk mag brengen....
    En de potlood komt uit New Castle Engeland van
    Eveliné een Cadeautje.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. oh Corrie, wat ben je weer verwend, en wat een enig verhaal :) Super, José!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat heb jij een gezellige huismuis met leuke verhalen.
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Gezellig en vrolijk logje, heerlijk om te lezen! Die Moeps, denkt zomaar dat alles voor haar/hem is. Lief van José, veel plezier ermee, Corrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat heb je dit mooi neergepent,zo'n leuk verhaal van moeps,ik werd er erg nieuwsgierig van,zo'n leuke spulletjes die je toegestuurd kreeg.Geniet ervan.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. JA!!! Ik kon het haast niet snel genoeg lezen!!!
    Ik herkende het etuitje....

    Ja wat ontzettend lief!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Geweldig verhaal en wat een leuke cadeautjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. haha, leuk verhaal! van zo'n muis spring ik niet op een stoel. wat ben je lief verwend!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. ohhh die muis....Ik heb haar zelf ook proberen te breien maar het lukte mij niet,zoooo zoet.Wat zul je daar blij mee zijn!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Heb je er weleens aan gedacht om een kinderboek te gaan schrijven??? Jouw verhaal over die kleine Moeps boeit van het begin tot aan het eind! En je gaat in zo'n korte tijd al echt iets om dat muiske geven!! Wat is ze leuk!!!!!! En dan zó heerlijk verwend te worden..prachtig gewoon!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. wat gezellig om de morgen mee te beginnen, bofbips!Corrie, ik heb een heel verhaal geschreven bij je log over witmarsum en amish quilts, om je te bedanken voor je reactie op mijn blog!liefs yvette

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een enig verhaal!!!
    Moeps is een schatje.
    Maar José is ook een lieverd!!
    Corrie, wat heb je toch elke keer een leuk log. Ik heb ook zo genoten over je tennis-sms-log.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Jij mist een roeping:Verhaaltjesverteller, we hangen met zijn allen aan je lippen.Wat een lief kadootje.En die moeps is geweldig, wat een muis!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hoi Corrie,
    Wat een heerlijk verhaal, er komt een glimlach op mijn gezicht als ik dit lees.
    Groetjes Marion.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Oh, wat een gezellig verhaal heb je rbij gemaakt. Heerlijk om af en toe iets op de deurmat te vinden. Lief muisje! Uit het bekernde breiboekje "breien voor kleine boefjes" zeker. Doe Moeps maar de groeten.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Nog een leuke muis

    http://nl.youtube.com/watch?v=vZOAN_i5vVo

    Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Lieve Moeps deelt in je vreugde over dit mooie pakketje van José.
    Wat een leuke frisse kleurtjes heeft Moeps. Ze is een schatje!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. @JOSé, het tasje lag op de tuintafel en toen kreeg ik dit idee voor een verhaaltje, had er zo'n lol in en zag je gezicht al voor me als je het las.
    MARIAN'NE, ik wist dat ik de juis al eerder ergens gezien had, maar vergeten waar. Wat een schattige tafereeltjes heb je ervan gemaakt. Dat tafeltje erbij, zo lief! Deze muis nodigt echt uit tot het vertellen over zijn leven met thee en oorbellen ;- )))
    FLEUR, ik dacht dat ik ook maar eens een echt verhaaltje moest vertellen, ik geniet er bij jou ook altijd zo van.
    LUT, José is heel erg gul en haar dochter ook.
    HILLY, ja, ik heb echt zitten genieten bij het maken van de foto's en het schrijven van het verhaaltje, hier hou ik van.
    GUUTE, ik word enorm verwend via de post
    WILLY, ja, nu moet ik aan de bak, want de gezinsuitbreiding staat zwart op wit.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Voor zo'n muis vlieg je op de stoel van vreugde. Wat heb je 'm schattig gemaakt en hij houdt twee hele dikke dagboeken bij. Volgens mij denkt hij dat jij z'n moeder bent ;) ja dat heb je zo he met wie je het eerst ziet na je geboorte en toen de staart ook nog als laatste optimaal geslaagd was. Ik ben benieuwd welk staartje dit muisje nog heeft. Die boeken maken me wel erg nieuwsgierig....1947?

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Corrie waar heb je Moeps muis gevonden, leuk patroon. Ja en de kleurtjes doen het hem ook.

