woensdag 23 juli 2008

Jeugdsentiment




Ik heb jullie natuurlijk al meerdere keren verteld over de pop
die ik zo dolgraag terug wilde vinden omdat er heel weinig
tot niets van ons speelgoed bewaard is gebleven en ik er vroeger
erg aan gehecht was en hier is ze dan!
Ik ben er zó blij mee! Van de week heb ik uren besteed aan het zoeken
naar foto's van vroeger van mij met mijn pop en ik vond ze ... 




... het is geen duidelijke foto maar je kunt wel zien dat het dezelfde pop is 
en op deze foto zie je mijn zusje Ria met háár pop.




 Ze ligt heerlijk te slapen in de zonnestoel.
Toen ik dus zo heel graag mijn Wildebraspop terug wilde vinden
vond ik deze op MP en zo werd ze thuis bezorgd:



  in een grote doos, beplakt met heel vrolijk papier en vele stickers
die waarschuwden toch heel voorzichtig met de inhoud om te gaan
en vooral de goede kant boven te houden en zo gebeurde het ook.
Maar toen ik de pop uitpakte vond ik het toch wel erg op een jongenspop
 lijken en zo werd hij indertijd ook verkocht.
 Kijk dit is hem zoals ik hem uit de doos pakte met kleertjes en al.




Toch vind ik ook het jurkje heel goed staan en aan de pop zelf
 is niet te zien dat het echt een jongetje, dus ik voel me vrij
om hem aan te trekken wat ik leuk vind.
Het boekje dat je op de foto ziet kocht ik na een tip van Janet ook op
MP en er staan allemaal heel leuke ouderwetse patroontjes in,
 kijk maar even naar dit plaatje:




  Ik ben er helemaal wég van en ga er zeker nog eens iets uit maken.
Maar dat was nog niet alles, Janet stuurde me zomaar
 een heel lief pakketje en daarin zat zoveel moois:




  Deze drie heel mooie en heel oude Ariadne's met ook weer
patroontjes uit vroeger tijden en ook nog een prachtig boekje
met schitterende foto's en teksten over de bewaarengel in ons leven.




  Het is echt heel mooi en je ziet dat er aan de bovenkant drie zakjes
met schattige knoopjes zitten en daarover schreef Janet  dit logje 
echt heel leuk om te lezen waar ze deze knoopjes kocht
en van wie ze oorspronkelijk waren.
Ten slotte kwam ook Mariane D nog met een foto van twee
babyvestjes die zijzelf ooit breide.




  Wat een schattige overslagvestjes zijn dit toch!
Marianne heeft ze nog steeds en ik kreeg van haar de werkbeschrijving,
zodat ik ook zo'n vestje kan maken.
Niet alleen voor de pop maar ook als babycadeautje
is dit nog steeds heel erg lief.
Heel erg bedankt voor jullie goede gaven en nu is mijn pop ook
een beetje van jullie allemaal. Een naam heeft ze nog niet
en hij ook niet ;- )) Max weet vast wel een leuke naam!
Toen hij de pop zag kreeg die spontaan
een heel lief en voorzichtig kusje van Max.


47 opmerkingen:

  1. Corrie wat leuk ik kom zo terug ga het gauw lezen....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. WAT EEN LEUKE POP , EN HET JURKJE HELEMAAL TOP!!!!!!!!!!!


