vrijdag 18 juli 2008

De oplossing!

 

Hier is dan de oplossing van het schaartje waarover ik in een vorig logje
de vraag stelde of iemand wist waarvoor het diende of dient. Het was erg leuk om alle reacties hierover te lezen en er werden erg leuke oplossingen aangedragen zoals :


  Een schaartje voor appliquéwerk van GUUTE,
een navelschaartje van BASJE en van Marian'ne M, 
 maar MARIAN'NE dacht dat het ook wel een "binnenstebuitenkeerschaartje"
zou kunnen zijn, DIJN dacht dat het vooral géén schaartjes was om


ravioli dicht te knijpen en er meteen zo'n leuk kartelrandje aan te maken
en ook géén schaartje om


 lonten van kaarsen af te knippen en zelfs geen schaartje
om leuke randjes te maken aan de valse postzegels die ze maakt !



LYNDA dacht aan een verbandschaar,



   WILLY kwam met een eventuele oplossing waar je niet naar wilt kijken,
maar voor degenen die het toch willen, zie je het op deze site voor chirurgische ingrepen.


José zag er een sigarenknippertje in


en MARYvond hier een heleboel scharen om te bezichtigen,

YVETTE schreef kort en bondig snorrenschaar.

INE gaf nog een professionele verhandeling over het navelschaartje
en andere attributen die daarbij gebruikt worden maar "Frans" vond ze helaas
een stap te ver voor haar. Nou dat was het voor mij ook maar de Franse tekst
die BOOMKRUIPER genaamd Ans  ons in haar reactie gaf
heb ik even gekopieëerd en geplakt in Google en laat dát nu de oplossing zijn!!!
Dus het schaartje dat helemaal op de bovenste foto staat is de schaar
die we gezamelijk zochten en het is:

een suikerschaartje waarmee je


 suikerklontjes doormidden kunt knippen en zeg nou zelf,
dat is wat veel vrouwen en ook mannen tegenwoordig
toch voor de lijn willen doen en is INEKE'S schaartje
dus ook in deze tijd weer helemaal bruikbaar.
Op de volgende link zie je het suikerschaartje met advertentie en al:  http://www.hommedesbois.fr/couteau/ciseaux/coupe_sucre.htm
Driewerf hoerááááá voor ANS en voor jullie allemaal
voor het meezoeken en -raden.
Ik vond het héél erg leuk!
Alle foto's zijn her en der geleend van internet waarvoor dank!
P.S.Vanochtend, een dag later dan het plaatsen van dit logje,
stuurde Willy me nog deze foto
waarop het schaartje afgebeeld staat dat ook werkelijk voor deze medische ingreep aangaande Phimosis wordt gebruikt en of je daarmee nu dan je suikerklontje zou moeten doorknippen is voor jullie misschien een vraag, maar voor mij een weet ;- )) Hier is nog de link die Willy me stuurde: link Dus hierbij ook voor Willy een luid hoera!!! Ook zij had de juiste oplossing.


24 opmerkingen:

  1. Ha die Cor !

    Waarom zou je het eerst doorknippen, het lost toch vanzelf op in de thee........

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach gut, een suikerschaartje! 'k Had geen flauw idee maar was wel benieuwd naar de oplossing!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou daar was ik nooit op gekomen. Hoe verzinnen ze het.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik vind het enig zo'n logje, en Ans gefiliciteerd

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik wist niet eens dat zoiets bestond! :o) Maar het ziet er prachtig uit en zo hebben we allemaal weer wat bijgeleerd. Goed Ans, dat jij het wist!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een suikerschaartje ! Nooit geweten dat zoiets bestond.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een suikertang ken ik wel ,maar een suikerschaartje is nieuw voor mij.We hebben weer wat bijgeleerd.dankjewel.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nog nooit van gehoord. Maar blijkbaar bestaat het toch. Allez, mijn applicatiedingske was dan toch niet juist. Tot de volgende.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Bij de suikerklontjes staat ie leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk hoor, dat had ik niet gedacht een suikerschaartje.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een klontje doorknippen , natuurlijk als je niet zoveel suiker in je theetje blieft .
    Tegenwoordig zijn er ook kleine klontjes .
    En ik had altijd een hekel aan die suikerstrooiers , die immer teveel suiker uit het tuitje laten vallen . Die kon je nooit goed doseren . Of misschien kon ik er niet verstandig mee omgaan .
    Opgelucht iedereen dat het nu opgelost is .
    Ik had ook lopen denken en maar prakizeren over dat schaartje .
    Ben nu zo opgelucht , he weer een probleem de wereld uit .

    Ik moet nog wel even iets uit vroeger tijd vertellen over hoe het ook kan .