    Ik zoeken in het boek van brei beesten, maar geen muis. Fijne dag ben vanmiddag naar mijn schoonmoeder.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. @EVA-M, Lieb Grüssen auch für dich :-)
    MARIANNE D, als er iemand is die ik in deze tijd graag wil zien lachen, ben jij het wel!
    GERRIE, wat heb je toch veel herinneringen bij de hand, zo leuk om erover te lezen. Ik denk dat Moeps het prima vindt als je voorzichtig aan haar staartje trekt, ze wil niet voor niets een extension, maar dat is niet meer nodig als haar staartje door jou een beetje langer wordt ;- )
    FRANCISCA, dankjewel (^_^)
    JOSÉ, MARCELLA, MARTINE, dankjewel, op de een of andere manier ben ik dol op dit muisje. Jouw gelukspoppetjes werkt dus JOSÉ en lief van EVELINE om dit mee te nemen Ga het binnenkort eens uit proberen.
    MaRIA, KATRIEN, WILMA, nou wat leuk dat jullie het met zoveel plezier hebben gelezen en dat jullie echt verder wilden lezen, ik schreef al eerder dat JOSÉ heel erg gul is.
    ELZA en ELIZABETH, dankjewel en ikzelf spring ook niet voor een echte muis op de stoel, heb als kind witte muizen gehad in mijn poppenhuis, dat ze vervolgens helemaal kaal vraten en mijn klenidochter heeft een tijdje een tamme rat gehad, vond ik ook erg leuk en heb haar ook een keer moeten vangen toe ze ontsnapt was en ik alleen in huis was bij hen ;- )))
    DEES, je ziet het goed, ik ben heel erg blij met Moeps, ik pak haar vaak even op en kijk naar haar leuke snuitje en ben er dan gewoon bij mee.
    PETRA, nooit over nagedacht, maar wat een ontzettend mooi compliment dat het verhaaltje blijft boeien, daar ben ik heel erg blij mee. Ik ga straks eens kijken hoe Max het vindt als ik het hem voorlees met de foto's erbij.
    YVETTE, heel veel dank voor je lieve reactie op het andere logje. Ik ben blij dat je het begrijpt dat het nogal binnen kwam bij me en ik heb er goed over nagedacht wat te schrijven want ik wilde mijn ervaring en gevoel erover goed over laten komen. Dankjewel dat je het me laat weten! Lieve groet van Corrie
    INGRID R, dankjewel en leuk dat je ook het SMS-gebeuren kon waarderen, wij hebben er erg om gelachen.
    LYNDA, MARION, MARIJNA, hè jullie maken me echt blij dat je het een leuk verhaaltje vond, ik had er zelf ook zoveel plezier in om het te schrijven en daardoor ging Moeps ook echt voor me "leven". Leuk dat jullie dat ook ervaren en ja MARIJNA, het komt uit dat boekje. Het ligt ook op de tafel naast Moeps.
    INEKE K, je bent toch ook altijd weer verrassend met je links en plaatjes en zo, erg leuk!
    SASKIA, ja, Moeps en ik zijn allebei blij dat ze er is en samen hebben we maar een heel goed leventje.
    ANS, moeder wil ik ook wel zijn voor dit kleine diertje en dat klinkt leuker dan bazinnetje.
    Die boeken horen deels bij een soort vervolgverhaal over mijn eerste jaren, dat komt eraan binnenkort. Ze zijn overigens niet van mij, maar mag ze lenen.
    JOSÉ, het komt uit het boek "Breien voor kleine boefjes" van Lucinda Guy, er staan erg leuke patronen in. De kleurtjes van de muizen in het boek zijn helemaal leuk! Maar ik had restjes over van een knikkerzak van Max en die moeten dan eerst op ;- ))

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Corrie voor het slapen gaan even een
    berichtje met een lekker glaasje wijn naast mij. Vandaag een heel leuk Spaans blad gevonden in Dirksland. Vlak bij mijn schoonmoeder. Labores del Hogar extra no 59
    Puntode cruz.
    Er staan toch mooie borduur patronen in om te kwijlen. En geen duur blad.
    En ik werd verliefd op UNA CASA DE ENSUENO met streepje boven de N maar weet niet hoe dit moet schrijven.
    Hier kom ik morgen bij mij op terug.

    Welterusten..... volgens mij moet je nu lekker slapen........

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wat een heerlijke onderhoudende post. Je kan het heel mooi vertellen Corrie. Volgens mij zou je daar wel een boekje van kunnen maken "De belevenissen van Moeps het muisje" en daar dan wat mooie tekeningen of plaatjes bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Wat een leuk logje...muis is echt een schatje!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Ha Corrie,

    dat is de liefste muis die ik ooit gezien heb, zelfs liever dan de witte muizen waar ik van hield toen ik klein was.