    Corrie wat een heerlijk log, echt genieten bij jou.
    Wat staat het jurkje leuk, en die foto,s van jou met je zus en jullie poppen. Enig om te lezen. Ik ga ook zoeken op zolder in een doos naar die van mij. Dat is een schildpad pop volgens mij. Dat zit maar in mijn hoofd. Die leuke oude Ariadnes en dat boekje van de bewaarengel met knoopjes van Janet wat lief van haar. En Marianne D met de foto en patroontje voor dit Vestje, wat een lieve reacties heerlijk toch. Zo'n Blog vriendinnen!!!!!!!
    Dit is ook jeugdsentiment voor mij heerlijk!!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een leuke pop Corrie, leuk dat je die 'terug' gevonden hebt

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig toch, dat je die pop teruggevonden hebt. Je zal nog heel wat werk hebben om deze baby aan te kleden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik kan me voorstellen dat je daar blij mee bent.
    Heerlijk om aan te kleden.
    Ik denk als je als kind gek op poppen bent dat dat nooit overgaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig dat je de pop gevonden hebt en ook de mooie spulletjes en al die lieve cadeautjes die je gekregen hebt.
    Geniet er van.
    Groetjes Elza.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Corrie wat een mooi verhaal is het geworden. Het jurkje staat prachtig.
    En met die mooie boekjes en patroon van de vestjes kun je de garderobe nog uitbreiden. Ik denk dat er na het lezen van dit log heel veel poppen uit dozen komen. Ik ga die van mij ook maar eens uit de doos halen. Wat leuk dat jij en je zus ook met jullie pop op de foto staan. Heeft Ria haar oude pop nog?
    Wat lief van Janet, het boekje over bewaarengeltjes en de mooie stoffen knoopjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat staat het jurkje "haar" schattig.
    En wat leuk, die al zo oude Ariadnes.
    Voorlopig voldoende breipatroontjes :-), want in die oude Ariadnes staat veel moois.
    Begin maar eerst eens met een mooi mutsje, volgens mij op de voorzijde van de achterste Ariadne te zien.
    Leuk ook de andere cadeautjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gefeliciteerd met je nieuwe-oude pop! Erg leuk dat je die hebt kunnen scoren!Want je weet: Oude liefde roest niet!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat leuk allemaal corrie, internet is toch echt een geweldige uitvinding, moet je zien alles via via, super!
    wat lief dat je die knoopjes hebt gekregen ,kun je leuk in pastel gaan breien, lekker ouderwets!!
    jij geniet altijd zo lekker van alles en wij doen grif mee..

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je pop is prachtig met het kleedje aan!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Corrie, wat ziet ze er prachtig uit met haar mooie jurkje. Ik vind het geweldig voor je dat je haar gevonden hebt. Veel plezier met je "teruggevonden" schat en met de cadeautjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. je bent een rijk mens!poppen zal je in mijn huis niet tegen komen.Vraag maar aan dees en haar dochters.Die hebben daar uitgebreide verhalen over.Beren, honden die waren mijn grote kinder liefdes.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wat leuk, je "oude" pop weer terug. Toevallig heb ik een paar maanden geleden Elise's oude pop ook terug kunnen kopen, voor €1 :), maar ja, die was dan ook nog niet zo oud. Elise had in haar prille jeugd het haar van haar popje geknipt en dat vond ze zo zonde later ;) Jouw jurkje komt goed van pas nu en die twee kleine vestjes vind ik ook schattig! Grappig, die oude ariadnes!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. O wat leuk dat je de pop terug hebt en dat zij het jurkje aan kan.
    Heel bijzonder , ik vraag me nu ook af waar is mijn pop gebleven, want ook ik had er maar een en mij moeder maakte daar allemaal kleertjes voor!!! Zal het haar volgende week eens vragen. Ik geniet van je verhalen want je gaat je dingen afvragen, van hé wat is er met mijn spulletjes gebeurt!!
    Ja de Ariadnas van vroeger waren leuk,en stonden veel patronen in!! ik heb er nog 2 liggen uit die tijd en die koester ik!.
    Groetjes Joke en een fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een goed idee om op Marktplaats te kijken voor een vervanging van je pop. Ik ben ook al mijn poppen kwijtgeraakt in de loop der jaren. Ik ga eens kijken. En dat boekje had mijn moeder ook, daar heb ik nog wel eens iets uit gemaakt. Ook dat zou ik op marktplaats misschien terug kunnen vinden. Wat een jeugdsentiment inderdaad....