    In mijn heel vroegere jaren ging ik naar een handwerkclubje . Het werd gehouden in de vroege avonduren .
    Allemaal jonge meisjes en ik was wel een van de jongsten . Ik denk zo,n 8 jaar . De grote meisjes waren al aan het sokken breien , maar ik maakte iets voor m,n pop .
    We zaten in een klaslokaal van de bewaarschool , zo heette dat toen nog . In mijn kleuterjaren werd ik daar ook in bewaring gebracht .
    Verwar het niet met het huis van bewaring ! Het lokaal met een ruwhouten vloer en we zaten om een lange tafel , gewoon een plank op schragen . De tafel stond in de buurt van de enorme grote zwarte kachel .
    Zo halverwege de handwerkuurtjes kregen we altijd een kopje chocola ik geloof ook nog met een biskwietje . Het werd zeker op de kachel klaar gemaakt , dat deden de grote meisjes . Lekker natuurlijk ook met suiker . Nou die suiker was nou net een groot probleem het was één grote klont geworden . Iedere keer was het weer raak en moesten de grote meisjes de enorme suiker bonk te lijf gaan . Nou hoe dat gebeurde , en heus ik zie het nog allemaal voor me .
    De mega suikerklont werd in een theedoek gewikkeld en bij de kachel hing een enorme pook en nu begrijp je natuurlijk wel wat er ging gebeuren . Met enorme slagen moest er op de ingepakte suiker klont ingebeukt worden . Meerdere keren slaan en de pook werd nog wel eens even doorgegeven aan iemand die meende dat wel beter te kunnen .
    En al hadden we toen zo,n suikerschaartje gehad , och och een heggeschaar zou misschien iets geweest zijn .

    Dat waren weer even herinneringen aan leuke handwerkuurtjes !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Nou ja!!!! Het heeft niets met handwerken te maken.....
    Leuk om te weten waar het voor dient.

    :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik heb een suikertang altijd een onhandig ding gevonden. Dit schaartje lijkt me handiger on klontjes mee vast te pakken.
    Mijn DH en ik doen zelf geen suiker in thee of koffie. En voor de enkeling van mijn gasten die het wèl zoet wil, heb ik tegnwoordig van die langwerpige suikerzakjes in huis.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Corrie, het lijkt mij als suikertangetje toch prettiger.
    De foto stond wel afgebeeld bij het onderwerp over besnijdenis , maar het lijkt mij niet dat het er voor gebruikt wordt. Ik hoop dat Ineke het nu nog voor de suikerklontjes gaat gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. @DAnkjewel allemaal voor alle reacties ook hierbij en GERRIE, je bent werkelijk onbetaalbaar met je prachtige herinneringen die je ons telkens weer op zo mooie wijze schenkt in je geschreven verhalen.
    Ook dit verhaal is weer zo mooi en zo aanschouwelijk geschreven, ik ziet het allemaal voor me gebeuren en terwijl het in die tijd misschien niet altijd roenzgeur en manenschijn was, heb jij het goede behouden en kun je met warmte schrijven over allerlei voorvallen. Ik dankjewel voor al dit moois!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hihi, wat grappig !!

    Al vond ik de NIET neppostzegelrandjesknipper van Dijn het leukste !!;-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat heb je hier een leuk log van gemaakt met al die afbeeldingen.
    Heerlijk.

    Ik kwam eigenlijk even melden dat er weer een verhaal
    "in" de verhalenbundel
    "Avonturen van Carolientje en Joris"
    geboren is
    en dat ik dat verhaal dit weekend op mijn log zal voorlezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat leuk de oplossing!!!!!! Voor suiker klontjes door te knippen wat een heel gedoe. Hoe komen ze er op.
    Halve zijn te koop. Ik heb niet alles gelezen de reacties. Ben druk bezig geweest met tuintafelkleed.
    Hé hé ook weer klaar. kunnen jullie later zien bij mij.
    Fijn Weekend allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Geláchen dat ik heb. Op deze oplossing zou ik dus nooit gekomen zijn. Geweldig verhaal Corrie!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ha die Cor !

    Laat ik nu een ZOETJES-knipper in huis hebben !

    BeantwoordenVerwijderen
  21. @MARIAN'NEW, die was wel erg leuk ja ;- ))
    FLEUR, ik kom er aan!
    JOSÉ, en ook om te kunnen besnijden dus :- ((
    INE, leuk hè! Ik vond het ook enig om alles bij elkaar te zoeken, het werd erg laat in de nacht voor ik ermee klaar was, maar heb er veel plezier aan beleefd.
    Ha die Ien! Die kreeg ik niet aangeboden op het blaadje waarop de koffie stond, je weet dat ik zuinig ben ;- )) Hoe waren de foto's?

    BeantwoordenVerwijderen
  22. zo! had ik nog nooit gezien. je liet ons wel lang in spanning!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. ELIZABETH, toch waren het maar twee dagen tot de oplossing kwam, zat je zó te wachten ;- )

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik dacht dat ik ook gereageerd had...alleen in mijn gedachte dus want ik zie het nergens staan! Ik was nu wel benieuwd enne...ik had het fout! Ik dacht een schaartje om bv je naald door dikke stof te trekken..hihi, leek mij nl zo handig!! Leuk verhaal!!

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...