    BeantwoordenVerwijderen
  39. @WILLEKE, ik hoor bijna je geluid binnen waaien :- )
    FLEUR, ze worden zelfs hardop voorgelezen hier in huis (^_^)
    JOSÉ, dat klinkt heerlijk huiselijk en ik was juist nog even bij jou op visite, ging net naar bed toen. Je blad is prachtig, heb het net gezien ;- ))) Dat streepje weet ik ook niet te vinden, maar ik weet wel hoe het eruit ziet.
    Daarna heb ik inderdaad heerlijk gslapen.
    KIENY, dankjewel! Een tekenaar heb ik al in huis, maar een boekje schrijven ... ik zou er niet aan durven beginnen. Zoiets moet groeien denk ik, eerst maar lekker oefenen op mijn weblog, dat beschouw ik dan maar als mijn "boek".
    CORRY, dankjewel en wat leuk dat je hier weer bent, ik ga vandaag weer eens de blogjes langs en kom zeker ook bij jou kijken, ziet er altijd zo vrolijk uit.
    ANNE, ik glimlach ervan en wat leuk dat jij ook witte muizen hebt gehad. Ik vind ze nog steeds leuk en in ons kleine achtertuintje loopt heel af en toe een schattig veldmuisje met roze oortjes, zo leuk! Fijn weekend allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  40. leuk verhaal en de brievenbus brengt zoiets thuis, geweldig

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Corrie,ik was gisteravond het boek van "De verbindende kracht van Quilts" aan het lezen en wie schetst mijn verbazing toen ik op blz 127 het quiltje "Stars and Chinese coins" zag,hetzelfde patroon wat ik op 8 juli liet zien ,maar dan in Morrisstofjes?Dit patroon zie je niet zo vaak,toevallig he?

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Zelf heb ik 't niet zo op muizen. Maar Moeps mag altijd komen logeren. Zo'n lieve is hier welkom!! En mijn katten mogen toch niet binnen komen, dus Moeps hier is het veilig :-))
    Prachtig Corrie, Moeps én je verhaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Corrie, wat een leuke muis en wat een ontzettend lieve en leuke cadeautjes van José!
    Wat heb je er een leuk verhaal van gemaakt :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Ohhh wat schrijf je weer een lieve woorden Corrie. Ach deze dansers zetten zich zo met hart en ziel in voor een stuk cultuurbehoud dat ze het verdienen om mooi op de prent gezet te worden. En ja ik heb zo mijn technieken ;) om ze zo open op de foto te krijgen :) Oprechte bewondering doet trouwens ook veel

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Hallo Corrie. Ik wilde je eventjes bedanken voor je mooie worden over mijn handwerk. Je hebt een ongelooflijk mooi blog. Ik hou van alles wat er op staat. Ik ben gek op cartonage en ik zie dat je erg mooie stukjes maakt. Ik zie ook op je blog dat je van franse borduurwerk en boeken houdt. Het is leuk om te zien dat we dezelfde smaak hebben. Binnenkort gaan we een SAL "Maison de Campagne" van Tralala beginnen. Combinatie borduur-cartonage. Je kunt meer lezen op de blog van mijn vrindien Cristina. http://micuartodecostura.blogspot.com/2008/07/8-de-julio-sal-tralal.html
    Misschien vind je het leuk om mee te doen.
    Ik wens je ook een fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  46. @BASJE, wat leuk om je hier te zien! Dankjewel :- )
    MARIANNE D, nou dat is zeker heel bijzonder Marianne, wat zul je opgekeken hebben. Fijn dat je het boek leest, ik heb het net uit. Heb je de DVD al bekeken? Is ook heel bijzonder hè!
    INE, dankjewel en als Moeps eens uit logeren moet kloppen we bij jou aan ;- ))
    ELLEN, dankjewel en ja, José en ook andere bloggers hebben me al vaker behoorlijk verwend. Het is ongelofelijk dat zoiets op internet bestaat.
    ANS, ik meen het beslist! Zelfs de manier waarop je hier schrijft bevestigd mijn mening.
    CARMEN, wat een prachtig compliment krijg ik van je, dankjewel!!! Ik heb gisteravond al gekeken naar de aankondiging van de SAL, maar moet er nog een vertaling bij zoeken want heb nog niet helemaal door hoe het precies in zijn werk gaat. Misschien kun jij me mee duidelijk maken. Ik zie wel een heel mooi ontwerp! Ik ben momenteel met veel bezig dus of het kan weet ik niet ik ga op onzerzoek uit.
    Ook jij een heel fijn weekend Carmen *Ü* *Ü* *Ü*

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Carmen ik heb je site bekeken prachtig.!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Lieve Corrie

    heel hartelijk bedankt voor je mooie spelden kussentje, (hij gaat van de week op mijn site.) en de mooie foto's van Schotland, ben er heel blij mee, ook daar komen weer veel herinneringen te boven.
    Ben even van lijn, heb een ongeluk gehad met de brommer, ben van de weg afgereden, dus ben erg gekneusd, maar gelukkig niets ernstig.
    Heb weer even genoten om jou site bij te lezen.
    Gr Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  49. @JOKE, wat fijn dat het eindelijk gearriveerd is, maar wat afschuwelijk van je brommerongeluk, niets ernstigs schrijf je, gelukkig maar, toch zul je je heel erg brak voelen, al je spieren zullen protesteren en veel blauwe plekken, niet fijn! Hou je goed lieve Joke en vooral veel beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...