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Gefeliciteerd Corrie, en het jurkje past precies. Een naam voor deze schoonheid? Hoe heette je pop vroeger??
    Enne ik vind het net een meisje hoor, die poppen hadden niet zulk lang haar. Ik heb ooit eens een pop met bruin haar gehad. Maar die viel een gat in haar hoofd. Later kreeg ik een Bella-pop en die heb ik nog steeds.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Corrie, wat leuk jou pop! Het is best een grote! Wat zal het spannend geweest zijn toen je hem/haar uitpakte!! En wat ben je verwent met al die leuke lieve spulletjes! Overslag vestjes zijn erg schattig. Als jij het patroon hebt, hou ik me aanbevolen. Jou gebreide jurkje staat erg leuk!!!
    Ik heb vorig jaar mijn Schidpad pop terug gekocht toen ik in Duitsland was. Wat kan een mens dan toch blij zijn! Ik liep gisteren in Zwolle over de Blauwvinger mzomermarkt. Daar hadden ze heel veel kramen met oud speelgoed! Prachtig allemaal. Ik heb daar echt lopen genieten. Weet je dat jou logje bij de voorpagina staat bij web-log.nl? Zo ben ik net bij jou terecht gekoemn! Hihi...Ik ging namelijk een logje schrijven over gisteren. Ik ga er nu aan beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Corrie, wat fijn dat je de pop (terug) hebt!!! En hij/zij ziet er prachtig uit. Leuk dat je de foto's van vroeger hebt gevonden met de pop erop. En wat een mooie en lieve cadeautjes heb je gekregen.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Nou breekt mijn klomp! Ik heb zo'n zelfde pop! Alleen zijn de elastieken van armen en benen kapot. Ze ligt dus in onderdelen in de kast. Toch maar eens proberen er een hele pop van te bouwen! Is toch wel heel leuke nostalgie.
    Ik vind het trouwens ook een "zij".
    Je blauwe jurkje past alsof het ervoor gemaakt is!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een lief wildebrasje. En nog snoeziger met je prachtig blauw gebreide jurkje. Echt een lieverd! Ik zie daar in gedachten zo'n oud houten kinderstoeltje bij waarbij je het voorblad zo weg kon klappen. En die foto's! Ben dol op oude foto's. Mijn moeder waarschuwde ons kinderen altijd voor die zonnestoelen die je zo in kon klappen om vooral de vingers niet tussen de latjes te steken. In welke plaats woonde je? Dit is nostalgie hoor :)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. wat veel mooie dingen. wat heerlijk dat je nu eindelijk die pop hebt. een echte unisexpop: met jongenskleertjes ziet hij eruit als een jongen en met meisjeskleren ziet zij eruit als een meisje. zo kunnen kinderen waarschijnlijk ook al hun fantasie op hem/haar projecteren.
    leuk ook om die oude ariadnes te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Fijn voor je dat je , je mooie pop weer hebt, veel plezier ermee.
    Zelf heb ik een schildpad pop en ze zit altijd in haar stoeltje op mijn overloop.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Laat ik nou precies dezelfde pop hebben. Bovendien nog geheel in orde !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een leuke pop, fijn dat je "haar" weer terug hebt.Wat een lieve cadeaus heb je weer gekregen.Die vestjes van Marianne D zijn schatjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. bijzonder dat je door de moderne middelen je jeugd kunt 'herbeleven'... hoe zou je anders ooit zo'n pop moeten vinden?

    geniet er maar van, leuk.

    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Lieve zus,

    Wat een hoop dingen haal je weer bij mij naar boven, onze tuin, het "gevoel" met die pop, jij met je mooie jurk en vlinderbril, en ik met mijn prachtige communiejurk, niets voor mij dus de hele dag "opzitten en handjes geven" getver, ik was vast heel blij dat ik die jurk weer uit mocht trekken!!
    Want als er één wildebras was, was ik het wel, ik hing liever in een boom bij ons naast, of voetbalde met mijn buurjongens Aad en Luuk, ik was dan "vliegende keep" omdat ik zo hard kon rennen. Die beide buurjongens bleken, (dat begreep ik later pas) toch allbei en beetje verliefd op mij te zijn, en dat monde uit in een een soort van gevecht, waarbij er heftig met stenen gegooid werd, en ik kreeg er een midden op mijn voorhoofd, waarvan ik nu nog een klein litteken heb. Je ziet Cor wat er allemaal gebeurd als jij onze pop op marktplaats vindt, je doet het weer prachtig met al die patronen en lieve kleertjes, en wat leuk dat al je weblogvriendinnen zo enthousiast meeleven!!
    Voor nu een mooi weekend, met vooral zaterdagavond mooi weer want dan krijg ik een boel mensen op de bbq.

    kus je zus

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ik moest echt goed kijken of het dezelfde pop is hoor. Degene in het jurkje vind ook toch echt meisjesachtig.
    en in de jaren 50 en daarvoor hadden meisjes ook van die leuke korte koppie haar.
    Wat staat het jurkje mooi/lief.

    Wat een schitterende knopen.

    Je bent heerlijk verwend en dat mag want jij bent ook zo'n 'verwenner' !!!;-))

    Prachtige foto's van jullie thuis.
    Lees net de reactie van je zus en dan heb ik de 'gedachten' bij het plaatje (en die mooie prinsessen jurk) !!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een heerlijk verslag!!! Wat ziet je pop er heerlijk uit zo!!

    Ik kan mij voorstellen dat je super blij met dit meisje bent. Wat zal je hebben genoten dat Max een voorzichtig en lief kusje gaf!!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. OH,wat heerlijk dat je zo'n pop terug vond en ook nog een foto van vroeger,allemaal héél leuk.Daar zul je nog jaren van kunnen genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Geweldig zo'n pop. De rest van je leven blijft die gewoon bij je. Heel mooi. zoals ze eruit ziet met haar jurkje.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. wat een lieverd, en met jouw prachtige jurkje aan helemaal een meisje! Nu is onze derde dochter écht een meiske..hihi, maar slechts heel weinig mensen geloven dat! Net een beetje zoals jouw zus denk ik..voetballen, klimmen en klauteren. En ze ziet er heel stoer uit...maar ze is wel lekker mijn meisje hoor, daar plaag ik haar weleens mee. Dus met jouw pop is het duidelijk..met een broekje is ze stoerder maar wél een meiske! Lijkt me zo leuk om voor haar allemaal van die lieve kleertjes te breien. Leuke foto's van vroeger ook!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Groot gelijk om jeugdsentiment weer terug te halen! En nu poppenkleertjes maken, wel van oude patroontje he ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Prachtig poppenkind is weer bij je teruggekeerd , nou ja een kloontje waarschijnlijk .
    Nu is het voor jou weer net een beetje als vroeger .
    Nu zit ik hier nog een beetje met slaapogen en had al eerder dit log gelezen , maar als ik het wel heb hoor ik je niet over een naam van dit poppenkindje . Je zult het toch wel ooit een naam gegeven hebben .
    Ik had een pop die er wel ietsiepietsie op lijkt , het was dan mijn echte baby . En och ik herinner mij dat ik er vaak mee naar de dokter moest voor een onderzoekje . Gelukkig nooit zo ernstig . Ik kreeg die pop al wat later en ik had nog enkele poppenkinderen . Van een Tante uit Amsterdam kreeg ik een pop met een porceleinen kopje en echt haar .
    De tante had de pop als bruidje aan gekleed en ik noemde haar dan ook mijn bruidje . Er was nog een wat kleinere pop die heette Frieda met iets van roodgebreide kleertjes . Frieda had ik genoemd naar een meisje dat ik wel aardig vond . Ik geloof dat ik het zo wel had met mijn poppen kindjes .
    Ik elk geval waren het de belangrijkste . Och , och was ik nou wel een goede poppen moeder dat ik dat allemaal niet meer zo precies weet . . .?
    Ik zal toch ook eens kijken of er nog foto,s zijn waar ik met m,n kindjes op de foto sta .
    Wat ik nog wel weet dat de grootste babypop later mijn eigen batisten jurkje aan had en het was ook al gedragen door mijn eigen zusje . En in Amerika hebben de kleinkinderen van mijn zusje dit jurkje ook weer gedragen en daar zal het nog wel goed bewaard worden .

    Vergeet ik bijna te zeggen dat het blauwe jurkje voor je kindje prachtig staat . Je hebt een echt pronkkindje zo !
    De andere leuke foto,s in het rijtje zijn ook schatjes .
    Allemaal herinneringen uit vroeger dagen . De lieve vestjes zijn ook zo mooi .
    Op m,n werk maakten we veel babykleertjes en dat werd altijd goed verkocht .
    Van een meisje die jaren door de nonnen was opgeleid kregen we patroontjes van lieve babykleertjes die gemaakt werden in Tunische haaksteek .
    Nou zeg je lieve poppenkind brengt heel wat oude herinneringen naar boven .

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Enig om je pop met jurkje te zien! Hij/zij ziet er heel schattig uit!
    En nu opletten dat hij/zij niet aan de wandel gaat, maar veilig bij je blijft wonen. Ik kan me trouwens niet voorstellen dat hij/zij één stap buiten de deur zet. Het leven is veel te goed bij je!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. @MAG IK IEDEREEN heel hartelijk bedanken voor alle leuke reacties. JOSÉ verwoordt helemaal waarom bloggen zo leuk is, we denken met elkaar mee en geven raad en ook nog lieve attente cadeautjes, wie wil dat nou niet! Het is echt alle tijd en energie die het bloggen nu eenmaal kost, dubbel en dwars waard!
    Eenmaal als kind een poppenmoeder, altijd een poppenmoeder is helemaal waard MARTINE.
    Ria heeft haar pop ook niet meer WILLY.
    FLEUR een mooi mutsje voor de pop lijkt me zeker een goed vervolg van het jurkje. Hadden we de oude Ariadne maar weer terug!
    HILLY, ik leef en geniet *Ü*
    YVETTE, beren en honden had ik weer niet
    MARCELLA, het maakt niet uit hoe oud een pop is hè! Erg leuk dat jij Elise's pop ook tgerug hebt!
    JOKE, stel je voor dat je moeder je póp nog zou hebben met alle zelfgemaakte kleertjes!!! Ik hoop het zó voor je.
    ANNE, maandag kun je het allemaal inzien en dan misschien proberen terug te kopen ;- ))
    INE, ik weet niet meer hoe mijn pop heette, erg hè! Ik weet wel dat ik een pop naar mijn pas geboren nichtje vernoemde, zij heette Dylia, maar of het deze pop was weet ik niet meer.
    MARIJNA, de pop is 60 cm. lang, een echt babymaatje dus! Heerlijk dat jij ook je pop terug hebt, ik weet het nog, je had nog geen weblog en stuurde me een foto! Zó leuk! Patroon komt eraanen ik kom hopelijk snel weer eens bijlezen.
    SASKIA, wat leuk zeg dat je dezelfde hebt! Misschien toch door een poppendokter laten doen, in Leiden is een goede, ze zijn kostbaar deze poppen.
    ANS, als ik meer ruimte had dan had ik zeker zo'n stoeltje gekocht, die zijn er nog, ook op Marktplaats. Je moeder had groot gelijk, ik heb weleens heel zere vingers gehad ;- 0)Ik ben in Heemskerk geboren en getogen. Heel oude plaats met twee kastelen, helaas is bijna al het oude vernietigd.
    ELIZABETH, ik ben helemaal gerust nu ;- )
    LOUS, je boft dat je nog echt je oude pop hebt!
    JEANNY, hij verdient een prachtig plekje :- )))
    HA RIAATJE, ja ik heb ook zitten zwijmelen en ik voel ook weemoed om die tijd zo lang geleden, onze ouders zijn er niet meer en die missen we als wede foto's zien. Die bril kreeg ik van een achter-achternichtje uit Amsterdam en er zat mozaïek op de bovenrandjes, ik heb hem samen met papa uit Amsterdam gehaald met de trein. Het was bij oom Guus, ik heb nog een foto van hem.
    Oóóóh Riet ik weet het nog van dat gat in je hoofd, wat een heisa gaf dat op de buurt, boze gezichten en ze waren inderdaad allebei verliefd op je, hoe zou het met hen gaan?
    Ja Ria, die weblogvriendinnen zijn me zeer dierbaar geworden.
    Fijne bbq-avond lieve zus en dikke kus terug!
    MARIAN'NE, leuk hè om mij en mijn zus beter te leren kennen en er komt nog meer over vroeger.
    WILMA, hij kust de pop zomaar helemaal uit zichzelf, zóóó lief!
    PETRA, mijn zus Ria is nu een supervrouwelijke vrouw, dus met jouw meisje zul je ook nog wel veranderingen gaan meemaken en zoals nu is het toch ook helemaal goed.
    *MARIANNE*, ja, het worden echt oude patroontjes die ik ga maken, veel te leuk!
    GERRIE, wat een prachtig verhaal weer van je, je betn een onuitputtelijke bron van jeugssentiment en andere verhalen, zo fijn dat je ook over je pop kunt schrijven en ook ik had een tante in Amsterdam, die kocht voor een andere pop van mij een nieuwe pruik van écht haar, wat leuk die overeenkomst met jou! Wat ben je heerlijk aan het memoreren Gerrie, over je werk en kleertjes en de namen die we niet allemaal meer weten, wat maakt het uit, we hielden van hen en dat vormde ons.
    BERTHI. Nee ze blijft mooi binnen, ik zie mezelf nu ook nog niet met de pop uit wandelen gaan, er werden natuurlijk wel grappen gemaakt toen ik de pop kocht. Over dames in het verpleegtehuis die met hun pop rondlopen, nou ik mag hopen dat als ik onverhoopt dement zou worden, heerlijk kan genieten van mijn kindje! Wat lief dat je denkt dat de pop het goed bij me heeft, Jan heeft daar wel verhalen over ... ;- )))

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Corrieeeeee ik was zo druk met het baby boetseren dat ik deze heb gemist!!!!sorry!!!!Ik heb er steeds op zitten wachten ohhhhh ze is zoooooo lief!wat een prachtige pop!wat een lief kindje en die foto!En die lieve kleertjes ik zit gewoon helemaal weg te dromen en scrol steeds even terug.zoooo lief!Ik voel me wel stom hoor dat ik haar niet meteen heb gezien,heeeeel heeel lief en dierbaar.Onze lieve Corrie haar pop...oh.....!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. @DEES (^_^), wat een heerlijke reactie op mijn dierbare pop. Ik wil geen sorry horen hoor, we zijn gewoon allemaal bezig met wat we het liefste doen en zo moet dat ook, daar worden we gelukkig van. Wat een schat van een pop hè Dees, ik heb echt zinb om meer kleertjes te gaan maken, dat begrijp jij als geen ander. Ik ben ook zo wég van jouw babietje dat je hebt gemaakt, zó klein, een wondertje.

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Wat fijn dat je je pop weer terug hebt gevonden al is het dan niet helemaal dezelfde. Ik heb ook nog zo'n pop tenminste het gezichtje is hetzelfde maar jouw pop lijkt groter. Kan de jouwe ook mama zeggen? De mijne lag samen met twee andere poppen op de zolder bij mijn zuster in een klein koffertje. Nu ligt ze bij mijn schoonmoeder op de vliering. Omdat mijn zus ging verhuizen moesten mijn spullen daar weg en toen besloot ik de poppen mee naar Taiwan te nemen. Dat was vorig jaar. Ik had maar ruimte voor twee van de drie poppen in mijn koffer en ik dacht dat ik de andere deze zomer wel mee zou kunnen nemen. Ik vond het zo erg dat ik die ene helemaal alleen achter moest laten. Raar he? Ik had gehoopt haar dit jaar mee te kunnen nemen maar we komen niet in Nederland dus ik zal nog even moeten wachten. Misschien maar beter ook het klimaat hier is niet goed voor ze.

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Wat heerlijk, zo'n oude pop. Ik geniet er ook dagelijks van dat mijn pop in de kamer zit. Het jurkje is schitterend geworden. Leuk die rand er onderin. Wat knap dat je dat hebt gemaakt iot zo'n oude beschrijving zonder plaatje erbij. Als ik een plaatje heb zonder patroon, dan lukt het meestal wel, maar en patroon zonder plaatje, dat wordt een stuk lastiger.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Fijn zo'n pop en zalig om er kleertjes voor te maken!
    veel plezier ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  42. @KIENY, het klopt dat er ook een kleinere uitvoering van is, ziet er iets anders uit maar wel dezelfde stijl. De mijne kan ook mama zeggen, nou ja er komt een soort getetter vanuit de rug ;- ))Ik begrijp volkomen je gevoel bij het achterlaten van die éne pop. Ik ben precies hetzelfde en kan mijn pop van de winter bijvoorbeeld 's nachts niet koud achterlaten in de kamer, dan gaat er een dekentje omheen, men denkt er maar van wat ie wil, maar ik slaap dan een stuk lekkerder *Ü*
    ANNITA, ik zat helemaal te wachten tot je terug was van vakantie om je reactie op mijn gebreide jurkje te lezen, dankjewel! Heerlijk dat jij nog je echte eigen pop van vroeger hebt.
    REIN, ik verheug me op veel breien en haken voor mijn pop!

    BeantwoordenVerwijderen
  43. hallo corrie
    ben op je site geweest en heb zitten genieten van al het moois wat er was nu zag ik ook dat overslag vestje en dat zou ik heel graag voor mijn kleindochter willen maken heb jij misschien het patroon voor mij ik zou er heel dankbaar voor zijn

    vriendelijke handwerk groetjes van tini

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Wat een leuke weblog heb je. Ik kom hier via via en moet zeggen: niet voor niks. Hartstikke leuke dingen staan erop. Als ik nog eens voor een baby moet gaan breien kom ik terug om het patroon van het overslagvestje te vragen. Hij is énig!

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Oh, wat leuk...zo,n pop heb ik ook gehad (Wildebras is het merk), maar mijn nichtje wilde hem mee op vakantie, die heeft hem in bad gedaan, kon die dus niet tegen (karton) de waarde is momenteel 250 euro!!!!
    Eens hoop ik er ook een te kopen
    Lizajane

    BeantwoordenVerwijderen
  46. @HALLO LIZAJANE, wat leuk dat je hier terecht kwam en wat vreselijk jammer dat jouw pop op deze manier kapot gegaan is. Ik weet niet eens meer waar mijn eigen pop gebleven is, maar ik ben erg blij dat ik na lange tijd genoeg gespaard had om zo'n zelfde pop terug te kopen. Ik hoop dat het niet te lang zal duren voordat het jou ook lukt. Het gevoel is nog hetzelfde als toen als ik haar oppak.

    BeantwoordenVerwijderen
  47. @TINI en ANNETTE, dankjewel allebei en jullie zijn van harte welkom om om het patroon te vragen, wel via de mail graag, want ik heb geen mailadres van jullie.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...